HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle
Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.
Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.
Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä.
Kommentit (1282)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Kysymys lukija naisille. Yläpeukku jos kotityöt.. Siis nämä samat mitä sinkut tekee ovat oikeasti raskaita mielestänne?
Mä en ole niitä itse mieltänyt ikinä raskaiksi.
Sinkkuna ei kotitöitä juuri edes ollut. Koti pysyi aina siistinä, kun ei sotkenut. Ainoa vaikeus oli joskus päättää, mitä tekee ruuaksi.
Onko perus siivous sinusta raskasta?
Minä en pitänyt sitä raskaana edes vauvan ja taaperon kanssa.
Minä keksin siivoamisen sijaan sata kivempaa hommaa, jota tekisin mieluummin. Siivoaminen on tylsää ja toisten jälkien siivoaminen suorastaan vttumaista.
Ja sinähän et haluaisi tehdä mitään muuta kuin sitä mitä pidät kivempana ja nämä normaalit arjen askareet mistä et tykkää aiheuttaa ahdistusta ja haluaisit teettää ne miehellä kun kuitenkin vaadit että ne tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
"Luulenpa vaan, että aika monessa perheessä, jos tilanne olisi toisin päin ja naiselle tulisi yllättävä hälytyskeikka, jäisi ne pyykit myös homehtumaan sinne koneeseen.. ehkä olet niitä parempia miehiä, mutta kaikki eivät ole."
En tunne yhtään miestä joka jättäisi naisen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle jos naiselle tulee joku meno ja unohtaa pyykit koneeseen mutta tunnen monta naista joka on jättänyt miehen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle kun mies on unohtanut ne koneeseen kun on tullut menoo.
Ihan kaikille tapahtuu unohduksia niin miehille kuin naiseille ero tulee siinä että minun tuttava piirissä miehet auttaa naisen unohtaessa ja osa naisista kostaa jos mies unohtaa
Voi olla että itsellä on erikoinen tuttavapiiri kun asiat menee näin päin
Kyllä se on miehille parempi olla hankkimatta lapsia ja naisetkin ostetaan vain 30 min kerrallaan käyttöön.
"Parissa päivässä ei pesukoneeseen jääneet pyykit eikä pyykkikone ehdi homehtua."
Kyllä ehtii. Meillä kävi sama moka.
eri
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se ihan naisten oma vika, kun eivät katso silloin alkuhuumassa ( 1-3 ekavuoden aikana ,kun asutaan yhdessä), että mies tekee kotona yhtä paljon ,kuin nainen . Eikä niitä lapsia aleta tekemään vielä siinä vaiheessa.
en minä ainakaan valitsisi lukutaidotonta, aivotonta ja niin tyhmää miestä joka ei osaa pestä pyykkiä ja astioita koneilla, eikä tajua mitä kaupasta ostetaan , ja ei osaa tehdä ruokia.
Eri asia .jos nainen/tai mies asuu toisen siivellä ja on kotona päivät pitkät. Silloin tekee kotihommat hän.
Näin teimme viiskymmentä vuotta sitten ja ei ole ollut valittamista kummallakaan.
Kyllä mä kanssa ihmettelen tätä keskustelua. Olen ite jo niin vanha että lapset lentäneet pois pesästä. Nuorin syntyi 1990. Valitsin miehen joka osallistui kotitöihin, teki ruokaa ja kunnioitti minua.
Tuli lapsia ja sama meno jatk
Nykyajan miehet eivät keskimäärin enää elätä perhettä. Eivät suostu tai edes pysty. 90-luvulla myös kotiäitien saamat tuet oli ihan eri kuin nykyään.
Mun äiti oli kans 80- ja 90-luvuilla 10 vuotta kotiäitinä. Olen itse ollut niin hämmentynyt siitä kuinka eri tavalla nykyään suhtaudutaan perheeseen ja äiteihin. Ollaan tätä useasti pysähdytty ihmettelemään oman äitini kanssa.
