Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.
Emmä kyl halua et kukaan antaa henkeänsä mun puolesta. Sadistinen uskonto teillä on.
Kuka teistä on viisas ja ymmärtäväinen? Esittäköön hän osoitukseksi hyvästä vaelluksesta tekonsa, sävyisästi, niin kuin viisas tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhdeksänvuotias leukemiapotilas, miksi jeesus ei auta? Tai jumala?
Typerä trolli sinä olet. Miten kukaan edes kehtaa trollata tällaisella tavalla?? Täytyy olla todella paha olla.
Ja jos joku mietti oikeasti että miksi jotkut paranee ja jotkut ei, niin yleensä Raamatussa parantaminen toimi tunnustekona joka vahvisti Kristuksen, apostolin tai profeetan sanoman. Apostolitkaan eivät siis olleet varsinaisia parantajia, vaikka monia paransivatkin.
Sairaudet kuuluvat ihmiseloon, eikä kukaan parannettukaan ole elänyt määräänsä pidempään. Paavaliakaan ei parannettu, vaikka sitä rukoili.
Älä tempaa minua pois jumalattomien kanssa äläkä väärintekijöiden mukana. He puhuvat lähimmäisilleen rauhasta, mutta heidän sydämissään on pahuus.
Psalmi 28:3
Miksi Juudas piti uhrata ja tuomita ikuiseen kadotukseen? Juudaksen uhraus on suurempi kuin Jeesuksen, kun Jeesus herätettiin henkiin, niin se ei oikeasti edes kuollut. Juudas on helvetissä sinunkin edestäsi.
Eikö kristitylle riitä että itse elää "kristillistä" elämää ja kokee tekevänsä oikein, miksi voimakas arvostelu ja suvaitsemattomuus toisin ajattelevia kohtaan? Eikö ole palkitsevaa tuntea olevansa parempi muita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kristitylle riitä että itse elää "kristillistä" elämää ja kokee tekevänsä oikein, miksi voimakas arvostelu ja suvaitsemattomuus toisin ajattelevia kohtaan? Eikö ole palkitsevaa tuntea olevansa parempi muita.
Ei lähetystyö mitään toisten arvostelua ole. Tosin se voi siltä tuntua, kun ns. synnintunto herää kuulijalla. Se on hyvä asia, koska se tarkoittaa että ei ole täysin paatunut.
Toivottavasti osaatte lukea rivien välistä henkilön omakohtaisen kokemuksen uskosta, johon on liittynyt väärinymmärrystä kristinuskon keskeisimmästä tekijöistä. Ehkäpä nämä väärinymmärrykset ovat johtuneet kasvatuksesta tai muusta hengellisesti kasvattavasta auktoriteetista, jotka ilmeisessä ihmisyydessään itse ovat ymmärtäneet Jumalan armopohjaisen sanoman ja voiman väärällä tavalla.
Ihmiselle on ominaista liittää kristinuskoon muualta uskonnoista juontuvaa oman tekemisen ja "suoritusten" painoarvoa, jotka määrittelevät tässä hetkessä elättävää elämää ikään kuin omilla teoilla olisi suoranainen vaikutus terveyteen yms.
Tämä on väärä käsitys kristinuskosta, joka painottaa henkilökohtaiseen suhteeseen Jumalaan, Kristukseen Jumalan poikaan, joka kuoli ristillä ja teki "ultimaattisen" teon ja suorituksen. Tähän tekoon ei voi itse lisätä mitään, ainoaksi tehtäväksi jää tämän armon vastaanottaminen uskomalla Kritukseen, Jumalan poikaan, mieheen, joka eli täysin viattoman elämän, kuoli ristinpuulla sinun ja minun puolesta, nousi ylös kuolleista ja palaa takaisin.
Mitä tulee terveyteen, elämisessä onnistumiseen tai epäonnistumiseen ja kärsimykseen niin näiden asioiden voidaan ajatella olevan toissijaista. Nämä asiat vaikuttavat meidän elämämme laatuun ja näiden asioiden puolesta saa ja voi rukoilla. Mutta pääpaino ja fokus kristinuskossa ei ole meissä itsessämme, vaan ilon ja toivon löytämisestä siinä kuka Jeesus on ja mitä Hän on tehnyt meidän puolesta. Suosittelen vahvasti tutustumaan Jeesukseen paremmin ja keskittymisen siirtämistä Häneen. Voit parhaimmassa tapauksessa ymmärtää elämän merkityksen HÄnen kauttaan ja löytää lohdutuksen elämän tilanteeseesi ja löytää elämän ja iankaikkisesti kestävän turvan Hänessä. Pahimmassa tapauksessa olen väärässä ja voit jatkaa elämääsi.
Mitä siunauksiin tai kärsimyksen välttämiseen tulee niin kristilliset arvot, viisaudet ja kasvavat ns. hengen hedelmät todellakin helpottavat elämääsi. Missään vaiheessa Raamatussa ei mainita, että uskomalla tai teoilla sinusta tulee rikas ja menestynyt. Mutta viisautta kasvattamalla, joka perustuu Raamatun totuuksiin saat näkökulmaa siihen mitä tulisi pitää arvokkaana ja mikä todella rikastaa elämää. Uskovana et välty kärsimykseltä, mutta Kristuksen kautta ymmärrät kärsimystä ja löydät arvon, sekä elämän myös niissä.
Loppujen lopuksi Jumala on todellinen, koettavissa oleva persoona johon meillä ihmisillä Kristuksen kautta on pääsy Hänen yhteyteensä, Hänen suojelukseena ja Hänen lupauksiinsa, jotka ovat vanhurskaille tarkoitettu (vanhurkautuksemme tapahtuu armossa, uskosta Jeesukseen, kuinka mahtavaa!).
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti osaatte lukea rivien välistä henkilön omakohtaisen kokemuksen uskosta, johon on liittynyt väärinymmärrystä kristinuskon keskeisimmästä tekijöistä. Ehkäpä nämä väärinymmärrykset ovat johtuneet kasvatuksesta tai muusta hengellisesti kasvattavasta auktoriteetista, jotka ilmeisessä ihmisyydessään itse ovat ymmärtäneet Jumalan armopohjaisen sanoman ja voiman väärällä tavalla.
Ihmiselle on ominaista liittää kristinuskoon muualta uskonnoista juontuvaa oman tekemisen ja "suoritusten" painoarvoa, jotka määrittelevät tässä hetkessä elättävää elämää ikään kuin omilla teoilla olisi suoranainen vaikutus terveyteen yms.
Tämä on väärä käsitys kristinuskosta, joka painottaa henkilökohtaiseen suhteeseen Jumalaan, Kristukseen Jumalan poikaan, joka kuoli ristillä ja teki "ultimaattisen" teon ja suorituksen. Tähän tekoon ei voi itse lisätä mitään, ainoaksi tehtäväksi jää tämän armon vastaanottaminen uskoma
Tämä viesti liittyi bongattuun viestiin, jossa henkilö harmillisesti osoitti katkeruutta ja pettymystä kristinuskoon.
Itseään auttaa, joka ymmärrystään lisää,onnen saa, joka harkiten toimii.
Niin, usko on lahja, Jumalan armoa. Kun sitten myös pyrkii lähemmäs Herraa, tulee tuntemaan Hänet ja muutkin kysymykset alkaa selkiytyä.
Anna tiesi Herran haltuun, turvaa häneen. Hän pitää sinusta huolen! Hän antaa syyttömyytesi käydä esiin kirkkaana kuin aamun valo. Sinun oikeutesi loistaa kuin keskipäivän aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tää jankutus lopu milloinkaan? Lopettakaa jo.
Tämä on lempeää valmistautumista ikuiseen elämään niille, jotka kohtaavat tätä sitten joka päivä Taivaassa ;DDDD
-winner-
Oi, kiitos Suuri Johtaja! t. Geronimo
Minulle elämä on Kristus ja kuolema on voitto.
Vierailija kirjoitti:
Minulle elämä on Kristus ja kuolema on voitto.
Ankeeta on sunki elämäs sitte.
Vierailija kirjoitti:
No, miks se jumala ei auta?
Kyllä hän auttaa ja haluaa auttaa.
Psalmi 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
Eipä oo apuja tullut. Eipä oo jumalaa näkyny.
Kunnioittaa satuolentoa... Pöpilän hoidokki?
Eiks tää jankutus lopu milloinkaan? Lopettakaa jo.