Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle

Vierailija
19.10.2024 |

Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.

Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.

Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä. 

Kommentit (1282)

Jaana
781/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun lukee tätä keskustelua tulee tosi outo olo. Ihan kuin eläisi jossain eri universumissa.

Asun tosi pienellä paikkakunnalla, kaikki tietää toisensa.

Mä vedän lapsille jumppatunteja ja siellä on tosi silmiinpistävä ero esim noissa kuskaamisissa. Se on 90% ajasta mies kuka seisoo kentän laidalla. 

Nään tosi useasti siis joka kaupareissulla kun näitä samoja ukkoja työntää ruokakärryjä lastensa kanssa. Eikä oo pelkkää kaljaa itelle.

Mun on jotenkin tosi vaikea uskoa et nää samat tyypit menis kotiin ja istuisi sohvalle juomaan kaljaa ja pelaamaan pleikkaria. Eikä osallistuisi mihinkään.

Djfj
782/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näköjään yksilö eroja. Mun työkaverilla on thaimaalainen vaimo ja hänen kaveri piirissä useilla. Työkaveri ei saa tehdä yhtään mitään kotitöitä tai tulee todella iso riita. Työkaveri kerto miten iso riita tuli joulukinkusta niin sai nauraa viikon sille..

Kaveri siis paistoi sen itse, eli laittoi pussiin ja uuniin kun vaimo töissä. Vaimon ajatus sä et rakasta enää ja hirvee huuto."

Eli ihan samaa kuin tolla hesarin kirjottajalla. Ensin haalii itelle asiat ja huutaa muille jos ne menee tekemään ne (naisen mielestä vielä väärin) ja myöhemmin taas huutaa kun "joutuu" tekemään kaiken.

Noi on ollut naimisissa jtn 20v. Ja meno on ihan samaa kaveri ei saa tehdä yhtään mitään " naisten" juttuja kotona. Tai se on merkki siitä että kaveri ei rakasta ja ei usko että nainen selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

781, todellakin. Mulla on kaksi thaivaimoa työkavereina. Eka on luonteeltaan kuin puskutraktori, aina äänessä, aina menossa, utelias, valittaa kun miehensä ei kotona tee tarpeeksi. Toka on erakko, haluaisi olla kaksin mökillä miehensä kanssa ja valittaa, että v*thu kun se eka on niin sosiaalinen, ei hän halua nähdä ketään eikä tunne puoliakaan siitä jengistä, joka ekan mukaan pitäisi tuntea, koska sama lähtömaa.

Vierailija
784/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustella 50+ ikäisen miehen kanssa, joka oli ollut pitkässä avioliitossa ja sen jälkeen yritellyt muutamia suhteita. Hän oli heti halukas muuttamaan yhteen kanssani, enkä kyllä sitä ihmettele nyt kun hänet paremmin tunnen. Mitä tahansa uutta tuli vastaan tai päätöksiä piti tehdä, hän ensimmäiseksi heittäytyi avuttomaksi ja kääntyi puoleeni. Aluksi yritin häntä auttaa, mutta sitten totesin itsekseni, että kyllä pitää aikuisen miehen saada itse yrittää pärjäillä arjen asioiden kanssa. Kyllähän hän pärjää. Jollain tavalla ja ajan kanssa saa asioitaan hoidettua. En puutu, enkä marttyrisoidu. Yhteen emme tule muuttamaan, mutta seurustella voimme edelleen.

Vierailija
785/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin seurustella 50+ ikäisen miehen kanssa, joka oli ollut pitkässä avioliitossa ja sen jälkeen yritellyt muutamia suhteita. Hän oli heti halukas muuttamaan yhteen kanssani, enkä kyllä sitä ihmettele nyt kun hänet paremmin tunnen. Mitä tahansa uutta tuli vastaan tai päätöksiä piti tehdä, hän ensimmäiseksi heittäytyi avuttomaksi ja kääntyi puoleeni. Aluksi yritin häntä auttaa, mutta sitten totesin itsekseni, että kyllä pitää aikuisen miehen saada itse yrittää pärjäillä arjen asioiden kanssa. Kyllähän hän pärjää. Jollain tavalla ja ajan kanssa saa asioitaan hoidettua. En puutu, enkä marttyrisoidu. Yhteen emme tule muuttamaan, mutta seurustella voimme edelleen.

Jos jostain nainen ilmestyis mun elämään niin en todellakaan haluais hänen muuttavan mun kanssa yhteen, se olis suhteen loppu se.

Vierailija
786/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Kuinkahan paljon muuten näissä keskusteluissa näkyy toi naisten empatia toisiaan kohtaan. Mun vaimo nauro joskus mulle et hänkään ei tajua mikä häneen menee.. Kun joku tyttö kaveri valittaa miehestään vaikka ettei mies osaa siivota. Vaimo alkaa kompata ja vastaa että kyl minunkin miestä tarvii opettaa, eikä sekään osaa. Vaikka todellisuudessa ei oo ikinä valittanut.

Niillä tyttökavereilla on poikaystävät ja tuskin he vielä edes asuvat yhdessä. Ei heidän suhteet kestä, nuoria kun ovat.

No mun vaimon tyttökaverit on jo +30

Ai, sinä tarkoititkin vaimon naisystäviä.

Ootko joku kielioppinasse vai etkö oikiasti tajunnu mitä toi kirjotti?

Aikuiset naiset ovat naisia eikä lapsiksi typistettyjä tyttöjä. Sinua voi ihan hyvin nimittää pojuksi.

Vierailija
787/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Välillä kun lukee tätä keskustelua tulee tosi outo olo. Ihan kuin eläisi jossain eri universumissa.

Mä vedän lapsille jumppatunteja ja siellä on tosi silmiinpistävä ero esim noissa kuskaamisissa. Se on 90% ajasta mies kuka seisoo kentän laidalla. 

Nään tosi useasti siis joka kaupareissulla kun näitä samoja ukkoja työntää ruokakärryjä lastensa kanssa. Eikä oo pelkkää kaljaa itelle.

Mun on jotenkin tosi vaikea uskoa et nää samat tyypit menis kotiin ja istuisi sohvalle juomaan kaljaa ja pelaamaan pleikkaria. Eikä osallistuisi mihinkään.

Mutta tuota kuskaamista käytetään verukkeena sille, ettei tarvi kotona tehdä mitään. Kun minähän hoidan kaikki kuljetukset, eikä sitten sen lapsen anneta kulkea julkisilla vaikka itse sitä ehdottaisi.

Vierailija
788/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain nainen ilmestyis mun elämään niin en todellakaan haluais hänen muuttavan mun kanssa yhteen, se olis suhteen loppu se.

Mikään ei latista suhdetta sen tehokkaammin kuin yhteinen arki.

Vierailija
789/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Kuinkahan paljon muuten näissä keskusteluissa näkyy toi naisten empatia toisiaan kohtaan. Mun vaimo nauro joskus mulle et hänkään ei tajua mikä häneen menee.. Kun joku tyttö kaveri valittaa miehestään vaikka ettei mies osaa siivota. Vaimo alkaa kompata ja vastaa että kyl minunkin miestä tarvii opettaa, eikä sekään osaa. Vaikka todellisuudessa ei oo ikinä valittanut.

Niillä tyttökavereilla on poikaystävät ja tuskin he vielä edes asuvat yhdessä. Ei heidän suhteet kestä, nuoria kun ovat.

Ai, sinä tarkoititkin vaimon naisystäviä.

Ootko joku kielioppinasse v

Aikuiset naiset ovat naisia eikä lapsiksi typistettyjä tyttöjä. Sinua voi ihan hyvin nimittää pojuksi.

Aiva hyvin voi. Tuolla tehtaalla eläkeikää lähestyviä ukkojaki sanotaan pojiksi.

Vierailija
790/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Ai, sinä tarkoititkin vaimon naisystäviä.<

Aiva hyvin voi. Tuolla tehtaalla eläkeikää lähestyviä ukkojaki sanotaan pojiksi.

Taas yksi asia josta vain naiset vetää hernettä nenään.

Vierailija
791/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työtä vähentää se, että astiat ja tasot pesee ruuanlaiton aikana verrattuna siihen, että ne pesee ruokailun jälkeen?

No se on sitä ruoanlaittoon liittyvän ajan tehostamista. Katsos jos joka tapauksessa seisoskelet siinä hellan ja tiskialtaan välissä niin sen sijaan, että surffaat netissä niin voit ruoan valmistumista odotellessa tiskata ne kertyneet astiat/latoa ne koneeseen ja siivota jo keryneet jäljet. Näin opin isältäni ja oletin että olisi ihan perusjuttuja, muttei se sitten näköjään olekaan.

Vierailija
792/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työtä vähentää se, että astiat ja tasot pesee ruuanlaiton aikana verrattuna siihen, että ne pesee ruokailun jälkeen?

No se on sitä ruoanlaittoon liittyvän ajan tehostamista. Katsos jos joka tapauksessa seisoskelet siinä hellan ja tiskialtaan välissä niin sen sijaan, että surffaat netissä niin voit ruoan valmistumista odotellessa tiskata ne kertyneet astiat/latoa ne koneeseen ja siivota jo keryneet jäljet. Näin opin isältäni ja oletin että olisi ihan perusjuttuja, muttei se sitten näköjään olekaan.

Jos ruokana on keitettyjä perunoita, jauhelihakastiketta ja salaattia, niin mitä astioita voi laittaa tiskikoneeseen ennen ruokailua? Leikkuulaudan ja veitsen voi huuhtaista parissa sekunnissa vesihanan alla ja laittaa kuivumaan. Sipulinkuoret laittaa biopussiin sekunnissa. Pitääkö paistinpannu pestä kesken kastikkeen kypsymisen ja ruveta pyyhkimään kuumaa hellaa kuumien kattiloiden välistä? Miten paljon työskentely tehostuu, jos nuo tekee syömisen jälkeen?

Vierailija
793/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokana on keitettyjä perunoita, jauhelihakastiketta ja salaattia, niin mitä astioita voi laittaa tiskikoneeseen ennen ruokailua? Leikkuulaudan ja veitsen voi huuhtaista parissa sekunnissa vesihanan alla ja laittaa kuivumaan. Sipulinkuoret laittaa biopussiin sekunnissa. Pitääkö paistinpannu pestä ke

Mitä jos ruokana on kokonainen kalkkuna ja 10 erilaista lisuketta?

Vierailija
794/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin itseäni yli kymmenen vuotta vanhempaa myyntipäällikköä teinipojaksi, kun hän ei koskaan osannut töissä laittaa likaisia astioita tiskikoneeseen. Mies suuttui.

Vierailija
795/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin itseäni yli kymmenen vuotta vanhempaa myyntipäällikköä teinipojaksi, kun hän ei koskaan osannut töissä laittaa likaisia astioita tiskikoneeseen. Mies suuttui.

Poika suuttui

Vierailija
796/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ruokana on kokonainen kalkkuna ja 10 erilaista lisuketta?

Enpä ole koskaan tehnyt tuollaista enkä tee.

Uskomatonta
797/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Mutta tuota kuskaamista käytetään verukkeena sille, ettei tarvi kotona tehdä mitään. Kun minähän hoidan kaikki kuljetukset, eikä sitten sen lapsen anneta kulkea julkisilla vaikka itse sitä ehdottaisi.

Ikäänkuin kaikki käyttäisi tuota verukkeena. Toi yleistäminen on todella uskomatonta. Mun mies hoitaa kuskaukset, puistoilut, kaupan. Se riittää mulle jos haluan tai tarvitsen voin avata suun ja pyytää lisää.

Vierailija
798/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika suuttui

Totta. Tosin alkoi olla jo harmaantunut ja velttonaamainen poika.

Urpooot
799/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokana on keitettyjä perunoita, jauhelihakastiketta ja salaattia, niin mitä astioita voi laittaa tiskikoneeseen ennen ruokailua? Leikkuulaudan ja veitsen voi huuhtaista parissa sekunnissa vesihanan alla ja laittaa kuivumaan. Sipulinkuoret laittaa biopussiin sekunnissa. Pitääkö paistinpannu pestä ke

On se vaikeaa. Sä voit sen 10min extra ajan vaikka laittaa vaikka pyykinpesukonetta päälle.  Jos sä et tajua mitään niin tässä varmaan tarkoitetaan sitä että.

Sä et voi laskea kaikkea ajankäyttöäsi tehokkaaksi jos sä seisot siinä keittiössä tuijottaen kiehuvaa vettä.  

Dkdkk
800/1282 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetään vielä rautalangasta..

Sä et voi laskea kotityö määrää niin että.

Latasin astianpesukoneen 2h 30min alusta tyhjennyksen.

Kokkaus 2h uunin päälle laitosta.

Pyykinpesukone vaatteet korista kaappiin 8h.

Siellä on aikaa jolloin sä istut perse....i vauva palstalla.