Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen

Vierailija
15.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20117951

Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.

Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.

Kommentit (7150)

Vierailija
3101/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän jälkeen olen varma, että kyseessä on mur.ha. Haulikko tuotiin mukamas Suomeen, koska Fridaa piti kouluttaa ja käydä metsässä. Vävy kuitenkin todisti, että Frida toimi hyvin metsällä. Eli haulikko tuotiin mur.haamistarkoituksessa.

Koetapa rauhoittua.

Vävy sanoi ettei ammuttu kertaakaan, koska lintuja ei näkynyt.

Joten koira ei ole voinut pelästyä aseen laukaisua.

instagramissa rolf kehui Fridan toimintaa metsällä heti reissun jälkeen, harmitteli vaan että saalis jäi saamatta. Liki puoli vuotta myöhemmin muisti ettei se koira metsällä oikein toiminutkaan, vaan että tarkoitus oli treenata koiran kanssa paritalon puolikkaassa. 

Lokakuun alussa 2024, kuten monina aiempinakin syksyinä, Nordmo oli pienriistametsällä Norjan Grongissa, noin 80 kilometriä kotikaupungistaan Steinkjeristä koilliseen.

Reissu oli pettymys, hän harmitteli sosiaalisessa mediassa. Saalista ei tullut, mutta Frida-koira oli sentään tehnyt parhaansa.

Vierailija
3102/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin mukaan Nordmo ei vaikuttanut järkyttyneeltä tai muutoinkaan poissaolevalta.

Kuseeko puolustus taas omiin muroihinsa?

Ei puolustus sanonut hänen olleen järkyttynyt vaan että istui odottamassa poliiseja apaattisena. Odotti heitä siis apaattisena = ei yrittänyt hävittää asetta tai muuttaa uhrin asentoa jne.

Kävi hakemassa kaupasta voitonkaljat ennen kyttien tuloa ja nautti olostaan. Hänhän voitti pelin koska jäi henkiin eikä Janne saanut jätettyä häntä vaan kuoli hänen luonaan. Lisäksi hän oli viimeinen joka Jannea suuteli ja Janne oli siinäkin mielessä hänen edelleen. 

Juurikin näin. Etenkin tuo kuvaaminen ja hyvästely kuvaa täysin suunnitelmallisuutta. Mikäli kyse olisi yllättäen ja suunnittelematta tehdystä teosta, niin mikään tuollainen ei tulisi mieleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin ihminen on tullut jätetyksi, mutta harva silti lähtee tappamaan. Tämä mies on kuitenkin yhteiskunnan hyväosaisia, joten nuo taloudelliset ongelmat teon selityksinä kuulostavat hieman korneilta. Jos on elänyt yli varojensa niin siitä voi vain itseään syyttää.

Suomessa on tietääkseni pulaa eläinlääkäreistä, joten miksi ei saanut töitä? 

On kyllä hyvin erikoista, jos korkeasti koulutettu ja koko pienen ikänsä hyväpalkkaista hommaa tehnyt ihminen saisi itsensä ajettua niin persaukiseksi, ettei saa puhelinlaskua maksettua. Ja miksei tosiaan onnistunut työllistymään alalle, jonka tekijöistä on huutava pula? Kyllä se ongelma tässäkin kohtaa on jossain ihan muualla.

Puhelinlaskun maksamattomuus ei taida tässä kohtaa johtua persaukisuudesta, vaan psyykkisestä tilasta. Esim. Minä olen masentunut, teen 100% työaikaa ja töistä saan runsaasti kehuja. Kuitenkin minulla on pari laskua rästissä, kun ei masennuksen vuoksi ole saanut aikaiseksi vain maksaa. Samantyylistä voi olla psykoosissa, kaksisuuntaisessa tai vaikka muistisairaudessa, tai ihan vain runsaan stressin alla.

Vierailija
3104/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kertonut poliisille, että raivostui, kun kaveri kieltäytyi koiran hoidosta ja siksi tarttui ladattuun haulikkoon, niinkuin satuili oikeudessa. Mäiski vielä pään tohjoksi pyssyn piipulla. 

Vierailija
3105/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yrittäneet saada hänet jaloilleen. Se ei ole onnistunut. Näin jälkeenpäin, kun olemme katsoneet hänen työhakemuksiaan, ne ovat näyttäneet 12-vuotiaan tekemiltä.

Poika ei kertomansa mukaan ole huomannut isänsä olleen mustasukkainen Puhakan uudesta kumppanista. Poliisille poika kertoi viime syksynä toisin:

Isä varmaan tunsi mustasukkaisuutta tultuaan jätetyksi toisen miehen vuoksi.

Eli mustasukkasuuksissaan tehty mur ha!

Vierailija
3106/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlaskun maksamattomuus ei taida tässä kohtaa johtua persaukisuudesta, vaan psyykkisestä tilasta. Esim. Minä olen masentunut, teen 100% työaikaa ja töistä saan runsaasti kehuja. Kuitenkin minulla on pari laskua rästissä, kun ei masennuksen vuoksi ole saanut aikaiseksi vain maksaa. Samantyylistä voi olla psykoosissa, kaksisuuntaisessa tai vaikka muistisairaudessa, tai ihan vain runsaan stressin alla.

hyvinpä jaksat kuitenkin öyhöttää täällä

Vierailija
3107/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikoinaan kävin homobaareissa tanssimassa. Harmittomia paikkoja naiselle. Mutta homot osasivat kyllä olla todella ilkeitä toisilleen. Kerran todistin bussissa välikohtausta, jossa selvästi homopariskunta riiteli kovaäänisesti. Oli käsirysy todella lähellä. Tuossa hetkessä oli jotain todella pelottavaa. Hätkähdin, kun ymmärsin, että kummallakin on sen verran voimaa, että voivat halutessaan vahingoittaa toista. Eikä homojen väkivallasta edes puhuta mitään. Eikä huumeidenkäytöstä.

Ei ole harmittomia paikkoja naisille. Miehet, yleensä ulk kiks et kähmivät naisia ja vahtaavat naisten laseja milloin sopiva hetki on pudottaa tyrmäystippoja lasiin. Miehet, niin kanttikset kuin ulk kiks et tarjoilevat naisille (ja miehille) ilmaisia juomia, joihin pudotettu tippoja/jauhetta. Miehet tulevat houkuttelemaan naisia hämäriin takseihin ja kysyvät kiinnostaisko seksi. Yleensä eivät e

Ööö, missään lauseessani en mainitse puhuvani nykypäivän Helsingistä. Tuosta kuvauksestani on jo vuosia.

Vierailija
3108/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nykyisen DTM:n paikan nimi Teurastamo on hyvin enteellinen. Samoin edesmenneen paikan Kvääristö (hyvin helposti nimi muuntuu Kivääristöksi) on hyvin enteellinen. Jos minä laittaisin ravintolan pystyyn niin en herrajuma ainakaan mihinkään Teurastamo-nimiseen.

Vierailija
3109/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs? Oli eronnut ainakin avioliitosta ja ilmeisesti myös pitkästä homosuhteesta. Onko voinut oikeasti olettaa nappaamansa suositun teinin olevan hänen vanhuudenturva?

Hänellä oli perhettä ja varaa terapiaan. Kunpa olisi tukeutunut niihin.

Nordmon todistuksen mukaan hän oli parisuhteessa, kun Janne otti yhteyttä. Jossain muussa yhteydessä, en muista missä, on tullut ilmi, että myös uusi rakas oli parisuhteessa.

Rolf on siis itse pettäjä.

Vierailija
3110/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan kertonut poliisille, että raivostui, kun kaveri kieltäytyi koiran hoidosta ja siksi tarttui ladattuun haulikkoon, niinkuin satuili oikeudessa. Mäiski vielä pään tohjoksi pyssyn piipulla. 

Näillä tiedoilla miettisin toiseen kertaan alkaisinko seurustelemaan kumppanin kanssa joka kertoo harrastavansa eläinten tap pamista jota myös metsästykseksi kutsutaan. Luultavasti en.

Vierailija
3111/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt pyynnön esitutkintapöytäkirjasta. Ensimmäinen kerta kun olen näitä itse pyytänyt, katsotaan menikö oikein

Vierailija
3112/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän jälkeen olen varma, että kyseessä on mur.ha. Haulikko tuotiin mukamas Suomeen, koska Fridaa piti kouluttaa ja käydä metsässä. Vävy kuitenkin todisti, että Frida toimi hyvin metsällä. Eli haulikko tuotiin mur.haamistarkoituksessa.

Koetapa rauhoittua.

Vävy sanoi ettei ammuttu kertaakaan, koska lintuja ei näkynyt.

Joten koira ei ole voinut pelästyä aseen laukaisua.

instagramissa rolf kehui Fridan toimintaa metsällä heti reissun jälkeen, harmitteli vaan että saalis jäi saamatta. Liki puoli vuotta myöhemmin muisti ettei se koira metsällä oikein toiminutkaan, vaan että tarkoitus oli treenata koiran kanssa paritalon puolikkaassa. 

Lokakuun alussa 2024, kuten monina aiempinakin syks

Jo tuo kuva miten roikottaa tap pa maansa (lue mrhaamaansa) lintua on aika etova. Samalla tavalla tekisi ihmisellekin. Miltä mahtaa linnusta tuntua? Entä ihmisestä? Tervejärkinen ei harrasta huvikseen amm us kelua.

Vierailija
3113/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä tiedoilla miettisin toiseen kertaan alkaisinko seurustelemaan kumppanin kanssa joka kertoo harrastavansa eläinten tap pamista jota myös metsästykseksi kutsutaan. Luultavasti en.

tai anaaliyhdyntää

Vierailija
3114/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin nyt pyynnön esitutkintapöytäkirjasta. Ensimmäinen kerta kun olen näitä itse pyytänyt, katsotaan menikö oikein

onko jo erektio?

Vierailija
3115/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rolfin instapäivitys Norjan metsäreissulta todistaa samaa, sillä siinäkin vaan kehui koiraa.

Vierailija
3116/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapettu lintu tuskin tuntee enää mitään.

Vierailija
3117/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rolfin instapäivitys Norjan metsäreissulta todistaa samaa, sillä siinäkin vaan kehui koiraa.

Mutta itse reissu oli hänen mukaansa pettymys.

Vierailija
3118/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei kertomansa mukaan ole huomannut isänsä olleen mustasukkainen Puhakan uudesta kumppanista. Poliisille poika kertoi viime syksynä toisin:

Isä varmaan tunsi mustasukkaisuutta tultuaan jätetyksi toisen miehen vuoksi.

Hyvin poika osaa kertoa ja muistaa asioita, samaa sarjaa isänsä kanssa!

Vierailija
3119/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ihminen?

Vierailija
3120/7150 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ihminen?

Kuolleena tuskin mitään.

Ketju on lukittu.