Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kainalot ei kestä dödöjä, apua!

Vierailija
11.06.2024 |

Oon kokeillut monia eri dödöjä ja parin käyttökerran jälkeen alkaa kauhea kutina. Pesen kainalot 1-3 krt päivässä. 

Pakko käyttää dödöjä kun muuten haisen 😊 vinkkejä ???? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo liika peseminenkin kuluttaa sen kainaloiden ihon puhki ja dödöt kirvelee/kutisee. Ei kestäs munkaan kainalot. Varmaan sheivaatkin myös joka päivä? 

Vierailija
2/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödö on suomenkielen oudoin sana. Ajatelkaa: dödö. Tuota ei olisi oikeasti kukaan voinut keksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hajustamatonta?  Täällä auttoi.

Vierailija
4/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaa harvakseltaan, eli anna kainalossa olla ainakin sentin sänki ennen kuin sheivaat. Varmista että käytät laadukkaita, puhtaita teriä. Nyt ainakin viikon bepanthenkuuri, laitat sitä rasvaisempaa versiota joka pesun jälkeen viikon ajan kunnon kerroksen. Tämän jälkeen kokeilet apteekista jotain mahdollisimman hellävaraista antiperspiranttia. Noin itse tekisin, mulla ärtyy kainalot välillä talvella. 

Vierailija
5/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en pysty käyttämään aerosolia enkä rolleja, mutta voidemaisia pystyn. Huippu on Rexonan pahvilaatikossa myytävä tuote.

Vierailija
6/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mádaran alumiinittomat dödöt olivat ainoat joita pystyin käyttämään sen jälkeen, kun n. 15 vuotta sitten allergisoiduin tuolloin markkinoille tulleesta Garnierin markettidödöstä. Sain siitä kivuliaat, kohokuviolliset ihottumat kainaloihin. Tiedän itseni lisäksi kaksi muuta, jotka allergisoituivat samasta tuotteesta. Mitähän myrkkyä siinä sitten oli, ei selvinnyt koskaan.

Käytin Mádaran dödöä ihan viime vuosiin saakka (on aika hintava), kunnes testasin taas tavallisia deudorantteja. Nyt pystyn käyttämään ongelmitta esim Doven parin euron stick-deudorantteja.

Vierailija
7/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Lisää suosituksia ka vinkkejä? 

Vierailija
8/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kuuluukin haista.

Vierailija
9/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut joskus kutittaa dödön kemikaalit, nyt ei. Samoin jos shampoossa on jotain ainesosia, vaikka olisi aloeveraa mukana. Valmistajien kannattaa olla tarkka mitä kaikkea niihin lykkää. Toisaalta lääkeshampoo ei olisi huono välillä, se maksaa.

Vierailija
10/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisanin dödöä kestää mulla. Ja tosiaan, anna karvojen kasvaa, niin iho pääsee rauhoittumaan. 

Vierailija
11/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV tai Erisanin!! 

Vierailija
12/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kainalosi ph-arvoltaan happamalla aineella, koska ihokin on hapan. Marketeista löytyy ainakin Lactoline. Laimennetulla etikalla käsittely on myös hyvä. Tämä suosii myös hyvää bakteerikantaa iholla, joka vähentää hienhajua.

Vierailija
13/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese ja jääkuutiot kainaloon aamuisin noin viisi minuuttia ennen pukeutumista. Luomu kunniaan! Sama pätee alapäähän

Vierailija
14/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä dödöjä olet käyttänyt aiemmin? Kannattaa lukea tuoteseloste, ja vältellä hajustettuja dödöjä (hajuste löytyy parfum tai fragnance nimellä ainesosaluettelosta). Välttelen myös sitronellolia (citronellol) ja limoneeniä (limonene) sisältäviä antiperspurantteja ja deodorantteja sillä nuo ovat yleisesti allergisoivia. Kannattaa lukea dödöjen tuoteselosteet sillä useisssa "herkälle iholle" tarkoitetuissa tuotteisea on hajusteita ja muita allergisoivia aineita.

Oletko kokeillut esim The Body Shopin aloe vera antiperspiranttia? Apteekeista löytyy myös hyviä tuotteita mutta sielläkin kannattaa aina tarkistaa tuoteseloste sillä se, että tuotetta myydään apteekissa, ei takaa sitä että siinä ei ole sopimattomia ainesosia.

Vierailija
15/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lv:n rollon 48h on tarpeeksi tehokas mutta kaikaloille hellä. Oletko ap kokeillut sitä? Tuo kolme kertaa päivässä pesu kuivattaa kyllä ihon. Etkö tosiaan pärjää aamu- ja iltasuihkulla? 

Vierailija
16/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roll on tuotteet ovat hellävaraisempia. Edellämainitut LV, Erisan. Body Shopin Aloe antiperspirantit ovat hyviä. Cliniquella löytyy hajusteeton antiperspirantti myös. 

Vierailija
17/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lv:n rollon 48h on tarpeeksi tehokas mutta kaikaloille hellä. Oletko ap kokeillut sitä? Tuo kolme kertaa päivässä pesu kuivattaa kyllä ihon. Etkö tosiaan pärjää aamu- ja iltasuihkulla? 

Siis kainaloille hellä. Mikä helkkarin kaikalo, käsittämätön tuo autocorrect. 

Vierailija
18/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvatalkkia.

Vierailija
19/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta ollut 10 vuotta ilman deodoranteja, sillä kaikki kutittavat. Olen varmaan allerginen jollekin ainesosalle. Ihokin tottuu siihen, ettei dödöjä käytä. Itse en haise muiden nenään millekään. 

Vierailija
20/29 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samaa ongelmaa mutta vain vasemman puolen kainalossa. Käytin ACOn herkälle iholle tarkoitettua mutta se ei pitänyt hienhajua poissa. Nyt on suihkutettava Adidas ja välillä se kutisee kyllä paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi