Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kysymystä jos toista tullut.
Minä vastaan kaikkiin yhdellä pikku lauseella:
LUE RAAMATTUA, NIIN TULET TUNTEMAAN TOTUUDEN !
Keskustelu loppuun käyty.
Luin, mutta eipä sieltä kyllä juuri totuuksia löytynyt. Räikeitä virheitä ja latteita ympäripyöreyksiä kyllä senkin edestä.
Kannattaa rukoilla että Pyhä Henki vähän avaisi tekstiä, jos ei muuten tunnu menevä kaaliin.
En usko satuihin tai mielikuvitusrituaaleihin, joten ei kiitos.
Mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua?
Tuntisin itseni todella typeräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksen piti sovittaa ihmiskunnan synnit kärsimyksellään ja väkivaltaisella kuolemallaan? Jumalahan siis voisi vain antaa ihmiselle synnit anteeksi, siis miksi Jeesuksen piti kärsiä meidän puolesta?
Ohis. Ei Jumalan luo voi mennä mitään epäpyhää. Saatanan luona saat rypeä synnissä niin paljon kuin ikinä jaksat, ja enemmänkin. Mutta et ole vapaa. Olet orjuudessa. Riippuvuudet antavat siitä vähän esimakua. Maistiaisia saa täällä.
Jumala on kaikkivaltias, siihen sisältyy ominaisuus joko tehdä epäpyhästä pyhää, tai olla välittämättä epäpyhästä.
Jumala tekeekin epäpyhästä eli syntisestä pyhän ja se tapahtuu Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta. Juuri siksi Jeesus syntyi ihmiseksi, eli synnittömä
Jos Jumala on kaikkivaltias niin se voi tapahtua ihan millä tavalla tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen valinta, jos ei olisi vapautta valita toisin?
Eli Jumala haluaa pelastaa vain tietyt ihmiset jotka valitsevat hänet, ei kaikkia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos A+E olivat ekat ihmiset, saivat tyttöjä ja poikia, niin eikös koko ihmiskunta ole sit sukurutsan tulosta? Ei kai niil tytöil ja pojil ollu muita kumppaneita joiden kans lisääntyä?
"Jumala halusi antaa Aatamille kumppanin. Aluksi hän esitteli Aadamille kaikki maailman eläimet. Kun Aadam ei löytänyt niistä itselleen kumppania, Jumala loi Aadamille kumppanin tämän kylkiluusta. Aadam nimesi kumppaninsa naiseksi, ja heistä tuli liittonsa myötä yhtä lihaa lähde: wikipedia.
Tarkoittaako tuo, että Jumalalle olis ollu ok, että Aatami pariutuu eläimen kanssa vai?
Ei ainoastaan OK, vaan tämä oli Jumalan oletus. En kyllä tiedä miksi Jumala sellaisia oletti, kun oli kuitenkin juuri luonut ison liudan uros- ja naaraspuolisia eläimiä mutta jotenkin sitten unohti tehdä saman ihmisen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen valinta, jos ei olisi vapautta valita toisin?
Eli Jumala haluaa pelastaa vain tietyt ihmiset jotka valitsevat hänet, ei kaikkia ihmisiä.
Eli tällä logiikalla, jos joku on pudonnut avantoon ja haluat pelastaa hänet sieltä, mutta avannossa oleva ei halua tulla pelastetuksia, niin vika on sinussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen va
Juuri näin. Pelastaminen on ihan lakisääteinen velvollisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu. Jokaisella on mahdollisuus pelastua. Jeesus kuoli jokaisen ihmisen kaikkien syntien puolesta. Mutta Jumala antaa jokaisen päättää itse, hän ei pakota ketään luoksensa, hän ei ota ketään väkisin. Jos meidät olisi luotu siten, että valitsisimme aina Jumalan, olisimme käytännössä robotteja, eikä vapaata valintaa olisi. Jumala antoi meille valinnan vapauden, ihan kuten jo Adamille ja Eevalle, vaikka tiesi, etttä sillä olisi myös huonoja seurauksia. Olisiko se, että ihminen valitsee Jumalan, todellinen va
Eli tällä logiikalla, jos joku on pudonnut avantoon ja haluat pelastaa hänet sieltä, mutta avannossa oleva ei halua tulla pelastetuksia, niin vika on sinussa?
Kyllä, varsinkin kun olen tehnyt sen avannon ja tönäissyt sinne.
Itse asiassa koko ihmistkunta polveutuu Nooan pojista: Seemistä, Jaafetista ja Haamista. Maailman alussa ihmisillä ei ollut periytyviä, geneettisiä vikoja. Näin ollut ihimiset saivat terveitä jälkeläisiä sukulaistensa kanssa.
Aabraham kuuli Jumalan äänen, ja Abraham sai Jumalalta siunaukset ja lupaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä.
Tietysti voi. Ne sanat eivät siitä miksikään muutu vaikka olisi mitä henkiä matkassa.
Eri. Eivät sanat tietenkään Pyhän Hengen vaikutuksesta muutu vaan niiden välittämä sanoma saa aivan uuden merkityksen. Sanotaanhan Raamatussakin sen tekstien olevan hullutusta mulle kuin uskoville, joilla on Pyhä Henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä.
Tietysti voi. Ne sanat eivät siitä miksikään muutu vaikka olisi mitä henkiä matkassa.
Eri. Eivät sanat tietenkään Pyhän Hengen vaikutuksesta muutu vaan niiden välittämä sanoma saa aivan uuden merkityksen. Sanotaanhan Raamatussakin sen tekstien olevan hullutusta mulle kuin uskoville, joilla on Pyhä Henki.
Nuo värilasit käytiin jo läpi. Toki itselleen voi uskotella mustan valkoiseksi, mutta se ei ole ymmärtämistä vaan väärinymmärtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko uskovaisella oikeus tuomita joku muu helvettiin? Olen kristitty mutta en ns. uskossa, olen rehellinen ihminen ja olen elänyt avoliitossa 30+ vuotta. Olen saanut kuulla lähipiirin kirkkouskovaisilta kuin myös lestadiolaisilta joutuvani helvettiin ja että ajatteluni on paholaisen työtä kun en tuomitse muita uskontoja, enkä usko Rooman paavin olevan lusifer.
Nämä uskovaiset, Raamattua täytenä totuutena pitävät, valehtelevat, eivät kunnioita lähimmäistään kuten sisaruksiaan tai vanhaa äitiään, ovat itsekkäitä, rahanahneita ja osa myös julkisuudenkipeitä. Ylimielisyys ja suoranainen kusipäisyys on syntinsä, mutta silti he ovat niitä hyviä ja mm. minä paha. Sanon suoraan, uskossa oleminen ei ole laadun tae!
Eri. Nuo kertomasi ihmisten sanat ja teot ovat Raamattua vastaan, joten eivät taida olla oikeasti uskossa. Älä pahoita mieltäsi heidän takia, he eivät todellakaan edusta uskossa olevia. Taitavat olla pahan pauloissa ymmärtämättä itse sitä. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Avoliitto! Se on se suuri synti jotta joudut alakertaan uuneja lämmittään.
Heko heko, siitä päättää yksin Jumala, kuka helvettiin joutuu. Jumala ei halua lähettää sinne ketään, joten parannus pahoista teoista on ihmiselle vain hyväksi.
Jumala tekeekin epäpyhästä eli syntisestä pyhän ja se tapahtuu Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta. Juuri siksi Jeesus syntyi ihmiseksi, eli synnittömä
Niinpä. Ja kaikista vaihtoehdoista Jumala valitsi, että pelastus tapahtuu Kristuksen kautta. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi uskovaiset ovat pääsääntöisesti jyrkän oikeistolaisia (kuten mm USAn kristityt nationalistit). Eikä Jeesuksen sanoma ollut kutakuinkin päinvastainen?
Eri. Jeesus ei ollut poliittinen millään tavalla. Hän opetti meitä kaikkia kohtelemaan toisiamme hyvin. Toiset ottivat ja ottavat Hänen oppinsa elämänohjeekseen ja toiset sylkevät hyvälle kohtelulle ja rehellisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koko ihmistkunta polveutuu Nooan pojista: Seemistä, Jaafetista ja Haamista. Maailman alussa ihmisillä ei ollut periytyviä, geneettisiä vikoja. Näin ollut ihimiset saivat terveitä jälkeläisiä sukulaistensa kanssa.
Mutta eikös Nooa itse polveudu Aatamista ja Eevasta.
Vierailija kirjoitti:
Perhepiirissäni on lestadiolaispariskunta jotka eivät kuulemma saa riidellä eikä erota vaikka eivät kyllä ole onnellisia suhteessaan. Ovatko siis syntisiä?
Aikamoinen Raamatunvastainen väite ettei saa riidellä. Kyllä saa jos sopii asian. Raamattu opettaa selvästi että avioliitto oltava vapaaehtoinen. Mutta mistään et tiedä ovatko he onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja kaikista vaihtoehdoista Jumala valitsi, että pelastus tapahtuu Kristuksen kautta. Aamen.
Eli Jumala ei halua pelastaa kaikkia, vaan ainoastaan ne jotka alistuvat hänen mielivaltaiseen käytökseen.
Jos A+E olivat ekat ihmiset, saivat tyttöjä ja poikia, niin eikös koko ihmiskunta ole sit sukurutsan tulosta? Ei kai niil tytöil ja pojil ollu muita kumppaneita joiden kans lisääntyä?
"Jumala halusi antaa Aatamille kumppanin. Aluksi hän esitteli Aadamille kaikki maailman eläimet. Kun Aadam ei löytänyt niistä itselleen kumppania, Jumala loi Aadamille kumppanin tämän kylkiluusta. Aadam nimesi kumppaninsa naiseksi, ja heistä tuli liittonsa myötä yhtä lihaa lähde: wikipedia.
Tarkoittaako tuo, että Jumalalle olis ollu ok, että Aatami pariutuu eläimen kanssa vai?