Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko talvirenkaiksi kalliit merkkirenkaat vai edulliset kiinalaiset?

Vierailija
16.10.2024 |

16" koossa merkkirenkaat maksaa yli 600 euroa ja mitä suurempaan kokoon mennään niin hinnat alkaa olla 700-1000 euron välillä, mitä järkeä on maksaa noin paljon renkaista? Paljonko teillä on kipuraja neljälle talvirenkaalle ja pitääkö olla kallis merkkirengas vai kelpaako kiinalainen?

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillä ei ole väliä, kunhan se on Nokian. 

Saatan olla mainoksen uhri, mutta minulle tämä on ihan turvallisuuskysymys. Renkaista säästäminen on ihan vihoviimeinen säästökohde.

Olet siis jo unohtanut kuinka Nokia hommasi rengastesteihin aina speciaalit renkaat. Myyntirenkaat olivat ja ovat sitten sitä normi halpista. Minusta nimenomaan Nokian renkaista säästäminen on turvallisuuskysymys.

Nokia huijasi mutta huijauksesta jäi kiinni myös Continental. Nykyään renkaat ostetaan vähittäiskaupasta tämän välttämiseksi.

Vierailija
122/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut auton mukana tulleilla ja sitten continentalilla. Ero on huomattava

Moottoripyörällä varsinkin ero vaikka parhaan ja "kestävän" välillä oli järjettömän suuri. Siellä myös oppi että väärässä lämpötilassa ominaisuudet muuttui. 

Myös autossa kesärengas on kylmänä liukas ja talverngas sulaa irti kesäkäytössä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just 679 maksaneet kitkat katumaasturiin. Nokian Nordman tms. Mulla on lapset usein kyydissä, en uskaltaisi halpiksilla ajella.

Itse en uskalla kitkoilla.

Vierailija
124/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvan ja kalliin väliltä. 

Sama täällä. 

Yhdet kiinalaiset renkaat LingLongit on ollut ja toisia ei tule, ei koskaan. Välttäkää niitä.

Vierailija
125/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen autooni ostin talvirenkaiksi Kumhot, oli sen vuoden testeissä muistaakseni top5 joukossa. Oli hyvät ja kestävät.

Kumhot pärjäsi nytkin hyvin TM-testissä paitsi, että sulankelinominaisuudet oli heikot.

Olisin tilannut Kumho kitkat mutta jossain arvostelussa mittasivat urasyvyyden niin ne oli vain 7,20 - 7,80 välillä, todella vähän uudelle renkaalle.

Vierailija
126/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sain halavalla itselleni poikkeuksellisen hyvän auton miljonääriveljeltäni olen päättänyt että siihen kannattaa ostaa mahdollisimman hyvät renkaat.

Vierailija
127/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testit pitäisi järjestää niin että testataan puoleenväliin kuluneistakin samat testit.

Näin saadaan esiin sekin, kuinka runkorakenne pitää ryhtinsä

Vierailija
128/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyautoilla kitkat kuluttavat jarrut ennenaikaisesti, jos on pientä luistoa on pientä jarrutustakin koko ajan.

Vierailija
129/129 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Venäjällä valmistetut nokialaiset renkaat kestäneet yhtä hyvin kuin Suomessa valmistetut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän