Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhan heteron on hyvin vaikea löytää uutta kumppania, kuvitelkaa miten paljon vaikeampaa se on vanhalle homolle.
Milestäni suuri ikäero on aina haitallista ja varsinkin silloin kun nuorempi osapuoli kyllästyy vanhukseen ja alkaa tähyillä aidan toiselle puolelle.
Molemminpuolinen kunniotus kunniaan ja sitoutuminen! Tai ainakin pidättätyminen uusista suhteista kunnes entinen parisuhde on asiallisesti käsitelty osapuolten välillä.Molemminpuolinen kunnioitus niin, ettei toista ammuta. Tai ainakin pidättäytyminen tappamisesta. Haulikko lukittuun kaappiin, kunnes pää on selvinnyt.
Mitä ihmeen murhaajan puolustelijoita täällä on?
Teko ei ole oikeutettu. Tunteet, jotka johtivat tekoon ovat. Niille ei mitään voi, mutta reaktiolle olisi pitänut voida. Täällä on kommenteissa ainoastaan ymmärretty jätetyksi tulleen tuntemuksia, ei puolustettu tappamista. Jos et ymmärrä eroa näiden välillä, olet väärässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisivat olleet kaksikymmentä vuotta yhdessä ei toista voi pakolla pitää, ihme ymmärtelyä.
Ei tietenkään voi. Mutta sen eronkin voi hoitaa niin monella tavalla.
Oliko näiden ero väärin hoidettu?
Voi olla jos saa kuulan kalloonsa.
Kertoo vain ampujan sairaalloisesta omistushalusta
Jannella oli oikeus lähteä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdetiinko tuolla omaisten intiimien parisuhdeasioiden salauspyynnöllä(joka nyt kahdesti hylättiin) tarkoittaa mitä luulen sen tarkoittavan? Jännä myös tuo kommentti, että Jannen julkinen työ vähemmistöjen puolustajana voisi musertua jos jotain juttuja käytäisiin julkisesti läpi? Tarkoittaa mitä?
No että Puhakka ei ollut mikään puhdas pulmunen.
No niin niin, mutta mitä käytännössä tarkoitti? Mikä vaikuttaisi hänen imagoonsa vähemmistöjen puolestapuhujana? Pettäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopettaahan se täytyy, ettei pääse kierrätykseen.
Oksettava vanha hajuperse toi Norde, minä minä minä haiseva vanha homo
Mistä tiedät että haisee?
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, miksi J. on lähtenyt vanhan ukon kelkkaan. Onko ollut Sugardaddy-suhde? 10 vuotta jyystänyt norskia.
Olisin itsekkin lähtenyt "vanhan rouvan" kelkkaan nuorempana jos ois ollut mahdollisuus, mieltymyksiä on monia.
Parisuhteen ikäero ei tässä kontekstissa ole millään tavalla relevantti, psykopaatteja löytyy kaikista ikäryhmistä. Uhria ei kannata syyllistää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uus mieshän poseerasi J:n uurnan kanssa somessa ja mainitsi, että J oli hänen puolisonsa. Puolisonsa, kun pari viikkoa sitten oli ollut tämä uhri vielä yhdessä pitkäaikaisen kihlattunsa kanssa.
Väkisin miettii, kuinka kauan uusi suhde oli jatkunut tämän tekijän seläntakana, jos uusi, tuoreleski, mainitsee somessa uurnassa olijaa puolisoksi 🤔
Eli samanlainen omistushaluinen narsku kuten exänsä.
Miksi tää Jannen uus mies ei soittanu aikasemmin jo apua asunnolle kun Jannesta ei ollu kuulunu yli viiteen tuntiin kun oli menny exän luo selvittelemään eroa...?
Exä ehtiny jo tappaa ja paistamaan kanaa ja syöny ruumiin vieressä juoden olutta jo monta tuntia..
Oliko uus mies sitten mustasukkasuuksissaan miettinyt että tekevät 5h mitä? Kun Janne ei vastaa puhelimeen?? Mietin vaan...
