Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi, lahkoissa pyörii huumekauppa eri uskonnoissa. Myös muu paritus ihmiskauppa. Varastetun myynti. Huijataan vanhusten mökit ja tilat lahkoissa kuin monen miehen talon vienyt thai. Ne huumalastit kulkee toisten matkalaukussa repussa siten että sua pyydetään kantamaan jonkun toisen kassi tai viemään se Suomeen tai jonnekin. Ne on liitteinä piilossa.
Jo vuosikymmeniä sitten meille opetettiin Tullin toimesta, että älä suostu kantamaan jonkun vieraan kantamusta. Ikävää jäädä Tullissa kiinni kiltteyttään, kun lupasi tuoda jonkun toisen henkilön repun tai laukun. Epäilen kyllä, että kuriiri maksun siitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tekeekin epäpyhästä eli syntisestä pyhän ja se tapahtuu Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta. Juuri siksi Jeesus syntyi ihmiseksi, eli synnittömä
Jos Jumala on kaikkivaltias niin se voi tapahtua ihan millä tavalla tahansa.
Niinpä. Ja kaikista vaihtoehdoista Jumala valitsi, että pelastus tapahtuu Kristuksen kautta. Aamen.
Eli Jumala ei halua pelastaa kaikkia, vaan ainoastaan ne jotka alistuvat hänen mielivaltaiseen käytökseen.
Ihan kuten sinä et saa pelastettua avantoon hukkuvaa, jos tämä ei tartu ojentamaasi käteen, oksaan tms vaan sen sijaan päättää uida jään alle. Jumala on kaikkivaltias, joten hän pystyy, mutta tekeekö hän sen väkisin? Mitä lopulta tapahtuu, sen tietää yksin Hän.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen valinta, jos ei olisi vapautta valita toisin?
Aatamin ja Eevan tarina on todistamatonta fiktiota ja täynnä aukkoja. Jeesustakaan ei ole historialliseksi henkilöksi löydetty. edes käärinliinalla. Jumalan änkyrä ja kostonhimoinen, uhrauksiin perustuvat luonne tulee aika selväksi Raamattua lukemalla, joten ihme, että kukaan Hänen luokseen haluaa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koko ihmistkunta polveutuu Nooan pojista: Seemistä, Jaafetista ja Haamista. Maailman alussa ihmisillä ei ollut periytyviä, geneettisiä vikoja. Näin ollut ihimiset saivat terveitä jälkeläisiä sukulaistensa kanssa.
Missä kohdassa raamatussa näin sanotaan?
Luuletko sä ihan oikeesti -siis oikeasti oikeasti- että joku ukkeli kyhäs ison puisen laivan ja haki sinne 2kpl joka helv3tin elukkaa mitä on?
Siis vakavissaan kysyn uskotko ihan oikeesti tohon :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koko ihmistkunta polveutuu Nooan pojista: Seemistä, Jaafetista ja Haamista. Maailman alussa ihmisillä ei ollut periytyviä, geneettisiä vikoja. Näin ollut ihimiset saivat terveitä jälkeläisiä sukulaistensa kanssa.
Aika jännää, jos kolme poikaa saa keskenään aikaan lapsia ;DDD Eikös sen pitäisi olla kauhistus?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tekeekin epäpyhästä eli syntisestä pyhän ja se tapahtuu Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta. Juuri siksi Jeesus syntyi ihmiseksi, eli synnittömä
Jos Jumala on kaikkivaltias niin se voi tapahtua ihan millä tavalla tahansa.
Niinpä. Ja kaikista vaihtoehdoista Jumala valitsi, että pelastus tapahtuu Kristuksen kautta. Aamen.
Eli Jumala ei halua pelastaa kaikkia, vaan ainoastaan ne jotka alistuvat hänen mielivaltaiseen käytökseen.
Ihan kuten sinä et saa pelastettua avantoon hukkuvaa, jos tämä ei tartu ojentamaasi käteen, oksaan tms vaan sen sijaan päättää uida jään alle. Jumala on kaikkivaltias, joten hän pystyy, mutta tekeekö hän sen väkisin? Mitä lopulta tapahtuu, sen tietää yksin Hän.
Kyllä saan, esim. ottamalla vaatteista kiinni. Ja toisin kuin Jumala, minä en ole sitä avantoa tehnyt enkä sitä kaveria sinne työntänyt.
Vierailija kirjoitti:
Perhepiirissäni on lestadiolaispariskunta jotka eivät kuulemma saa riidellä eikä erota vaikka eivät kyllä ole onnellisia suhteessaan. Ovatko siis syntisiä?
Mitä syntiä he ovat tehneet? Ei Jumala kehoita olemaan koko ajan avioliitossa onnellinen ja hymyilemään jatkuvasti kuin heikkopäinen. Pitkissä avioliitoissa on monenlaisia kausia, myös onnettomia. Jutun juju onkin siinä, ettei erota vaan pysytään yhdessä elämänsä loppuun asti. Se on alkuperäinen avioliiton tarkoitus ja tuo turvallisuutta, ettei toinen eroa ja lähde, jos nyt jonkun aikaa ei ole onnensa kukkuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Montako hotellia ja elokuvateatteria hellarit ja vaparit omistaa yhteensä. Entä jehovat.
Jehovan eivät ole kristittyjä. Heillä on aivan oma raamattunsa, jossa Kristuksesta ei mainita sanaakaan. Älkää sekoittako eri uskontoja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako hotellia ja elokuvateatteria hellarit ja vaparit omistaa yhteensä. Entä jehovat.
