Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Mitä mieltä olet vanhasta sanonnasta Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ap:lle ja muillekin uskovaisille: Ethän ole harrastanut esiaviollista seksiä? Ja eläthän muutenkin siveästi?
Pari kertaa olen langennut, mutta muuten olen ollut kiltisti.
Se, joka on rehellinen ja tekee oikein, jonka sydän on vilpitön ja puheet totta. Se, joka ei panettele, joka ei tee lähimmäiselleen pahaaeikä saata naapuriaan huonoon huutoon.
Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa.Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.
Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo?Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ap:lle ja muillekin uskovaisille: Ethän ole harrastanut esiaviollista seksiä? Ja eläthän muutenkin siveästi?
Seli seli. Koko ketju on siunatussa tilassa sun takia ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloinkin otin vain kakkoseen, mikä on pastorimme mielestä ihan OK koska Jumala ei näe sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet vanhasta sanonnasta Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat.
Mistä sanonta on peräisin, se ei ole Raamatusta?
Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi kylä(llinen) murhaajia?, kysyy kristitty.
Vastaan: koska verityön tehnyt aina karkotettiin. Eikä heitä halunnut mikään kunniallinen paikka vastaanottaa.
Määrittele "kunniallinen paikka joka vastaanottaisi", jos maan päällä ei ole kuin Aatamin ja Eevan yhteisö ja se on ainoa ihmiskunnan olemassaoleva populaatio. Sama ongelma muustakin yhtäkkiä tarinaan ilmestyvästä asutuksesta maan päällä jatkuu edelleen.
-winner-
Mitä itse arvelet? Tieteenkin selitykset esihistoriallisista vaiheista ovat aukollisia, ainakin näin maallikolle. Muutenkin ajatuskulkusi ovat jotenkin asian ytimestä ohi ja sivu meneviä siitä miten itse uskovaiset ymmärtävät. Etkö tajua sitä? Voit siirtyä kyselemään uskontojen ja raamatun tutkijoilta, ehkä he haluavat vastailla.&
Ainoa, joka esittää uskovaa tai kristittyä täällä olet sinä, joten puolusta nyt, äläkä mene karkuun Raamatun taakse tai latele katteettomia siunauksiasi tai spämmää Raamattua.
Kirkkaamman kruunun saat.
-winner-
"Itse olen pohtinut avioero kysymystä. Miksi Mooses antoi luvan erota ja Jeesus ei ja miksi Vanhassa Testamentissa miehillä oli useita naisia? Sitten naisia jopa uudessa Testamentissa kivitettiin jos heillä oli useampi mies ollut?
Ja eroamista ei millään tavalla käsitellä, millon se on ok. Todetaan vain, että Jumalalle se on sama kuin tappo. Ja jos näin käy sinun pitää palata entisen luo tai olla loppuelämä yksin.
Välillä mietin, että voiko kukaan ja Nimenomaan Jumala olla näin julma?"
Mistä sinulla on käsitys että Jeesus ei antanut lupaa erota?
Yhtään naista ei ole uudessatestamantissa kivitetty mutta miehiä on kivitetty.(Stefanus,Paavali esim.)
Olet omaksunut Raamatun vastaisia oppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tästä ei ole kysymys lainkaan, vaan siitä kuka oli Kainin vaimo ja mistä hän taruun tuli ja montako karkotettua asukasta oli Kainin kylässä, kun hän sinne tuli tilanteessa, jossa on ollut vasta 4 ihmistä maan päällä? Vastaatko tuohon"
Ei ollut vain 4 ihmistä ,vaan suorastaan kansanpaljous, alkujaan 1 ihmisestä.
Jos ajatellaan loogisesti, niin kyllä evoluutio-oppi on huomattavasti todennäköisempi vastaus kuin raamattu.
1. Moos 6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
Terv. ei-ap, k
Nimim. winnerin on syytä seurata vaan niitä muinaisia avaruusolioita ja muita kun käsityskyky jumittaa niin pahasti. Melko inhimillis-sovinistinen näkemys oli nefiileillä kun "valitsivat naisista parhaimmat". ?
Olisivat selkeästi valinneet sinutkin, olethan selkeästi ylempi olento, ainoa oikea käsityskykyinen ja kaikkea ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä nyt kirjoittelevat edes halua yrittää ymmärtää. He haluavat haukkua ja haastaa riitaa. Tällaisia ihmisiä Herran Sana kehottaa välttämään.
Jumalan toinen poski ei sitten kestäkään päivänvaloa, kun sitä tarkemmin katsoo? Ja sen näkeminen ja rehellisyys sen suhteen on sitten riidanhaastamista ja haukkumista?
-winner-
Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. Tuhansien sukupolvien ajan hän on uskollinen niille, jotka rakastavat häntä ja pitävät hänen käskynsä.
Jätä taakkasi Herran käteen, hän pitää sinusta huolen. Hän ei ikinä salli hurskaan sortua.
Kestäisiköhän muuten vastaava Allahin olemassaoloa käsittelevä ketju Koraanista yhtään tuntia täällä?
Kristinuskon Jumala ei näemmä ole yhtä kiihkomielinen.
-winner-
Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, älä pelkää.
Winner, älä luovuta! Sulla on ihailijoita.
"Tieteelliset menetelmät ja erilaiset määritystavat osoittautuvat yksi toisensa jälkeen epäluotettaviksi ja vääriksi."
Paitsi että ne osoittautuvat luonnollisesti kerta kerran jälkeen luotettaviksi ja oikeiksi. Toisin kuin uskonnot, jotka ovat aina olleet, ja tulevat aina olemaan pelkkiä satuja ja taruja vailla minkäänlaista totuuspohjaa.