Lämpimät talvikengät
Hei. Te jotka olette löytäneet hyvät ja lämpimät talvikengät, niin kertoisitteko millaiset ja mistä ostitte? Täällä pakkasta on välillä -30 astettakin. :)
Kommentit (72)
Mulla on Merrelin kengät thermo-ominaisuudella. Tulee välillä jopa kuuma.
Minulla on Sievin talvinilkkurit. Lesti on hyvä (eli sopivan leveä), mutta ei niillä kyllä viime talven -30 pakkasilla ollut hyvä olla. Minulle lämpimän kengän merkki on se, että niissä tarkenee olla pelkissä villasukissa. Sievin jalkineessa ei tarjennut. Sitä vastoin Salomon Toundra Prossa riitti lämpöä -37 pakkaseen asti. Kenkä on jämäkkä verrattuna Sieviin, joten epäilen, että mahtuuko aloittajan kriteereihin?
Vierailija kirjoitti:
Anyone?
Varrelliset IceBugit. Niissä on paksu pohja eikä kylmä tule vaikka vain seisoisi paikoillaan. Ap:n kuvailemissa pakkasissa ei nahkakengillä tee mitään muuta kuin palelluttaa varpaansa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Sieveissä koot miten hyvin paikkansa eli uskaltaako ostaa netistä?
Sievit on aika leveä lestiset. Itsellä kokotaulukon millimetri mitta pitää paksulla sukalla paikkansa, mutta ohuella sukalla menee numero pienempi.
Riippuu vähän käytöstä ja olosuhteistakin.
Jos kävelyä ei tule paljoa ja sääolot saattaa sahata myös plussan puolella, niin ihan reilun kokoiset ja paksupohjaiset metsäkumpparit, joihin ujuttaa huopatossun tai pohjallisen sisälle. Lisäksi voi vielä ostaa ladattavat kenkiin sijoitettavat varpaan lämmittimet, jos on oikein herkästi kylmettyvät jalat.
Aktiivisempaan liikkumiseen sitten jotkut vuoratut ja paksupohjaiset talvi/vaelluskengät. Kokoa näissäkin oltava sen verran, että sisään mahtuu tekninen sukka ja villasukka.
Vierailija kirjoitti:
Sievit anakin on ollu lämpimät. Täällä on Sievin liike, niin omani oon sieltä ostanut, mutta eiköhän niillä oo nettikauppa ja netistä varmaan selviää myös mahdolliset jälleenmyyjät.
Ja ei, eivät ole turva-/työkengät. Sievillä on myös ihan tavallisia käyttökenkiä.
Ei kannata ostaa, eikä Kuomiakaan, jos aikoo käyttää niitä toisenkin talven. Pohjat murenevat itsekseen kesäsäilytyksessä. Se on tätä nykyekologisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostin kalliit Hanwag talvikengät ja ne oli vähän pettymys hintaan nähden. Salomon ja merrell merkkisiin olen ollut ihan tyytyväinen eikä ole kalleimmasta päästä.
Talvikengistä en tiedä, mutta merrellin vaellus/ulkoilu kengät ovat olleet todella hyvät kävellä, joskaan eivät kovin kestäviä. Kovassa käytössä kestävät vain pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenkäkaupoissa niitä myydään. Tai tilaat netistä kuten muutkin. Mistä me täällä palstalla tiedetään millaisia kenkiä etsit ja tarviit. Osta vaikka huopatossut.
Huopatossut on myös hyvä ajatus, kannattaa varmistaa että pohja on riittävän pitävä. Pitkille kävelyille ne eivät välttämättä ole parhaat, mallikin ja istuvuus vaikuttaa asioihin.
Pomarilla on ihan oikeita kenkiä joiden materiaali huopaa. Teinilläni on sellaiset, vähän normaalia isommat ja villapohjallinen + villasukat, ei ole enää palelua pahemmin valitellut.
Täällä olis todella lämpimät ja tilavat (42) IceBugin hyväkuntoiset kengät tarjolla postimaksun hinnalla. Harmi vaan, ettei täällä saa kaupata mitään. Täytyy antaa serkun lapsenlapsille, jos vaan viininpunainen väri kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sievit anakin on ollu lämpimät. Täällä on Sievin liike, niin omani oon sieltä ostanut, mutta eiköhän niillä oo nettikauppa ja netistä varmaan selviää myös mahdolliset jälleenmyyjät.
Ja ei, eivät ole turva-/työkengät. Sievillä on myös ihan tavallisia käyttökenkiä.
