Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Minulle elämä on Kristus ja kuolema on voitto.
Raamattu ja usko on siitä hienoja asioita, että niistä tulee konkreettisia ja ymmärrettäviä uskoontulon myötä. Ei tarvitse enää ihmetellä ja epäillä kun kaikki käy järkeen, Pyhän Hengen antaman viisauden armosta. Jumala on viisas kun piilottaa totuutensa kylmäsydämisiltä, mutta vastaa kaikille vilpittömästi kolkuttaville. Hän on aina oikeudenmukainen.
Niin. Raamattuhan on täyttä hepreaa (siansaksaa yms.) sellaiselle joka ei ole uudesti syntynyt. Niin oli minullekin ennen.
Autuas se, joka koettelemuksessa kestää. Sen kestettyään hän on saava voitonseppeleeksi elämän. Jumala on sen luvannut niille, jotka häntä rakastavat.
Ap, et voi olla yhtaikaa kristitty ja vastailla omien mielipiteidesi mukaan.
Tämä on ikävä kyllä yleistä harhaoppisten keskuudessa, että otetaan Raamatusta se mikä itselle sopii, mutta muuten ajatellaan, että oma tieto ja tahto eli asenteet mielipiteet ovat myös "kristillisiä". Perusteluna: koska tunnustaudun kristityksi, myös mielipiteeni ovat kristillisiä ja oikeita.
Tällainen päättely on täysin Jumalan Sanan vastaista. Jumala sanoo, että kaikki, KAIKKI, pitää alistaa Hänen tahtonsa ja Sanansa mukaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et voi olla yhtaikaa kristitty ja vastailla omien mielipiteidesi mukaan.
Tämä on ikävä kyllä yleistä harhaoppisten keskuudessa, että otetaan Raamatusta se mikä itselle sopii, mutta muuten ajatellaan, että oma tieto ja tahto eli asenteet mielipiteet ovat myös "kristillisiä". Perusteluna: koska tunnustaudun kristityksi, myös mielipiteeni ovat kristillisiä ja oikeita.
Tällainen päättely on täysin Jumalan Sanan vastaista. Jumala sanoo, että kaikki, KAIKKI, pitää alistaa Hänen tahtonsa ja Sanansa mukaisiksi.
Ap:lle on tästä huomautettu, hyvä kun nostat asian uudestaan esiin. Ei ole kommentoinut enää päiviin itse.
Suurempi kuin elämä on sinun armosi. Minun huuleni ylistävät sinua. Jumalani, minä kiitän sinua niin kauan kuin elän, minä turvaan sinuun, kohotan käteni sinun puoleesi.
Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.
Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
Tuossa aiemminkin oli puhetta Jobista, joten liitän tähän oman pohdintani.
Pahoittelen etukäteen, että se on kommentiksi pitkähkö.
Toivon, että joku Oikea Kristitty vastaa/kommentoi:
Jobin kirjassa hölmöä on se, miten kaiken kurjuuden jälkeen Job sai kaiken menettämänsä moninkertaisesti takaisin.
Kenellekään ihmiselle ei ole käynyt näin, vain totaalinen kurjuus on jäänyt pysyväksi tilaksi.
Tietysti, jos loppuratkaisulla tarkoitetaan uutta elämää Jumalan valtakunnassa, se voi mennäkin näin, mutta vain kuvaannollisesti. Eihän taivaassa mennä naimisiin ja saada lapsia, ei siellä rakenneta itselle hienoja taloja ja mässäillä materiaalisella hyvinvoinnilla.
Juutalaiset perinteisesti arvostavat maallista mammonaa sekä perhe/sukuyhteyttä. Jobin kertomus korostaa näitä.
Silti, Kristinuskon Jumala ei ole luvannut kenellekään menestystä näissä asioissa.
Jobin kirja ei oikein puhuttele minua. Jää käsittämättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki terveet, nautitaan elämästä ilman pakkoajatuksia, joohan!
Terve ihminen ei pilkkaa toisia.
Terve ihminen ei tuomitse toisia helvettiin kuvitellen itse olevansa pelastettu ja erityinen lumihiutale.
Uskova ei kuvittele olevansa erityinen. Pikemminkin päinvastoin. Hän tiedostaa, että on syntinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viestisi perusteella vaikuttaa aika selkeästi siltä, että et ole ikinä ollut vielä todellisessa uskossa. Miten voit kutsua Jumalaa mielikuvitusystäväksi jos olisit ollut? Jos tietäisit hänet todeksi?"
Se, että uskon jonkin asian olevan totta ei tarkoita että se on totta. Asiat osoitetaan todeksi objektiivisin todistein tai havainnoin. Niitä odotellessa.
Monestikohan tämä sama on jo kommentoitu? Vastaus on edelleen sama: tuomiopäivänä viimeistään tulet näkemään, jos et halua Herraa lähelle nyt. Sitä en kuitenkaan toivo kenellekään.
Paitsi että en tule, jos mitään tuomiopäivää tai Jumalaa ei ole. Mikä näyttäisi kaikkien todisteiden valossa oleva se vallitseva tila.
Edelleen: tulet näkemään. Että oliko totta vai ei.
Lainaus: Se, että Raamattu on kristinuskon väittämä. Kysymys. Ei todiste tai vastaus. Täällä on lähinnä kysytty että miksi joku uskoo siihen.
Koska se on Jumalan sana. Joka on myös todiste ja vastaus, vaikka et siitä pitäisikään.
Sitähän minä meenasin kysyä että onko se runkkaus isokin synti, jos on, niin jos vaan vähä runkuttaa eikä kaksinkäsin ala sestomaan, onko se pikkanen synti.
Psalmi 86:5
Sinä, Herra, olet hyvä, sinä annat anteeksi,
runsain mitoin sinä jaat armoasi
kaikille, jotka sinua avuksi huutavat.
"Tiedätkö, mitä tarkoittaa synnin orja?"
Kyllä minulla vuosikymmeniä uskovaisen elämää elettyäni on jokin käsitys asiasta, entä tiedätkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Raamattuhan on täyttä hepreaa (siansaksaa yms.) sellaiselle joka ei ole uudesti syntynyt. Niin oli minullekin ennen.
Kerrothan, millä tavalla sinun uudestisyntymääsi edeltävät käsityksesi ja tulkintasi raamatusta eroavat siihen nähden millätavoin ryhdyit tulkitsemaan kirjoituksia uudestisyntymäsi jälkeen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Autuas se, joka koettelemuksessa kestää. Sen kestettyään hän on saava voitonseppeleeksi elämän. Jumala on sen luvannut niille, jotka häntä rakastavat.
Mikä koettelemus on kyseessä? Minua ei uskovaisuus auttanut millään tavalla henkeäni uhanneissa tilanteissa ja elämäni koetuksissa millään tavalla. Avaatko vähän paremmin, mitä tarkoitat, puluseni?
Vierailija kirjoitti:
Minulle elämä on Kristus ja kuolema on voitto.
Moro, Paavali os. Saulus Tarsolainen! Susta ei ookkaan saatu kuulla sitten Jessen aikojen. Onks taivaassa hyvä pössis,diggaaks Taivaan iskä nykykristillisyyttä- onks sillä jotain sanottavaa megamiljonääripastoreiden yksityissuihkareista ja miljoonhuviloista vieläkään? Siel o varmaan niin kirkasta, et maalliset aurinkolasit ei estä häikäisyy ja suurin osa porukast on sokeit? No mut hei, oli kyl siistii kuulla sust ja jatkoi sinne ikuisiin bileisiin,bro!
Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua.
Saarnaaja 3:11