Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko talvirenkaiksi kalliit merkkirenkaat vai edulliset kiinalaiset?

Vierailija
16.10.2024 |

16" koossa merkkirenkaat maksaa yli 600 euroa ja mitä suurempaan kokoon mennään niin hinnat alkaa olla 700-1000 euron välillä, mitä järkeä on maksaa noin paljon renkaista? Paljonko teillä on kipuraja neljälle talvirenkaalle ja pitääkö olla kallis merkkirengas vai kelpaako kiinalainen?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskit ilman muuta. Ei paljon varjeltavaa kun yksin ajelen. Temusta tilasin

Vierailija
42/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt Goodyearin tytäryhtiö Savan renkaista jotka valmistetaan Sloveniassa. Hinta ja laatu kohtaa niissä hyvin. Paljon hiljaisemmatkin ajossa verrattuna esim. Hakkapeliittoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät autoilemassa näköjään

Vierailija
44/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan testivoittajasta seuraavat. Ne on lähes yhtä hyvät, saatavuus on hyvä ja hinta ei läheskään niin paljon kuin ykkösillä.

Samoin kesärenkaat. Kun auto maksaa kymppitonneja niin on hölmöä tinkiä renkaista. 

Tekniikan maailman rengasteissä harvemmin se kallein edes on voittaja , eli tuo on typerin tapa valita 😂  testien voittaja on aina se, jonka valmistaja eniten testaajille maksaa. 

Vierailija
45/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tykännyt Goodyearin tytäryhtiö Savan renkaista jotka valmistetaan Sloveniassa. Hinta ja laatu kohtaa niissä hyvin. Paljon hiljaisemmatkin ajossa verrattuna esim. Hakkapeliittoihin.

Hakkapeliitta ei edes ole laaturengas. Niitä vaihdetaan jo alle 20 th kilsaa ajettuina uusiin.

Vierailija
46/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 35000 km vuodessa ja talvirenkaina halvimman pään nastarenkaat. 

Olen toki ajanut paljonkin esim. Nokialaisilla ja Misukoilla ja eipä noissa isoja eroja halpoihin ole.

Kärkkäisellä tuntuu olevan Euroopan halvimmat renkaat, 60-70 euroa kpl Mondeoon.

Kun paljon ajaa, niin oppii.

Vierailija
47/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen vuotta sitten nokialaiset nastarenkaat alkoivat olla ihan lopussa ja ostin jonkun hiukan käytetyn sarjan olisko ollut GT Radial tms kinkki-korea merkkiä Oli kaikki nastat ja pintaa kuin uusissa, mutta oli paljon liukkaammat kuin ne vanhat Hakkapeliitat. Tosin sitten hain jonkun testinkin ja niitä "GT Radialeita kuvattiin, ettei ollenkaan Suomen talveen" 

Halvat kyllä oli. Taisin maksaa sarjasta vanteineen noin satasen koko oli 185/6515 Sillä sarjan hinnalla olisi saanut puolitoista uutta hakkapeliittaa. 

Viime talven ajoin nelivetopakulla joillain ikivanhoilla Hankookeilla. Pärjäsin, mutta malttia pitää olla ja osata ennakoida. 

Niissä eri renkaissa on kyllä paljon eroa ja jos nyt olisi pakkoajoa kelissä kuin kelissä isoilla teillä, niin oman ja muiden turvallisuuden vuoksi ajaisin hyvillä. 

Vierailija
48/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toki ajanut paljonkin esim. Nokialaisilla ja Misukoilla ja eipä noissa isoja eroja halpoihin ole.

Kärkkäisellä tuntuu olevan Euroopan halvimmat renkaat, 60-70 euroa kpl Mondeoon.

Niin no minä olen istunut auton ratissa 1,4 miljoonaa kilometriä ja oppinut, ettei paskoilla renkailla aja kuin naiset jotka eivät nyt ymmärrä autoista taikka autoilustakaan enempää kuin sika polkupyörästä.

Vierailija
49/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no minä olen istunut auton ratissa 1,4 miljoonaa kilometriä ja oppinut, ettei paskoilla renkailla aja kuin naiset jotka eivät nyt ymmärrä autoista taikka autoilustakaan enempää kuin sika polkupyörästä.

Jep.

Akka ratissa niin on aina yhtä turvatonta oli auton alla sitten mitkä renkaat tahansa.

Vierailija
50/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos merkkirenkaat maksavat vain 600€ ja yleensä halppis rengas on vain korkeintaan alle 100€ halvempi per kierros, eli neljän renkaan sarja, niin miksi edes harkitsisin huonompilaatuisia? Renkaat ovat loppujen lopulta turvallisuus tekijä ja ei tulisi mieleenikään ottaa turhia riskejä esimerkiksi laittamalla muija ja mukulat tien päälle luistelemaan pskoilla renkailla.

En tiedä mitä kokoja olet katsellut mutta ainakin 19" koossa eräässä ulkomaisessa nettikaupassa kiinalainen tunnettu rengas 320 euroa/sarja ja merkkirenkaat 800-1100 euroa/sarja.

Vierailija
51/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta tilasin merkkirenkaat 500€ ja vanteelle laitettuna 60€ lisää kyllä kelpaa nyt.

Vierailija
52/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakiveen voi kaivertaa "säästin 200€ talvirenkaissa".

Vierailija
53/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelin, Continental, Nokia ja Hankook, noista kun valitsee talvirenkaat niin ei mene pieleen. Kiinan muovirenkailla voi käydä köpelösti.

Vierailija
54/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkapeliitta ei edes ole laaturengas. Niitä vaihdetaan jo alle 20 th kilsaa ajettuina uusiin.

Seuraavan omistajan murhe kun ajan 10tkm vuodessa niin menee neljä talvea.

Vierailija
55/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michelin, Continental, Nokia ja Hankook, noista kun valitsee talvirenkaat niin ei mene pieleen. Kiinan muovirenkailla voi käydä köpelösti.

Miksi Hankook kun Good Year on sitä parempi?

Vierailija
56/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...mitä järkeä on maksaa noin paljon renkaista?"

____

Turvallisuudessa on järkeä.

Meidän muiden, että sinun (AP).

Halvin henkivakuutus on ostaa joka vuosi uudet laadukkaat kesärenkaat ja talvirenkaat.

Pito sateella/liukkaalla on paras mahdollinen.

Vierailija
57/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kyllä sinun pitää ajaa vielä paljon lisää kilometrejä, niin ehkä sitten opit ajamaan. 

Vierailija
58/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en kyl yhtään tiedä. Ostin joskus 2v sitten, maksoi n 800e. Onko noi halpikset? Ja joo ei väliä mitkä on, ajan 8km päivässä. 3x vko. Hyvin on menny.

Vierailija
59/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä paljoa ole autoista oppinut kun mondeolla ajat. Ethän sinä tiedä hyvistä ajo ominaisuuksista mitään. 😂

Eihän sitä 40 vuoden ajamisella juurikaan opi. Hyvää tuuria on ollut mukana, kun ei ole vielä yhtään ojaanajoa tai osumaa

sattunut.

Sekin on omituista, että eipä ole sattunut alle vielä huonoa autoa; on vain erilaisia autoja.

Vierailija
60/129 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet Linglong kiinalaiset nastat oli hetken aikaa. Tulivat auton mukana. En ole eläessäni niin paskoilla renkailla ajanut. Nastoja ja pintaa oli paremmin kuin hyvin vielä jäljellä mutta silti ne suti ja luisteli jatkuvasti. Pikku sohjolla jäi parkkipaikalla jumiin. 

Vaihdoin Hankookin nastoihin, kun vaikuttivat hinta-laatusuhteeltaan parhailta. Koko setti oli alle satasen kalliimpi mitä sellaiset Kiinan Linglongit olisivat olleet uutena ja ajettavuudessa ero kuin yöllä ja päivällä. Kestävätkin hyvinä oletettavasti pidempään. Myös Toyo ja Kumho merkeistä hyviä kokemuksia, korealaiset tuntuvat tuon hyvän laadun siedettävään hintaan hallitsevan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme