Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen

Vierailija
15.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20117951

Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.

Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.

Kommentit (7150)

Vierailija
3061/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

annetaanko fridalle puheen/haukunnanvuoro

Ei tänne kaivataan enää yhtään lisää haukkumista 😉

Vierailija
3062/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera tilitys poliisille

Poliisi kertoo, että Nordmo tuli ulos asunnosta vapaaehtoisesti. Poliisi kysyi tältä, onko asunnolla muita.

Hän vastasi, että vain hänen kuollut poikaystävänsä. Ehkä jossain kohtaa hän taisi mainita koiran.

Hän kertoi, että hän oli ampunut poikaystävänsä. En muista, mainitsiko hän, minkälaisella aseella tai montako kertaa.

Sitten hän kertoi siitä, että oli lyönyt uhria useaan kertaan aseella niin, että se oli hajonnut.

Poliisin mukaan Nordmo jatkoi kertomalla, että suhde oli päättynyt jokin aika sitten. Nordmo kertoi myös, että hänen poikaystävällään oli jo uusi kumppani.

Hän kertoi, että tämä uusi mies oli jotenkin paremmassa asemassa (työpaikassa) häneen nähden. Tämä oli häntä häirinnyt.

Hän sanoi, ettei pystynyt käsitellä tai kestää sitä tilannetta, että uhrilla on uusi miesystävä ja heidän pitkä historiansa oli pyyhitty pois.

Poliisi täsmentää puolustaja Luodolle, että ensihoito viesti uhrin kuolemasta radion kautta jo ennen kuin poliisi saapui paikan päälle.

Nordmo oli murtuneen oloinen tarinaansa kertoessaan, poliisi sanoo. Tämä puhui katsoen suoraan eteenpäin, kun poliisit pitivät hänestä kiinni.

Poliisin kuuleminen päättyy tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

annetaanko fridalle puheen/haukunnanvuoro

Ei tänne kaivataan enää yhtään lisää haukkumista 😉

murr... vuf vuf!

Vierailija
3064/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen

Jos sä toisien kanssa vain meet

Muuten sauhuta saat, sua mä kieltele en

Mutta muista, jos virheen sä teet

Sua mä toisien kanssa en jaa

Paras miettiä ootko nyt onnellinen

Sä et anteeksi toista miestä saa

Ettei miehinen ylpeys kolhuja sais

Talon herrana kukkoilla voit

Kun sun maineesi kärsivän en haluais

Juo jos tahdot kuin ennenkin joit

Mutta hurmurin elkeet ne mulle ei käy

Varo ettei sen merkkejä näy

Auta armias sua, jos sä pettäisit mua

Leppäkeihäänä lentäisit pois

Älkää nyt he...tti alkako mättää tänne 70-luvun iskelmärunoutta.

Vierailija
3065/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin on noita kommentteja ihan yleisesti, että pettäminen on kaikista pahinta mitä voi tehdä niin ookoo, toki voi ajatella niin, mutta elämä jatkuu, eikä ketään voi omistaa. Jos joku pettää niin sitten pettää, minkäs sille voi. Ero ja kohti uutta.

Eiköhän se kaikkein pahin mitä voi tehdä, ole kuitenkin toisen hengen riistäminen. Sairas on päästään sellainen ihminen, joka edes jollain lailla vertaa pettämistä parisuhteessa toisen julmaan tappamiseen.

Vierailija
3066/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä / keitä kuullaan huomenna?

Vierailija
3067/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän kertoi, että tämä uusi mies oli jotenkin paremmassa asemassa (työpaikassa) häneen nähden. Tämä oli häntä häirinnyt."

Tämä on oikea klassikko miehillä. Vähän sama kuin halutaan tietää oliko sillä exällä/nyxällä isompi muna. Se sitten aiheuttaa katkeruutta jos näin on. 

Vierailija
3068/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et anteeksi toista miestä saa

Ettei miehinen ylpeys kolhuja sais

Talon herrana kukkoilla voit

Kun sun maineesi kärsivän en haluais

Juo jos tahdot kuin ennenkin joit

Mutta hurmurin elkeet ne mulle ei käy

Varo ettei sen merkkejä näy

Auta armias sua, jos sä pettäisit mua

Leppäkeihäänä lentäisit pois

Sua mä toisien kanssa en j

Vierailija
3069/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitähän miettinee homojen raizkattavana vankilassa sitten loppuelämänsä, että kannattiko ampua? ja edessä vielä iankaikkinen tuomio helvetissä....

Tiedoksesi, Jumalan edessä kaikki ihmiset oat samalla viivalla. Sama pätee synteihin. Jumala antaa synnin anteeksi JOS ihminen sitä vilpittömästi pyytää Jumalalta. Ja tässä tuleekin se, mitä uskosta osattomat eivät voi käsittää. Lauri Johansson on tämän selittänyt hyvin, ex-criminalsista voi kuunnella. Kyllähän sitä mielellään ajattelee, että "mä en ainakaan tappaisi ja olen parempi kuin tuo surmaaja."  Väärin. Me ollaan kaikki yhtä syntisiä Jumalan edessä. Ihminen ei voi tuomita kadotukseen, sen voi tehdä vain Jumala. Jos et elä Jumalan johdatuksessa, elät Saatanan vallan alla. Siitä harvemmin seuraa mitään hyvää. Lopputulos voi olla juurikin näin karmaiseva, mitä Henttaalla tapahtui. Se ei ole Jumalan vika, vaan ihmisen pahuuden ja kuka siihen pahuuteen yllyttää, eli saatana. 

Vierailija
3070/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin on noita kommentteja ihan yleisesti, että pettäminen on kaikista pahinta mitä voi tehdä niin ookoo, toki voi ajatella niin, mutta elämä jatkuu, eikä ketään voi omistaa. Jos joku pettää niin sitten pettää, minkäs sille voi. Ero ja kohti uutta.

Narsistin kanssa jos olet koskaan seurustellut niin tiedät että hän on se joka päättää miten suhde loppuu jos loppuu ja miten se loppuu. Janne on siitä surullinen esimerkki.

Tämän palstan mukaan jokaiselle eronneelle on sattunut narsistipuoliso. Aika erikoista, koska narsisteja ei ole koko väestöstä kuin pari prosenttia. 

Narsista käytöstä on sitäkin enemmän. Ja tiedetään että jopa 50% väestöstä kärsii jonkin asteisesta mielenterveyshäiriöstä.

Vierailija
3071/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitää tässä muistaa ettei mikään ohimenevä juttu vaan 10 vuoden vakava suhde

Sehän se siitä tekeekin karmivan, että voi noin vain lyödä pään sisään haulikolla kymmenen vuoden jälkeen

Toinen iski ensin henkisesti

Suhde oli ollut lopussa jo kauan, ja jos Rolf olisi tuntenut tippaakaan aitoa rakkautta Jannea kohtaan, olisi päästänyt tämän menemään. Tunsi kuitenkin vaan itserakkautta, omistushalua, katkeruutta ja mustasukkaisuutta, rakkaudesta ja Jannen huomioimisesta ei puhettakaan.

Vierailija
3072/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tanskassa välisiksisesti noin kuukauden. Ja voi sitä huutoa kun kämppä olikin jomobaarin vieressä

draamaa kadulla riitti kun välejä selviteltiin. Oli kyllä katu tulvillaan vähemmistöstressiä 

Vierailija
3073/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua mammapalstaa.

Puolet projisoi omaa jätetyksi tulemistaan ja ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää puolta nuorempaa ja köyhempää puolisoaan kontrolloinutta ja lopulta surmannutta alkoholistia. Koska vikahan on aina jättäjässä, ei koskaan jätetyssä.

Loput joko symppaa koska homoseksuaali tai ilkkuu koska h i n t t i.

Vaihtakaapa Jannen tilalle vaikka Jane, niin huomaatte miten absurdeja kommentteja.

Vierailija
3074/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkera tilitys poliisille

Poliisi kertoo, että Nordmo tuli ulos asunnosta vapaaehtoisesti. Poliisi kysyi tältä, onko asunnolla muita.

Hän vastasi, että vain hänen kuollut poikaystävänsä. Ehkä jossain kohtaa hän taisi mainita koiran.

Hän kertoi, että hän oli ampunut poikaystävänsä. En muista, mainitsiko hän, minkälaisella aseella tai montako kertaa.

Sitten hän kertoi siitä, että oli lyönyt uhria useaan kertaan aseella niin, että se oli hajonnut.

Poliisin mukaan Nordmo jatkoi kertomalla, että suhde oli päättynyt jokin aika sitten. Nordmo kertoi myös, että hänen poikaystävällään oli jo uusi kumppani.

Hän kertoi, että tämä uusi mies oli jotenkin paremmassa asemassa (työpaikassa) häneen nähden. Tämä oli häntä häirinnyt.

Hän sanoi, ettei pystynyt käsitellä tai kestää sitä tilannetta, että uhrilla on uusi miesystävä ja heidän pitkä historiansa oli pyyhitty po

Täysin ennakkoon suunniteltua. Eikä ole sanallakaan maininnut koiraa, vaikka nyt yrittää esittää, että suuttui, koska Janne ei mukamas halunnut ottaa koiraa hoitoon.

Vierailija
3075/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän jälkeen olen varma, että kyseessä on mur.ha. Haulikko tuotiin mukamas Suomeen, koska Fridaa piti kouluttaa ja käydä metsässä. Vävy kuitenkin todisti, että Frida toimi hyvin metsällä. Eli haulikko tuotiin mur.haamistarkoituksessa.

Vierailija
3076/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan kävin homobaareissa tanssimassa. Harmittomia paikkoja naiselle. Mutta homot osasivat kyllä olla todella ilkeitä toisilleen. Kerran todistin bussissa välikohtausta, jossa selvästi homopariskunta riiteli kovaäänisesti. Oli käsirysy todella lähellä. Tuossa hetkessä oli jotain todella pelottavaa. Hätkähdin, kun ymmärsin, että kummallakin on sen verran voimaa, että voivat halutessaan vahingoittaa toista. Eikä homojen väkivallasta edes puhuta mitään. Eikä huumeidenkäytöstä.

Vierailija
3077/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä mättää. Psykopatia olisi liian helppo selitys. Rolfin käytös oli omaisten mukaan muuttunut ja hän ei ollut ollut oma itsensä. Vävyn mukaan esim työhakemus oli ollut kuin 12-vuotiaan lapsen tuherrus. Ennen isoa bisnestä pyörittänyt mies oli taantunut ja ei saanut puhelinlaskujakaan maksettua. Lintumetsällä oli unohtunut perussäännöt kun mies oli ollut omissa maailmoissaan. Sporttinen ja aktiivinen mies oli laihtunut ja kuihtunut. Lasten mukaan isä oli ollut aina hyvä ja esikuvallinen, eikä tiettävästi ex-vaimokaan ole toisin todistanut. Miehen vireystila oli herättänyt läheisissä huolen, koska se oli ollut silmiinpistävän erilaista.

Olisiko kuitenkin muistisairauden alkuoireita? Voisi selittää persoonallisuuden muutokset ja myös väkivaltaisen käytöksen. Rolfin katseessa on oikeudenkäyntikuvien perustella "tyhjyyttä", joka voi selittyä tietysti tunnekylmyydellä, mutta se on myös hyvin yleinen piirre muistisairailla. 

Näinpä, ruma pettäjäjättäminen on uskomattoman rankkaa kenelle tahansa ja heikommille ylipääsemätöntä. Olisiko taas kannattanut hoitaa eroa hiukan siistimmin, niin ukko olisi saatu hoitoon ja Janne olisi saanut elämän.

Vierailija
3078/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tiedon siskoltani ennen kuin olimme lähdössä mökille. Minun tulisi tulostaa työpaikallani kutsu, jonka Rolf oli saanut Frida-koiran kasvattajalta.

Kuullaankohan sitä Raahelaista oikeudessa? Nyt näköjään selvisi että Frida-koiran kasvattaja kutsui Rolfin ampumaan Suomeen taajamaan.

Karmeaa olisi olla se joka tuon "Tervetuloa metsästämään Suomeen" - kutsun Rolfille alleirjoitti...

Vierailija
3079/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää homoja vai hinttareita? Kumpi on korrekti termi?

Vierailija
3080/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Henttaan paritaloasunto on vuokratontilla ja ei kovin kummoinen hintaansa nähden. Muistaakseni Ossin vastaavan pyynti oli joku 450t€. Kallista asua ja lisäksi ainakin osittain elättää nuorempaa puolisoa

Mites Ossilla nyt menee?

Ketju on lukittu.