Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minutilmoittamaan köyhille hyvän sanoman,julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyseenalaistavat kysymykset eivät ole pilkkaa. Saattaa tietty tuntua siltä kun ei pysty vastaamaan niihin.
Kerrotko miksi jumala järjesti ristiinnaulitsemisspektaakkelin kun olisi voinut synnit lunastaa ihan ilmoitusmenettelyllä? Kaikkivoipa kun on."
Kerrotko miksi Kaikkivaltiaan pitäisi toimia neuvosi mukaan?
Esitin kysymyksen kristitylle kuten otsikossa pyydettiin, en neuvonut. Odotan vastausta enkä vastakysymystä. Mitä mieltä sinä olet asiasta, kuinka olet sen itsellesi selittänyt? Miksi vastaat minulle ylimielisesti? Etkö pidä kysymyksistäni?
Kysymys on hyvä. Kaikkivaltias ei voi toimia "kun olisi voinut lunastaa ihan ilmoitusmenettelyllä."
Miksi ei voi toimia niin?
Koska kaikella on hintansa.
Näin tänään videon somessa saarnasta yliopistokampuksella. Siinä keskusteltiin siitä mitä Jumalaa tekee ja miksi. Joku kiukutteli, että Jumala on epäreilu kun hänen mielestään Jumala aseelle uhaten pakottaa valitsemaan taivaan tai helvetin. Vastaukseksi sai tämän: teidän kannattaa mennä valittamaan koululle siitä, että teidät aseella uhaten pakotetaan samalla tavalla menemään tunneille tai ette valmistu tästä koulusta.
Samoin saat sakot jos ajat päin punaisia. Jos varastat joudut vankilaan.
Olen yhdeksänvuotias leukemiapotilas, miksi jeesus ei auta? Tai jumala?
Vierailija kirjoitti:
No, miks se jumala ei auta?
Konkretiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkretiaa?
Niin, miks se ei auta?
Vierailija kirjoitti:
a)koska sinun uskosi ei ole kyllin vahva/et ole koskaan ollut oikeasti uskossa b)olet tehnyt jotain vakavaa syntiä,ajatuksissasi ja teoissasi jumalaa/lähimmäistäsi vastaan c)olet pakana/vääräuskoinen/ateisti/agnostikko/et ole käynyt upotuskasteella
/et ole saanut pyhää henkeä d)et saa kylliksi esirukousta e)joku on kironnut sinut/suvussasi on sukukirous f)et ole maksanut kymmenyksiäsi g)uskovaiset ovat valehdelleet sinulle,perheellesi,itselleen ja tuottavat tällätavoin käsittämättömän määrän henkista,hengellistä,fyysistä,taloudellista ja yhteiskunnallista tuskaa,kärsimystä,vihaa,peruuttamatonta vahinkoa yksilöille ja perheille/yhteisöille,jotka menivät heidän valheitaan ja juutalaisten satukirjoja uskomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a)koska sinun uskosi ei ole kyllin vahva/et ole koskaan ollut oikeasti uskossa b)olet tehnyt jotain vakavaa syntiä,ajatuksissasi ja teoissasi jumalaa/lähimmäistäsi vastaan c)olet pakana/vääräuskoinen/ateisti/agnostikko/et ole käynyt upotuskasteella
/et ole saanut pyhää henkeä d)et saa kylliksi esirukousta e)joku on kironnut sinut/suvussasi on sukukirous f)et ole maksanut kymmenyksiäsi g)uskovaiset ovat valehdelleet sinulle,perheellesi,itselleen ja tuottavat tällätavoin käsittämättömän määrän henkista,hengellistä,fyysistä,taloudellista ja yhteiskunnallista tuskaa,kärsimystä,vihaa,peruuttamatonta vahinkoa yksilöille ja perheille/yhteisöille,jotka menivät heidän valheitaan ja juutalaisten satukirjoja uskomaan.
Onpas ihana palvottava teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja unohdin listastani h)Jumala ei ole ennaltamäärännyrt sinua pelastumaan/olemaan terve,b koska:"jumalan suvereeni kaikkivaltius ja ihmisten ymmärrystä ylempi tahto ja tieto"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkretiaa?
Niin, miks se ei auta? Kaikkiako? Tupakoitsijoitako tai juoppoja ,jotka ei halua lopettaa elämäntärvelemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/et ole saanut pyhää henkeä d)et saa kylliksi esirukousta e)joku on kironnut sinut/suvussasi on sukukirous f)et ole maksanut kymmenyksiäsi g)uskovaiset ovat valehdelleet sinulle,perheellesi,itselleen ja tuottavat tällätavoin käsittämättömän määrän henkista,hengellistä,fyysistä,taloudellista ja yhteiskunnallista tuskaa,kärsimystä,vihaa,peruuttamatonta vahinkoa yksilöille ja perheille/yhteisöille,jotka menivät heidän valheitaan ja juutalaisten satukirjoja uskomaan.Onpas ihana palvottava teillä
No, itse en enää ole uskovainen, mutta olen ollut joskus. Vastasin vain tälle "leukemiapotilaalle" sen mukaan,mitä vuosikymmenien kokemuksella,myös omakohtaisella,tiedän uskovaisten ajattelevan. Tämän voi todeta myös kuka muu tahansa ihan vain lukemalla ketjua tai sitä hihhuleiden pyhää kokoelmaseosta. Siunasta kaikille hurskaille ja pyhille itseriittoisille uskoville, oikein vi..n paljon.
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään videon somessa saarnasta yliopistokampuksella. Siinä keskusteltiin siitä mitä Jumalaa tekee ja miksi. Joku kiukutteli, että Jumala on epäreilu kun hänen mielestään Jumala aseelle uhaten pakottaa valitsemaan taivaan tai helvetin. Vastaukseksi sai tämän: teidän kannattaa mennä valittamaan koululle siitä, että teidät aseella uhaten pakotetaan samalla tavalla menemään tunneille tai ette valmistu tästä koulusta.
Samoin saat sakot jos ajat päin punaisia. Jos varastat joudut vankilaan.
Jatkan.
Aikaisemmin minun oli vaikea ymmärtää miksi kärsin niin paljon lapsena ja miksi muuallakin maailmassa on niin paljon kärsimystä. Noh, vanhempani ei olleet uskossa. He siten elivät saatanalle ja opettivat saman minulle. Aina tiesin, että se ei ole oikein, mutta parikymppisenä etsimiseni kääntyi kaikkialle muualle kuin Jumalaan. Eli kyllä, jouduin maksamaan vanhempieni uskottomuudesta. Mutta silti Jumala oli aina kanssasi ja on nyt armossaan parantanut minut tuosta kaikesta ja antanut anteeksi. Ymmärsin, että Jumala loi ihmisen ja ihminen todella on toiminut kuten Raamatussa sanotaan. Ja Saatana on todellinen, tämän koin omassa elämässäni. Tie pelastukseen on nyt ilmiselvä, mutta silmäni olivat sokeat. Luulin olevani joku Jumalan rinnalla. Joku jolla muka voisi olla jotain arvosteltavaa. Hyvin röyhkeää. Hyvin itsekästä, ylimielistä ja pahaa. Nyt olen joku Jumalan rinnalla; rakastettu lapsi, lapsen ihanassa huolehditussa asemassa.
Minulla oli lähes kaikki ne samat kysymykset mitä tällä palstalla on nähty (en tosin ikinä pilkannut Jumalaa, mutta ei se kaukana ollut). Lopulta kun nöyrryin, Herra vastasi armossaan. Hän on kuninkaani, pelastajani, suurin rakkauteni ja ennen kaikkea Jumalani, minun Luojani. Isäni. Minä olen ihminen, jolla on lihan halut, jotka kuoletan. Herra on jo nyt antanut minulle enemmän kuin olisin koskaan voinut kuvitella ja parantanut minut monesta asiasta mistä lääketiede ja ihmiset eivät osanneet minua parantaa. Kunnia kaikesta kuuluu YKSIN Hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tiedoksi; tämä teksti ei siis tule uskovalta (eikä ole ikinä uskossa ollutkaan), vaikka siellä totuutta pitkälti onkin. Ei kaikki tosin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en muista Raamatunkohtaa, mutta jossain taisi olla puhetta siitä, että Herran työ voi tulla näkyväksi siinä kun ihminen ensin kärsii (erinäisistä syistä) ja Herra sitten tämän parantaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Oman uskoontulon jälkeen luottamuksen Jumalaan ei ole enää tarvinnut pohjautua yksin Raamattuun, joten tätä kohtaa en nyt suoraan muista. Pahoittelut siitä.
Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia kuin ihmismieli haluaisi. Tässä maailmassa koi ja ruoste tekee tuhojaan (Matt 6:19). - ja niin tekee myös Saatana (koska ihminen on hänen palveluksessaan tiedostaen sen tai tietämättään).
'Kaikille tiedoksi tämä teksti ei tule uskovalta'..
Kyllä juuri näin, kuten kommentissani kerroin. Mikä sinun ongelmasi on fanaatikko? Kerroin totuuden teidän sairaista päähänpinttymistänne ja sinä hyökkäät sitä totuutta vastaan. Olet asenteestasi niitä,jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen vain koska julkinen mielipide vaati niin,sinä säälittävä. Sinun kaltaisesi ihmiset, siis juuri sinun kaltaisesi, olivat ne, jotka saivat minut epäilemään Jumalan armoa ja sitä, onko Raamattu totta. Häpeä,saasta-ylimielinen,elämästä mitään ymmärtämätön pas..a. Luuletko todella, että Jumala ei näe, mitä minulle on tehty ja etteikö hänen armonsa olisi tarvittaessa riittävä? Vi..n pelle, mene itseesi,kuten te kaikki,jotka ristiin naulitsette ihmisiä, jotka ovat kysyneet,etsineet ja saaneet teiltä fariseuksilta pelkkää pilkkaa ja piinaa! Jumala,jos te Häntä edes osaatte pelätä, tietää jokaisen ajatuksemme ja ne eivät ole puhtaat!
Jeesus kuuli sen ja sanoi: Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
Matteus 9:12