Ostatteko talvirenkaiksi kalliit merkkirenkaat vai edulliset kiinalaiset?
16" koossa merkkirenkaat maksaa yli 600 euroa ja mitä suurempaan kokoon mennään niin hinnat alkaa olla 700-1000 euron välillä, mitä järkeä on maksaa noin paljon renkaista? Paljonko teillä on kipuraja neljälle talvirenkaalle ja pitääkö olla kallis merkkirengas vai kelpaako kiinalainen?
Kommentit (129)
Edelliseen autooni ostin talvirenkaiksi Kumhot, oli sen vuoden testeissä muistaakseni top5 joukossa. Oli hyvät ja kestävät.
Merkkirenkaat kestävät paljon pitempään kun ne kiinanhalpikset joten eivät edes loppupeleissä tule halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen autooni ostin talvirenkaiksi Kumhot, oli sen vuoden testeissä muistaakseni top5 joukossa. Oli hyvät ja kestävät.
Kumhot pärjäsi nytkin hyvin TM-testissä paitsi, että sulankelinominaisuudet oli heikot.
Vierailija kirjoitti:
Nopeasti katsottuna omaan autoon 225/55R17 -kokoiset Hakkapeliitat kustantaisivat alle laitettuna reilun 1100€. Alkaahan tuo olemaan aikamoinen hinta, mutta turvallisuudesta ei kannata tinkiä.
Etsimällä voisi löytää jonkun toisen laatumerkin renkaat vähän halvemmalla, mutta kiinalaisia ei oman auton alle ikinä tule - oma ja matkustajien henki ovat kuitenkin sen verran arvokkaita.
Renkaat maksavat, eivät kustanna, vai onko renkaillasi pankkitili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan 35000 km vuodessa ja talvirenkaina halvimman pään nastarenkaat.
Olen toki ajanut paljonkin esim. Nokialaisilla ja Misukoilla ja eipä noissa isoja eroja halpoihin ole.
Kärkkäisellä tuntuu olevan Euroopan halvimmat renkaat, 60-70 euroa kpl Mondeoon.
Kun paljon ajaa, niin oppii.
Niin no minä olen istunut auton ratissa 1,4 miljoonaa kilometriä ja oppinut, ettei paskoilla renkailla aja kuin naiset jotka eivät nyt ymmärrä autoista taikka autoilustakaan enempää kuin sika polkupyörästä.
Hienoa, tiedät renkaista lähes kaiken, mutta naisista et mitään.
Luen aina uusimmat rengastestit ja kun on tarve ostaa uudet, tiedän, mitkä ostan. Käytän Nokian Black kolmosia.
En osta talveksi, enkä kesäksi halpiksia. Talvirenkaina on Continental Viking Contact 8 -kitkat ja kesärenkaina Michelin Pilot Sport 4. Ajamisen iloa. N47.
Vierailija kirjoitti:
Linglongit on alla ja aivan saman asian ajaa kuin ns."merkkirenkaat".
Jää aina aivan hännille testeissä, ikinä en uskaltaisi niihin luottaa. Kunnon auto ja kunnon renkaat, turvallisuuskysymys.
Ostin laadukkaat Etelä-Koreassa valmistetut Kumholaaset 350 eurolla ja jätin kiinanresut rengasliikkeen hyllyyn pölyttymään.
Vierailija kirjoitti:
Melko paljon löytyy merkkejä linglongin ja nokian välistä suht kohtuu hintaan.
Niin, paljon huonompiakin löytyy. Merkki ja hinta vaan ei aina kulje käsikädessä. Riippuu myös autosta mikä on se hyvä.
"Linglong Nord Master on huippupitävä testimenestyjä-kitkarengas. Nord Masterin upea testimenestys jäi voittajasta vain 0,8 pistettä vaikka on lähes 40 prosenttia edullisempi. Linglongin menestys on merkittävä: taakse jäivät nimekkäät kilpailijat, kuten Bridgestone Blizzak Ice.
https://www.vannetukku.fi talvir...
Talvirenkaat - Linglong Nord Master - Vannetukku
Vierailija kirjoitti:
Merkkirenkaat sitten kun on aika ne ostaa.
Moniko näistä on ulkoistanut tuotannon kiinaan ja tulevat samalta liukuhihnalta kuin halpis-renkaatkin?
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa noin köyhää porukkaa ettei varaa ostaa 600€ renkaita 3-5v välein? Työssäkäyviä ihmisiä kyseessä? Ei voi ymmärtää 🤷
Mitkä talvirenkaat kestää/toimii oikeasti neljävuotta? Käy jääradalla kellottamassa kierrosajat uusilla ja joka talvi sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Michelin, Continental, Nokia ja Hankook, noista kun valitsee talvirenkaat niin ei mene pieleen. Kiinan muovirenkailla voi käydä köpelösti.
Näistä en Hankookia kokeilisi, muut ehkä, mutta en ehkä sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykännyt Goodyearin tytäryhtiö Savan renkaista jotka valmistetaan Sloveniassa. Hinta ja laatu kohtaa niissä hyvin. Paljon hiljaisemmatkin ajossa verrattuna esim. Hakkapeliittoihin.
Hakkapeliitta ei edes ole laaturengas. Niitä vaihdetaan jo alle 20 th kilsaa ajettuina uusiin.
Yleensä pehmeä rengas pitää paremmin ja kuluu nopeammin. Nokian Hakkapeliitta NR06 kesti hyvin 15 vuotta, mutta ei pitänyt yhtään uutenakaan muuten kun kirkkaalla jäällä pitkien nastojen ansiosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin ostaa Kontio merkkiset renkaat juuri 16" koossa.
Hinta karvan yli 400€/4kpl. 270 nastaa ja Ivalossa testattu. Suomalaista insinöörityötä. Olen ammattikuljettaja. M39
Mä ajan myös Kontio renkailla talvella, arvostan insinöörityötä ja olen hyvä kuljettaja.
T. Diplomi-insinööestien
Yksi testien hännänhuipuista.
Pakko olla hyvät renkaat, ajetaan aika paljon kuitenkin. Lapin pimeillä teillä, liukasta on ja paljon poroja yms väisteltäviä tiellä. Onneksi sellainen auto, johon hyvätkään renkaat eivät mahtottomia maksa. Jotain 600 taisi olla viimeksi
Vierailija kirjoitti:
Laitan auton talveksi seisontaan. Säästää pitkän pennin ja paljolta vaivalta.
Mukana menee liikkumisen helppous.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut jatkuttaa, että "väärä paikka säästää", mutta toiselle ne vaihtoehdot ei ole 400 vs tonnin renkaat, toiselle ne on 400 renkaat tai ajaa vielä yksi talvi niillä sakkorenkailla. Monella taloudella on budjetti todella tiukilla nyt - eikä autosta luopuminen ole kaikille realistinen vaihtoehto, jos joku sitä nyt seuraavaksi ehdottaa.
Renkaat saa joka pajasta osamaksulla jos persaukinen ostaja. Siinä lipsuttelet kiinankumeilla rekankeulaan kurvissa!
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla hyvät renkaat, ajetaan aika paljon kuitenkin. Lapin pimeillä teillä, liukasta on ja paljon poroja yms väisteltäviä tiellä. Onneksi sellainen auto, johon hyvätkään renkaat eivät mahtottomia maksa. Jotain 600 taisi olla viimeksi
Lisään vielä, että ostetaan aina renkaat alesta. Nastarenkaat myöhään keväällä tietysti ja kesärenkaat jotain näihin aikoihin. Parin vuoden välein vaihdetaan kummatkin. Joskus on mennyt 3 vuotta, yleensä kaksi
En ostanut renkaita mutta neliveto liisarin mukana tuli 7-8mm kulutupinnoilla olevat misukat kesäksi ja continental kitkat talveksi 235/19