Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Saatanako vai mikä perkele se sitten aiheuttaa kaikki sairaudet, sodat, murhat, raiskaukset, onnettomuudet, tulvat, tulivuorenpurkaukset, hurrikaanit yms. eli kaiken kurjuuden, pahan ja pelottavan, ja Jumala on vain että "voi voi voi"?
Eikös kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia? Vai ovatko homot ja esim. väärään kehoon syntynyt lapsi jonkun pannahisen tekosia tai vauva jonka sukupuolta ei voida ainakaan silmämääräisesti määrittää?
En tiedä kenet kirjoittajan sinä tuomitsit pahaksi, mutta mielestäni tuollainen tuomitseminen on juurikin pahuutta.
Säännöttömyys ei ole rakkautta.. Sen huomaa jo lapsia kasvattaessa. Pahuus pitää aina tuomita ja niin Jumala tekee. Sen takia, että rakastaa meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tuo Pyhä Henki halusi myös, että naisilla pitää jumalanpalveluksessa olla pää peitetty, kun kerran näinkin Paavali kirjoitti.
Mahtavatkohan tuota noudattaa...?
Minä ainakin noudatan. Ja olen kokenut siitä suurta hyötyä. Se, että joku ei noudata Herran sanaa ei tee sanasta merkityksetöntä.
Mitä konkreettista hyötyä olet kokenut pään peittämisestä?
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan alkaisi ensimmäisenä, toisena tai kolmantenakaan
Ymmärrän englantia erittäin hyvin ja haluan. Anna tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanako vai mikä perkele se sitten aiheuttaa kaikki sairaudet, sodat, murhat, raiskaukset, onnettomuudet, tulvat, tulivuorenpurkaukset, hurrikaanit yms. eli kaiken kurjuuden, pahan ja pelottavan, ja Jumala on vain että "voi voi voi"?
Eikös kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia? Vai ovatko homot ja esim. väärään kehoon syntynyt lapsi jonkun pannahisen tekosia tai vauva jonka sukupuolta ei voida ainakaan silmämääräisesti määrittää?
En tiedä kenet kirjoittajan sinä tuomitsit pahaksi, mutta mielestäni tuollainen tuomitseminen on juurikin pahuutta.
Säännöttömyys ei ole rakkautta.. Sen huomaa jo lapsia kasvattaessa. Pahuus pitää aina tuomita ja niin Jumala tekee. Sen takia, että rakastaa meitä.
Täh?
Kai se on uskottava, että me eli minä vanha akka ja minua vanhempi ukkoni ollaan sitten ihan hirveen syntisiä kun yli 40v ollaan avoliitossa oltu ja näin jatketaan niin kauan kuin henki pihisee. Ei olla tapeltu, vieraissa käyty, pahaa tehty muillekaan ja vain silloin tällöin riidelty mikä kaikissa parisuhteissa.
Mutta siellä missä ryypätään, piestään akka, pennut ja koirat, petetään puolisoa ja annetut lupaukset, ei huolehdita vanhuksista ja eletään kuin pellossa, niin siellä ollaan parempia ihmisiä kun ovat hankkineet papin aamenen eli ovat naimisissa.
Karrikoin ja provosoin, mutta noinhan se on.
Vierailija kirjoitti:
Jumalalla ja maailmalla on eri käsitys pahasta. Jumala sanoo että kaikki jotka eivät ole hänen puolellaan ovat häntä vastaan.
Jumalan puolella oleminen tarkoittaa kuulumista Jumalan perheeseen.
Ei Jumala katsele nyt ei voi mitään,vaan hänellä on tulossa uusitaivas ja uusi maa kun aika tulee täyteen.Siihen loppuu lopullisesti kaikki paha.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on uskottava, että me eli minä vanha akka ja minua vanhempi ukkoni ollaan sitten ihan hirveen syntisiä kun yli 40v ollaan avoliitossa oltu ja näin jatketaan niin kauan kuin henki pihisee. Ei olla tapeltu, vieraissa käyty, pahaa tehty muillekaan ja vain silloin tällöin riidelty mikä kaikissa parisuhteissa.
Mutta siellä missä ryypätään, piestään akka, pennut ja koirat, petetään puolisoa ja annetut lupaukset, ei huolehdita vanhuksista ja eletään kuin pellossa, niin siellä ollaan parempia ihmisiä kun ovat hankkineet papin aamenen eli ovat naimisissa.
Karrikoin ja provosoin, mutta noinhan se on.
Tuskin on kumpikaan Jumalalle mieleen?
Tiedän aviopareja ,jotka ovat ollee vuosikymmenikin avoliitossa.
Uskoontulon jälkeen on menty avioliittoon, koska se on koettu oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tuo Pyhä Henki halusi myös, että naisilla pitää jumalanpalveluksessa olla pää peitetty, kun kerran näinkin Paavali kirjoitti.
Mahtavatkohan tuota noudattaa...?
Minä ainakin noudatan. Ja olen kokenut siitä suurta hyötyä. Se, että joku ei noudata Herran sanaa ei tee sanasta merkityksetöntä.
Mitä konkreettista hyötyä olet kokenut pään peittämisestä?
Hyvin monenlaista. Aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Lyhyesti sanottuna olen päässyt lähemmäksi Jumalaa. Ei-uskovalle en kuitenkaan
-Head Covering: A Forgotten Christian Practice for Modern Times - Jeremy Gardiner
Tuosta olen kuullut paljon hyvää. En ole itse lukenut, joten en omasta puolestani voi mennä takuuseen. Tässä muutama lisää:
-A Return to Head Covering - Carlton C. McLeod
-Covered Glory - David Phillips
-Uncovering 1 Corinthians 11 - Jeremy Howard
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Avaisitko vähän lisää mikä oli epäselvää?
Kreikan mytologiassa ihmiset olivat jumalten leikkiä ja pelinappuloita. Voi ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen va
Voi winner, sinun viesteistäsi paistaa suuri viha ja katkeruus. Sellaisten kanssa eläminen on hyvin rankkaa. Jeesus rakastaa sinuakin.
Paljon siunausta sinulle
Siunattu olen jo kuule ollut kauan ennen sun ontuvia selityksiäsi Raamatusta ja uskosta ja minä rakastan sinuakin niin paljon, että käännän sinulle toisenkin posken, vaikka olet Helvettiin menossa oleva luulotautinen Trollhättanilta ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu, mutta Jumalan Sana ei koskaan muutu, se on ikuinen ja muuttamaton. Ei ole muutettavissa tai muokattavissa.
Ja just tuli taas uusi selkosuomalainen moderni käännös, kun te tontut uskovaiset ette ole ymmärtäneet liian vaikeaa tekstiä :D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjuudesta on turha jankata ,se on myös ollut elinkeino todistetusti tuhansia vuosia sitten ja yhteiskuntarakenne.
Mitä sitten?
Asia on ajankohtainen, koska nykyään on orjia enemmän kuin koskaan.
Miten se vaikuttaa Jumalan olemassaoloon jos ihminen ja Saatana pitävät orjia? Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Valinnoilla on kuitenkin seurauksensa. Jumalan tiet ovat tuntemattomat, mutta Hänen persoonansa ei.
Voiko ehtoollista ottaa omasta pullosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisi
Kehotan sinua oikeasti hakemaan apua ja rukoilemaan. Käytöksesi muita ihmisiä kohtaan on kaameaa. Se kertoo vain ja ainostaan omasta pahoinvoinnistasi. Ei ole tervettä saada tyydytystä muiden ihmisten haukkumisesta.
Tiesitkö että uskonto on suurin syy sotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu, mutta Jumalan Sana ei koskaan muutu, se on ikuinen ja muuttamaton. Ei ole muutettavissa tai muokattavissa.
Ja just tuli taas uusi selkosuomalainen moderni käännös, kun te tontut uskovaiset ette ole ymmärtäneet liian vaikeaa tekstiä :D
-winner-
Halaus sinulle.
Miksi uskot satuihin joita syötetään Raamatussa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko ehtoollista ottaa omasta pullosta
Jos onnellisen parisuhteen ukkosi on pukannut sinut "siunattuun" tilaan. Nyt kun saatte 30 000 euroa/baby. On se enemmän kuin 30 hopearahaa.
-winner-