Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan testamentin Jumala on luultavasti epämiellyttävin hahmo koko kirjallisuudessa: mustasukkainen ja ylpeä siitä; pikkumainen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamaton kontrollifriikki; kostonhimoinen, verenhimoinen etninen puhdistaja; naisvihaaja, homofobinen, rasistinen, lapsia murhaava, kansoja murhaava, ruttoa levittävä, megalomaaninen, sadomasokistinen, oikukas ilkeä kiusaaja. Ja silti kirjafanit pitää sitä huipputyyppinä.
Totta!
Lukekaapa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadistinen uskonto, hyi olkoon.
Äläpä. Minkä takia ovat edes vaivautuneet keksimään saatanan kun tuo niiden jumalakin on niin verenhimoinen
Sitä oon ihmetellyt koko ikäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on pilkkaajia, mutta on myös vilpittömiä uskovia, jotka kokevat pettyneensä Jumalaan. Uskovat silti.
On ikävää, jos vouhokristityt eivät osaa eivätkä halua erottaa näitä toisistaan. Kaikki kritiikki on tutkittava, ja myönnettävä puutteensa siltä osin mikä on totta.
Kristityn oma ego ei koskaan saa tulla tielle, kun uskosta vielä osaton esittää kärjekkäitäkin näkemyksiään.
Mmm, ja sitten kun vastataan Jumalan Sanalla, se on Raamatulla päähän lyömistä.
Eiköhän Herran Pyhä Henki anna taidollisen vastauksen.
Jeesus itse osasi aina vastata niin. Eikä hänen egonsa tuohtunut fariseusten suuttuneista vastaväitteistä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihan itse.
Kellään ei ole velvollisuutta hyppiä sinun kepin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon olemus kerrotaan meille Eedenin puutarhan historiassa. Hedelmä, joka oli kielletty, oli tiedon puussa. Alateksti on, että kaikki kärsimyksesi johtuu siitä, että halusit selvittää, mitä oli tekeillä.
Hyvän ja pahan tiedon puu. Ei ihminen kykene sen hedelmää hallitsemaan.
Miksi piti olla edes siellä? Miksei kaikkitietävä kaveri aavistanut ennalta mitä tapahtuu? Jep. Järjestetty juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on pilkkaajia, mutta on myös vilpittömiä uskovia, jotka kokevat pettyneensä Jumalaan. Uskovat silti.
On ikävää, jos vouhokristityt eivät osaa eivätkä halua erottaa näitä toisistaan. Kaikki kritiikki on tutkittava, ja myönnettävä puutteensa siltä osin mikä on totta.
Kristityn oma ego ei koskaan saa tulla tielle, kun uskosta vielä osaton esittää kärjekkäitäkin näkemyksiään.
Mmm, ja sitten kun vastataan Jumalan Sanalla, se on Raamatulla päähän lyömistä.
Eiköhän Herran Pyhä Henki anna taidollisen vastauksen.
Jeesus itse osasi aina vastata niin. Eikä hänen egonsa tuohtunut fariseusten suuttuneista vastaväitteistä.
Hän on Jumalan poika, synnitön. Minä ihminen, syntinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mmm, ja sitten kun vastataan Jumalan Sanalla, se on Raamatulla päähän lyömistä."
Mitäs jos vastaisitte ihan omalla sanalla, ainakin kunnes olette kiistattomasti kyenneet osoittamaan Raamatun olevan faktuaalisesti Jumalan sanaa.
Koska uskova antaa elämänsä ohjat Jumalalle, kuolettaa lihan ja egon. Miten silloin voisi vastata 'omin sanoin'?
Jeesus käytti vertauksia, mitä voi kutsua 'omin sanoin' vastaamiseksi.
Olen itse tullut uskoon nuorena aikuisena n. 35 vuotta sitten. Vuosia rukoilin ja odotin, että Jumala ohjaa ja johtaa elämääni niin, että alan kokea sen mielekkääksi, tyydyttäväksi ja meekitykselliseksi. Olin valmis lähtemään vaikka maan ääriin Jumalan lähettämänä.
Muttamitään tuollaista ei koskaan tapahtunut. En päässyt edes opiskelemaan tai työhön sellaiseen paikkaan, jonka olisin kokenut siunaukseksi. Eräs "uskova" huijasi minut parisuhteeseen. Lopulta kävi ilmi, että kyseessä oli pelkkä hyväksikäyttö oman edun nimissä. Minut jätettiin heti, kun mies oli edennyt seuraavaan vaiheeseen elämässään. Naiivi ja vilpitön uskova (siis minä) menetti 10 vuotta elämästään ja varoistaan. Pahinta oli henkinen kolaus, kun olin sitoutunut tuohon avioliittoon 110%:sti.
Nyt olen siis jo vanha, eikä minulla ole edelleenkään käsitystä, mitä Jumala minusta haluaa/halusi. Olen tuonut rukoustilanteissa vuosikymenten mittaan usein esiin sen, etten ymmärrä, mitä minun pitäisi tehdä elääkseni Jumalalle mieluista elämää. Jumala ei neuvo niin, että ymmärtäisin.
Olen saanut autismikirjon diagnoosin nyt vanhoilla päivilläni. Tämä selittää sen, miksei minulla ole uskovia ystäviä, ei ystäviä ylipäätään. Ja miksi en ole tuntenut oloani kotoisaksimissään seurakunnassa, ihmisten kanssa. Kukaan ei halua edes keskustella näistä asioista.
Ja niin, usko on lähinnä tulevaa elämää varten, mutta pitäähän meidän ensin jotenkin selättää nämä n. 80 vuotta täällä kehollisessa maailmassa! Vaikka aika on lyhyt, se on myös pitkä elettäväksi hämmenyksessä, yksinäisyydessä ja epätietoisuudessa.
Autistina kaipaisin vaikka vain YHTÄ kouriintuntuvaa kokemusta Jumalan hallitsemasta maailmasta. Viime aikoina olen lukenut kuolemanrajan kokemuksista, NDE. Jotain tällaista minä kaipaan, että voisin tuntea Eläväni. Nyt seuraan vain, miten aamuhämärä vaihtuu iltahämäräksi, eikä mitään tapahdu sii
Olen iloinen kirjoituksestasi. Haluat vilpittömästi tutustua Jumalaan. Se on hyvä asia.
Monesti luullaan, että uskovan elämä on värikästä, voimakasta. Oikeasti Jumala kysyy meiltä yhtä asiaa: meidän sydäntämme. Sitä, että olemme kuuliaisia Hänelle. Joskus se on hiljaista elämää, Raamatun lukemista rauhassa, rukoilemista, Jumalaan tutustumista. Jumala ei lähetä ketään minnekään, ennen kuin Hän luo suhteen ihmiseen, antaa ihmisen tutustua itseensä, valmistaa ihmistä monin eri tavoin. Se on prosessi, ja prosessi itsessään on arvokas.
Ehkä Jumala kysyykin sinulta, haluatko lähteä matkalle Hänen kanssaan, tutustua Häneen ja viettää aikaa Hänen kanssaan.
Olen itsekin uskova autisti. Tykkään jutella Jumalan kanssa.
Kysytkö palvelushintaa -laulun sanat:
Kysytkö palvelushintaa, kysytkö kuinka kannattaa?
Nousetko vastarintaan, jos et ajassa arvoa saa?
Riittääkö, että saat olla Jumalan vainiolla?
Mikä on tuonut sun tähän, mikä on vaikutin lähtöösi sun?
Riittääkö ajassa vähän, askeleet unohdetun?
Riittääkö riemuksi Jumalan tie, vaikka se itkuihin vie?
Suurta on kutsumusvyötä kantaa, suurta on hengessä palaa.
Armoa kaikkensa antaa, itkeä itkunsa salaa.
Kerran kerran taivaan kodissa kyynel kyynel on poissa.
Riemuiten astukaa työhön, varisee vaipuvat tähkäpäät.
Päivä jo painuvi yöhön, illan hämyssä vielä näät
korottaa kortta arasti hiljaa, korjata Jumalan viljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletan että oli epäironinen kysymys ja et tosiaankaan pysty kymmentä käskyä mitenkään parantamaan. Helppoa kuin mikä. Vaihdetaan vaikka toinen käsky muotoon: "Käytä musta ihan mitä nimeä haluat (en välitä koska en ole 5-v) mutta älä herran (minun) tähden kuvittelekaan että voit omistaa toisen ihmisen. Ei orjia. Ei edes muutamaa. Ei edes pientä orjaa."
TADAA! Kymmenestä käskystä tuli kertaheitolla parempi ja olis selvitty aika monelta päänvaivalta jos oltais tiedetty parituhatta vuotta etukäteen että toisten ihmisten orjuuttaminen ei olekaan jees."
Tarkoitat että kaikki tekee mitä huvittaa?
Eikö Aabrahamin palvelija olisi saannut periä koko Aabrahamin omaisuutta ,Aabrahan oli hyvin rikas.
Mitä selität? Ei "kaikki tekee mitä huvittaa" vaan mitäs jos meidän mukamas kaikkiavaltias moraalin nokkamies olis sanonut kirjassaan
Jos valitsee minkä tahansa jumalan/uskonnon, niin silloin tekee mitä itse parhaaksi näkee.(käytä jumalasta mitä nimeä haluat)
Kiellät palvelijaa olemasta perillinen, niinkuin Aabrahamin esimerkki osoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mmm, ja sitten kun vastataan Jumalan Sanalla, se on Raamatulla päähän lyömistä."
Mitäs jos vastaisitte ihan omalla sanalla, ainakin kunnes olette kiistattomasti kyenneet osoittamaan Raamatun olevan faktuaalisesti Jumalan sanaa.
Koska uskova antaa elämänsä ohjat Jumalalle, kuolettaa lihan ja egon. Miten silloin voisi vastata 'omin sanoin'?
Jeesus käytti vertauksia, mitä voi kutsua 'omin sanoin' vastaamiseksi.
Jeesus on Jumalan poika. Hänessä näemme Jumalan rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö Ap tieteellisesti perustelemaan Jumalan olemassaolon?
Onko joskus elämää syntynyt ei-elävästä? Onko joskus syntynyt informaatiota ilman mieltä, sattuman seurauksena?
On ja on, oliko vielä muuta?
Lähteet kiitos. Muistetaan varsinkin se toistettavuus.
Aloita sinä niillä Jumalan olemassaolon lähteillä kun sinulta ensin kysyttiin, niin saat sitten minun lähteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa, että winnerin viestit poistuu
Jep. Hyvä, että joku jaksaa poistattaa. Ehkä on tapahtunut pitempään, mutta huomasin vasta kun päivitin sivua ja hänen nimimerkki ei ollut ekan kommentin alla. Suosittelen kaikille samaa, siis että jättää hänen viestit lukematta. Niistä ei kukaan saa mitään hyvää. Yöhyää, ei tunne Raamattua eikä osaa perustella mielipidettä. Ei edes halua oppia uutta
Ei tätä keskustelua paljon muusta syystä kannata jatkaa, kuin että jos joku vilpitön tänne löytää.
Raamatun jakeet on hyvä tapa jatkaa. Ei kannata antaa trolleille materiaalia enempää. Heille on jo vastattu ja samat kysymykset toistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joskus elämää syntynyt ei-elävästä? Onko joskus syntynyt informaatiota ilman mieltä, sattuman seurauksena?
Todista sinä ettei Jumalaa ole. Jumala on itsensä ilmoittanut.
Nollahypoteesia ei ole kumottu, Jumalaa ei siis ole.
MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on vastattu jo monesti
Nolla kertaa ei ole monesti.
" Hän on Jumalan poika, synnitön. Minä ihminen, syntinen."
Uskovia kehotetaan tulemaan Hänen kaltaisekseen, täydelliseksi.
Uskova on kuin raitistunut alkoholisti: ei tee syntiä, vaikka on syntinen. Vrt. ei juo vaikka on holisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todista sinä ettei Jumalaa ole. Jumala on itsensä ilmoittanut.
Nollahypoteesia ei ole kumottu, Jumalaa ei siis ole.
MOT
Jumala on kuollut.
- Nietche
Nietche on kuollut.
- Jumala
Te, jotka rakastatte Herraa, vihatkaa pahaa!Herra on omiensa turva, hän pelastaa heidät pahojen käsistä.
Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta. Luotettava ei ole se, joka itse suosittelee itseään, vaan se, jota Herra suosittelee.
Tää on mielenkiintoista seurata kuinka villejä väitteitä ja varmuutta joku viskoo ihan vaan sillä perusteella että isä ja äiti on pienestä pitäen vakuuttanut että heidän mielikuvitusystävänsä on totisinta totta. Aivopesu toimii
Äläpä. Minkä takia ovat edes vaivautuneet keksimään saatanan kun tuo niiden jumalakin on niin verenhimoinen