mies raivoaa
Tuleeko kaikista miehistä pitkissä suhteissä kärtsyjä huutajia? Miehestä kuoriutui parin ensimmäisen vuoden jälkeen enenevässä määrin tällainen, mutta tyhmänä naisena tein vielä tämän kanssa parikin lasta. Menneellä viikolla hänellä meni hermot jopa kolme kertaa ja aina nuo tilanteet eskaloituu ihan järjettömiksi. Mitää fyysistä väkivaltaa ei siis ole, mutta mies on todella ruma suustaan ja ei nyt tule mieleen sellaista loukkasta mitä en hänen suustaan olisi kuullut. Isäni on samanlainen ja en ihan todella tiedä onko vaihtoehdot sietää huutamista tai olla yksin.
Toisaalta mies on hyvä isä ja lapset rakastavat häntä. Tuntuu vaan aika mahdottomalta opettaa lapsille että toisia ihmisiä pitää kohdella hyvin ja vihanhallintaa kehittää kun nelikymppisellä isälläkään ei ole homma hallussa. Terapiat on käyty mutta todellista halua muutoksen ei sitten vissiin ole kun ei näy onnistuvan. Miehen mielestä vika on minussa koska minulla on joskus omia mielipiteitä ja en aina komppaile häntä.
Olen miettinyt eroa, mutta se tarkoittaisi sitä että lapsilla olisi kaksi kotia ja esim. joulut viettäisin ilman lapsia. Jotenkin se tuntuu tosi surulliselta ajatukselta, mutta toisaalta ehkä löytäisin muista eronneista vertaistukea. Minun puoleltani ei siis ole isovanhempia eikä perhettä mutta miehen puolelta on. Synttäreiksi varmaan saisin lapset kun mies mielellään jättää juhlien järjestämisen minulle.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Täysin käsittämätön ketju. Ikinä ei ole kukaan mies minulle huutanut, huoritellut tai vähätellyt. Jos näin olisi tapahtunut, se olisi ukko lentänyt luiskaan saman tien. Miksi te naiset siedätte ala-arvoista kohtelua?
Vai käsittämätön? Eikä tässä edes ole alkoholismi tai väkivalta mukana.
Naisilla on omat syynsä sietää, kärsiä ja kestää, kaikki eivät ole niin erinomaisia kuin sinä. Monet haluavat perheensä olevan yhtä, ja lapsilla isän, vaikka tilanne olisikin todella epätoivoinen. Valitettavaa, mutta totta. Ketään ei voi väkisellä auttaa, lastensuojelu on usein se viimeinen etappi.
Ex mies alkoi olla tollanen kotona, kun poti huonoa omatuntoa salasuhteestaan. Yritti järjestää kotona olemisen kurjaksi, jotta voisi erota, kun ei ollut munaa ottaa eroa, vaan odotteli, että mulla tuli mitta täyteen kiukutteluaan.
Vierailija kirjoitti:
Ex mies alkoi olla tollanen kotona, kun poti huonoa omatuntoa salasuhteestaan. Yritti järjestää kotona olemisen kurjaksi, jotta voisi erota, kun ei ollut munaa ottaa eroa, vaan odotteli, että mulla tuli mitta täyteen kiukutteluaan.
Hyi hemmetti, toivottavasti se on nyt sen vosunsa kanssa, joka tulee kokemaan ihan saman kohtelun, ja sulla hyvä elämä ilman tuollaista sikaa.
Meillä mies kehuskeli aikansa ihanaa työkaveriaan, kunnes naikkonen pyysi johonkin luumuviininmaistajaisiin. Se olikin viimeinen pisara, ehkä ei viinin, mutta mun sietokyvyn. Näillä kusipäillä on se ikävä piirre, että ne tulevat ovelle vonkaamaan takaisin.
"Kuule kultaseni, oletko nähnyt lompakkoani?" = Mies huusi raivoissaan minun hukanneen lompakkoni.
Aloittaja täällä. Surullista mutta yksi syy miksi siedän tätä on se että todella haluaisin perheen. Olen muuttanut kauas lapsuudenperheestäni, sisarukseni eivät ole yhteyksissä ja vanhempani eivät elossa. Olemme muuttaneet tähän maahan muutama vuosi sitten eli en tunne ketään pidemmän kuin nuo vuodet. On helppo sanoa että muuta sitten jonnekin missä on tukiverkot, mutta ei niitä lapsia niin vain oteta ja muuteta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja täällä. Surullista mutta yksi syy miksi siedän tätä on se että todella haluaisin perheen. Olen muuttanut kauas lapsuudenperheestäni, sisarukseni eivät ole yhteyksissä ja vanhempani eivät elossa. Olemme muuttaneet tähän maahan muutama vuosi sitten eli en tunne ketään pidemmän kuin nuo vuodet. On helppo sanoa että muuta sitten jonnekin missä on tukiverkot, mutta ei niitä lapsia niin vain oteta ja muuteta.
Voisiko tätä alapeukuttanut selittää näkemyksiään kiitos? Et ymmärrä pitkäaikaisten ihmissuhteiden tärkeyttä koska sinulla on niitä aina ollut?
Edelleenkään se ei ole tasan kenenkään toisen miehen vika, että sinulla, ja jokaisella muullakin palstamammalla, on paska mies. Emme me pakota teitä olemaan niiden paskojen miestenne kanssa.
- Kaikki maailman miehet paitsi se teidän lemmikkiapinanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen esimerkki raivarin arvoisesta tilanteesta. Vein miehen baariin kaverinsa synttäreille samaa matkaa kun lapsen uimatunnille. Mies ei halunnut lähteä ajoissa kun ei halunnut olla perillä liian aikaisin, mutta se tarkoitti sitä että me oltiin uimahallilla myöhässä. Viivytteli lähtöä ja kun sanoin miehelle että me ei ehditä sinne ajoissa niin raivostui siitä mulle. No, ei ehditty eli en ollut väärässä. Vissiin hän päättänyt ettei meidän myöhästymisillä ole väliä.
kertokaa miten tässä taas olin hirveä besserwisseri? Kamalaa henkistä väkivaltaa pyytää että lähdetään ajoissa.
Toi viivyttely ja toisen myöhöstyttäminen tahallaan on muuten ääriraivostuttavaa. Itse olen sellainen, että inhoan kauheaa kiirettä ja juoksua paikasta toiseen, ja sitten toinen viivyttelee selkeästi tahallaan ihan vaan kiusatakseen. Itselläni jäi aikoinaan laste
Tässä tilanteessa sanotaan, että lapsen uimatunti alkaa klo 18 ja jos sinä aikuinen ihminen et ole siihen mennessä autossa, auto lähtee ilman sinua. Mene omalla kyydilläsi. Mene vaikka taksilla. Huuda ihan itteksesi täällä, mua ei kuule kiinnosta.
Yksinkertaisesti lopeta tuollaisen sietäminen ja löydä selkärankasi, sisko.
terv. se lapsen lähettämisestä omaan huoneeseen kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään se ei ole tasan kenenkään toisen miehen vika, että sinulla, ja jokaisella muullakin palstamammalla, on paska mies. Emme me pakota teitä olemaan niiden paskojen miestenne kanssa.
- Kaikki maailman miehet paitsi se teidän lemmikkiapinanne.
Missä olen väittänyt että on jonkun muun miehen vika? Kysyin onko tällainen yleistäkin käytöstä miehille pitkässä suhteessa, itselläni kun ei ole kokemusta monesta suhteesta. Samapa se kai olisi kestää tätä miestä joka on sentään lasteni isä jos tällainen on miehille yleistäkin käytöstä, tai toisaalta sitten vaihtoehtona on olla yksin. Ei sillä että edes kiinnostaisi joku uusi suhde seuraavaan 15 vuoteen, en halua lapsiani mihinkään uusperheeseen.
No OK sitten, se mitä kirjoittelen tänne on ilmeisesti paljon haitallisempaa kuin mitä AP joutuu kokemaan? Miksi sinä hyökkäät minun kimppuuni - eikös tässä nyt olisi asiana ottaa kantaa AP:n tilanteeseen.