Ei kannata ostaa, eikä Kuomiakaan, jos aikoo käyttää niitä toisenkin talven. Pohjat murenevat itsekseen kesäsäilytyksessä. Se on tätä nykyekologisuutta.
Missähän sä olet niitä säilyttänyt? Mun vanhimmat sievit on jotain 10-vuotiaat. Yksistä maihareista kului kanta puhki 12 vuoden ahkeran käytön jälkeen. Uusimmat on toissavuotiset, eikä mitään vikaa niissäkään, jos ennen vaikka tehtiinkin kaikki laadukkaammin.
Mulla tämmöiset. On kunnon paksu karvavuori ja nahkapäällinen. Oli hintaa mutta itse ostin aikanaan alesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän sä olet niitä säilyttänyt? Mun vanhimmat sievit on jotain 10-vuotiaat. Yksistä maihareista kului kanta puhki 12 vuoden ahkeran käytön jälkeen. Uusimmat on toissavuotiset, eikä mitään vikaa niissäkään, jos ennen vaikka tehtiinkin kaikki laadukkaammin.
Nuo yli 10-vuotiaat kestävätkin vielä. Tämä uusi kengänpohjavillitys on kestänyt pari kolme vuotta. Kuulemma kenkien pohjien pitää hajota siellä kaatopaikan penkassa viimeistään, perustuu EU-direktiiviin. Googlaa asiaa, siitä on ollut paljon juttua YLEä myöten ja tälläkin palstalla asiaa on käsitelty paljon. Talvikenkien kesäsäilytys huoneenlämössä näköjään riittää pohjien murenemiseen ja se mureneminen voi tapahtua ykskaks kesken ulkona kävelyn, joillakin jopa vaelluskengät hajonneet kesken reissun.
Icepeak karvavuorilliset jotka tosi kevyet eikä oo kylmä tullu jaloille. Budgetsportista ostin.
Katselin eilen itselleni pitkävartisia talvisaappaita, Riekerillä näyttää olevan sellaisia, joissa on karvavuori. Olen myös kuullut Riekerin kenkiä kehuttavan noin yleisesti.
https://www.stiletto.fi/fi/naisten-kengat/naisten-saappaat/rieker-saapp…
Vierailija kirjoitti:
Mieti, millaisia sinulla on tähän asti ollut, ja mitkä niistä ovat toimineet. Esimerkiksi täällä eteläisessä Suomessa tuollaisia -30 asteen tuntumassa olevia pakkaspäiviä ei ehkä ole kuin muutama talvessa. Jos asut pohjoisessa, jossa ne ovat tavallisia, siellä varmaan monella on asiasta tietoa ja kokemusta.
Niin missä kulkee tämän palstan keskustelijoiden sallittu raja maantieteellisesti? Päättyykö kehä kolmoseen? Tampereelle vai mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sievillä pohjaongelma jo 25v sitten. Saa kyllä uudet pohjat kun palauttaa tehtaalle jos pohjat muuten kulumattomat.
Kuoman Tuisku-nilkkurit on minulla, jo toiset. Ne ovat naisten talvikenkiä, karvavuorelliset, tosi lämpimät, luistamattomat. Pohjat eivät ole murentuneet Tuiskuista, aiemmin oli niitä kävelykenkiä paritkin, ja niiden pohjat murenivat ajan saatossa. Kieppi-merkkiset olivat minulla toisina talvinilkkureina ostettu ihan vain kauniin ulkonäkönsä ja jalkaan sopivuuden takia. Tolkuttoman liukkaat pakkasella! Luistimet! Samoin Eccot ennen Kieppejä, luistimet pakkasilla. En enää ikinä osta kumpaakaan merkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Katselin eilen itselleni pitkävartisia talvisaappaita, Riekerillä näyttää olevan sellaisia, joissa on karvavuori. Olen myös kuullut Riekerin kenkiä kehuttavan noin yleisesti.
https://www.stiletto.fi/fi/naisten-kengat/naisten-saappaat/rieker-saapp…
Riekerillä parhaat kesäkengät (mulle) ennen oli Ecco. Mutta nuo karvavuoret saa unohtaa jos oikeasti käyttöön tulee, on lämpimät vähäisellä käytöllä, mutta ei pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuomat
niissä on aika ohut vuori, pohjakin ilman omaa pohjallista olematon.
Pohjan eristys on tärkein ominaisuus.
Joskus ostin kalliit Hanwag talvikengät ja ne oli vähän pettymys hintaan nähden. Salomon ja merrell merkkisiin olen ollut ihan tyytyväinen eikä ole kalleimmasta päästä.