Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
en vieläkään ymmärrä tuon typerän tötterön ostoa espoosta
aivan liian kallis tulohin nähden
Janne on työskennellyt myyjänä AmerSportsilla ja Suunnolla markkinoinnissa ainakin harjoittelunsa. Tämä yleistä tietoa, löytyi vielä aiemmin tuo Puhakan LinkedIn-profiilikin. Suunnolla on tässä vuosien aikana ollut useat yt:t ja moni osaaja on saanut kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuullaan Rolfin ystävää. Ja kuten arvelin, nyt alkoi Jannen mustamaalaaminen gold diggeriksi.
Vaikutti siltä, että he olivat samanvertaisia. Viimeisen parin vuoden aikana vaikutti siltä, että Rolf tuki Jannea hyvin paljon.
Kyllähän Janne tuossa oli se joka eli Rolfin rahoilla.
Jannella oli 2700e kk tulot. Se on ihan ok palkka nykyään.
trukkikuskin palkka
Se on ihan sama onko hyllyttäjän palkka vai av-pellen palkka, mutta elättäjää ei noilla tuloilla tarvita. Älä harhauta pointtia.
tiedät itsekin ettei tuollaisella nälkäpalkalla asuta uudessa paritalossa espoon henttaalla
No mitä sitten. Tietämättä heidän rahajärjestelyistään tai lainoistaan yhtään mitään, niin jos puhutaan yleisesti ottan, niin on ihan normaalia, että pitkässä parisuhteessa jaetaan yhteinen elintaso. Jos toinen on varakkaampi tai tienaa enemmän, niin on aivan tavallista asua vaikkapa ns. hienommassa talossa, mihin sillä pienituloisemalla olisi itsellään varaa.
Jos puhutaan tästä tapauksesta, niin noiden tulotietojen mukaan Jannella oli joka tapauksessa ihan persus ok tulot siis itselläänkin, eikä siis ollut siten mitenkään toisen varassa, eli toinen ei mitä todennäköisimmin niin sanotusti elättänyt.
Miksi raha-asiat ja niiden suunnittelu etukäteen meni Nordmolla ilmeisesti niin pieleen, niin se ei ole varsinaisesti kunnolla kaikkinensa tiedossa.
Mutta jos ongelmien tultua kuvioihin, kun asiat eivät suju haluamallaan tavalla, alkaa vaikkapa hyvinkin ikäväksi sille lähimmälleen, kuten tuollaisissa tilanteissa esimerkiksi narsistiset ihmiset tavallisesti reagoivat, niin sellaisella taatusti on iso vaikutus parisuhteeseen ja sen loppumiseen. Käytöksensä ei esim. narsistinen näe olevan se varsinainen onglman ydin, vaan muut asiat ja ihmiset ovat hänen mielestään onglmien syy, ja hän kokee usein joutuneena jonkin vääryyden kohteeksi.
Kävi tunteiden päälle kun tajusi ettei enää pääse panemaan alle kolmekymppistä koskaan. Ja sekin että hänet vaihdettiin nuorempaan sekä rikkaampaan koska Jannella oli valinnanvaraa ja sai sellaisen. Nordmo taas ei saisi enää aiemman kaltaista saati sitä parempaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä mättää. Psykopatia olisi liian helppo selitys. Rolfin käytös oli omaisten mukaan muuttunut ja hän ei ollut ollut oma itsensä. Vävyn mukaan esim työhakemus oli ollut kuin 12-vuotiaan lapsen tuherrus. Ennen isoa bisnestä pyörittänyt mies oli taantunut ja ei saanut puhelinlaskujakaan maksettua. Lintumetsällä oli unohtunut perussäännöt kun mies oli ollut omissa maailmoissaan. Sporttinen ja aktiivinen mies oli laihtunut ja kuihtunut. Lasten mukaan isä oli ollut aina hyvä ja esikuvallinen, eikä tiettävästi ex-vaimokaan ole toisin todistanut. Miehen vireystila oli herättänyt läheisissä huolen, koska se oli ollut silmiinpistävän erilaista.
Olisiko kuitenkin muistisairauden alkuoireita? Voisi selittää persoonallisuuden muutokset ja myös väkivaltaisen käytöksen. Rolfin katseessa on oikeudenkäyntikuvien perustella "tyhjyyttä", joka voi selittyä tietysti tunnekylmyydellä, mutta se on myös hyvin yleinen piirre muistisairailla.
Tosin hyvin kyllä muistaa mitä teki ennen Jannen murhaa. Ja se viesti sille ystävälle mitä tekee Jannelle. Mutta voihan tuolla päässä olla jotain mikä on persoonaa muuttamassa ehkä kasvain. Tosin stressikin voi muuttaa persoonallisuutta, hyvänä esimerkkinä vaikka Sanna Marin.
"Että uusi mies olisi jotenkin paremmassa työssä häneen verrattuna. Tämä oli häntä häirinnyt. Hän kävi läpi myös sitä, että uhri oli ollut uuden kumppaninsa kanssa heidän talossaan, todistaja sanoo."
