Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
801/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tuo Pyhä Henki halusi myös, että naisilla pitää jumalanpalveluksessa olla pää peitetty, kun kerran näinkin Paavali kirjoitti. 

Mahtavatkohan tuota noudattaa...? 

Minä ainakin noudatan. Ja olen kokenut siitä suurta hyötyä. Se, että joku ei noudata Herran sanaa ei tee sanasta merkityksetöntä.

Täh? Mitä ihmeen hyötyä? 

Sellaista hyötyä mitä ei-uskova ei ymmärrä. Hän ei ymmärrä Hengen asioita. 

No ei varmasti yksikään järjissään oleva ihminen, oli uskova tai ei-uskova, ymmärrä mitä hyötyä on pään peittämisestä. Tai tietysti kovalla helteellä kannattaa pää peittää, samoin pakkasella. Mitään tekemistä "Hengen asioiden" kanssa tuolla hulluudella ei ole.

Mikä hitto teitä uskovaisia oikein vaivaa?

Te teette hulluuksistanne ylpeyden aiheen itsellenne, ettekä suostu ottamaan vastaan järkevää ja oikeaa tietoa. Päinvastoin, kaikki teihin kohdistettu asiallinen kritiikki muodostuu teidän sairaassa mielessäänne merkiksi siitä, että olette oikeassa. Te olette toivottomia, kaiken opin ja ohjauksen saavuttamattomissa.

Tavallaan säälin teitä.

Vierailija
802/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten kysymyksiin vastaamisen välttely on kognitiivista dissonanssia parhaimmillaan. Kannattaa lukea aiheesta, jos uskisten kanssa vääntäminen turhauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monille kristityksi itseään nimittäville on niin tärkeää, että muutkin eläisivät heidän tavallaan?

Monille?  Hyvin harva taitaa vaatia keneltäkään yhtään mitään.

No mitekäs esimerkiksi tuo Päivi Räsänen, ja muut kaltaisensa fanaatikot? Eikö hän nimenomaisesti pyri pakottamaan muut ihmiset elämän kuten hän uskoo olevan oikein? Jopa lakiteitse hän on valmis näitä omia näkemyksiään ajamaan. (alkoholi, eutanasia, jne.jne............)

Pakkovaltaa ja tyranniaa tuo tuollainen on eli varmasti juuri uskovaisten mielenmaiseman mukaista.

Uskot ja teet kuten minä uskon ja teen tai itket ja uskot ja teet kuten minä. Tyranniaa, pakkovaltaa ja puuttumista ihmisen omaan vapaaseen tahtoon.

Maailma ilman uskontoja, kirkkoa, pappis-säädyn pakkovaltaa ja sekopäisiä uskovaisia olisi parempi paikka elää.

Vierailija
804/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tuo Pyhä Henki halusi myös, että naisilla pitää jumalanpalveluksessa olla pää peitetty, kun kerran näinkin Paavali kirjoitti. 

Minä ainakin noudatan. Ja olen kokenut siitä suurta hyötyä. Se, että joku ei noudata Herran sanaa ei tee sanasta merkityksetöntä.

Täh? Mitä ihmeen hyötyä? 

No ei varmasti yksikään järjissään oleva ihminen, oli uskova tai ei-uskova, ymmärrä mitä hyötyä on pään peittämisestä. Tai tietysti kovalla heltee

Ei ehkä kannattaisi alkaa arvostella ihmisiä tai aihetta, jota ei tunne edes teorian tasolla.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja Herran siunausta

Vierailija
805/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten kysymyksiin vastaamisen välttely on kognitiivista dissonanssia parhaimmillaan. Kannattaa lukea aiheesta, jos uskisten kanssa vääntäminen turhauttaa.

Harvoinpa ihmisten kanssa tarvii vääntää kun valitsee lähipiirinsä mieleisekseen. Uskovalle ei ole minkään luokan yllätys, että tulee halveksituksi. En itsekään luonnollisestikaan ymmärtänyt uskovia ennen omaa uskoon tulemista. Toivon sydämestäni, että tulet uskoon ja saat kertoa omaa uskoon tulomisen tarinaasi muille ei-uskoville.

Vierailija
806/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

"Ei ehkä kannattaisi alkaa arvostella ihmisiä tai aihetta, jota ei tunne edes teorian tasolla.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja Herran siunausta"

Älä yritä tunkea minulle tuota tekopyhää ja ulkokultaista paskaa mikä ei tule sydämestä, pelkästään tyhjiä ja merkityksettömiä fraaseja. Noita samoja saa kuulla aivan riittämiin "jumalanpalveluksissa". Tai silloin kun niissä vielä kävin.

Olen niille täysin immuuni, vuosikymmenet kirkon, uskontojen, pappien ja uskovaisten valheita kuunnelleena ja heidän pahuttaan seuranneena mittani on täynnä. Lopullisesti.

En halua kuulla sanaakaan, enkä halua olla missään tekemisissä uskontojen, kirkon, pappien tai uskovaisten kanssa.

Vierailija
807/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mitä ihmeen hyötyä? 

No ei varmasti yksikään järjissään oleva ihminen, oli uskova tai ei-uskova, ymmärrä mitä hyötyä on pään peittämisestä. Tai tietysti kovalla heltee

Mitä on järkevä ja oikea tietosi?

Vierailija
808/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

"Ei ehkä kannattaisi alkaa arvostella ihmisiä tai aihetta, jota ei tunne edes teorian tasolla.

Älä yritä tunkea minulle tuota tekopyhää ja ulkokultaista paskaa mikä ei tule sydämestä, pelkästään tyhjiä ja merkityksettömiä fraaseja. Noita samoja saa kuulla aivan riittämiin "jumalanpalveluksissa". Tai silloin kun niissä vielä kävin.

Olen niille täysin immuuni, vuosikymmenet kirkon, uskontojen, pappien ja uskovaisten valheita kuunnelleena ja heidän pahuttaan seuranneena mittani on täynnä. Lopullisesti.

En halua kuulla sanaakaan, enkä halua olla missään tekemisissä uskontojen, kirkon, pappien tai uskovaisten kanssa.

Sitten tämä keskustelu on sinulle varmasti väärä paikka. Paskaa ei minun toivotukseni ollut. Aihe on sinulle selkeästi kipeä, olen pahoillani siitä.

Vierailija
809/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Sitten tämä keskustelu on sinulle varmasti väärä paikka. Paskaa ei minun toivotukseni ollut. Aihe on sinulle selkeästi

Älä esitä olevasi pahoillasi puolestani, kun et sitä kuitenkaan aidosti ole. En tarvitse enkä halua kuulla valheitasi. Minä tiedän ja tunnen kaikki teidän "uskovaisten" metkut. Kaiken sen kätketyn sisäisen pahuuden, sudet lampaiden vaatteissa. Pthyi!

Vierailija
810/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Pyhä Henki on mulle vielä outo jamppa kuten sekin asia, että miks Jumala on multipersoona. 

Juuri sen takia et ymmärrä, koska sinulta puuttuu Pyhän Hengen johdatus.

Jos nyt aloitettaisiin osoittamalla tuollaisen "Pyhän Hengen" olemassaolo, ja mietitään niitä johdatuksia vasta sen jälkeen.

Sen voi varmaankin osoittaa vähän samaan tapaan kuin painovoiman; sitä et voi silmillä nähdä. Mutta kokea sen voit.

Kyllä minä voin painovoiman todeta ihan silmilläni, vaikkapa pudottamalla esineen kädestäni. Voin myös mitata sen voimakkuutta, suuntaa jne. Miten voin todeta ja mitata Pyhän Hengen?

Vierailija
811/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jumala tiesi syntiinlankeemuksen ennalta, miksi hän ei estänyt sitä?

Koska ihminen halusi sitä.

Vierailija
812/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Sitten tämä keskustelu on sinulle varmasti väärä paikka. Paskaa ei m

Et siis usko enää siihen, että hyviä ihmisiä on olemassa? Tavallaan olet oikeassa, koska kaikki hyvä tulee Herrasta. Hänen Pyhä Henkensä puhdistaa meidät. Minäkin menetin uskoni ihmisiin, mutta se on onneksi osittain palautunut, kun olen Herran armosta saanut tutustua muihin uudelleen syntyneisiin. Siltikään kukaan ihminen ei ole täydellinen. Ainoastaan Jumala, hän ei petä sinua koskaan. 

Vierailija
813/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Pyhä Henki on mulle vielä outo jamppa kuten sekin asia, että miks Jumala on multipersoona. 

Juuri sen takia et ymmärrä, koska sinulta puuttuu Pyhän Hengen johdatus.

Jos nyt aloitettaisiin osoittamalla tuollaisen "Pyhän Hengen" olemassaolo, ja mietitään niitä johdatuksia vasta sen jälkeen.

Sen voi varmaankin osoittaa vähän samaan tapaan kuin painovoiman; sitä et voi silmillä nähdä. Mutta kokea sen voit.

Kyllä minä voin painovoiman todeta ihan silmilläni, vaikkapa pudottamalla esineen kädestäni. Voin myös mitata sen voimakkuutta, suuntaa jne. Miten voin todeta ja mitata Pyhän Hengen?

Ei ole pakko uskoa. Siunausta sinulle

Vierailija
814/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä syy uskovaisten teilaamiseen.

Se että heillä on Kuningas jota seuraa,eikä kumarrella kuvapatsaita,  tai tarvii osallistua yleiseen pelkäämiseen.

Sellainen on yhteiskunnalle uhka eikä sille voi mitään.

Vierailija
815/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Jumala voi muka muuttua ja muuttaa suhtautumistaan esim. avoliittoon, naispappeuteen ja vaikkapa homoihin, varsinkin kun itsehän on juuri homot ja transihmisetkin luonut. Ei kai Jumala ole joku jääräpää joka vaatii ihmisiltä samoja asioita kuin pari tuhatta vuotta sitten ja jopa aikaisemmin? Julma Jumala jota pitää pelätä ja joka sanelee kuinka täällä täytyy elää ja kuinka uskoa varsinkin jos haluaa taivaaseen eikä uuninlämmityspuuhiin? Jospa hän tuumii, että ihmiset voisi alkaa ajatella omilla aivoillaan!

Kun hän on osannut luoda koko maailman, niin miksi hänellä ei ole kykyä (vai halua?) esim. parantaa kuolemansairasta vauvaa, estää sotia ja nälänhätää tai lopettaa luonnonkatastrofit jotka tappaa viattomiakin ihmisiä ja kaikkein viattomampia eli eläimiä? Erikoinen tämä meidän Jumalamme kun sallii niin paljon pahaa, vaikka voisi estää niin paljon.

Vierailija
816/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että heillä on Kuningas jota seuraa,eikä kumarrella kuvapatsaita,  tai tarvii osallistua yleiseen pelkäämiseen.

Ei, vaan syy on se , että "uskovaiset" ovat sokeita ja kuuroja pölkkypäitä.

Vierailija
817/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Jumala voi muka muuttua ja muuttaa suhtautumistaan esim. avoliittoon, naispappeuteen ja vaikkapa homoihin, varsinkin kun itsehän on juuri homot ja transihmisetkin luonut. Ei kai Jumala ole joku jääräpää joka vaatii ihmisiltä samoja asioita kuin pari tuhatta vuotta sitten ja jopa aikaisemmin? Julma Jumala jota pitää pelätä ja joka sanelee kuinka täällä täytyy elää ja kuinka uskoa varsinkin jos haluaa taivaaseen eikä uuninlämmityspuuhiin? Jospa hän tuumii, että ihmiset voisi alkaa ajatella omilla aivoillaan!

Kun hän on osannut luoda koko maailman, niin miksi hänellä ei ole kykyä (vai halua?) esim. parantaa kuolemansairasta vauvaa, estää sotia ja nälänhätää tai lopettaa luonnonkatastrofit jotka tappaa viattomiakin ihmisiä ja kaikkein viattomampia eli eläimiä? Erikoinen tämä meidän Jumalamme kun sallii niin paljon pahaa, vaikka voisi estää niin paljon.

Jumalaa ei voi ymmärtää jos siihen ei ole edes halua. Miten voit tutustua naapurin Maijaan jos et edes juttele hänelle? Saatanan tekoset ei ole Jumalan vika myöskään.

Vierailija
818/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monille kristityksi itseään nimittäville on niin tärkeää, että muutkin eläisivät heidän tavallaan?

Monille?  Hyvin harva taitaa vaatia keneltäkään yhtään mitään.

No mitekäs esimerkiksi tuo Päivi Räsänen, ja muut kaltaisensa fanaatikot? Eikö hän nimenomaisesti pyri pakottamaan muut ihmiset elämän kuten hän uskoo olevan oikein? Jopa lakiteitse hän on valmis näitä omia näkemyksiään ajamaan. (alkoholi, eutanasia, jne.jne............)

Pakkovaltaa ja tyranniaa tuo tuollainen on eli varmasti juuri uskovaisten mielenmaiseman mukaista.

Uskot ja teet kuten minä uskon ja teen tai itket ja uskot ja teet kuten minä. Tyranniaa, pakkovaltaa ja puuttumista ihmisen omaan vapaaseen tahtoon.

Maailma ilman uskontoja, kirkkoa, pappis-säädyn pakkovaltaa ja seko

Kannattaako kääntää selkänsä Jumalalle jos ei tykkää yhdestä tai useammasta hänen seuraajastaan? Minäkin olin ennen uskoontuloa woke. Nyt näen totuuden niiden asioiden suhteen ja arvot on muuttuneet totaalisesti. 

Vierailija
819/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan syy on se , että "uskovaiset" ovat sokeita ja kuuroja pölkkypäitä.

Olepa hyvä ja lopeta haukkuminen. Taitaa olla sinun aika vaihtaa keskustelua. Haukkumalla et hyödytä yhtään ketään. Kielletty myös tämän palstan säännöissä.

Vierailija
820/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ihminenkään ei ole muuttunut. Jumala luojana tietää mikä on ihmiselle parasta, johon kaikki neuvot tähtää.

Teillä on pimeä kohta siinä että Jumala olisi luonnut sairautta,homoja ,kärsimystä jne.

Luojan kiitos ettei muutu ja on siksi luotettava ja varma.

Jos hän poistaisi heti maailmasta kaiken pahan,sinullekkin tulisi lähtö .

Tämä maailmanaika saa päätöksensä ja kaikki tulee uudeksi ,eikä mitään pahaa ole koskaan enää .

Ketju on lukittu.