Jehovan eivät ole kristittyjä. Heillä on aivan oma raamattunsa, jossa Kristuksesta ei mainita sanaakaan. Älkää sekoittako eri uskontoja keskenään.
Niin. Käy pian kuten Keskustan lestapapille, joka vuodessa muuttuu Persuksi, koska uskoo Persujen ihmiskäsitykseen :DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepiirissäni on lestadiolaispariskunta jotka eivät kuulemma saa riidellä eikä erota vaikka eivät kyllä ole onnellisia suhteessaan. Ovatko siis syntisiä?
Aikamoinen Raamatunvastainen väite ettei saa riidellä. Kyllä saa jos sopii asian. Raamattu opettaa selvästi että avioliitto oltava vapaaehtoinen. Mutta mistään et tiedä ovatko he onnellisia.
Rouva itse on mulle sanonut että riitely on kiellettyä eikä erotakaan saa. Hän on hyvin paljon poissa kotoa kun ei jaksa perhe-elämäänsä ja kun tekisi mieli suuttua miehelle hän lähtee maantietä mittailemaan jotta rauhouttuu. Tiedän ettei ainakaan Rouva ole onnellinen kun on sen itse minulle kertonut. Ulospäin perhe näyttää täydelliseltä mutta totuus on toinen. On kaksi ihmistä jotka eivät sovi toisilleen mutta pakko pysyä avioliitossa.
Onko parempi olla onnettomassa avioliitossa kuin onnellisessa avoliitossa?
T. avoliitossa eli ilmeisesti synnissä elävä?
"Jumala halusi antaa Aatamille kumppanin. Aluksi hän esitteli Aadamille kaikki maailman eläimet. Kun Aadam ei löytänyt niistä itselleen kumppania, Jumala loi Aadamille kumppanin tämän kylkiluusta. Aadam nimesi kumppaninsa naiseksi, ja heistä tuli liittonsa myötä yhtä lihaa lähde: wikipedia.
Tarkoittaako tuo, että Jumalalle olis ollu ok, että Aatami pariutuu eläimen kanssa vai? " Lue Raamatun alkulehdiltä itse,on oikein eikä niin kuin wikipediassa.
Avoliitosta puuttuu Jumalan siunaus. Valmistajan ohje ihmiselle hyvään elämään.
Mikään avo- ei ole edes liitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä.
Tietysti voi. Ne sanat eivät siitä miksikään muutu vaikka olisi mitä henkiä matkassa.
Eri. Eivät sanat tietenkään Pyhän Hengen vaikutuksesta muutu vaan niiden välittämä sanoma saa aivan uuden merkityksen. Sanotaanhan Raamatussakin sen tekstien olevan hullutusta mulle kuin uskoville, joilla on Pyhä Henki.
Nuo värilasit käytiin jo läpi. Toki itselleen voi uskotella mustan valkoiseksi, mutta se ei ole ymmärtämistä vaan väärinymmärtämistä.
Sinä näytät ymmärtävän väärin ihan jokaikisen uskovan vastauksen. Tahallaan tietenkin trollailet.
Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen." Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui. Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania. Lähde Raamattu.
Ensin siis tehtiin eläimet kumppaniksi Aatamille, mutta ilmeisesti Aatamia ei ne kinistellu, joten vasta sitten tehtiin Eeva.
Vierailija kirjoitti:
Avoliitosta puuttuu Jumalan siunaus. Valmistajan ohje ihmiselle hyvään elämään.
Mikään avo- ei ole edes liitto.
Haluaako Jumala ihmisten elävän onnettomissakin avioliitoissa? Olla yhdessä vaikka hammasta purren kun erotakaan ei saa? Minä olen elänyt avoliitossa n. 40v vapaasta omasta tahdostani, en pakosta, ja olen erittäin onnellinen 💖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen Raamatunvastainen väite ettei saa riidellä. Kyllä saa jos sopii asian. Raamattu opettaa selvästi että avioliitto oltava vapaaehtoinen. Mutta mistään et tiedä ovatko he onnellisia.
Rouva itse on mulle sanonut että riitely on kiellettyä eikä erotakaan saa. Hän on hyvin paljon poissa kotoa kun ei jaksa perhe-elämäänsä ja kun tekisi mieli suuttua miehelle hän lähtee maantietä mittailemaan jotta rauhouttuu. Tiedän ettei ainakaan Rouva ole onnellinen kun on sen itse minulle kertonut. Ulospäin perhe näyttää täydelliseltä mutta totuus on toinen. On kaksi ihmistä jotka eivät sovi toisi
No, se hyvä puoli tuossa on, että taitaa rouvalla olla hyvä kunto maantietä mittaillessaan. Ulkoilu ja kävely on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihmiskunta voi polveutua Nooan pojista, vaikka heidän vaimojaan ei mainita tässä nimeltä.
Ihmiskunnan rappeutuminen on jatkunut meidän päiviimme saakka ja edelleen.
Syy kerrottiin Mooseksen aikaan, jolloin sukulaisavioliitot kiellettiin ja elinikä lyhennettiin.
Aadan eli 930v.
Sitä minäkin olen miettinyt, että miksi uskossa olevat ja Raamattua ylimpänä elämänohjeena ja lakikirjana pitävät ovat mitä ovat elin👎Minunkin tuttavapiirissä on uskovaisia jotka mm. seurakunta- ja / tai puolueaktiiveja, mutta eivät ole hyviä ihmisiä, eivätkä todellakaan tunne lähimmäisenrakkautta kuin omaa peilikuvaa kohtaa. Hyvä maine ja leppoisuus on vain kulissia.