Joo, ei yhtään katkera ja otti eron hyvin. Poliisille ensimmäisenä pitää kertoa että kyllä se Janne oli kirurgin kanssa siellä meidän sängyssä. Poika ja vävykin tästä tiesivät :D Pitänyt ihan kaikille kertoa mutta ei missään nimessä pakkomiellettä.
pitää tässä muistaa ettei mikään ohimenevä juttu vaan 10 vuoden vakava suhde
Se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen
Jos sä toisien kanssa vain meet
Muuten sauhuta saat, sua mä kieltele en
Mutta muista, jos virheen sä teet
Sua mä toisien kanssa en jaa
Paras miettiä ootko nyt onnellinen
Sä et anteeksi toista miestä saa
Ettei miehinen ylpeys kolhuja sais
Talon herrana kukkoilla voit
Kun sun maineesi kärsivän en haluais
Juo jos tahdot kuin ennenkin joit
Mutta hurmurin elkeet ne mulle ei käy
Varo ettei sen merkkejä näy
Auta armias sua, jos sä pettäisit mua
Leppäkeihäänä lentäisit pois
Kaapin paikan sä kernaasti määrätä saat
Ja mä kiltisti täyttäisin sen
Ja jos toisien nähden sä käskyjäs jaat
Niin mä siitäkään suuttuisi en
Ole herra, mut herrana käyttäydy myös
Ja mun kanssani vietä myös yös
Auta armias sua, jos sä pettäisit mua
Silloin laulusi laulettu ois
Puhakan tuloilla ei olisi saanut lainaa 500 000€ puolikkaaseen. Kaksikerroksinen kivitalo Espoossa rinteessä = ei kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitänyt yhtään tästä Puhakasta. Jotain outoa siinä oli.
harva ei pidä outona 19-vuotiaan suhdetta lähes 60-vuotiaaseen hinttimieheen
Gold digger meininkiä
Vierailija kirjoitti:
Sehän se siitä tekeekin karmivan, että voi noin vain lyödä pään sisään haulikolla kymmenen vuoden jälkeen
Vierailija kirjoitti:
"Että uusi mies olisi jotenkin paremmassa työssä häneen verrattuna. Tämä oli häntä häirinnyt. Hän kävi läpi myös sitä, että uhri oli ollut uuden kumppaninsa kanssa heidän talossaan, todistaja sanoo."
Joo, ei yhtään katkera ja otti eron hyvin. Poliisille ensimmäisenä pitää kertoa että kyllä se Janne oli kirurgin kanssa siellä meidän sängyssä. Poika ja vävykin tästä tiesivät :D Pitänyt ihan kaikille kertoa mutta ei missään nimessä pakkomiellettä.
He has a better job than I have and they fucked in my bed I just couldn't take it anymore
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se siitä tekeekin karmivan, että voi noin vain lyödä pään sisään haulikolla kymmenen vuoden jälkeen
Toinen iski ensin henkisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitänyt yhtään tästä Puhakasta. Jotain outoa siinä oli.
harva ei pidä outona 19-vuotiaan suhdetta lähes 60-vuotiaaseen hinttimieheen
Gold digger meininkiä
Ja kun ensimmäinen kaivos ehtyy, niin siirrytään parempaan kultakaivoksee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän ei mielellään halunnut puhua niistä asioista Jannen kanssa. Hän ei halunnut puhua Jannesta mitään kielteistä."
Jannen äidillä taitaa olla täysin päinvastainen kokemus....
Niin?? Mitä sitten ihmiset voi puhua eri asioita eri ihmisille. Ei siinä ole mitään ihmeellistä
Tuollaista käytöstä kutsutaan kaksinaamaisuudeksi.
Niinkuin Nordmolla tunttuu olevan sama muidenkin aioiden suhteen. esim:
- Hän itse eikä tuttunsa olisi uskonet Nordmosta mitään väkivaltaista, eikä mitään syytä häntä olisi ollut pelätä heidän mukaansa. Mutta niinpä murhasi.
- Suhde oli tasapainoinen eikä mustasukkaisuutta tai kontrollointia ollut, paitsi siskolle oli kertonut, että Janne kuullu vain hänelle, ja sisko sekä joku Jannen kaveri myös oli pannut asian merkille jo kauan aikaa sitten.
- Valitti ettei Janne hoida koiraa, muttei suostunut antamaan Jannelle rakasta koiraa erossa hänelle, vaan uhkaili vievänsä mukanaan Norjaan.
jne
turska ollut henkisesti ja fyysisesti täysin raunio
toivottavasti on saanut nyt maittavaa ja ilmaista verovaroillani kustannettua vankilaruokaa että pääsee taas jaloilleen
Minä taas en yhtään pidä tästä norskista. Jotain outoa siinä on. Todella paljon jotain hyvin outoa ja vastenmielistä, ettei sanoisi yököttävää.