mies raivoaa
Tuleeko kaikista miehistä pitkissä suhteissä kärtsyjä huutajia? Miehestä kuoriutui parin ensimmäisen vuoden jälkeen enenevässä määrin tällainen, mutta tyhmänä naisena tein vielä tämän kanssa parikin lasta. Menneellä viikolla hänellä meni hermot jopa kolme kertaa ja aina nuo tilanteet eskaloituu ihan järjettömiksi. Mitää fyysistä väkivaltaa ei siis ole, mutta mies on todella ruma suustaan ja ei nyt tule mieleen sellaista loukkasta mitä en hänen suustaan olisi kuullut. Isäni on samanlainen ja en ihan todella tiedä onko vaihtoehdot sietää huutamista tai olla yksin.
Toisaalta mies on hyvä isä ja lapset rakastavat häntä. Tuntuu vaan aika mahdottomalta opettaa lapsille että toisia ihmisiä pitää kohdella hyvin ja vihanhallintaa kehittää kun nelikymppisellä isälläkään ei ole homma hallussa. Terapiat on käyty mutta todellista halua muutoksen ei sitten vissiin ole kun ei näy onnistuvan. Miehen mielestä vika on minussa koska minulla on joskus omia mielipiteitä ja en aina komppaile häntä.
Olen miettinyt eroa, mutta se tarkoittaisi sitä että lapsilla olisi kaksi kotia ja esim. joulut viettäisin ilman lapsia. Jotenkin se tuntuu tosi surulliselta ajatukselta, mutta toisaalta ehkä löytäisin muista eronneista vertaistukea. Minun puoleltani ei siis ole isovanhempia eikä perhettä mutta miehen puolelta on. Synttäreiksi varmaan saisin lapset kun mies mielellään jättää juhlien järjestämisen minulle.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa sille kakkosta. Se saa parisuhteen uuteen kukoistukseen!
Miten sun peräsuoli tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti nyt miehet, siis naisella ei saa olla omaa mielipidettä ollenkaan? Tai jos on niin ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen kun se voidaan ottaa neuvomisena.
Miten tämä olisi jotenkin eri asia toisinpäin? Miettikää naiset itse haluaisitteko seurustella kontrollifriikin kanssa? Narsistin kanssahan se on jännä puoli, että näennäisestä tyytymättömyydestä huolimatta narsisti ei halua erota, vaan itse asiassa nauttii siitä kaaoksesta, jonka avulla hän hallitsee tilannetta.
Tällä foorumilla pätee katsos täysin eri standardit naisiin ja miehiin.
Miehet on niin yksinkertaisia, ettei ne tajua ellei niille anna samalla mitalla takaisin. Seuraavan kerran kun alkaa huutaa, huuda takaisin vielä vähän kovempaa. Käytä kaikki loukkaukset mitä mieleen tulee ihramahasta imbesilliin ja impotenttiin. Katotaan sitten muuttuuko ääni kellossa.
Toinen esimerkki raivarin arvoisesta tilanteesta. Vein miehen baariin kaverinsa synttäreille samaa matkaa kun lapsen uimatunnille. Mies ei halunnut lähteä ajoissa kun ei halunnut olla perillä liian aikaisin, mutta se tarkoitti sitä että me oltiin uimahallilla myöhässä. Viivytteli lähtöä ja kun sanoin miehelle että me ei ehditä sinne ajoissa niin raivostui siitä mulle. No, ei ehditty eli en ollut väärässä. Vissiin hän päättänyt ettei meidän myöhästymisillä ole väliä.
kertokaa miten tässä taas olin hirveä besserwisseri? Kamalaa henkistä väkivaltaa pyytää että lähdetään ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on 3v. ja 5v. Varsinkin vanhempi on ihana kiltti herkkä poika. Nuorempi on normaali uhmaikäinen ja oikeastaan joskus käytös on aika samanlaista kuin miehen. Varmasti alkavat huutaa minulle koska isä näyttää mallia. Tätä olen miettinyt, onko parempi ettei ole ydinperhettä eikä saa parisuhteesta sitten minkäänlaista mallia.
Jaa että mikä olisi huonommin? Miehellä on mukava perhe jota en toki pidä omanani, en olisi enää osa sitä eron jälkeen. Asutaan kivassa talossa ja on puutarha, samaan ei olisi yhdellä palkalla varaa. Asumme molemmat paikkakunnalla jossa meillä ei ole muuta kuin työt, mutta varmaan asuttaisi täällä ikuisesti jatkossakin koska kuka muuttaa eron jälkeen ex puolison mukana jonnekin muualle varsinkin jos ei ole siellä töitä valmiina? Monesta asiasta tulisi aika paljon monimutkaisempaa.
Voi sinua tyhmää nautaparkaa. Ainoa neuvo on tämä: toiset ihmiset kohtelevat sinua just niin kuin annat heidän kohdella. Mietipä tätä.
Vierailija kirjoitti
Voi sinua tyhmää nautaparkaa. Ainoa neuvo on tämä: toiset
Et ole yhtään miestäni parempi. Ei toisia tarvitse nimitellä edes anonyyminä keskustelupalstoilla.
Ja taaski saa koko sukupuolta syyllistävä ketju olla, modet: Pistää ihmisen ajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Voi sinua tyhmää nautaparkaa. Ainoa neuvo on tämä: toiset
Et ole yhtään miestäni parempi. Ei toisia tarvitse nimitellä edes anonyyminä keskustelupalstoilla.
Ei tarvi mutta voi. Ehkä sulla herää jotakin ajatuksia. Kohtelet itseäsi väärin. Tee nyt korjausliike. Jos laitat voimakkaasti vastaan miehelle, voi olla, että löydät itsesi teho-osastolta. Jos nostat kytkintä, elämäsi on todnäk paljon paljon parempaa vuoden tai kahden päästä. Älä ole uhri.
Minä sanoisin miehelle, että "etsit nyt oman kämpän. Minun ja lasten ei tarvitse kuunnella huonoa käytöstä"
Sitähän se on. Miehesi on idiootti, joka käyttäytyy luvattoman huonosti. Oikea moukka.
Tuollaiselle pitäisi sanoa kuin pikkulapselle, että mene huoneeseesi rauhoittumaan, ja tulet sitten takaisin kun osaat käyttäytyä - tai tulee rangaistus.
Kun te modet kynsin ja hamoain puollatte naisten kömpelöitä valehteluja, niin ettekö tajua tekevänne yleiselle käsitykselle naisista hallaa?
Vierailija kirjoitti:
Toinen esimerkki raivarin arvoisesta tilanteesta. Vein miehen baariin kaverinsa synttäreille samaa matkaa kun lapsen uimatunnille. Mies ei halunnut lähteä ajoissa kun ei halunnut olla perillä liian aikaisin, mutta se tarkoitti sitä että me oltiin uimahallilla myöhässä. Viivytteli lähtöä ja kun sanoin miehelle että me ei ehditä sinne ajoissa niin raivostui siitä mulle. No, ei ehditty eli en ollut väärässä. Vissiin hän päättänyt ettei meidän myöhästymisillä ole väliä.
kertokaa miten tässä taas olin hirveä besserwisseri? Kamalaa henkistä väkivaltaa pyytää että lähdetään ajoissa.
Toi viivyttely ja toisen myöhöstyttäminen tahallaan on muuten ääriraivostuttavaa. Itse olen sellainen, että inhoan kauheaa kiirettä ja juoksua paikasta toiseen, ja sitten toinen viivyttelee selkeästi tahallaan ihan vaan kiusatakseen. Itselläni jäi aikoinaan lasten ollessa pieniä eräs tilaisuus kokonaan välistä, kun mies tahallaan viivytteli niin kauan kaupassa, etten ehtinyt bussiin. Opettelin valehtelemaan sujuvasti menojeni ajankohdat aikaisemmaksi. Nyt kun lapset on jo isoja, en edes viitsi kertoa hänelle milloin olen minnekin menossa. Joo, tosi terveellä pohjalla on tämä liitto. Not.
Vierailija kirjoitti:
Kun te modet kynsin ja hamoain puollatte naisten kömpelöitä valehteluja, niin ettekö tajua tekevänne yleiselle käsitykselle naisista hallaa?
ei hamoain vaan hampain
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla olisi huonommin, jos et enää kuuntelisi huutamista vaan eläisit ihan omaa kivaa elämääsi? Minkä ikäisiä lapset? Joko he ovat alkaneet huutaa sinulle samalla tavalla kuin isänsä?
