Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
2861/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi. Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: Minä kadun, anna hänelle anteeksi.

Luukas 17:3b-4

Vierailija
2862/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pohtinut avioero kysymystä. Miksi Mooses antoi luvan erota ja Jeesus ei ja miksi Vanhassa Testamentissa miehillä oli useita naisia? Sitten naisia jopa uudessa Testamentissa kivitettiin jos heillä oli useampi mies ollut? 

Ja eroamista ei millään tavalla käsitellä, millon se on ok. Todetaan vain, että Jumalalle se on sama kuin tappo. Ja jos näin käy sinun pitää palata entisen luo tai olla loppuelämä yksin. 

Välillä mietin, että voiko kukaan ja Nimenomaan  Jumala olla näin julma?

Esim

Tamara vanhassa testamentissa ei saa lasta ensimmäisen miehen kanssa ja se laitetaan toiselle veljelle. Mutta veli ei tietoisesti laukea naiseen, koska eka Lapsi luetaan kuolleen veljen lapseksi ja perii kuolleen veljen ja uusi veli menettää NS. Omaisuutta josta Jumala suuttui ja tämäkin veli kuoli ilman lasta. Tamaralle ei anneta enää veljiä vaan jää ilman ja salaa makaa näiden isän ja saa sinetti sormuksen palkaksi ja nyt nämä tulossa lievittämään tämä poikien isä mutta tajuaakin itse maannensa naisen ja hänen odottavan hänen lastaan koska sama hänen oma sinetti sormuksensa on naisella. 

Siis pointti on se että onko kaikilla miehillä ihan Jumala statuksen asti aivan erikoisella tavalla kieroutunut ajatus naisten kivitykseen ja pakottamiseen naimisiin pahojen miesten kanssa..? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan ohjeet ovat täydelliset, Herran sana on kirkas ja puhdas. Kuin kilpi hän suojaa niitä,jotka hakevat hänestä turvaa.

2. Samuelin kirja 22:31

Vierailija
2864/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Kyllä riittää. Todiste jumalastasi riittää. Ainakin jos se itse sen esittää. Kummallista, että ei kykene siihen vaikka kuulemma haluaa kaikkien pelastuvan. Aivan kuin ei olisikaan olemassa kuin joidenkin mielikuvituksessa vain. Voit vapaasti todistaa olevani väärässä.

Jumala ei toimi sinun säännöilläsi.

eri

Ei mikään olemassaolematon toimi millään säännöillä, olet siinä oikeassa.

Vierailija
2865/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Kyllä riittää. Todiste jumalastasi riittää. Ainakin jos se itse sen esittää. Kummallista, että ei kykene siihen vaikka kuulemma haluaa kaikkien pelastuvan. Aivan kuin ei olisikaan olemassa kuin joidenkin mielikuvituksessa vain. Voit vapaasti todistaa olevani väärässä.

eri

Ei mikään olemassaolematon toimi millään säännöillä, olet siinä oikeassa.

Trolli. Milloin viimeksi olet nähnyt omenan lentävän?

Vierailija
2866/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä nyt kirjoittelevat edes halua yrittää ymmärtää. He haluavat haukkua ja haastaa riitaa. Tällaisia ihmisiä Herran Sana kehottaa välttämään.

Jos uskot sokeasti todistamattomaan henkiolentoon pitää olla varautunut uskosi kyseenalaistaviin kysymyksiin.

Minä kunnioitan sinun oikeuttasi uskomuksiisi, mutta niitä uskomuksia minulla on oikeus kyseenalaistaa. 

No, uskovaiset ovat aina pitäneet eri tavalla ajattelevia rienaajina. Aikoinaan polttivat roviolla heitä.

Vierailija
2867/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kristitty, uskotko oikeasti vedenpaisumustarinaan? Että se tapahtui 4000 vuotta sitten ja lähes kaikki kuolivat sekä arkkiin mahtui kaikista eläinlajeista kaksi? Eikä muilla ihmisillä ollut veneitä?

Niin, ja sitä ennen ei ollut sateenkaaria?

Hei, uskon oikeasti Jumalaan ja Hänen sanaansa. Osa siitä on symbolista, osa ei.

Mikä yllä mainituista on symbolista?

Kuinka oleellista koet tämän tiedon olevan? Rohkaisen keskittymään pelastuskysymyksiin.

Onhan se oleellista raamatun uskottavuuden ja pelastumisen kannalta. Sinunhan tulee pelastaa minun sieluni käännyttämällä ja raamattu on siihen apuväline.

Vierailija
2868/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osoitan, miten pyhä on suuri nimeni, vaikka se on tahrattu kansojen keskuudessa te olette tahranneet sen kansojen keskellä. Kansat tulevat tietämään, että minä olen Herra näin sanoo Herra Jumala kun minä siinä, mitä teille teen, osoitan pyhyyteni niiden nähden.

Hesekiel 36:23

Vierailija
2869/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on turvamme, kalliomme, teoissaan täydellinen. Kaikki hänen tiensä ovat oikeat.Hän on uskollinen Jumala, ei hän vääryyttä tee. Hän on vanhurskas, tuomioissaan oikea.

5. Mooseksen kirja 32:4

Vierailija
2870/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se, joka tahtoo rakastaa elämää ja haluaa nähdä hyviä päiviä, hillitköön kielensä pahoista sanoista ja huulensa valhetta puhumasta.Kääntyköön hän pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.

1. Pietarin kirje 3:10-11

Vierailija
2871/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Huomaathan nyt, että et siis voi käyttää raamattua käännyttämiseeni? Ihan omien sanojesi mukaan. Sinun on keksittävä jotain muuta.

En minä sinua yritä käännyttää. Julistan Jumalan sanaa. Raamattua et tosiaan voi kokonaisuutena ymmärtää (ja tietenkään uskoa) ennen uskoontuloa, mutta kyllä sieltä voi poimia tietyt päivänselvät kohdat, eikö? Kymmenen käskyä? Minkälaiset ihmiset saavat tuntea Jumalan? Miten Jumalan voi tulla tuntemaan?

Tyhmäksi heittäytyminen ei auta sinua yhtään.

Eikö lähetyskäsky velvoita sinua käännyttämään? Kymmenen käskyä on ihan yleisinhimillisiä käyttäytymisohjeita. Käskyt, joissa mainitaan jumala ovat vain uskovaisten keino vahvistaa harhojaan.

Ei todellakaan velvoita käännyttämään. Olet käsittänyt aivan v

Tietenkin velvoittaa: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat

minun opetuslapsikseni.

Eikö näin lue raamatussa? Ja mahdoton kärsimys on monelle koitunut tuosta käskystä.

Vierailija
2872/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin, että millä perusteella Raamattu on totta, mutta Kalevala ei.

Elias keräsi kansantarustoa,miksei olisi sitä mitä sanotaan olevan?

Olethan tietoinen, että raamattu on juutalaisten kansantarustoa Kuulin ensinmäisen kerran,on oma nimeämisesi.

Missä tynnyrissä olet kasvanut?

Opettele lainaukset.

Vierailija
2873/7639 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastaan omien mielipiteideni mukaan"

Höpö höpö, ei kristityillä ole omia mielipiteitä, tai jos on, eivät uskalla sanoa niitä ääneen jos ovat millään tavalla Raamattu -nimisen satukirjan vastaisia. Aivopestyjä lampaita kaikki hihhulit.

Vierailija
2874/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En voi näyttää, en ole Jumala enkä Pyhä Henki. Saat rauhassa olla uskomatta. Anna uskovan uskoa rauhassa."

Heti kun uskovat antavat minun olla rauhassa uskomatta.

Ole rauhassa. Kukaan tosi uskova ei sinua pakota.

Kovin kuitenkin ollaan siunailemassa ja kadotuksesta huutelemassa. 

