Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Voidaanhan me puhua 1800 luvun orjakaupasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Newton#El%C3%A4m%C3%A4nvaiheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tuo Pyhä Henki halusi myös, että naisilla pitää jumalanpalveluksessa olla pää peitetty, kun kerran näinkin Paavali kirjoitti.
Mahtavatkohan tuota noudattaa...?
Minä ainakin noudatan. Ja olen kokenut siitä suurta hyötyä. Se, että joku ei noudata Herran sanaa ei tee sanasta merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tuo Pyhä Henki halusi myös, että naisilla pitää jumalanpalveluksessa olla pää peitetty, kun kerran näinkin Paavali kirjoitti.
Minä ainakin noudatan. Ja olen kokenut siitä suurta hyötyä. Se, että joku ei noudata Herran sanaa ei tee sanasta merkityksetöntä.
Mitä konkreettista hyötyä olet kokenut pään peittämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei, pakko, jos on kerran Pyhän Hengen määräys!!!
Ei ole. Se on oma valinta noudattaako vai ei. Mutta elävässä uskossa oleva haluaa noudattaa Herran sanaa. Kukaan uskova ei kuitenkaan ole täydellinen. Joten vikoja etsimällä löydät niitä varmasti. Jeesus ei mennyt ristille pään peittämisen tai peittämättömyyden takia.
Juutalaiset naiset pitävät huivia merkkinä avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan alkaisi ensimmäisenä, toisena tai kolmantenakaan puhumaan huivista. Se on osa kokonaisuutta; kokonaisuutta joka osoittaa ristille - ristille jossa Kristus Jeesus maksoi meidän syntimme ja siten antoi mahdollisuuden ikuiseen elämää. Tämä on viesti, jota ei-uskova ei aina halua ottaa vastaan. Ja siihen hänellä on oikeus.
Kannataisko teidän pestä toistenne jalkoja, kun Jeesus kehotti.
Heti 30 pakkasella vai onko esikuva palvelemisen asenteesta johtajalla.
Olisiko huivit kulttuuria,jossa oltiin? Kuka niitä piti silloin, oliko merkki jostain.
Raamatussa pitää ottaa huomioon sen ajan kulttuuri että ymmärtää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Pyhä Henki on mulle vielä outo jamppa kuten sekin asia, että miks Jumala on multipersoona.
Juuri sen takia et ymmärrä, koska sinulta puuttuu Pyhän Hengen johdatus.
Jos nyt aloitettaisiin osoittamalla tuollaisen "Pyhän Hengen" olemassaolo, ja mietitään niitä johdatuksia vasta sen jälkeen.
Sen voi varmaankin osoittaa vähän samaan tapaan kuin painovoiman; sitä et voi silmillä nähdä. Mutta kokea sen voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mitä ihmeen hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" joku"= eipä juuri kukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan alkaisi ensimmäisenä, toisena tai kolmantenakaan puhumaan huivista. Se on osa kokonaisuutta; kokonaisuutta joka osoittaa ristille - ristille jossa Kristu
Oot sä kyllä sekaisin, polo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan alkaisi ensimmäisenä, toisena tai kolmantenakaan puhumaan huivista. Se on osa kokonaisuutta; kokonaisuutta joka osoittaa ristille - ristille jossa Kristu
Kerropa joku mainitsemasi kirja? Nimi, tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Kannataisko teidän pestä toistenne jalkoja, kun Jeesus kehotti.
Heti 30 pakkasella vai onko esikuva palvelemisen asenteesta johtajalla.
Olisiko huivit kulttuuria,jossa oltiin? Kuka niitä piti silloin, oliko merkki jostain.
Raamatussa pitää ottaa huomioon sen ajan kulttuuri että ymmärtää paremmin.
Tuo pakkaseen liittyvä viittaus ei nyt ihan auennut. Jos huivin pitäminen kiinnostaa aiheena, kannattaa lukea siitä kirjoitettuja kirjoja. Oma kokemus on tietysti paras. Miehenä voi saada sitten mahdollisesti Pyhältä Hengeltä ymmärryksen aiheesta.
Naiset on pitäneet Suomessakin huivia 1900-luvulle. Feministinen liike lopetti sen. Jos jokin asia on ollut kulttuurissa yleistä, ei sekään tarkoita etteikö samalla asialla voisi olla syvempi Jumalan luoma merkitys.
Ihmiset (erityisesti ei-uskovat) ajattelevat olevansa fiksuja ja kykeneväisiä ymmärtämään asioita. Meidän viisaus ei ole mitään Jumalan viisauteen verrattuna. Nöyrälle Pyhä Henki voi antaa viisautta. Raamattu kehottaa olemaan luottamatta ihmisen omaan viisauteen. Tämäkin asia aukeaa uskon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mitä ihmeen hyötyä?
Sellaista hyötyä mitä ei-uskova ei ymmärrä. Hän ei ymmärrä Hengen asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan alkaisi ensimmäisenä, toisena tai kolmantenakaan puhumaan huivista. Se on osa kokonaisuutta; kokonais
Paljon siunausta sinulle
Olen joskus tavannut kristittyjä joiden usko nimenomaan omaan, oman kirkkokunnan opettamaan kristinuskoon on niin vahva että se nähdään käytännössä ainoana pelastustienä. Kuulutko sinä näihin?
Tämä on mielestäni hienoisessa ristiriidassa sen kanssa että kristittyä kielletään tuomitsemasta toista, koska malka omassa silmässä jne. Eikös Jeesus ollut aika selväsanainen siitä että usko on aika henkilökohtainen ja että vain Jumala tuomitsee? Eikö tällöin oma järkkymätön vakaumus ja pelastusvarmuus automaattisesti tarkoita sitä että tulet tuominneeksi muut kirkkokunnat tai uskonnot?
En haluaisi kuulostaa näsäviisaalta enkä heitellä kapuloita rattaisiin mutta tällainen ajatusrakennelma sai minut aikoinaan luopumaan kirkkokunnista ja laittamaan nekin jäsenmaksut lähimmäisten hyväksi hyväntekeväisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" joku"= eipä juuri kukaan
Mitä sitten? Katolisessa ja ortodoksissa kirkossa on paljon yleisempää. Protestanttinen kirkko on vain yksi kirkko muiden joukossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan alkaisi ensimmäisenä, toisena tai kolmantenakaan puhumaan huivista. Se on osa kokonaisuutta; kokonais
Englanninkielisiä tiedän muutaman. Ymmärrätkö englantia? Voin laittaa nimiä illalla. Mutta et oikeasti taida niitä haluta?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tavannut kristittyjä joiden usko nimenomaan omaan, oman kirkkokunnan opettamaan kristinuskoon on niin vahva että se nähdään käytännössä ainoana pelastustienä. Kuulutko sinä näihin?
Tämä on mielestäni hienoisessa ristiriidassa sen kanssa että kristittyä kielletään tuomitsemasta toista, koska malka omassa silmässä jne. Eikös Jeesus ollut aika selväsanainen siitä että usko on aika henkilökohtainen ja että vain Jumala tuomitsee? Eikö tällöin oma järkkymätön vakaumus ja pelastusvarmuus automaattisesti tarkoita sitä että tulet tuominneeksi muut kirkkokunnat tai uskonnot?
En haluaisi kuulostaa näsäviisaalta enkä heitellä kapuloita rattaisiin mutta tällainen ajatusrakennelma sai minut aikoinaan luopumaan kirkkokunnista ja laittamaan nekin jäsenmaksut lähimmäisten hyväksi hyväntekeväisyyteen
En usko yhdenkään kirkon olevan täydellinen. Älä laita uskoasi ihmisiin.