Sitten hyvä ehdotus: hanki peltorit tai muut hyvät kuulosuojaimet, jotka nappaat korville silloin, kun mies alkaa huutaa. Siis sellaiset, joista voit kuunnella kivaa musiikkia. Siinäpä sitten lauleskelet, kun mies huutaa.
Ja vastaus kysymykseen, muuttuvatko kaikki miehet: aika monet muuttuvat. Miesten vaihdevuodet eivät ole tarua, sillä todella monen miehen käytös muuttuu 40-50-vuotiaan ja tasaantuu sitten myöhemmin.
Minulla on kokemusta vain yhdestä 61-vuotiaasta, jonka tapasin, kun hän oli 25-vuotias. Hän ei ollut huutaja aluksi eikä ole sitä vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja taaski saa koko sukupuolta syyllistävä ketju olla, modet: Pistää ihmisen ajattelemaan.
No ei ole koko sukupuolta syyllistävä ketju. Oman kokemukseni perusteella ainoastaan isäni ja mieheni käyttäytyvät näin. Kiinnostaa onko tämä jotenkin miehille tyypillistä parisuhteessa kun itse en muusta tiedä. Itselläni on vain yksi aikaisempi suhde ja se loppui miehen pettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vinkuja sinä oikein olet?
Tässä tämä ongelma onkin: "Miehen mielestä vika on minussa koska minulla on joskus omia mielipiteitä ja en aina komppaile häntä."
Tämä on väkivaltaa ja miehesi pitäisi ymmärtää se ja haluta muuttua. Perimmäisenä syynä on halu kontrolloida sinua ja se, että hän näkee sinut alempiarvoisena, jota hänen on oikeus kontrolloida. Nk. miesten etuoikeus.
Sinulla on kuitenkin oikeus mielipiteisiin ja siinä ei tarvitse aina alistua sen miehen tahtoon. Tietenkin pitää pysty kompromisseihin käytännön asioissa, eikä turhaan vaikeutta asioita, mutta tee itsellesi selväksi omat rajat ja opeta ne myös miehelle sitä mukaan, kun ristiriitoja syntyy. Kun teet rajasi miehelle selväksi, niin joko väkivalta eskaloituu tai mies alkaa kunnioittamaan sinua. Viime kädessä, jos tulee sovittamattomia ristiriitoja, niin sitten se on eron paikka ja tämän voi myös kertoa miehelle. Ehkä sitä sopimishalua löytyy hänen puoleltaan sitten hieman enemmän. En tiedä mistä teillä on ristiriitoja, mutta aloita nyt ensin kuitenkin pitämällä puolesi ja omat rajasi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tämä ongelma onkin: "Miehen mielestä vika on minussa koska minulla on joskus omia mielipiteitä ja en aina komppaile häntä."
Tämä on väkivaltaa ja miehesi pitäisi ymmärtää se ja haluta muuttua. Perimmäisenä syynä on halu kontrolloida sinua ja se, että hän näkee sinut alempiarvoisena, jota hänen on oikeus kontrolloida. Nk. miesten etuoikeus.
Sinulla on kuitenkin oikeus mielipiteisiin ja siinä ei tarvitse aina alistua sen miehen tahtoon. Tietenkin pitää pysty kompromisseihin käytännön asioissa, eikä turhaan vaikeutta asioita, mutta tee itsellesi selväksi omat rajat ja opeta ne myös miehelle sitä mukaan, kun ristiriitoja syntyy. Kun teet rajasi miehelle selväksi, niin joko väkivalta eskaloituu tai mies alkaa kunnioittamaan sinua. Viime kädessä, jos tulee sovittamattomia ristiriitoja, niin sitten se on eron paikka ja tämän voi myös kertoa miehelle. Ehkä sitä sopimishalua löytyy hänen puoleltaan sitten hieman enemmän. E
Aloittajako täällä vastailee omaan provoonsa vai ovatko jotkut naiset oikeasti näin syvissä psykooseissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vinkuja sinä oikein olet?
Aivoilla varustettu.
Olet ottanut isäsi mallin mukaisen miehen
Miten tämä olisi jotenkin eri asia toisinpäin? Miettikää naiset itse haluaisitteko seurustella kontrollifriikin kanssa? Narsistin kanssahan se on jännä puoli, että näennäisestä tyytymättömyydestä huolimatta narsisti ei halua erota, vaan itse asiassa nauttii siitä kaaoksesta, jonka avulla hän hallitsee tilannetta.