Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et voi ymmärtää/et pidä?

Vierailija
16.10.2024 |

Nykyään kaikki on beigeä. Beigessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta miksi sitä pitää olla kaikkialla? Etenkin nuorilla on kodissa vain beigeä ja valkoista. Rohkeimmilla värikäs marimekon tyyny.  Missä ovat värit?

Etuoven perusteella varakkaimmilla on enemmän väriä. Mitä kalliimpi asunto, niin sitä todennäköisemmin sieltä löytyy itämainen matto.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tanskalaisten tapaa yhdistää sisustamisessa vanhaa ja modernia. Ajatonta tyyliä

Vierailija
22/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ja modernin yhdistäminen on kyllä super kaunista. Ehkä yläluokkainen tyyli? Minä haluaisin valkoisen todella minimalistisen "sileäovisen" keittiön, mutta sitten vähän rustiikkisen ruokapöydän ja tyyliä voisi jollain tekstiileillä yhtenäistää. Moderni sohva yhdistettynä johonkin rustiikkiseen kirja- tai astiakaappiin, itämainen matto, seinään tapetti yms. Ai että ois ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykodit ovat ankeita. Tammen värinen muovimatto (taitaa olla nykyajan nimitys vinyyli) ja keittiössä valkoista ja tammea tai mustaa ja tammea. Rimaseinä johonkin ja muuten onkin sitten valkoiset seinät. Jossain saattaa olla maalattu vihreäksi tai roosaksi seinä. Huonekalut ja tekstiilit beigeä ja valkoista. Joku musta yksityiskohta jossain.  

Ikean pähkinän väriset kalusteet ovat myös suosittuja.

Vierailija
24/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö sopii uuteen avaraan taloon. Ei mihinkään vanhempaan.

Vierailija
25/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ole kunnolla erillisiä huoneita ja seiniä. Kaikki yhtä avaraa tilaa.

Vierailija
26/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dominoiva mustan värin käyttö esim. seinissä ja kaapinovissa.

Vierailija
27/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avokeittiöt.

Keittiö ilman astiankuivauskaappia.

Asunnot ilman kirjahyllyä, tai jos on hyllykkö, siihen ei löydy yhtään kirjaa.

Itse luen paljon, olen aina lukenut, mutta vain kirjastosta lainattuja kirjoja. Mielestäni ei ole mitään järkeä hankkia kirjoja omaksi, kun harvoin niitä lukee kertaa, max paria enempää. Tosi epäekologista. Siispä en ole hankkinut niitä vain sisustuselementeiksi. Ennemmin en ymmärrä niitä sisutustrendejä, että hankitaan hylly täyteen kirjoja vain näön vuoksi eikä ikinä oikeasti lueta.

Vierailija
28/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimaseinä. Voisiko sen 70 lukulaisempaa olla

Vierailija
29/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirjat/kirjattomuus herättää aina ihmettelyä. Osa ihmisistä ei vain lue ja osa hakee luettavan kirjastosta, jolloin niitä kirjoja ei ehkä ole esillä. Meillä on yhdessä huoneessa koko seinän leveydeltä ikean beståta (reilu 4m) ja kaapit ovat täynnä kirjoja, mutta eipä sitä kukaan muu tiedä. Käymme myös paljon kirjastossa. On meillä olkkarissakin ehkä 50 kirjaa. Se että kirjat eivät näy sinulle, ei tarkoita sitä, etteikö niitä kirjoja olisi.

Meillä on kirjakaappi. Vanha, talonpoikaisantiikkinen kaappi. Sen ovet yleensä on kiinni, eikä satunnainen meillä kävijä tiedä mitä siellä on sisällä. Niinpä saattaa sitten jäädä ajatus, että meillä ei ole sivistystä nähtykään. 

Oikeasti meillä on kirjoja paljon ja joka huoneessa. Niitä on lastenhuoneissa hyllyillä ja kaapeissa, niitä on meidän makuuhuoneessa, työhuoneessa, varastossa. 

Ja kirjoja meillä myös luetaan. 

Vierailija
30/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tämän eduskunnan tulee säätää laki, että keittiötä ei saa rakentaa olohuoneeseen yli 40 neliöisessä asunnossa.

Vierailija
31/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa vinyylilankkulattia tai laminaatti, aivan kuin olis homeessa. Ei miellytä silmää eikä jalkapohjaa. Puulattia on paras, lauta tai parketti.

Vierailija
32/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö nykyään ole greigeä, joka korvasi beigen trendivärinä? Tosin taitaa sekin olla kohta ohi.

En ymmärrä mustia keittiökaappeja ja ylipäätään keittiötä olohuoneen seinällä tai makuuhuoneita, mihin on kaksi kulkuaukkoa, kun parisänky on huoneen seinästä seinään ja omalle puolelle pääsee vain omasta oviaukosta.

Vierailija
33/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä vain pieni pesuallas (mahdollisesti vielä pyöreä) keskellä puutasoa. Sellainen, missä ei pysty pesemään niitä isoja juttuja, jotka eivät mene tiskikoneeseen.