Tottakai sitä teki ne kotityöt, jos olit kotiäiti ja toinen maksoi perheen kulut, arvosti mitä teit kotona ja yhteiskuntakin arvosti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on miehille parempi olla hankkimatta lapsia ja naisetkin ostetaan vain 30 min kerrallaan käyttöön.
Hyvä. Hyvä, ettei sun geenit periydy.
Vasectomia kai jo tehty? Niks naks.
Ei synny sun jälkeläisepäotuksia eikä niitä pelkäämiäs velvotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Hyvä, ettei sun geenit periydy.
Vasectomia kai jo tehty? Niks naks.
Ei synny sun jälkeläisepäotuksia eikä niitä pelkäämiäs velvotteita.
Lapset jo tehty ja aikusia
Pakko sanoa, en olis itsekään aikoinaan vuosikymmeniin koskaan uskonut näin s
ajattelevani, mutta anteeksi vaan
Pyhä Lehmä Jorma Uotinen
..asta seuraava olevinaan ja viimeinen sana.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätähän naiset haluaa. Muutama sata naista harrastaa kaikkien miesten kanssa seksiä ja tienaa siitä rahat niin muut saa elää selibaatissa.
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä täällä että Hesarissa satoja kommentteja, joissa miehet ja jotkut pick me -naiset vähättelevät ja lyttäävät kirjoittajan kokemusta. Ei ole ihme, että.eroja tulee. Kirjoittajan miehen asenne tuntuu olevan yleinen.
Eiks ole ihmeellistä. Elämä ei ole ikinä ollut niin helppoa kun nyt ja silti ei pärjärä
Niin aattele. Miehetkin käy siisteissä sisätöissä ja silti ei jakseta tikkua ristiin laittaa enää kotona. Vaimon pitäisi kaikki tehdä valmiiksi eteen, vaikka se vaimokin käy ihan samalla lailla töissä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kun korjailen autoa, tietokonetta, taloa tai hoidan metsää.
Nainen käyttää heti weaponized incompetencea eikä muka osaa.
Niin, olet rajannut itsellesi ainoastaan mainitsemasi ja kaikki muu on vaimon hommia?
MOT. Suomessa ei pidä tehdä lapsia, ellei mene naimisiin miehen kanssa, joka täyttää perhe-elämän kriteerisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne miehen tarpeet sitten ovat? Voisin veikata, että saada levätä sohvalla työpäivän jälkeen, harrastaa mielensä mukaan ja saada seksiä ja huomiota.
Miten tämän voi mitenkään yhteensovittaa töissä ja kotona työtaakkansa alle nääntyvän naisen tarpeiden kanssa?
Eikö kotityöt ja lasten asiat tosiaankaan lainkaan kuulu miehille? Eikö edes miehen omat sotkut ja ruokatalous?
Tarvittaisiin pysyvät kotiapulaiset ja lastenhoitajat perheisiin, mutta ei sellaisia ole kellään varaa palkata eikä kukaan sellaisiin töihin alkaisi.
Sukelletaan heti syvää päähän ja aletaan uhriutumaan kun ajatellaan niitä kaikista pahimpia asioita.
Oletko edes lukenut kommentteja ja yrittänyt sisäistää mitä tässä ketjussa on puhuttu?
Onko se siis liikaa vaadittu että mies saisi edes hetken levätä työpäivän jälkeen?
No, olisko liikaa vaadittu, että se nainen saisi levätä edes yöllä hetken?
Tuosta sun vuodatuksesta tietää, ettet ole koskaan pyörittänyt lapsiperheen arkea. Et sinä välttämättä tyhjennä sitä kuuluisaa tiskikonetta (joka toden totta on pieni työ) hetkessä vaan sinä voit joutua siinä välillä käydä hakemassa vauvan pois päiväunilta ja imetää sen ja vaihtaa vaipat. Sitten jatkat koneen täyttämistä/tyhjentämistä. Ja kesket pyykkivuoren (jonka olet kipannut lattialle, että näät mitä kaikkea siellä pyykkikorissa on ja osaat lajitella sillä kertaa pestävät eroon) esikoinen huutaa pyyhkimään ja vaatii sinua leikkimään tai lukemaan hänelle jotakin. Vauva kainalossa sitten luet esikoiselle hetken ja menet sitten jatkamaan pyykin lajittelua. Pistät koneen pyörimään ja menet askartelemaan esikoisen kanssa jotakin ja ruokit vauvan. Sitten teet esikoiselle ja itsellesi lounasta, laitat pyykit luivumaan ja uuden koneen pyörimään. Puet lapset ja lähdet heidän kanssan ulos ja vaunulenkille. Tulet kotiin, laitat vaatteet kuivumaan, syötöt vauvan, vaihdat vaipan, annat välipalaa esikoiselle ja puet heidät uudelleen ja lähdet viemään esikoista kerhoon ja vauvaa vauvauintiin tmv. Haet esikoisen kerhosta, riisut lapset, syötät vauvan, vaihdat vaipan, alat tehdä ruokaa, tyhjennät tiskikoneen siinä sivussa, seuraat esikoisen leikkejä ja laitat vauvan nukkumaan jne jne.
Nuo sun laskelmat pitää paikkansa silloin,kun yksi aikuinen rauhassa saa tehdä työn kerralla loppuun, eikä hänen työskentelyään mikään keskeytä, eikä hänen tarvitse huolehtia siinä samalla kenestäkään muustä, kuin itsestään. Lapsiperheessä ja varsinkin, jos perheessä on vauva/taapero, et saa tehtyä yhtään työtä ilman, että sinut keskeytetään koko ajan. Edes vessaan et pääse niin, että voisit olla siellä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet muuttuu sioiksi vasta kun lapset on kuvioissa. Sitä on vaikea ennustaa ennen lapsia :/
Tää on kyllä loukkaus sikoja kohtaan.
Edellisessä parisuhteessani tuli yksi pahimmista riidoista juuri näistä metatöistä. Nainen valitti kuinka on niin rankkaa kun hän joutuu miettimään ja suunnittelemaan kaikki ja minä meni ehdottamaan että vaihdetaan siis rooleja jos kerran miettiminen ja suunnitteleminen on niin rankkaa kun tähän mennessä sinä olet suunnitellut ja minä olen joutunut toteuttamaan kaikki fyysiset ne työt mitä tulee sinun suunnitelmista ja sekään ei käynyt ja se riita syttyi siittä kun lopuksi totesin että sinä siis selvästikin haluat että minä mietin ja suunnitelen kaiken sekä teen kaiken kun sinä et halua miettiä etkä suunnitella etkä tehdä. Jostain kumman syystä ei mennyt kauaakaan kun jätin sen naisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne miehen tarpeet sitten ovat? Voisin veikata, että saada levätä sohvalla työpäivän jälkeen, harrastaa mielensä mukaan ja saada seksiä ja huomiota.
Miten tämän voi mitenkään yhteensovittaa töissä ja kotona työtaakkansa alle nääntyvän naisen tarpeiden kanssa?
Eikö kotityöt ja lasten asiat tosiaankaan lainkaan kuulu miehille? Eikö edes miehen omat sotkut ja ruokatalous?
Tarvittaisiin pysyvät kotiapulaiset ja lastenhoitajat perheisiin, mutta ei sellaisia ole kellään varaa palkata eikä kukaan sellaisiin töihin alkaisi.
Sukelletaan heti syvää päähän ja aletaan uhriutumaan kun ajatellaan niitä kaikista pahimpia asioita.
Oletko edes lukenut kommentteja ja yrittänyt sisäistää mitä tässä ketjussa on puhuttu?
Onko se siis liikaa vaadittu että mies saisi e
Tiesitkö että ihan jokaiseen lapsen inahdukseen ei tarvi reagoida? Tiesitkö että voit opettaa lapsellesi kärsivällisyyttä ja sanoa että laitan nämä ensin ennen kun tulen lukemaan tai leikkimään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä täällä että Hesarissa satoja kommentteja, joissa miehet ja jotkut pick me -naiset vähättelevät ja lyttäävät kirjoittajan kokemusta. Ei ole ihme, että.eroja tulee. Kirjoittajan miehen asenne tuntuu olevan yleinen.
Eiks ole ihmeellistä. Elämä ei ole ikinä ollut niin helppoa kun nyt ja silti ei pärjärä
Niin aattele. Miehetkin käy siisteissä sisätöissä ja silti ei jakseta tikkua ristiin laittaa enää kotona. Vaimon pitäisi kaikki tehdä valmiiksi eteen, vaikka se vaimokin käy ihan samalla lailla töissä töissä.
Naisekko tekee kotona jotain?
Somettaa ehkä mutta siinäpä se. Ei oo vielä tullu vastaan naista joka osais ees vettä keittää tai imuria käyttää.
Erikoisissa piireissä sinäkin liikut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luulenpa vaan, että aika monessa perheessä, jos tilanne olisi toisin päin ja naiselle tulisi yllättävä hälytyskeikka, jäisi ne pyykit myös homehtumaan sinne koneeseen.. ehkä olet niitä parempia miehiä, mutta kaikki eivät ole."
En tunne yhtään miestä joka jättäisi naisen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle jos naiselle tulee joku meno ja unohtaa pyykit koneeseen mutta tunnen monta naista joka on jättänyt miehen pyykit koneeseen homehtumaan ja menemään pilalle kun mies on unohtanut ne koneeseen kun on tullut menoo.
Ihan kaikille tapahtuu unohduksia niin miehille kuin naiseille ero tulee siinä että minun tuttava piirissä miehet auttaa naisen unohtaessa ja osa naisista kostaa jos mies unohtaa
Voi olla että itsellä on erikoinen tuttavapiiri kun asiat menee näin päin
NO on kyllä TODELLA ihmeellinen tuttavapiiri, kun noinkin moni nainen jättää pyykit koneeseen homehtumaan:DDDDDDDDDD ei saatana :D
Minulla on niiiiin ihmeellinen tuttavapiiri, ettei yksikään mies eikä nainen ole jättänyt pyykkejä koneeseen homehtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisekko tekee kotona jotain?
Somettaa ehkä mutta siinäpä se. Ei oo vielä tullu vastaan naista joka osais ees vettä
Erikoisissa piireissä sinäkin liikut.
Iha normi naisia jokka nykyään 39 - 43 vuotta.
Onko se siis liikaa vaadittu että mies saisi edes hetken levätä työpäivän jälkeen?
"Nainen nääntyy työtaakan alle" voisitko uhriutua vielä vähän lisää?
Totuus kuitenkin on että pyykkikone pesee pyykit ja sen täyttämiseen menee 15min ja tyhjäämiseen 15min, tiskikone tiskaa ja täyttämiseen menee 15min ja tyhjäämiseen menee 15min korkeintaan ja jos joutuu käsin tiskaamaan niin siihen menee tunnin verran. Ja jos imuroi niin senkin saa tehtyä tunnissa. Tuossa on kotitöihin mennyt tähän mennessä jos tekee nuo kaikki ilman sitä tiskikonetta tuohon on mennyt yhteensä 2 tuntia ja 30 min ja vuorokaudessa on vieläkin 21tuntia ja 30minuuttia jäljellä.Vuorokaudessa on kuitenkin aika paljon aikaa
Galaksit ei rajahdä vaikka pöydälle olisi leivän muruja vaikka ne naista häiritsee eikä ne rajahdä vaikka olisi lattialla vähän sotkua vaikka ne naista häiritsee.
Nainen sen vaadittavan siisteys tason määrittelee ja se on aina nainen joka niitä kotitöiden tekoa vaatii. Jos naisella on liian rankkaa toteuttaa vaatimuksia mitä itse asettaa niin eikö olis helpompaa löysätä vaatimuksia?