Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhdeterapia manipulatiivisen kumppanin kanssa? Kokemuksia?

Vierailija
18.10.2024 |

Voiko siitä olla apua? Entä jos itsellä vaikea välillä tunnistaa manipulaatiota kun niin tottunut siihen ja ikävä kyllä hyväksynyt aiempina vuosina kaikenlaista, niin monista sairaista asioista tullut ikäänkuin normi parisuhteessa ja niitä tosi vaikea muuttaa.

Kommentit (136)

Dkfkdk
101/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten monesti niin tulehtunut tilanne kun pariterapiaan mennään. Että jo muutaman käynnin jälkeen tajutaan kuinka helppo suhde on korjata. Se ettei mies vaikka tee kotitöitä tarpeeksi on harvoin syy eroon. Se syy tulee naiselle tunteesta ettei mies välitä hänestä-> joka sitten näkyy siinä että nainen ei halua miestä-> tai valittaa kaikesta mahdollisesta..  Kotona se menee helposti siihen että keskitytään seurauksen eikä osata nähdä syytä.

Omassa suhteessa ongelma oli seksin puute, osallistuin liian vähän kotitöihin, vaimo valitti kaikesta mitä yritin, en yrittänyt enää ym.. Tapeltiin 2 vuotta ja oltiin ihan eron partaalla... Vaimo ei ymmärtänyt mua ja mä en häntä..

Oli aika hauskaa kun 45min terapian aikana selvitettiin juurisyyt ja opittiin korjaamaan asiat. Tästä on 6v. Ilman terapiaa oltaisiin pilattu todella hyvä suhde. Ja mä olisin luullut että syy on se etten saa sukkia pyykinpesukoneeseen.

Vierailija
102/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole onneksi kokemusta manipuloivasta kumppanista, mutta eikö terapian sijaan ero olisi parempi ratkaisu, jos toinen oikeasti on manipuloiva?

Olen samaa mieltä jo silkan otsikon perusteella. Terapiaan sitten eron jälkeen yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tyttöystäväni oli narsisti. Kaikenlaista porukkaa tullut vastaan elämäni aikana, mutta tuo oli varmaan ainoa ihminen, jota voin pitää suoranaisesti läpeensä pahana. Yksinkertaisesti vain paha ihminen, joka tuskin koskaan tulee parantumaan. 

Dnjf
104/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vois kertoa mitä nää sairaat asiat on. Keskustelun perusteella puhutaan tyyliin siltä ettei mies tee kotitöitä

Peter
105/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien exät on aina narsisteja.. mikä on sinänsä jännä koska niitä on Suomen väestöstä todella pieni osa.

Se että joku on kuspää ei ole sama kuin narsisti... Narsistin uhrin uutena miehenä toi se ja se on narsisti höpötys on lähinnä ärsyttävää.

Vierailija
106/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tyttöystäväni oli narsisti. Kaikenlaista porukkaa tullut vastaan elämäni aikana, mutta tuo oli varmaan ainoa ihminen, jota voin pitää suoranaisesti läpeensä pahana. Yksinkertaisesti vain paha ihminen, joka tuskin koskaan tulee parantumaan. 

Anteeksi. Olin vain käsittämättömän itsekeskeinen, enkä osannut edes nähdä sinua tuntevana ihmisenä. Myöhemmin kohtasin kaltaiseni ja se opetti aika paljon elämästä, olla itse siinä osassa jossa aiemmin pidin sinua. Olen pahoillani. Toivottavasti voit nyt hyvin, ja olet saanut apua jos olet sitä tarvinnut. 

Vierailija
107/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Jatkan vielä.  Tää on muuten karuin vaimon kohtaama tapaus ikinä..  Tuossa vaimoa manipuloitiin tavallaan.

Pariskunta tuli terapiaan koska mies petti ja jäi kiinni.. Mies oli tosi katuva ja vaikutti aidosti siltä että katuu paljon... Halusi vielä itse lisä istuntoja että varmasti saisivat asiat kuntoon ja hänelle niin tärkeä parisuhde pelastuisi.. Mies tunnusti virheensä ym ym.

Terapia loppui tosi hyvässä hengessä ja suhde tuntui alkavan kukoistaa uudelleen. 

2viikkoa terapian loputtua mies lähestyi vaimoani kysellen " yksilö terapiaa" koska oli huomannut vaimoni kiinnostuksen.

Ei Huhhuh

Vierailija
108/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

AP vois kertoa mitä nää sairaat asiat on. Keskustelun perusteella puhutaan tyyliin siltä ettei mies tee kotitöitä

Onhan se sairasta orjuuttaa toista. Ap maksoi vielä enemmän kaikesta. 

Vierailija
109/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita pariterapeutteja ja vieläpä maksuttomia on kirkon Perheasiain neuvottelukeskuksessa. Kävin siellä exäni kanssa useita kertoja ja sen myötä ymmärsin, ettei suhteellamme ole mitään toivoa. Olen ikuisesti kiitollinen sille terapeutille. Sen jälkeen hakeuduin yksilöterapiaan vielä ja kävin siis toisen terapeutin luona jotain kaksi vuotta. Ap, sulla on ovi auki; lähde!

Vierailija
110/136 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

On muuten monesti niin tulehtunut tilanne kun pariterapiaan mennään. Että jo muutaman käynnin jälkeen tajutaan kuinka helppo suhde on korjata. Se ettei mies vaikka tee kotitöitä tarpeeksi on harvoin syy eroon. Se syy tulee naiselle tunteesta ettei mies välitä hänestä-> joka sitten näkyy siinä että nainen ei halua miestä-> tai valittaa kaikesta mahdollisesta..  Kotona se menee helposti siihen että keskitytään seurauksen eikä osata nähdä syytä.

Omassa suhteessa ongelma oli seksin puute, osallistuin liian vähän kotitöihin, vaimo valitti kaikesta mitä yritin, en yrittänyt enää ym.. Tapeltiin 2 vuotta ja oltiin ihan eron partaalla... Vaimo ei ymmärtänyt mua ja mä en häntä..

Oli aika hauskaa kun 45min terapian aikana selvitettiin juurisyyt ja opittiin korjaamaan asiat. Tästä on 6v. Ilman terapiaa oltaisiin pilattu todella hyvä suhde. Ja mä olisin luullut että syy on se etten saa sukkia pyykinpesukoneeseen.

Kahden kohtuu terveen ja tasapainoisen ihmisen parisuhdeterapia voi mennä näin. Mutta ego-ongelmallinen, manipulatiivinen, mahdollisesti jopa narsistinen ihminen ottaa suurena loukkauksena sen että puoliso kokee että hän ei välitä. Kun toisen kokemus on loukkaus näillä ihmisillä, joka pitää pyrkiä mitätöimään keinolla millä hyvänsä. Se on vaikea ymmärtää ns normaalin ihmisen miten vinksahtanut tällaisen ihmisen ajatusmalli on. Kun heidän mielestään toisen kokemus on väärin ja heidän oma kokemus ainoa oikea.

Vierailija
112/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloiva kumppani eli kehtaa kertoa oman mielipiteensä eikä vain myötäile ja tue sinun mielipidettä hiljaa?

Ihan jokainen nainen manipuloi kumppaniaan ja ihana jokainen nainen käyttää kumppaniaan hyväksi ja ihan jokainen nainen ahdistuu jos kumppani manipuloi ja ihan jokainen nainen ahdistuu jos kumppani käyttää hyväkseen ja naiset kehtaa valehdella haluavansa tasa-arvoa

Narsistii
113/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Kaikkien exät on aina narsisteja.. mikä on sinänsä jännä koska niitä on Suomen väestöstä todella pieni osa.

Se että joku on kuspää ei ole sama kuin narsisti... Narsistin uhrin uutena miehenä toi se ja se on narsisti hö lähinnä ärsyttävää.

Kuvastaa hyvin tätä narsisti sitä narsisti tätä peukutukset. Nyt puolet enemmän alapeukkua.

Narsistiset piirteet ei ole mitenkään harvinaisia. Niitä on jollain lähes jokaisen ihmisen tuttavissa. Tällä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä varsinainen narsismin kanssa joka on käytöshäiriö.

Fkfkf
114/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti ihan hitokseen pariterapiassa ex kanssa. Hän yritti saada mua sinne tosi kauan. Sit pakotti erolla uhaten.  Mun ajatus oli se että vaimo haukkuu siellä mua ja pariterapeutti komppaa miten kelvoton mies olen..  

Lopulta sitten suostuin ja vaimo laukaisi 20m monotonisen yksin puhelun miten surkea mies, isä ja ihminen olen.. Mistä meidän ongelmat johtuu ymym..

Tän yksinpuhelun jälkeen psykke kysyi mun näkemystä. Puhuin ehkä minuutin..

Psykke katsoi vaimoa tonnin seteli ilme kasvoilla ja kysyy oliko kertomani asiat totta?  Vaimo vastaa kiemurrellen kyllä..

Psykke pyytää mua poistumaan huoneesta. Istun 30min eteisessä. Vaimo tulee ulos mä meen sisään. Psykke toteaa että sä varmaan tiesitkö että vaimollasi on masennusta ja mahdollisesti jtn muuta ongelmaa.  Vastaan jep, mennään apteekkiin hakemaan masennus lääkitys ja tästä alko vaimon terapia jakso. 

Harmillisesti meitä ajatellen liian myöhään.

Vierailija
115/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkemääräys oikeus on Suomessa vain lääkäreillä, jotka ovat saaneet koulutuksen ja valtuutuksen määrätä lääkkeitä. Joillakin erikoiskoulutuksen saaneilla hoitajilla voi olla rajoitettu lääkemääräys oikeus tietyissä tilanteissa ja tietyillä lääkkeillä. Tämä tarkoittaa sitä, että vastaus kysymykseen voiko psykoterapeutti määrätä lääkkeitä on kielteinen. Psykoterapeutit eivät voi itsenäisesti määrätä lääkkeitä potilailleen, vaan heidän tulee ohjata potilas lääkärin vastaanotolle, mikäli hän tarvitsee lääkitystä. Psykoterapeutti ohjaa asiakkaan usein psykiatrille, jolla on lääkemääräämisoikeus."

https://terapiatalonoste.fi/blogi/voiko-psykoterapeutti-maarata-laakkei…

Vierailija
116/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos manipuloiva käytös on jo normi, ainoa vaihtoehto katkaista kierre on ero ja sitten vasta se terapia.

Mitä järkeä mennä parisuhdeterapiaan eron jälkeen?

Oma terapia siinä vaiheesssa, ei parisuhde.

Vierailija
117/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Mua nauratti ihan hitokseen pariterapiassa ex kanssa. Hän yritti saada mua sinne tosi kauan. Sit pakotti erolla uhaten.  Mun ajatus oli se että vaimo haukkuu siellä mua ja pariterapeutti komppaa miten kelvoton mies olen..  

Lopulta sitten suostuin ja vaimo laukaisi 20m monotonisen yksin puhelun miten surkea mies, isä ja ihminen olen.. Mistä meidän ongelmat johtuu ymym..

Psykke katsoi vaimoa tonnin seteli ilme kasvoilla ja kysyy oliko kertomani asiat totta?  Vaimo vastaa kiemurrellen kyllä..

Psykke pyytää mua poistumaan huoneesta. Istun 30min eteisessä. Vaimo tulee ulos mä meen sisään. Psykke toteaa että sä varmaan tiesitkö että vaimollasi on masennusta ja mahdollisesti jtn muuta ongelmaa.  Vastaan jep, mennään apteekkiin hakemaan masennus lääkitys ja tästä alko vaimon terapia jakso. 

Harmillisesti meit

Nauratti kun vaimo voi pahoin? Varmasti yksi iso syy masennukseen oli täysin tunnevammainen ja hölmö mies. Voi luoja mitä tampioita sitä löytyykään!

Vierailija
118/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Harmillisesti meit

Täytyy sanoa että tässä malliesimerkki epäkypsästä ihmisestä kenen kanssa terapiasta ei ole mitään hyötyä. Varmasti psykologi tajusi senkin, joten ei edes ehdottanut pariterapiaa.

Vierailija
119/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Psykke pyytää mua poistumaan huoneesta. Istun 30min eteisessä. Vaimo tulee ulos mä meen sisään. Psykke toteaa että sä varmaan tiesitkö että vaimollasi on masennusta ja mahdollisesti jtn muuta ongelmaa.  Vastaan jep, mennään apteekkiin hakemaan masennus lääkitys ja tästä alk

Ja tarkoitan että epäkypsä, lapsellinen ja täysin empatiakyvytön on se mies tässä.

Vierailija
120/136 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Psykke pyytää mua poistumaan huoneesta. Istun 30min eteisessä. Vaimo tulee ulos mä meen sisään. Psykke toteaa että sä varmaan tiesitkö että vaimollasi on masennusta ja mahdollisesti jtn muuta ongelmaa.  Vastaan jep, mennään ap

Narsistimiehestä eroon päässeenä naisena sanon tässä vaan, että eihän tuossa miehessä ole välttämättä mitään vikaa tuossa! Osa masentuneista, niin miehistä kuin naisista, voi olla varsin kuormittavia, hankalia ja sairaudentunnottomia ihmisiä, ja jos lisänä on vielä jotain persoonallisuushäiriötä, niin puoliso-parkahan on todella kovilla siinä. Ja kyllähän nyt naisissakin narskuja on, ja osa onkin aivan kamalia. Jos ei nyt tehtäis tästä ketjusta ihan mies-vihamielistä?