Vierailija
34/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin kirjattomuutta minun on vaikea ymmärtää. Olen aina lukenut tosi paljon, ja minulla on suuri määrä kirjoja. Varsin suuri osuus niistä on erilaisia hakuteoksia, käsikirjoja ja muita vastaavia, joten mikään kirjasto, äänikirjat tai netti eivät voi niitä korvata. Kaikki kirjat eivät ole vain lukuromaaneja.

Vierailija
35/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei ole kunnon eteistä. Suoraan kuin jostain jenkkileffasta, jossa ulko-ovesta astutaan kengät jalassa sisään ja painellaan sohvalle tai keittiöön.

Tarkoitatko ns avonaisia eteisiä, joita on ollut viimeiset 15v? Minusta on hyvä, että nykyään tilat ovat avaria. Ei se eteisen käyttötarkoitus ja käytännöllisyys muuta miksikään, vaikka rakentaisi eteen seinän. Onhan kodeissa eteisessä säilytyskaappi, naulakko tms edelleen.  Samalla tavalla ne ulkokamppeet jätetään siihen eteiseen. Nykyään myös monella on erikseen arkieteinen tai sisään tullaan kodinhoitohuoneen kautta, jossa on usein esim kengille erillinen kaappi ja yksi kaappi takeille tms. Tekninen tila on myös loistava arkieteinen 

Et ole sitten tutustunut lainkaan uuteen asuntotuotantoon? Niissä tulee ovi rappukäytävästä kaappien välistä suoraan keskelle olohuone-keittiö huonetta. Toisella puolen on siivouskomero ja mahdolliseti jopa kaappi, mihin voi laittaa takkinsa, toisella puolen alkaa keittiöseinämä, joka on olohuoneen seinällä. Mitään eteistä ei ole, jos sellaiseksi ei laske sitä kaappien välistä tilaa.

Vierailija
36/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin näissä olemattomissa "eteisissä" joissa on vain vaatekaapit, on tarkoitus laittaa märät tai lumiset päällysvaatteet? Naulakolle ei näytä kaikissa uusissa asunnoissa olevan lainkaan tilaa.

Vierailija
37/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tulisi toimeen ilman keittiön kuivauskaappia mutta pesenkin astiat käsin. Tajuan että osa eivät sitä tarvitse. Kaunein koti-ohjelmassa on näkynyt paljon yläkaapittomia keittiöitä ja osassa on sitten se kuivausteline tiskipöydällä. Lähinnä sitä ihmettelen että jos tarkoituksena on piilottaa kaikki ovien taakse niin miksi se kuivausteline röhnöttää tiskipöydällä jos sellaista tarvitset. Sehän vie tilaakin..

Vierailija
38/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä Nata Salmelan tusinaremontteja. Tosin itse kutsuu sitä "konseptiksi". Tehosteväriseinä, lastulevykeittiö ja sitä saakelin rumaa sormipanelia jokaisessa.

Vierailija
39/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tulisi toimeen ilman keittiön kuivauskaappia mutta pesenkin astiat käsin. Tajuan että osa eivät sitä tarvitse. Kaunein koti-ohjelmassa on näkynyt paljon yläkaapittomia keittiöitä ja osassa on sitten se kuivausteline tiskipöydällä. Lähinnä sitä ihmettelen että jos tarkoituksena on piilottaa kaikki ovien taakse niin miksi se kuivausteline röhnöttää tiskipöydällä jos sellaista tarvitset. Sehän vie tilaakin..

No jos ei ole tarkoitus peittää? Meillä on yläkaapiton keittiö ja kaikenlaista tavaraa näkösällä, mm tuo kuivausteline. Minusta vaan kodikasta kun ei ole kaikki pöytätasot ihan tyhjinä.

Vierailija
40/42 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin kirjattomuutta minun on vaikea ymmärtää. Olen aina lukenut tosi paljon, ja minulla on suuri määrä kirjoja. Varsin suuri osuus niistä on erilaisia hakuteoksia, käsikirjoja ja muita vastaavia, joten mikään kirjasto, äänikirjat tai netti eivät voi niitä korvata. Kaikki kirjat eivät ole vain lukuromaaneja.

En kyllä käsitä, miksei netti korvaa hakuteoksena tai käsikirjoja. Netistähän löytää ajantasaisimman tiedon ja pystyy helpommin etsimään juuri sen tarvitsemansa asian. En kyllä nää mitään syytä, miksi näissä tapauksissa fyysinen kirja olisi parempi, mutta ehkä jotkut haluavat tuntea itsensä jotenkin paremmiksi ihmisiksi tällä tavalla.

Lukuromaanit ovat mielestäni ainoa kirjatyyppi, missä on perusteita olla ennemmin fyysisenä kirjana ja niitä harvemmin luetaan uudestaan niin moneen kertaan, että kannattaisi omana olla.

Luen ja olen aina lukenut paljon ja olen akateeminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi