Miksi koko ajan toitotetaan että syntyvyys heikkenee 30 ikävuoden jälkeen?
Kyllähän sen jokainen tietää, olemme olleet biologian tunneilla.
Vauvattomuudessa on kyse enemmänkin siitä ettei lapsia haluta saada.
Itselläni ainakin oli.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
100% lapsettomista katuu lapsettomuuttaan vanhettuaan.
Ja silti kukaan ei tunne tällaista lapsettomuuttaan katuvaa ihmistä.
Tuota hedelmällisyyden laskua kolmenkympin jälkeen on toitotettu niin kauan kuin muistan. En usko että Suomessa on yhtään oikeustoimikelpoista naista tai edes yli 12-vuotiasta tyttöä joka ei olisi asiasta kuullut. Vasta joku tutkija esitti, että asiasta pitäisi pitää ääntä ENEMMÄN.
Kyllä ne on ne miehet jotka sitä lastentekoa enemmän lykkää, kun kuvittelevat säilyvänsä hedelmällisinä tappiin saakka. Naiset taas ei enää kolmenkympin jälkeen uskalla edes yrittää raskautta, kun on toitotettu riskeistä, jotka on toki olemassa, mutta kuitenkin promilleluokkaa.
Ehkä voisi välillä puhua myös siitä, että miehenkin hedelmällisyys laskee ja vanha isä lisää erilaisten sairauksien riskejä, vaikka äiti olisikin nuori.
Olen jo yli nelikymppinen ja lapset on jo tehty, mutta sylettää tämä nuorten naisten syyllistäminen tässäkin asiassa, jo oman tyttärenkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti suurin osa lapsista syntyy yli 30-vuotiaille. Harvalla alle 30-vuotiaalla on puitteet kunnossa lastensaantia varten.
Itseasiassa on ne puitteet aiemminkin kunnossa mutta kun on päähänpinttymä ettei lapsia voi tehdä ellei ole velatonta 600 neliön omakotitaloa.
Kuka tuollaista pitää perheen perustamisen edellytyksenä? Ihan perus vakituinen työpaikka ja jonkinlainen asunto, jossa jossain määrin kotirauha, ja mielellään puoliso, jolla mahdollisesti myöskin auttavasti toimeentulo turvattu, riittää useimmille. Siinä ei ole mitään outoa tai tuomittavaa että ei halua tuoda lapsia maailmaan jos elää itse tukien varassa.
Ihan perus vakituinen työpaikka on jo monelle saavuttamaton unelma. Pätkää tai kortistoa nuorille nykyään on tarjolla.
Hedelmällisyys alkaa heiketä jo kolmikymppisillä naisilla.
Vallitseeko synnytyslaitoksissa edelleen sellainen meininki, että "Mitäs se sellainen vesisynnytys on? Elämysmatkailua - Pyh! Synnyttäkööt lähetyssaarnaaja-asennossa niin kuin ennen vanhaankin!"?
(Niin, mitä nauramista siinä on? Onhan siinä rouva samassa asennossa vaikka herra ei olekaan tällä kertaa päällä.)
. . . . että kyllä sitä ennenkin osattiin kasvattaa kakaroista viksuja ja vilmaattisia, aina tarpeen tullen selkään saaneita kunnon kansalaisia, eikä siihen mitään vesisaaveja tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyys alkaa heiketä jo kolmikymppisillä naisilla.
Ja kolmekymppisillä miehillä. Jokainen peruskoulun käynyt tietää tämän, joten siitä ei ole kyse. Halu ryhtyä vanhemmaksi herää nykyään useimmiten +35 -ikäisenä. Onhan se ihan luonnollistakin, kun valmistut maisteriksi 26-vuotiaana tai myöhemmin, etsit vakituista työpaikkaa ja se puolisokin pitäisi löytää ja hänen olisi hyvä asua samalla paikkakunnalla, eli työpaikka löydyttävä myös hänelle jne. Dominoefekti. Toisaalta meidän oletetaan olevan työelämässä 69-vuotiaaksi asti, muuten eläkejärjestelmä kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munasoluja voi pakastaa, niin ei ole sekään ongelma.
Aika jännä ettei tähän ole ehdotettu lisää paukkuja valtiolta?
Ellei nyt vaan ole kyse siitä että nuoret naiset halutaan kotiin synnyttämään ja hoitamaan lapsia millä keinolla hyvänsä....? Ja miehen pelinappulaksi.
Vanhemman miehen pelinappulaksi, jolla on talous kunnossa
Koska syntyvyyspaniikki. Valtio tarvitsee orjia, tehkää niitä ja äkkiä.
Kiina haluaa, että jokainen nainen synnyttää 3 lasta
The Chinese government has been encouraging people to have three children since 2021
https://yorkshirebylines.co.uk/news/world/chinas-three-child-policy-imp…
The three-child policy
China - three children in major policy shift
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-57303592
Venäjä tukee ja levittää väestömäärävalhetta - haluaa näivettää Suomen
Viime vuosina olemme todistaneet Venäjän määrätietoista yrittämistä vaikuttaa länsimaisten yhteiskuntien sisäisiin asioihin, ja tämä kampanja on saanut monia muotoja. Yksi huolestuttavimmista keinoista on väestömäärävalheiden levittäminen, joka on erityinen uhka suomalaiselle yhteiskunnalle. Tämä ei ole vain äärimmäistä propagandaa, vaan se on myös osa laajempaa strategiaa, joka pyrkii heikentämään Suomen yhtenäisyyttä ja tulevaisuutta.
Venäjän propagandavälineet, kuten maksetut trollit ja vaihtoehtoiset faktat, pyrkivät horjuttamaan suomalaista keskustelua ja luomaan epäluottamusta valtion instituutioita kohtaan. Hyvinvointiyhteiskuntamme peruspilarit, kuten koulutus ja terveydenhuolto, joutuvat kyseenalaistetuksi, kun valeuutiset leviävät tehokkaasti sosiaalisessa mediassa. Tämä ei ole vain harmitonta kikkailua vaan vaarallinen yritys vaikuttaa siihen, miten suomalaiset näkevät oman yhteiskuntansa.
Erityisesti Venäjän intressit näkyvät, kun keskustellaan väestömäärästä. Propagandan myötä yritetään luoda kuvaa, että Suomen väestö on uhka, ja että vauvojen syntyvyys on ongelma, jota pitäisi alentaa tai jopa karsia. Kysynkin: kuka oikeastaan hyötyy tällaisesta keskustelusta? Kuka tahtoo vauvat pois Suomesta? Vastaus on selvä: ne, jotka haluavat heikentää Suomen tulevaisuutta ja aiheuttaa pelkoa yhteiskunnan sisällä.
Venäjä on kieltänyt omassa maassaan "lapsettomuuden propagandan" , mutta käyttää samaa propagandaa lännessä. Myös Suomessa hyödyntäen Pietarin trollitehdasta ja tukien hyödyllisten idioottien mielipiteitä.
Lähteitä:
DW (Deutsche Welle)
The Russian parliament is discussing a law to ban so-called "propaganda of childlessness"
https://www.dw.com/en/whats-behind-russias-plan-to-ban-child-free-ideol…
Venäjän presidentti Vladimir Putinin tuore kutsu venäläisille naisille, heidän tulisi saada jopa kahdeksan lasta, herättää voimakkaita kysymyksiä. Tällaiset julkilausumat tuntuvat olevan enemmän kuin vain epätavallinen kehotus; ne ovat osa laajempaa yhteiskunnallista ja poliittista strategiaa.
Samaan aikaan, kun Putin rohkenee ylistää suurperheiden ihanteita, Venäjä levittää lännessä vauvavastaista propagandaa. Tämä ilmiö on ollut nähtävissä jo pidemmän aikaa, ja se ei ole vain pelkästään inhottava propaganda, vaan se vaikuttaa myös laajempiin yhteiskunnallisiin rakenteisiin. Lapset ovat yhteiskunnan toivo.
Venäjän maksetut trollit toimivat anonyymeillä keskustelupalstoilla levittäen lännessä ja Suomessa lapsivihamielistä narratiivia (ja valheita koronarokotteista). Hyödyntäen mm. väestömäärä valhetta.
