Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
701/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks oo jännää kun Raamatusta löytyy vastauksia.

Vierailija
702/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks oo jännää kun raamatusta löytyy vain todistamattomia väitteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa koko ihmistkunta polveutuu Nooan pojista: Seemistä, Jaafetista ja Haamista. Maailman alussa ihmisillä ei ollut periytyviä, geneettisiä vikoja. Näin ollut ihimiset saivat terveitä jälkeläisiä sukulaistensa kanssa.

Missä kohdassa raamatussa näin sanotaan?

Kyllä se ihmiskunta voi polveutua Nooan pojista, vaikka heidän vaimojaan ei mainita tässä nimeltä.

Ihmiskunnan rappeutuminen on jatkunut meidän päiviimme saakka ja edelleen.

Syy kerrottiin Mooseksen aikaan, jolloin sukulaisavioliitot kiellettiin ja elinikä lyhennettiin.

Aadan eli 930v.

Missä kohdin siellä ne geneettiset viat mainitaan?

Opettele lainaukset.

Vierailija
704/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattua ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä.

Tietysti voi. Ne sanat eivät siitä miksikään muutu vaikka olisi mitä henkiä matkassa.

Eri. Eivät sanat tietenkään Pyhän Hengen vaikutuksesta muutu vaan niiden välittämä sanoma saa aivan uuden merkityksen. Sanotaanhan Raamatussakin sen tekstien olevan hullutusta mulle kuin uskoville, joilla on Pyhä Henki.

Nuo värilasit käytiin jo läpi. Toki itselleen voi uskotella mustan valkoiseksi, mutta se ei ole ymmärtämistä vaan väärinymmärtämistä.

Sinä näytät ymmärtävän väärin ihan jokaikisen uskovan vastauksen. Tahallaan tietenkin trollailet.

Jaa että ihan vastauksen. Vastausten välttelyä on lähinnä.

Vierailija
705/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa koko ihmistkunta polveutuu Nooan pojista: Seemistä, Jaafetista ja Haamista. Maailman alussa ihmisillä ei ollut periytyviä, geneettisiä vikoja. Näin ollut ihimiset saivat terveitä jälkeläisiä sukulaistensa kanssa.

Kyllä se ihmiskunta voi polveutua Nooan pojista, vaikka heidän vaimojaan ei mainita tässä nimeltä.

Syy kerrottiin Mooseksen aikaan, jolloin sukulaisavioliitot kiellettiin ja elinikä lyhennettiin.

Aadan eli 930v.

Opettele lainaukset.

1. Mooseksen kirja 

6:11 Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.

6:12 Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.

6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.

Vierailija
706/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattua ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä. Aika rumaksi meni tämäkin ketju, mutta sellaista elämä on ilman uskoa ja Hengen hedelmiä. Paljon siunausta sinulle ap ja kaikille muillekin. Herra tulee nöyrään sydämeen.

Uskova nainen

Ja sama suomeksi: Raamattua ei voi pitää moraalisena ja faktuaalisena kirjana ilman vääristäviä värilaseja, jotka saa tulkitsemaan kaikki asiat parhain päin kunkin lukijan mieltymyksien mukaan ja ohittamaan kokonaan ne kohdat, jotka ovat moraalisesti vastenmielisiä.

Ei. Tämä on ei-uskovan näkemys. Kutsuuko Herra s

Analytiikka ei toimi yhteen uskoontulon kanssa - ainakaan kaikissa tapauksissa. Tosin Youtubesta löytyy testimonial-videoita tiedemiehiltä, jotka ovat tulleet uskoon.

Vaikka viestissä väität, että niiden tyyli on asiallinen todellisuus on toinen. Olet jo valinnut kuka on oikeassa ja kuka ei; kenellä on värilliset lasit nenällään. Katsot uskovaa ylemmuudentuntoisesti nenänvartta pitkin. Tällaisestä lähtökohdasta ei kukaan tule muuttamaan mieltään minkään asian suhteen, vaikka saisi kuinka hyvät perustelut. Sinun oikeassa olemisen vääristävät linssisi estävät sen. On älyllisestä epärehellisyyttä väittää mitään muuta. Kerrot itse suoraan, että suhtautudut asiaan lähtökohtaisesti pessimistisesti. Se ei ole hyvä lähtökohta. Mahdollisuuden antaminen jollekin asialle vaatii mahdollisen pessimismin lisäksi kuitenkin edes pientä avoimuutta.

Valitsemasi Raamatun jakeet kuvaavat myös tilannettasi hyvin; sinulla ei ole ymmärrystä ja halua ymmärtää Raamattua kokonaisuutena. Et voi ottaa yksittäistä jaetta irti kontekstista ja väännellä sitä omien tarkoitusperiesi mukaan. Raamatussa annetaan hyvin suoraan ohjeet miten tulla uskoon. Tai vähintään miten edesauttaa sitä.

Ovi avataan kolkuttavalle. On itsestäsi kiinni haluatko tuntea Herran. Jeesus Kristus rakastaa sinuakin ja meni ristille sinunkin puolestasi. Jonakin päivänä kaikki tulevat tuntemaan tämän faktan.

