Miksi kaverini vastaa "ei jaksa keskustella" viestiin, missä kerron oman mielipiteeni asiaan?
Ollaan nuoria aikuisia. Laitoin siis yhteiseen whatsapp-ryhmään viestin, missä kerroin miten ärsyttävää on, kun ilmeisesti vauvan äiti ei reagoi vauvan huutoon millään tavoin bussissa vaan tuijottaa vain puhelinta ja antaa vauvan huutaa kurkkusuorana.
Kaverini ensin vastasi, että vauvaa "ei kannata paapoa" ja että hän tietää näistä, koska on lastenohjaaja. Vastasin asiallisesti, että vauvaa ei missään nimessä saisi jättää yksin huutamaan. Siihen kaverini sitten vastaa ettei hän halua keskustella enempää. Vastasin hänelle, että halusin perustella mielipiteeni ja sen miksi asia ärsyttää. Kaveri vastaa vain ettei häntä eikä muitakaan kiinnosta? Ja koska hän ei halua keskustella aiheesta, niin silloin ei muka saisi jatkaa enempää? Mutta minusta taas asioista täytyy ja saa keskustella, varsinkin kun kaverin tieto oli selkeästi vanhentunutta. Näitä tapahtuu useasti tällaisia tilanteita.
Kommentit (129)
Karsee kaveri! En tiedä ite oon jättäny kaikki ihmiset pois. Ei tuu muuta kuin riitaa ja vastakkainasettelua.
Ihmiset on nykyään niiiiiin ärtyneitä ettei tosikaan.
Hän ei jaksa ruveta väittelemään. Keskustele jonkun muun kanssa asiasta.
Jos ite tietää asian paremmin niin on aika rasittavaa kuunnella muiden vääriä mielipiteitä.
No mitä keskusteltavaa tuossa on? Jos joku ei ole yhtään kiinnostunut lapsestaan niin kurjaahan tuo on lapsen kannalta, mutta ei se asia keskustelulla muutu. Jokainen hoitaa penskansa tai jättää hoitamatta.
🇺🇦🇮🇱
No en yhtään ihmettele ettei jaksa vääntää tuollaisen jankkaajan kanssa. Uuvuin jo aloituksen lukemisesta.
Näkisin että hän haluaa sinun poistavan itsensä yhteystietolistalta.
Siis joku äiti jättänyt vauvansa yksin bussiin vai mitä sä oikein sekoilet?
Aika turhaa. Ei sun mielipiteellä oo väliä, se tilannehan meni jo. Mikään mitä sanot ei voi sitä enää muuttaa.
Eikä oo sun lapsi kyseessä, niin ei se sun asia ees oo tuollaista miettiä.
En siis vängännyt asiasta , mutta sanoin vain siihen kommenttiin missä kaveri sanoi että vauvaa ei pitäisi paapoa, että olen eri mieltä asiasta ja halusin toki perustella mielipiteeni. Kyse ei minun mielestäni ole vänkäämisestä. En ymmärrä yleisesti ihmisiä, jotka eivät ole valmiita ottamaan palautetta vastaan itse lähettämäänsä kommenttiin. Minusta asiat kannattaisi keskustella aina loppuun asti jos ne aloittaa.
Mitäpä se auttaa varajeesustella myöhemmin tilannetta tietämättömän kaverin kanssa?
Jos tilanne noin kovasti ahdisti ja lapsen hyvinvoinnista olisit oikeasti ollut kiinnostunut, niin olisit ap mennyt siellä bussissa kertomaan mielipiteitäsi sille äipälle.
Vierailija kirjoitti:
En siis vängännyt asiasta , mutta sanoin vain siihen kommenttiin missä kaveri sanoi että vauvaa ei pitäisi paapoa, että olen eri mieltä asiasta ja halusin toki perustella mielipiteeni. Kyse ei minun mielestäni ole vänkäämisestä. En ymmärrä yleisesti ihmisiä, jotka eivät ole valmiita ottamaan palautetta vastaan itse lähettämäänsä kommenttiin. Minusta asiat kannattaisi keskustella aina loppuun asti jos ne aloittaa.
Pyysikö kaveri sinulta palautetta? Jos ei, kyse on vain ja ainoastaan lapsellisesta tarpeestasi nokitella. Se on rasittavaa ja ymmärettävästi kaveri sanoi, ettei jaksa jatkaa keskustelua (=vääntöä) sinun kanssasi
Ei se ole mikään mielipiteen perustelu, että sanot olevasi eri mieltä kuin kaveri :D
Hauska ja komea jännäpoika kasin keskiarvolla päätyi sydänkirurgiksi - ja se kiltti poika tiputtautui katolta. 😕
Riippuu vähän minkä tyyppinen tuo ryhmä on... mutta itse en jaksais viesteillä käydä tuollaista keskustelu, mikä menee vänkäämiseksi.
Ylipäätään viestittely kommunikaatiomuotona on uuvuttava verrattuna kasvokkain keskusteluun tai edes puheluun. Whatsapp-ryhmä on hyvä käytännön asioiden sopimiseen ja satunnaisiin välikevennyksiin; aloituksen aiheen kaltaiset keskustelut kannattaa hoitaa kun nähdään, jos on tarpeellista edes silloin.
Onpa tylsä aihe. Mitä keskustelua tuostakin nyt saisi?