Mitä nämä niin sanotut metatyöt ovat?
Joista naiset uhriutuvat. Listakkaapa nyt mitä voidaan laskea metatyöksi ja miksi se on tarpeellista perheessä.
M
Kommentit (1101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on esimerkiksi näinkin yksinkertaiset asiat osoittautuneet mahdottomiksi miehelleni:
Asumme kaksikerroksisessa talossa, joten laitan aina portaikon alapäähän ja yläpäähän tavaroita, jotka voisi viedä alhaalta ylös tai ylhäältä alas muutenkin siinä kulkiessaan.
20 vuoteen ei ole mies napannut tähän ideaan, vaan jopa loikkii ja hyppii tavaroiden yli ennemmin.
Roskiksen vie joskus, jos valmiiksi vien sen ulko-oven eteen. Usein senkin yli loikkkii tai hyppii.
Hänen autonsa on parkissa metrin päässä siitä roska-astiasta, johon pussi on matkalla. Eli aamuisin ei olisi mikään ongelma sujauttaa sitä pussia sinen samalla kun lähtee töihin.
Miten tämä liittyy metatöihin? Sinä suunnittelet miehelle tehtäviä ja unohdat vaan kertoa niistä hänelle? Ota käyttöön perhekalenteri ja ajasta
Huvittaa edelleen tuo tilanne. 20 vuotta vihjailuja ja vieläkään mies ei vaan ymmärrä. :D Pitäisiköhän rouvan kädestä pitäen näyttää miehelle ja tämän jälkeen antaa hänelle namipala? Jätät sen tavaran ja kutsut miehen luokesi ja käsket miehen kipittää yläkertaan.
Ilman metatyötä emme saisi koulutusta emmekä kehittäisi omaa osaamistamme. Metatyön ongelma on se, että kun sitä tulee liikaa, tarvitsemme enemmän jonkun hoitamaan varsinaisen työn. Miehen koulutus on nyt totaalisen epäonnistunut, nyt vaaditaan laadukkaampaa metatyötä. Nämä naiset varmasti täällä osaa neuvoa parhaiten järkeistetään niitä metatöitä.
Oma ehdotukseni on, että tämä rouva vetää nyt korkkarit kattoon skumppalasi kädessä tai lähtee överihenkistymään jollekin lukuisille kiristallikurssille löytämään sisäisenjumalattarensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on esimerkiksi näinkin yksinkertaiset asiat osoittautuneet mahdottomiksi miehelleni:
Asumme kaksikerroksisessa talossa, joten laitan aina portaikon alapäähän ja yläpäähän tavaroita, jotka voisi viedä alhaalta ylös tai ylhäältä alas muutenkin siinä kulkiessaan.
20 vuoteen ei ole mies napannut tähän ideaan, vaan jopa loikkii ja hyppii tavaroiden yli ennemmin.
Roskiksen vie joskus, jos valmiiksi vien sen ulko-oven eteen. Usein senkin yli loikkkii tai hyppii.
Hänen autonsa on parkissa metrin päässä siitä roska-astiasta, johon pussi on matkalla. Eli aamuisin ei olisi mikään ongelma sujauttaa sitä pussia sinen samalla kun lähtee töihin.
Heh, olet sellainen tantta ettei polvet enää kestä portaiden kiipeämistä ja roskikselle kävelyä? Mieti nyt vähän itsekin miten hölmöltä tuo kuullostaa, että itse jätät asioita puolitiehen ja s
Ihan normaali arkiaskareiden hoitomuoto, joka kehittyi samaa tahtia agraariyhteiskunnan kanssa on "vies mennes, tuo tullessas". Ideana on siis tehostaa ajankäyttöä välttämällä turhaa ramppaamista, vaan ei kiirreellinen asia hoidetaan tuolla samalla vaivalla -taktiikalla.
Sinänsä tuon henkilön esittämä tilanne ei kuitenkaan ole esimerkki metatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumoria iltaan
You ask your man-child husband to help with the household chores
Ketju käsittelee metatöitä. Ei kotitöitä.
Kun katsot videon, näet että se käsittelee myös metatöitä. Ja kuten sanottu, tuo nyt on vain huumoria.
otsikossa lukee househould chores.
Ei kannata arvostella mitään tekelettä pelkän otsikon mukaan. Ja järki voisi sanoa, että kotityöt ja osa metatyöstä linkkautuu toisiinsa.
Haluan puolustaa näitä mitään näkemättömiä miehiä saamaan vähän ymmärrystä osakseen. Se on paskamaista, että eivät huomaa, mutta tuossa voisi asenne ratkaista, koska kaikki nyt vaan eivät huomaa.
Olen itse nainen, joka ei huomaa edes itse jättämiään asioita ja voi veljet, että todellakin haluaisin kyetä näkemään ne. Mutta kun ei näe, ei vaan näe. En edes pysty muistamaan, että minun pitäisi muistaa nähdä ne. Ja joo, tästä on kyllä lääkärin kanssa keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olet sellainen tantta ettei polvet enää kestä portaiden kiipeämistä ja roskikselle kävelyä? Mieti nyt vähän itsekin miten hölmöltä tuo kuu
Ihan normaali arkiaskareiden hoitomuoto, joka kehittyi samaa tahtia agraariyhteiskunnan kanssa on "vies mennes, tuo tullessas". Ideana on siis tehostaa ajankäyttöä välttämällä turhaa ramppaamista, vaan ei kiirreellinen asia hoidetaan tuolla samalla vaivalla -taktiikalla.
Sinänsä tuon henkilön esittämä tilanne ei kuitenkaan ole esimerkki metatöistä.
Onko teillä käytössä sekunttikello montako sekunttia säästätte, kun ette vie sitä roskapussia suoraan roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Haluan puolustaa näitä mitään näkemättömiä miehiä saamaan vähän ymmärrystä osakseen. Se on paskamaista, että eivät huomaa, mutta tuossa voisi asenne ratkaista, koska kaikki nyt vaan eivät huomaa.
Olen itse nainen, joka ei huomaa edes itse jättämiään asioita ja voi veljet, että todellakin haluaisin kyetä näkemään ne. Mutta kun ei näe, ei vaan näe. En edes pysty muistamaan, että minun pitäisi muistaa nähdä ne. Ja joo, tästä on kyllä lääkärin kanssa keskusteltu.
Kyllä, mutta tämä ei varsinaisesti ole nyt se mistä on keskusteltu. Jonkun konkreettisen asian huomaaminen ja sitten tekeminen on eri asia kuin sen homman ennakointi, suunnittelu ja aikataulutus.
Eli esim. vaan toinen vanhempi lukee Wilma-viestit, pistää muistiin lapsen retkipäivän, huolehtii että oikeat varusteet ovat oikeana päivänä pakattu ja sitten muistuttaa parilla eri viestillä kumppania siitä, että muistaa aamulla laittaa retkikassin lapsen mukaan. Eli toinen on tehnyt valtavan määrän näkymätöntä työtä ja toinen kuittaa osuutensa huutamalla lapselle "ota hei retkikassi siitä naulakosta mukaan".
Yli 40 sivua tekstiä, eikä vieläkään yhdeltäkään metatyön kieltäjältä tai vähättelijältä konkreettista esimerkkiä siitä kuinka pyörittävät perhearkea ilman metatyötä.
Tämä kertoo kaiken oleennaisen siitä onko se työ turhaa vai, vai ylipäätään olemassa.
Meillä menee minuutteja viedä roskat roskikseen. Talvella vielä pitää pukeutua sitä varten. Siksi on ihan järkevää, että seuraavaksi ulos menevä ottaa ovensuusta roskapussit mukaansa.
Jos perheessä on pieniä lapsia, niin ei heitä voi jättää tuoksikaan ajaksi yksin vaan heidät pitäisi pukea mukaan. Muutamasta minuutista tulee helposti puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olet sellainen tantta ettei polvet enää kestä portaiden kiipeämistä ja roskikselle kävelyä?
Onko teillä käytössä sekunttikello montako sekunttia säästätte, kun ette vie sitä roskapussia suoraan roskiin?
En ole elämässäni varmaan koskaan (no joo, voi olla pari kertaa) lähtenyt viemään roskia ulos. Vien ne vain silloin, kun lähden samalla johonkin. En ymmärrä, miksi roskia pitäisi lähteä erikseen viemään. Voisiko joku selittää, koska tästä tapeltiin lapsuuskodissani eikä logiikka ole avautunut. Minä tytär ja äiti olimme sitä mieltä, että roskat viedään, kun lähdetään ulos. Isän mielestä jonkun (muun kuin hänen) olisi pitänyt lähteä viemään roskia jonain randomina hetkenä yksittäisenä toimena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä matka siitä teidän kotiovelta on sinne roskikselle?
Paljon pidempi kuin se metri, joka roskikselta on hänen autolleen, jolle hän menee joka tapauksessa.
On paljon loogisempaa viedä se roskapussi samalla kun sinen parkkipaikalle kuitenkin menee kuin esimerkiksi minun talon toisesta kerroksesta lähteä sitä sinne erikseen viemään, varsinkin lasten ollessa pieniä se olisi olult vielä hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olet sellainen tantta ettei polvet enää kestä portaiden kiipeämistä ja roskikselle kävelyä?
Me asumme omakotitalossa, varsinainen asunto on toisessa kerroksessa. Roskis on kadun varressa, parkkipaikan kyljessä.
Jos minä olisin lähtenyt sitä roskapussia sinne viemään, kun lapset olivat pieniä, heidät olisi pitänyt ottaa mukaan vähintään pihalle eli talvellakin pukea koko porukalle talvivaatteet päälle, että olisin sen pussin sinne niin sanotusti kipaissut.
Sitten taas se että raahaan kolme lasta, rattaat, lasten kamat jne. kun lähden jonnekin heidän kanssaan, minulla on kädet ihan täynnä jo lapaista eli se siinä samalla vieminen oli myös hankalaa.
Mies lähti töihin ohuen kevyen pienen läpäärin kanssa kädet vapaina, joten kyllä, minusta olisi ollut kohtuullista, että hän siihen roskikseen tipauttaa metrin päähän autostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tämä ei varsinaisesti ole nyt se mistä on keskusteltu. Jonkun konkreettisen asian huomaaminen ja sitten tekeminen on eri asia kuin sen homman ennakointi, suunnittelu ja aikataulutus.
Eli esim. vaan toinen vanhempi lukee Wilma-viestit, pistää muistiin lapsen retkipäivän, huolehtii että oikeat varusteet ovat oikeana päivänä pakattu ja sitten muistuttaa par
Tässäpä tuli koko homma tiivistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy metatöihin? Sinä suunnittelet miehelle tehtäviä ja unohdat vaan kertoa niistä hänelle? Ota käyttöön perhekalenteri ja ajasta
Se suunnittelu on just sitä metatyötä
Mikromanagerointia ja kontrollointia missä nainen miettii kuinka saa teetettyä ja maksatettua kaiken miehellä ja mahdollisilla lapsilla että itse pääsee mahdollisimman helpolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, olet sellainen tantta ettei polvet enää kest
"En ole elämässäni varmaan koskaan (no joo, voi olla pari kertaa) lähtenyt viemään roskia ulos. Vien ne vain silloin, kun lähden samalla johonkin. En ymmärrä, miksi roskia pitäisi lähteä erikseen viemään. Voisiko joku selittää, koska tästä tapeltiin lapsuuskodissani eikä logiikka ole avautunut. Minä tytär ja äiti olimme sitä mieltä, että roskat viedään, kun lähdetään ulos. Isän mielestä jonkun (muun kuin hänen) olisi pitänyt lähteä viemään roskia jonain randomina hetkenä yksittäisenä toimena. "
Tarkalleen ottaen se roskapussin vieminen ei ole metatyö. Metatyötä on hoksata, että se roskapussi on täynnä ja siirtää se oven eteen odottamaan viemistä. Vieminen on sitten kotityö.
Vierailija kirjoitti:
Huumoria iltaan
You ask your man-child husband to help with the household chores
Onneks suurin osa miehistä ei ole typeryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 sivua tekstiä, eikä vieläkään yhdeltäkään metatyön kieltäjältä tai vähättelijältä konkreettista esimerkkiä siitä kuinka pyörittävät perhearkea ilman metatyötä.
Tämä kertoo kaiken oleennaisen siitä onko se työ turhaa vai, vai ylipäätään olemassa.
Miehet ei vaadi samanlaista etukäteissuunnittelua niin kuin naiset vaativat että voi uhriutua myöhemmin kun naisen tekemät suunnittelut ei toteutunut täydellisesti jonka jälkeen alkaa haukkumaan miestä ja keksimään valheita miehestä. Mies ja nainen on erilaisia vaikka hyvin harva nainen tämän haluaa myöntää kun naiset haluavat että mies muuttuu naisen kaltaiseksi että pääsee paremmin palvelemaan naista.
Oletteko itse huomannut että naiset jotka nalkuttavat ja uhriutuvat meta töistä on ihan joka kerta sitä että mies ei tee täsmällisesti niin nainen haluaa/vaatii/ etukäteen suunnitellut kysymättä mieheltä mitään ja välittämättä mitä mies haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei vaadi samanlaista etukäteissuunnittelua niin kuin naiset vaativat että voi uhriutua myöhemmin kun naisen tekemät suunnittelut ei toteutunut täydellisesti jonka jälkeen alkaa haukkumaan miestä ja keksimään valheita miehestä. Mies ja nainen on erilaisia vaikka hyvin harva nainen tämän haluaa myöntää kun naiset haluavat että mies muuttuu naisen kaltaiseksi että pääsee paremmin palvelemaan naista.
Oletteko itse huomannut että naiset jotka nalkuttavat ja uhriutuvat meta töistä on ihan joka kerta sitä että mies ei tee täsmällisesti niin nainen haluaa/vaatii/ etukätee
Menitkö tuollaisen naisen kanssa parisuhteeseen vai mihin perustat väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Mikromanagerointia ja kontrollointia missä nainen miettii kuinka saa teetettyä ja maksatettua kaiken miehellä ja mahdollisilla lapsilla että itse pääsee mahdollisimman helpolla
Metatöitä tekemällä säästää rahaa ja aikaa. Tokihan mies lähtee heti vaatekaupoille, kun lapselle ei mahdukaan talvikengät jalkaan ja talvihaalarikin on pieni, mutta kiire siinä tulee työpäivän aamuna eikä hintoja ehdi edes vilkaista. Mutta jos tuo on miehestä käypä tapa, niin sitten tekee noin.
Heh