Herran edessä ei kannata olla ylimielinen; Hän on rakastava ja kaiken tietävä Jumala, me olemme vain pieniä ihmisiä, joiden liha on taipuvainen syntiin. 

Siunausta sinulle

Vierailija
707/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.

Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen valinta, jos ei olisi vapautta valita toisin? 

Voi winner, sinun viesteistäsi paistaa suuri viha ja katkeruus. Sellaisten kanssa eläminen on hyvin rankkaa. Jeesus rakastaa sinuakin.

Paljon siunausta sinulle

Vierailija
708/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako hotellia ja elokuvateatteria hellarit ja vaparit omistaa yhteensä. Entä jehovat. 

Jehovan eivät ole kristittyjä. Heillä on aivan oma raamattunsa, jossa Kristuksesta ei mainita sanaakaan. Älkää sekoittako eri uskontoja keskenään.

Niin. Käy pian kuten Keskustan lestapapille, joka vuodessa muuttuu Persuksi, koska uskoo Persujen ihmiskäsitykseen :DDDD

-winner-

Samalla tavalla kun USA kristityt nationalistit kokevat Trumpin moraalikäsitykset ja moraalisen toiminnan omakseen.

Vierailija
709/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut tiedon, että alussa ei ollut geneettisiä vikoja? Missä raamatun jakeessa asiasta kerrotaa. Älä vaan sano, että "maa oli puhdas"

Vierailija
710/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako hotellia ja elokuvateatteria hellarit ja vaparit omistaa yhteensä. Entä jehovat. 

Jehovan eivät ole kristittyjä. Heillä on aivan oma raamattunsa, jossa Kristuksesta ei mainita sanaakaan. Älkää sekoittako eri uskontoja keskenään.

Niin. Käy pian kuten Keskustan lestapapille, joka vuodessa muuttuu Persuksi, koska uskoo Persujen ihmiskäsitykseen :DDDD

-winner-

Samalla tavalla kun USA kristityt nationalistit kokevat Trumpin moraalikäsitykset ja moraalisen toiminnan omakseen.

Tuskinpa kaikki. Ainakaan todellisessa uskossa olevat. Ei kannata yleistää. Todellisessa uskossa olevia taitaa olla vähemmistö; kristittyjä ei kannata tuomita ei-uskossa olevien kristittyjen takia. Raamattu ei kehota ottamaan mallia muista ihmisistä vaan pitämään katseen Herrassa. Elävässä uskossa olevalle tämä on itsestäänselvyys.

Ja en siis sano, että vastaehdokaskaan olisi hyvä. Maalliset asiat ovat toissijaisia ikuisten asioiden rinnalla.

Vierailija
711/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä löydy. 

Vierailija
712/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoliitosta puuttuu Jumalan siunaus. Valmistajan ohje ihmiselle hyvään elämään.

Mikään avo- ei ole edes liitto. 

Haluaako Jumala ihmisten elävän onnettomissakin avioliitoissa? Olla yhdessä vaikka hammasta purren kun erotakaan ei saa? Minä olen elänyt avoliitossa n. 40v vapaasta omasta tahdostani, en pakosta, ja olen erittäin onnellinen 💖

Avoliitto vie helvettiin. 

Vierailija
713/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako Jumala ihmisten elävän onnettomissakin avioliitoissa? Olla yhdessä vaikka hammasta purren kun erotakaan ei saa? Minä olen elänyt avoliitossa n. 40v vapaasta omasta tahdostani, en pakosta, ja olen erittäin onnellinen 💖

Ei halua onnettomia avioliittoja. Kyllä erokirjamahdollisuus on annettu avioliittolaisille heidän sydämensä kovuuden tähden, vaikka alussa ei ollut niin .

Vierailija
714/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua onnettomia avioliittoja. Kyllä erokirjamahdollisuus on annettu avioliittolaisille heidän sydämensä kovuuden tähden, vaikka alussa ei ollut niin .

Mutta eikös se ole niin, että joka ottaa puolisokseen hylätyn, tekee itsekin aviorikoksen? Siis jos Raamattua uskoo. Tosi reilua.  

Vierailija
715/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäntyneet geneettiset viat ovat lisääntyneet ihmiskunnan alusta alkaen.

Tänään lasketaan olevan 100 uutta vian mahdollisuutta aina seuraavassa sukupolvessa.

Vierailija
716/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäntyneet geneettiset viat ovat lisääntyneet ihmiskunnan alusta alkaen.

Tänään lasketaan olevan 100 uutta vian mahdollisuutta aina seuraavassa sukupolvessa.

Mikä on lähteesi? 

Vierailija
717/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aadan eli 930v.

Opettele lainaukset.

. Mooseksen kirja 

6:11 Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.

6:12 Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.

6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.

Ei ollut geeneistä mitään. Eikä siitä, että ne jatkossa rappeutuisi.

Vierailija
718/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän eronneita, uudelleen naimisiinmenneitä onnellisia ihmisiä.

Anteeksiantamuksen  armosta.

Vierailija
719/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks oo jännää kun raamatusta löytyy vain todistamattomia väitteitä.

Ja ihan ensimmäisestä lauseesta alkaen.

Vierailija
720/7639 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lähteesi? 

Lääketiede.

Ketju on lukittu.