Miksi oikein olet valinnut tulla tänne palstalle? Ihan ystävällisesti kysyn. Ja miksi me uskovat valehtelisimme sinulle, että ihminen ei joudu kadotukseen kun uskomme ja tiedämme asian olevan niin? Miksi et poistu tästä keskustelusta jos se ei miellytä sinua? Ihan ystävällisesti jälleen kerran.

Ettehän te tiedä hevonvittuakaan, joten miksi yritätte jatkuvasti jankata tietävänne? Miksi ette koskaan esitä ainuttakaan todistetta yhdellekään naurettavalle väitteellenne? Ihan todella epäystävällisesti jälleen kerran.

Vierailija
2875/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

eri

Eikä sinun. Eikä vissiin kenenkään muunkaan. On jopa aivan, kuten koko Jumalaa ei olisi olemassakaan.

Vierailija
2876/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Uskovalle sana käy täydellisesti järkeen."

Jos uskovalle käy täydellisesti järkeen valeet, lukemattomat murhat, kansanmurhat ja pikkulasten teurastukset, niin pyrin vastedeskin tekemään kaikkeni että minua ei tuohon joukkoon lasketa.

Kyllä, kaikki mitä Raamatussa on järkeenkäyvää. Jos ei jokainen millimetri ihmismielen järkeen, niin vähintään Jumalan järkeen. 

Taitaa olla aika murhanhimoinen sadisti tuo Jumala jos tuo tappaminen niin miellyttää.

Vierailija
2877/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka sinä et koe ja näe siunaamisen merkitystä, se ei tarkoita etteikö sillä olisi merkitystä."

Vaikka sinä koet sillä olevan merkitystä, se ei tarkoita että sillä olisi merkitystä.

Vierailija
2878/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle ja muillekin uskovaisille: Ethän ole harrastanut esiaviollista seksiä? Ja eläthän muutenkin siveästi?

Vierailija
2879/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Huomaathan nyt, että et siis voi käyttää raamattua käännyttämiseeni? Ihan omien sanojesi mukaan. Sinun on keksittävä jotain muuta.

En minä sinua yritä käännyttää. Julistan Jumalan sanaa. Raamattua et tosiaan voi kokonaisuutena ymmärtää (ja tietenkään uskoa) ennen uskoontuloa, mutta kyllä sieltä voi poimia tietyt päivänselvät kohdat, eikö? Kymmenen käskyä? Minkälaiset ihmiset saavat tuntea Jumalan? Miten Jumalan voi tulla tuntemaan?

Tyhmäksi heittäytyminen ei auta sinua yhtään.

Tietysti voi, Raamatun sanat eivät muutu yhtään miksikään ihan riippumatta siitä kuka sitä lukee. En usko, en ole koskaan uskonut, enkä tule koskaan uskomaan. Minulla ei silti ole mitään ongelmia ymmärtää Raamattua. Todennäköisesti ymmärrän sitä paremmin kuin yksikään tämän ketjun uskovaisista

Vierailija
2880/7639 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoi heille: Teille on uskottu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta nuo ulkopuoliset kuulevat kaiken vain vertauksina,jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä huomaisi,jotta he kuullessaankaan eivät kuulisi eivätkä ymmärtäisi, eivät kääntyisi eivätkä saisi anteeksi.

Markus 4:11-12

Tässähän selvästi rajataan jeesuksen rakkauden ulkopuolelle porukkaa? Eikö jeesus rakastanutkaan kaikkia ihmisiä?

Niin. Eiköhän Jumala tiedä mitä tekee. Hän on kertonut meille minkälaisista ihmisistä Hän pitää. Perimmiltään Hän rakastaa kaikkia ja toivoo kaikkien pelastuvan, mutta jos ihminen itse valitsee olla Saatanan leirissä, ei Jumala tästä luonnollisestikaan pidä. Miksi kukaan pitäisi valehtelijoista, haukkujista, herjaajista, väkivaltaisista, ylimielisistä jne?

Miksi kukaan luo sellaisia joista ei pidä?

Ketju on lukittu.