Samalla ihmisten luottamusta lännessä instituutioihin yritetään heikentää.
Putin sanoi Uralsin alueella sijaitsevan panssarivaunutehtaan työntekijöille, että kahden lapsen saaminen perhettä kohti on vähimmäismäärä, mikäli Venäjän kansat haluavat säilyttää identiteettinsä. Hän totesi: "Jos haluamme selviytyä etnisenä ryhmänä - tai etnisiä ryhmiä, jotka asuttavat Venäjää - perheissä on oltava vähintään kaksi lasta." Mikäli jokaisella perheellä olisi vain yksi lapsi, väestö vähenisi, hän selitti. "Ja jotta voitaisiin kasvaa ja kehittyä, tarvitaan vähintään kolme lasta."
Reuters
"Putin urges Russians to have more kids, says ethnic survival at stake"
https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…
Mediuutiset
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tutkimusloyto-venajan-trollit-ja-rok…
Älkäämme antako Venäjän vauvavastaisen manipuloinnin näivettää yhteiskuntaamme; sen sijaan vahvistakaamme sitä yhdessä!
Synnytystalkoisiin! 🤰🤰🤰
Jos meillä Suomessa mennään pian jenkkilän tietä niin kannattaa oikeasti käydä sterilisaatiossa jos ei lapsitoiveita ole. Siellä kun vaikka tulee raiskatuksi niin ei voi teettää aborttia joissakin osavaltioissa.
Sterilisaatiolla voi pyrkiä parhaiten varmistamaan ettei lapsia koskaan tule.
Koska aina löytyy ihmisiä, jotka eivät tiedosta ikääntymistään. Ei koske mua. Kyllä tässä vielä aikaa on.
Uskokaa pois, on näitä. Olen itse 35v kahden lapsen äiti, molemmat lapseni sain kun olin jo kolmekymppinen. Ystäväpiirissäni on pariskuntia, jotka yhä näin 35+ iässä puhuvat, että kyllä mekin lapsia halutaan, onhan tässä vielä aikaa.
No ei ole.
Vien synnytystalkoista tulleet lapset eduskuntatalolle. Minä en niitä rupee kasvattamaan/hoitamaan, koska se on liian kallista. Hoitakoot poliitikot keskenään vauvat aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska aina löytyy ihmisiä, jotka eivät tiedosta ikääntymistään. Ei koske mua. Kyllä tässä vielä aikaa on.
Uskokaa pois, on näitä. Olen itse 35v kahden lapsen äiti, molemmat lapseni sain kun olin jo kolmekymppinen. Ystäväpiirissäni on pariskuntia, jotka yhä näin 35+ iässä puhuvat, että kyllä mekin lapsia halutaan, onhan tässä vielä aikaa.
No ei ole.
Aina löytyy myös ihmisiä, jotka ovat eläneet terveesti, ovat normaalipainoisia ja raskaituvat helposti vielä yli nelikymppisenä - kuten minä. Kolmas lapsi 41-vuotiaana oli yllätysraskaus, jonka otimme ilolla vastaan. Sen jälkeen laitatin piuhat poikki, koska tiedoston että muuten vauvoja tulee vielä lisää.
Yhteiskuntaa yritetään jäsentää niin, että ihmiset opiskelisivat säntillisesti, vakiintuisivat nopeasti huonompiinkin olosuhteisiin ja aloittaisivat perheellistymisen silloin, kun todennäköisyys saada vähintään kaksi lasta olisi 99,99 % Valitettavasti niin isot uhraukset vaatisivat vähän eri tavalla toimivan yhteiskuntamallin. Yksilökeskeisyydestään huolimatta tässä maailmassa ei kannata olla yh :D
Tiedostan hedelmällisyyden laskun, mutta se ei kiinnosta minua. Syy: en halua lapsia. Tämä on varmaan totuus aika monen muunkin kolmekymppisen lapsettoman kohdalla.
N32
Aika jännä ettei tähän ole ehdotettu lisää paukkuja valtiolta?
Ellei nyt vaan ole kyse siitä että nuoret naiset halutaan kotiin synnyttämään ja hoitamaan lapsia millä keinolla hyvänsä....? Ja miehen pelinappulaksi.