Uurnaa kantoi kyllä ja kuvat otti.
Ihmissuhteet on joskus vähän kaksipiippuinen juttu.
Kun Rolf oli saanut selville kirurgin henkilöllisyyden, on varmasti myös huomannut sen alkaneen tykkäämään Jannen kuvista Instassa, josta päätellyt, että suhde on alkanut hänen selän takanaan jo paljon ennen eroa.
Loppukesästä on katsonut telkkarista Petollisia, joista varmasti välittynyt Jannesta ihan toinen puoli, kun veti niin hyvin siinäkin petollisen roolin, ettei sitä siinä ohjelmassakaan juuri kukaan osannut epäillä.
Sitten löi nuo yllä olevat seikat yhteen, ja näki Jannessa lampaan sijaan suden...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdetiinko tuolla omaisten intiimien parisuhdeasioiden salauspyynnöllä(joka nyt kahdesti hylättiin) tarkoittaa mitä luulen sen tarkoittavan? Jännä myös tuo kommentti, että Jannen julkinen työ vähemmistöjen puolustajana voisi musertua jos jotain juttuja käytäisiin julkisesti läpi? Tarkoittaa mitä?
No että Puhakka ei ollut mikään puhdas pulmunen.
No niin niin, mutta mitä käytännössä tarkoitti? Mikä vaikuttaisi hänen imagoonsa vähemmistöjen puolestapuhujana? Pettäminen?
Ilmeisesti Janne on pitänyt suhdetta kahteen mieheen suhteellisen pitkään pystyssä. Uusi kumppani esitelty perheelle jne. Nordmon kanssa kuitenkin ollut normaalisti yhdessä, kunnes jossain kohtaa P alkoi tekemään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopettaahan se täytyy, ettei pääse kierrätykseen.
Mistä tiedät että haisee?
Taitaa puhua kokemus 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisivat olleet kaksikymmentä vuotta yhdessä ei toista voi pakolla pitää, ihme ymmärtelyä.
Toki. Ketään ei silti tarvitse pettää. Voi odottaa, että suhde on ohi. Kertoo sairaalloisesta kylmyydestä, että pettäminen on nyky-yhteiskunnassa ok?
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhan heteron on hyvin vaikea löytää uutta kumppania, kuvitelkaa miten paljon vaikeampaa se on vanhalle homolle.
Milestäni suuri ikäero on aina haitallista ja varsinkin silloin kun nuorempi osapuoli kyllästyy vanhukseen ja alkaa tähyillä aidan toiselle puolelle.
Molemminpuolinen kunniotus kunniaan ja sitoutuminen! Tai ainakin pidättätyminen uusista suhteista kunnes entinen parisuhde on asiallisesti käsitelty osapuolten välillä.
Nuorten homojen tai heteroiden ei kuulukkaan pariutua vanhojen kanssa. Muuten joutuu omaishoitajaksi kun nuorempaa ja viriilimpääkin olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oli. Mutta joku kysyikin oliko ero oikein hoidettu.
Kun tää juttu tuli ilmi, arvasin ja kirjoitin tänne että uus mies ollut kehissä. Kaikki tyrmäsivät ajatuksen ja että vain Jannen erohalun takia murhasi. Vastasin niihinkin että mukana on pakko olla muutakin joka saa niin kovan raivon hyvää elämää viettäneelle norjalaiselle eläinlääkärille.
Ketään ei voi omistaa. Narsistisesta suhteesta on erittäin hankalaa erota. Joskus mahdotonta, kuten tässäkin tapauksessa. Ne tietää jotka tietää. Janne tiesi mutta ei kertonut monelle.
Yritti kyllä. Erota.
R.I.P Janne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki. Ketään ei silti tarvitse pettää. Voi odottaa, että suhde on ohi. Kertoo sairaalloisesta kylmyydestä, että pettä
Esim silloin kun mies haluaa erota, on syynä suhteen aikana löydetty uusi nainen. Ihan helvetin yleinen eron syy että uusi on jo nykyisen suhteen aikana löydetty.