Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset älkää menkö puistoihin, metsään pururadalle tai minnekkään yksin.

Vierailija
15.10.2024 |

Nykyään ei kannata naisen kulkea yksin turvallisesti missään pimeässä. Haluan vain varoittaa kun viime aikoina on paljastunut taas kamalia rikoksia naisia kohtaan.

T: kiltti ätmi.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat halusi eksoottisia miehiä Suomeen ja nyt te feministit joudutte elämään pelossa. M28

En minä elä pelossa. Minut on aina raiskannut suomalainen mies jonka tunnen. 

Missähän piireissä sinäkin kuljet... 

Vierailija
62/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri nainen on raiskattu puistossa. Niin ettei tosiaan kannata mennä yöllä puistoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh! Minä menen mihin haluan ja milloin haluan. En ole minkään enkä kenenkään uhri.

Vierailija
64/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan täällä mene pimeässä tonne metsään ja pururadoille, siellä meen missä voi mennä. Elikoita en pelkää enkä koskaan tavannut vaikka niitä on. 

Vierailija
65/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti mut tämä asia on meille opetettu jo lapsina, itselleni 80-luvun alussa. Kuten monta monta muutakin käytösmallia. Avaimia ei etsitä laukusta kotiovella, hiljaisia katuja vältellään, porttikongit kierretään vähintään 3 m päästä jne.

Nämä varoittelijat kuvittelee, että naisten turvallisuustilanne kaduilla on jotenkin muuttunut. Newsflash: me on saatu pelätä miehiä, puistoja ja pimeää aina. Tämä ei ole mikään uusi kehitys. 

En minä ole ikinä pelännyt miehiä enkä kyllä naisiakaan. 

Vierailija
66/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lähes joka päivä lenkillä pururadalla jatkossakin. Missään muualla et saa vastaavaa vaihtelua lenkkiin kuin siellä täällä asfalttiviidakossa. 

Vierailija
67/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveri nainen on raiskattu puistossa. Niin ettei tosiaan kannata mennä yöllä puistoihin.

Ja mun isä kuoli liikenne onnettomuudessa. Niin ettei kannatta ajaa autolla. Tämä elämä on niin kamala vaarallista, että kannattaa vaan piiloutua pöydän alle. 

Vierailija
68/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan täällä mene pimeässä tonne metsään ja pururadoille, siellä meen missä voi mennä. Elikoita en pelkää enkä koskaan tavannut vaikka niitä on. 

Pururadoilla on valot. 

Vierailija
69/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että pitäisi rajoittaa omaa elämää pelon vallassa? Siitä ei seuraa kuin lisää mielenterveysongelmia naisille sitäkö sinä AP haluat? Parempi että näitä asioita tuodaan esille ja niistä puhutaan jotta ihmiset eivät olisi niin yksin omien ajatusten ja huolien kanssa. Kiitos että olet huolissasi meidän hyvinvoinnista AP mutten aio elää niinkuin tahdot vaan elää niinkuin haluan ja itselleni parhaalla tavalla.

Vierailija
70/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, että miksi maailma on muuttunut tällaiseksi.

Vierailija
71/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh! Minä menen mihin haluan ja milloin haluan. En ole minkään enkä kenenkään uhri.

Noh, se jää nähtäväksi. 

Vierailija
72/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on turvallista.

jos tilanteeseen ilmaantuu mies, saattaa syntyä vaaratilanne. Varsinkin jos on eroamassa tästä miehestä. Kts. kaikki Suomessa tehdyt naisenmurhat ja 99% seksuaalirikoksista:

Tapahtuu kotona ja tekijä on tuttu mies.

Vierailija
73/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen joka päivä töihin lokkien elättämiseksi töihin pimeän aikaan. Haista paska sinä mäl l inruiskuttaja

Vierailija
74/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, se jää nähtäväksi. 

Nähtäväksi tosiaan jää. Maailmassa on toki vaaroja ihan jokaiselle mutta joillekin maailma tuntuu näyttäytyvän niin vaarallisena paikkana että sillä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
75/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-80 vuotiaat pysykää kotona piemällä.

Riittää kun persut pysyy kotona eikä änkeä häiriköimään, mokomat pommi- ja puukkoterot.

Jonain päivänä sinäkin olet persu. Tarvitset vain oikean kohtaamisen todellisuuden kanssa, niin heräät persuna.

Vierailija
76/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli lenkkipolulla hieman uhkaavan oloinen tilanne, kun muutaman miehen seurueesta yksi astui eteeni polulle sulkemaan tien. Mukana ollut suurehko, sekarotuinen koirani taisi vaistota, että tässä on jotain outoa.

Yleensä tämä koira ei kiinnittänyt muihin ihmisiin juurikaan huomiota ulkoillessamme. Nyt hidasti askeleitaan, nosti hännän ja selkäkarvat pystyyn ja seisahtui lopulta kokonaan. Mies seisoi edelleen polulla estäen kulun, ei sanonut mitään. Koira tuijotti ehkä kaksi sekuntia ja ärähti sitten sellaisella äänellä, että melkein itsekin säikähdin. Mies hyppäsi sivuun ja pääsimme livahtamaan ohi.

Hieman pelkäsin muun porukan reaktiota mutta jäivät vain tuijottamaan ja poistuimme ripeästi paikalta. Koiraa ei oltu erikseen opetettu millään tavoin suojelemaan. N36

Vierailija
77/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuhälytin ei montaa euroa kustanna, hankkisin ainakin, jos vähänkin epäilyttää yksin liikkua.

Vierailija
78/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, että miksi maailma on muuttunut tällaiseksi.

Onko maailma muuttunut?

Minä olen varmasti paljon vanhempi kuin usampi täällä kirjoittava, nainen, ja muistan todella hyvin miten jo minun lapsuudessani ja nuoruudessani näitä pelottavia ukkoja oli.

Oli kytääjiä kun käytiin uimassa kahden siskon kanssa, hyvin usein joku hyypiö hiiviskeli puskissa ja välillä lähti seuraamaankin.  Oli pelottavaa mutta vanhin sisko joskus niille huuteli, ei uskaltaneet tehdä mitään kun meitä oli kolme.

Kun olin ehkä 5 ja yksi sisar 9 oltiin taas menossa uimarannalle. Tuli mies  jonka ulkonäön  muistan vieläkin, niin pelotti.  Vaalea sinisilmäinen ehkä päälle kolmekymppinen, pysäytti auton ja yriti houkutella meitä metsään kun hän haluaa "poimia kukkia vaimolle". Onneksi sisko oli jo sen verran vanhempi etä osasti pelätä ja hänen pelkonsa tarttui myös minuun.  Ei suostuttu ja lähdettiin juoksemaan.  Koko ajan rannalla pelättiin tuleeko vaaleansininen auto kuten sillä miehellä oli.

Meillä oli naapurintyttöjen kanssa jotka olivat samalla luokalla 3 km koulumatkaa. Yhtenä talvena koulutien varteen ilmestyi joku outo hyypiö. Oli sellainen kallio maantein vieressä ja sieltä se jostain aina ilmestyi taaksemme ja lähti seuraamaan.  Jos kävelimme se käveli, jos juoksimme, se juoksi mutta piti koko ajan välimatkaa. Erään kaupan kohdalla kääntyi toiselle tielle kun siitä alkoi tiheämpi asutus.  Tästä kerroimme kotona ja joskus vanhin siskoni tuli meitä vastaan koulusta ja näki tyypin. Silloin myös isäni tuli ja hänkin näki  sen äijän. Kun meitä alettiin tulla vastaan se häipyi.

Nuorena oli mitä minkäkinlaista hyypiötä yrittämässä käydä käsiksi, tarjottiin jopa rahaa.  Kerran oltiin menossa elokuviin, oli 16, muistan sen siitä kun minua jännitti pääsenkö sisään kun ikäraja oli 18.  Tämä tapahtui Tampereella Hämeensillalla, ihmisiä paljon liikkeellä. Tuli kolmen miehen joukko ja yksi kävi minuun takaapäin kiinni. Tönäisin lujaa ja se äijä löi minua kasvoihin niin että lensin sillan kaidetta vasten. Lähdimme juoksemaan paikalta, kukaan ohikulkija ei reagoinut mitenkään. 

Kyllä tätä on ollut maailman sivun, ei mikään ole muuttunut miksikään.  Mihinkäs seepra raidoistaan pääsee.  Jopa koulukaverin isä käyttäytyi niljakkaasti kun heillä kävin. Olin 16.

Vierailija
79/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taskuhälytin ei montaa euroa kustanna, hankkisin ainakin, jos vähänkin epäilyttää yksin liikkua.

Mitä se auttaa?

Vierailija
80/153 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa?

Herättää ulkopuolisten huomion, jos ei muuta? Et välttämättä pysty huutaan apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi