HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle
Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.
Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.
Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä.
Kommentit (1282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luulenpa vaan, että aika monessa perheessä, jos tilanne olisi toisin päin ja naiselle tulisi yllättävä hälytyskeikka, jäisi ne pyykit myös homehtumaan sinne koneeseen.. ehkä olet niitä parempia miehiä, mutta kaikki eivät ole."
En tunne yhtään miestä joka jättäisi naisen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle jos naiselle tulee joku meno ja unohtaa pyykit koneeseen mutta tunnen monta naista joka on jättänyt miehen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle kun mies on unohtanut ne koneeseen kun on tullut menoo.
Ihan kaikille tapahtuu unohduksia niin miehille kuin naiseille ero tulee siinä että minun tuttava piirissä miehet auttaa naisen unohtaessa ja osa naisista kostaa jos mies unohtaa
Voi olla että itsellä on erikoinen tuttavapiiri kun asiat menee näin päin
Ai nii unohdin jälleen kerran että tällä palstalla naiset elää kuplassa missä nainen voi olla vain viaton uhri eikä koskaan tee mitään väärää edes kosto mielessä ja kaikki naiset on niin avuliaita miehiä kohtaan ja miehet on aina ja kikuisesti vastuussa kaikesta väärästä ja pahasta kun kukaan nainen ei yksikertaisesti kykene mihinkään pahaan tai negatiiviseen ja miehet ei yksikertaisesti kykene mihinkään hyvään ja positiiviseen.
Milloin tuo vaan siirtyy täältä palstalta oikeaan elämään kun oikeassa elämässä naiset on julmia, kieroja ja koston himoisia varsinkin jos vastapuolella on mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne miehen tarpeet sitten ovat? Voisin veikata, että saada levätä sohvalla työpäivän jälkeen, harrastaa mielensä mukaan ja saada seksiä ja huomiota.
Miten tämän voi mitenkään yhteensovittaa töissä ja kotona työtaakkansa alle nääntyvän naisen tarpeiden kanssa?
Eikö kotityöt ja lasten asiat tosiaankaan lainkaan kuulu miehille? Eikö edes miehen omat sotkut ja ruokatalous?
Tarvittaisiin pysyvät kotiapulaiset ja lastenhoitajat perheisiin, mutta ei sellaisia ole kellään varaa palkata eikä kukaan sellaisiin töihin alkaisi.
Sukelletaan heti syvää päähän ja aletaan uhriutumaan kun ajatellaan niitä kaikista pahimpia asioita.
Oletko edes lukenut kommentteja ja yrittänyt sisäistää mitä tässä ketjussa on puhuttu?
Niin, vauvalle onkin hyvä opettaa kärsivällisyyttä jättäämällä sänkyyn pariksi tunniksi huutamaan. Samalla jättää antamatta ruokaa, kun ei se edes prkl osannut kertoa, että olisi nälkä.
Samalla tyylillä sitten isommat ruudun ääreen vaikka koko päiväksi, on se lapsen hoito niin helppoa ja yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä täällä että Hesarissa satoja kommentteja, joissa miehet ja jotkut pick me -naiset vähättelevät ja lyttäävät kirjoittajan kokemusta. Ei ole ihme, että.eroja tulee. Kirjoittajan miehen asenne tuntuu olevan yleinen.
Eiks ole ihmeellistä. Elämä ei ole ikinä ollut niin helppoa kun nyt ja silti ei pärjärä
Niin aattele. Miehetkin käy siisteissä sisätöissä ja silti ei jakseta tikkua ristiin laittaa enää kotona. Vaimon pitäisi kaikki tehdä valmiiksi eteen, vaikka se vaimokin käy ihan samalla lailla töissä töissä.
Naisekko tekee kotona jotain?
Somettaa ehkä mutta siinäpä se. Ei o
Erikoisissa piireissä sinäkin liikut.
Iha normi naisia jokka nykyään 39 - 43 vuotta.
Mä en usko tähän hetkeäkään. Eivät nuo ainakaan norminaisia ole, meillä oli jo peruskouluaikoina kotitaloustunnit, ja kotonakin odotettiin osallistumista. Tuskin se muutamassa vuodessa katosi, olen 45. Tyttären, 23, sukupolvi on varsin kädetöntä keittiössä meihin verrattuna, eivät tämän ikäiset. Ei ole aina ollut wolttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne miehen tarpeet sitten ovat? Voisin veikata, että saada levätä sohvalla työpäivän jälkeen, harrastaa mielensä mukaan ja saada seksiä ja huomiota.
Miten tämän voi mitenkään yhteensovittaa töissä ja kotona työtaakkansa alle nääntyvän naisen tarpeiden kanssa?
Eikö kotityöt ja lasten asiat tosiaankaan lainkaan kuulu miehille? Eikö edes miehen omat sotkut ja ruokatalous?
Tarvittaisiin pysyvät kotiapulaiset ja lastenhoitajat perheisiin, mutta ei sellaisia ole kellään varaa palkata eikä kukaan sellaisiin töihin alkaisi.
Sukelletaan heti syvää päähän ja aletaan uhriutumaan kun ajatellaan niitä kaikista pahimpia asioita.
Oletko edes lukenut kommentteja ja yrittänyt s
Niin, vauvalle onkin hyvä opettaa kärsivällisyyttä jättäämällä sänkyyn pariksi tunniksi huutamaan. Samalla jättää antamatta ruokaa, kun ei se edes prkl osannut kertoa, että olisi nälkä.
Samalla tyylillä sitten isommat ruudun ääreen vaikka koko päiväksi, on se lapsen hoito niin helppoa ja yksinkertaista.
Pitää sen stanan vauva lopettaa se itkeminen. Ei mee montaa vuotta kun on aikunen jonka pitää ite selvitä.
Itselläni on käynyt hyvä tuuri ja mies juuri sellainen kuin pitikin ja täydellinen isä, mutta läheltä olen nähnyt näitä isejä, joilla on suuret puheet ja haaveet, mutta puheiksi ja haaveiksi kaikki todellisuudessa jäivätkin... Alkoi kummasti työt ja kaverit (baarit) kiinnostamaan aiempaa enemmän, vaikka kotona vauva.
Tämä. Se voi usein nimen omaan olla se mies, joka haluaa lapsia, ja tottakai olisi niin osallistuva mies.
Tietenkin mies haluaa lapsia, koska sillä saa sosiaalista statusta yhteiskunnassa ja koska ei ole mitään muuta tapaa saada täysihoitoa kotona, päästä takaisin 15 vuotiaan asemaan. 15 vuotiaana omat palkkarahat saa pitää itse, äiti huolehtii silti ruuasta, vaatteista ja kodista, tämä malli on niin monelle tavoiteltava hyvän elämän malli. Ennen lasten syntymää naiset eivät suostu miehen äidiksi, lasten syntymän jälkeen miehen äidin roolista ei nainen pääse pois kuin avioeron kautta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on käynyt hyvä tuuri ja mies juuri sellainen kuin pitikin ja täydellinen isä, mutta läheltä olen nähnyt näitä isejä, joilla on suuret puheet ja haaveet, mutta puheiksi ja haaveiksi kaikki todellisuudessa jäivätkin... Alkoi kummasti työt ja kaverit (baarit) kiinnostamaan aiempaa enemmän, vaikka kotona vauva.
Tämä. Se voi usein nimen omaan olla se mies, joka haluaa lapsia, ja tottakai olisi niin osallistuva mies.
Tietenkin mies haluaa lapsia, koska sillä saa sosiaalista statusta yhteiskunnassa ja koska ei ole mitään muuta tapaa saada täysihoitoa kotona, päästä takaisin 15 vuotiaan asemaan. 15 vuotiaana omat palkkarahat saa pitää itse, äiti huolehtii silti ruuasta, vaatteista ja kodista, tämä malli on niin monelle tavoiteltava hyvän elämän malli. Ennen lasten syntymää naiset eivät suostu miehen äidiksi, lasten syntymän jälkeen miehen äidin roolista ei nai
Ei saatana saa mitään statusta tai elämään iloa. Mies saa lapsesta 18 vuoden rangaistuksen. Oman elämän menettää eikä sitä saa ikinä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luulenpa vaan, että aika monessa perheessä, jos tilanne olisi toisin päin ja naiselle tulisi yllättävä hälytyskeikka, jäisi ne pyykit myös homehtumaan sinne koneeseen.. ehkä olet niitä parempia miehiä, mutta kaikki eivät ole."
En tunne yhtään miestä joka jättäisi naisen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle jos naiselle tulee joku meno ja unohtaa pyykit koneeseen mutta tunnen monta naista joka on jättänyt miehen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle kun mies on unohtanut ne koneeseen kun on tullut menoo.
Ihan kaikille tapahtuu unohduksia niin miehille kuin naiseille ero tulee siinä että minun tuttava piirissä miehet auttaa naisen unohtaessa ja osa naisista kostaa jos mies unohtaa
Taidatte olla muistisairaita kaikki.
Se on naisena niin, että teit niin tai näin niin aina se on väärinpäin. Yhteiskunta ja miehet vaativat naisia tekemään lapsia, mutta sitten kun niitä tekee niin palaute on laatua oma vika, mitäs menit niitä lapsia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai sinäkö vain yksin oot?
Vierailija kirjoitti:
"Mitä jos vaimo olisi tehnyt lapsille munakkaan kananmunista ja lapset juoneet maidon siinä lisäksi? Mitä olisit tehnyt makaronista ja jauhelihasta"
Meillä homma toimii niin että jos joku loppuu niin siittä sanotaan vaikka tekstiviestillä kaiken muun viestittelyn ohessa. Eiköä silloinkaan tarvi erityisesti suunnitella sitä kaupassa käyntiä
Kommunikointi on avainsana.
Toimiiko teillä asiat niin että ihan joka kerta on pakko katsoa kaappeihin onko siellä tarpeita jos vaikka toinen on käyttänyt sieltä kaikki tarvikkeet mitään sanomatta?
No isommassa perheessä, missä on kokkaustaitoisia kouluikäisiä lapsia ja näiden kavereitakin kylässä, on kyllä todellakin syytä tsekata maidon ja kananmunien määrä sen sijaan että luottaa omiin muistikuviinsa.
Ylipäätään ihmetyttää tämän erään isäoletetun perhekulttuuri. Lapset eivät ilmeisesti koskaan laita itse ruokaa eivätkä myöskään kapinoi isin nistipasta ilman salaattia, eikä kaupasta työmatkalla mitään ylimääräistä seuraavalle päivälle -kokkaustyyliä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on naisena niin, että teit niin tai näin niin aina se on väärinpäin. Yhteiskunta ja miehet vaativat naisia tekemään lapsia, mutta sitten kun niitä tekee niin palaute on laatua oma vika, mitäs menit niitä lapsia tekemään.
MIEHET. EI. HALUA. LAPSIA.
en yksinkertaisesti ymmärrä miten samassa lauseessa valitetaan kuinka kamala nainen on, ja sitten valitetaan erosta. Niin että miten tämä nyt on? Jos se on kerran parempi elää ilman tätä naista niin mitä ihmeen valitettavaa tässä asiassa voi mahdollisesti olla? Ei teitä miehiä kukaan pakota parisuhteeseen. Joko sinä olet siinä parisuhteessa tai eroat. Ei se sen vaikeampaa ole.
aivan järjetöntä ruikuttaa viestikaupalla miten kamalia naiset ovat. Ei teitä aikuisia miehiä kukaan pakota olemaan parisuhteessa näiden naisten kanssa, saati perustamaan perhettä. Ihan itse sinä päätät näistä asioista, ei se sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taidatte olla muistisairaita kaikki."
En ole terveysalan ammattilainen niin kertooko se muistisairaudesta jos joskus unohtaa yhden yksittäisen asian?
Mietin vaan että pitääkö tässä alkaa huolestumaan omalle kohdalle kun olen hajamielinen ihminen ja unohdan välillä yksittäisiä asioita
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä jos vaimo olisi tehnyt lapsille munakkaan kananmunista ja lapset juoneet maidon siinä lisäksi? Mitä olisit tehnyt makaronista ja jauhelihasta"
Meillä homma toimii niin että jos joku loppuu niin siittä sanotaan vaikka tekstiviestillä kaiken muun viestittelyn ohessa. Eiköä silloinkaan tarvi erityisesti suunnitella sitä kaupassa käyntiä
Kommunikointi on avainsana.
Toimiiko teillä asiat niin että ihan joka kerta on pakko katsoa kaappeihin onko siellä tarpeita jos vaikka toinen on käyttänyt sieltä kaikki tarvikkeet mitään sanomatta?
No isommassa perheessä, missä on kokkaustaitoisia kouluikäisiä lapsia ja näiden kavereitakin kylässä, on kyllä todellakin syytä tsekata maidon ja kananmunien määrä sen sijaan että luottaa omiin muistikuviinsa.
Ylipäätään ihmetyttää tämän erään isäoletetun perhekulttuuri. Lapset eivät ilmeisest
Minkälainen perhe elämä teillä on kun mies ei puhu jos tekee kaapeista ruokaa eikä lapsetkaan puhu jos tekee ruokaa niin puhutteko keskenänne ollenkaan?
Itse sain tänään viestin että "iskä tein leipää ja leipä loppui" tästä viestistä tiesin että ostan samalla kaupasta leipää kun ostin huomiset eväät töihin kaupasta. Ei minun tarvinut käydä kotona tarkistamassa onko meillä leipää eikä minun tarvinut suunnitella sitä kaupassa käyntiä kun poikkesin kaupasta ohimennessäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhyy, kenellekkään ei koskaan kelpaa mitä nainen tekee, nainen tekee aina kaikki väärin"
Voisitko uhriutua vielä vähän lisää?
Mitä jos joskus vaikka miettisit mitä teet ja kantaisit vastuun niistä sinun itse tekemistä päätöksistä jos itse päätät lapsen tehdä niin sinun täytyy itse kantaa vastuu siittä lapsesta ja vaikka lapsen teet niin ei sinulta siltikään poistu ne normaalit aikuisen ihmisen velvoitteet.
Kummasti lapsen syntymä on miehelle elämänvaihe, jossa hän voi siirtää omat aikuisen ihmisen velvoitteet vaimon hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
en yksinkertaisesti ymmärrä miten samassa lauseessa valitetaan kuinka kamala nainen on, ja sitten valitetaan erosta. Niin että miten tämä nyt on? Jos se on kerran parempi elää ilman tätä naista niin mitä ihmeen valitettavaa tässä asiassa voi mahdollisesti olla? Ei teitä miehiä kukaan pakota parisuhteeseen. Joko sinä olet siinä parisuhteessa tai eroat. Ei se sen vaikeampaa ole.
aivan järjetöntä ruikuttaa viestikaupalla miten kamalia naiset ovat. Ei teitä aikuisia miehiä kukaan pakota olemaan parisuhteessa näiden naisten kanssa, saati perustamaan perhettä. Ihan itse sinä päätät näistä asioista, ei se sen vaikeampaa ole.
Oletko kuullut semmoisesta kun vauva ansa millä pakotetaan mies perhe elämään eikä miehellä ole välttämättä varallisuutta erota kun ero tulee ihan jokainen kerta aivan pirun kalliiksi miehelle varsinkin jos perheessä on lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhyy, kenellekkään ei koskaan kelpaa mitä nainen tekee, nainen tekee aina kaikki väärin"
Voisitko uhriutua vielä vähän lisää?
Mitä jos joskus vaikka miettisit mitä teet ja kantaisit vastuun niistä sinun itse tekemistä päätöksistä jos itse päätät lapsen tehdä niin sinun täytyy itse kantaa vastuu siittä lapsesta ja vaikka lapsen teet niin ei sinulta siltikään poistu ne normaalit aikuisen ihmisen velvoitteet.
Kummasti lapsen syntymä on miehelle elämänvaihe, jossa hän voi siirtää omat aikuisen ihmisen velvoitteet vaimon hoidettav
Kummasti lapsen syntymä on naiselle elämänvaihe, jossa hän voi siirtää omat aikuisen ihmisen velvoitteet miehen hoidettavaksi.
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Ihan uskomaton keskustelu kyllä..
Wilma on selvästi lisännyt ihan älyttömästi vanhempien työtaakkaa. Mietin vaan kun keskimäärin kerran viikkoon tulee viesti joka liittyy millään tapaa omiin lapsiin..
Kaupassa käyntiä pitää suunnitella tuntikausia. Ei voi mitenkään onnistua vaan mennä kauppaan ja ostaa ruokaa.
Kuten myös vaatteiden ostoa.
Lapset eivät osaa edes pukea 10vuotiaaksi asti.
Jokainen vauva vaatii jatkuvaa valvomista 24/7 vuosikausia.
Asunnot pitää suursiivota kerran päivässä.
Ookooo.
Jos ei ole minkäänlaista omaa kokemusta niin se on aika vaikea kommentoida mitään oleellista. Ikinä en ole tavannut niin tyhmää ihmistä, jonka pitää suunnitella kaupassakäyntiä tuntikausia. tai vaatteiden ostoa. en ole koskaan tavannut lasta, joka ei osaa pukeutua 5-10 vuotiaana. ja totta helvetissä se vauva vaatii 24/7 hoitoa, eikö se nyt ole itsestäänselvää. siinä menee ihan joka ikinen oma tarve toissijaiseksi ja oma uni on myös täysin pinnallista ja vaatii kykyä herätä monta kertaa yössä. enkä tunne yhtään ketään, joka suursiivoaa kerran päivässä tai edes kerran viikossa. minun tuntemat ihmiset siivoaa joka päivä jotain.
en tiedä, että oletko sinä ajautunut parisuhteeseen harvinaisen tyhmän ihmisen kanssa, mutta siihenkin on helppo ratkaisu: eroa. ei se sen vaikeampaa ole.
en ymmärrä, miksi täällä valitetaan ja ruikutetaan sivutolkulla naisista ja erosta. eikö se mies nyt herranjumala kykene itse eroamaan, jos se parisuhde ei toimi? ihan omatoimisesti sitä voi aloittaa eroprosessin, ei sitä tarvitse turhaan kärsiä ikävän uhriutuja naisen kanssa ja tulla tänne ruikuttamaan. ota hyvä mies ohjat käteen ihan itse siitä omasta elämästä ja eroa jos nainen ei miellytä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIEHET. EI. HALUA. LAPSIA.
MIEHET. EI. OSAA. EHKÄISTÄ.
"Erikoisissa piireissä sinä liikut"
Varmaan jotain mt-ongelmaisia ollut jo lapsuuden perhekin, kun ei ole äitikään osannut edesvettä keittää. Miten lie perhe pärjännyt? Kumman, että joku senkin naisen on huolinut ja tälle vielä lapsiakin tehnyt, vaikka toinen on ollut noin toistaitoinen.
Tuo kommentoija kai liikkuu samoissa piireissä vieläkin, eikä ole edes peruskoulussa törmännyt kotitaloustunnilla tyttöön joka osasi keittää vettä. Ehkä on käynyt jotain erityiskoulua.
Mutta pienet on miehellä piirit, muuta ei voi sanoa. Mutta ehkä hyvä niin.