Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies raivoaa

Vierailija
15.10.2024 |

Tuleeko kaikista miehistä pitkissä suhteissä kärtsyjä huutajia? Miehestä kuoriutui parin ensimmäisen vuoden jälkeen enenevässä määrin tällainen, mutta tyhmänä naisena tein vielä tämän kanssa parikin lasta. Menneellä viikolla hänellä meni hermot jopa kolme kertaa ja aina nuo tilanteet eskaloituu ihan järjettömiksi. Mitää fyysistä väkivaltaa ei siis ole, mutta mies on todella ruma suustaan ja ei nyt tule mieleen sellaista loukkasta mitä en hänen suustaan olisi kuullut. Isäni on samanlainen ja en ihan todella tiedä onko vaihtoehdot sietää huutamista tai olla yksin.

Toisaalta mies on hyvä isä ja lapset rakastavat häntä. Tuntuu vaan aika mahdottomalta opettaa lapsille että toisia ihmisiä pitää kohdella hyvin ja vihanhallintaa kehittää kun nelikymppisellä isälläkään ei ole homma hallussa. Terapiat on käyty mutta todellista halua muutoksen ei sitten vissiin ole kun ei näy onnistuvan. Miehen mielestä vika on minussa koska minulla on joskus omia mielipiteitä ja en aina komppaile häntä.

Olen miettinyt eroa, mutta se tarkoittaisi sitä että lapsilla olisi kaksi kotia ja esim. joulut viettäisin ilman lapsia. Jotenkin se tuntuu tosi surulliselta ajatukselta, mutta toisaalta ehkä löytäisin muista eronneista vertaistukea. Minun puoleltani ei siis ole isovanhempia eikä perhettä mutta miehen puolelta on. Synttäreiksi varmaan saisin lapset kun mies mielellään jättää juhlien järjestämisen minulle.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun te modet kynsin ja hamoain puollatte naisten kömpelöitä valehteluja, niin ettekö tajua tekevänne yleiselle käsitykselle naisista hallaa?

Mikä vinkuja sinä oikein olet? 

Aivoilla varustettu.

Harmi ettet kuitenkaan käytä niitä vastatessasi palstalla.

Sivusta

Vierailija
62/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen satu tähän aamuun. 1/5.

Hus hus, sinua ei täällä tarvita. Kommenttisi on kuin ikivanha vitsi, eikä useiden vuosien mitenkään nerokas, kuten oletat.

Miesten huutaminen on arkipäivää, ja moni nainen on taas tänä aamunakin saanut kokea tämän. Mitä se sinun alapäätäsi kirvelee, jos asioista puhutaan?

Ei se huutaminen mihinkään terapialla lopu. Väkivalta on samanlainen juttu, se vaan pahenee. Mies ei osaa purkaa itseään toisella tavalla. Vihanhallinta hukassa.

Itse en ainakaan omassa kodissani alentuisi kuulosuojaimet päässä kulkemaan, kyllä se olisi perhettä tyrannoiva ukko, joka sieltä ulos lentäisi opettelemaan käytöstapoja ja omiensa kunnioitusta. Eikö tuo örvelö edes ajattele lapsiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä miesviha-aloitus: vain miehet raivoavat!

Jos ap:n ongelmana on oma mies, joka huutaa ja raivoaa, niin miksi hänen pitäisi tarinoida kaikista huutavista naisista? Ei edes yleistä, vaan kysyy onko tämä tyypillistä, ja mitä muut ovat kokeneet.

Ei näihin aloituksiin tarvitse samaistua, ei nyt ole sinusta kyse. Älä tuppaudu muiden keskusteluihin. Hauku sinä naisia omassa ketjussasi.

Vierailija
64/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi lähipiirissä joku ihminen joka voisi aiheuttaa osan miehesi käytöksestä?

Aloittaja itse.

Jos joku saa raivarit siitä, että hänelle ehdotetaan ystävällisesti jotain vaihtoehtoa salaatin sijaan, jota nimenomaan oli pyydetty tuomaan, niin ei tuo normaalia ole. Ja miksi ei vaan sitä salaattia voinut viedä? Eipä tietenkään, vaan alkoi jo kotonaan pienessä ja ahtaassa mielessään raivota sille salaatinpyytäjälle. Olisi varmaan naamatusten riehunutkin. Kun mikään ei ole hyvää ja hyvin. Ällöttävä öykkäri.

Ja sinustako on ok, että lastensa edessä huutaa ja riehuu? Onko teilläkin tällainen käytös normaalia? Kuka on teidän perheenne huutaja?

Vierailija
65/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa arjessa ei tule sellaisia ristiriitoja eteen että aikuisella ihmisellä menee hermot niin, että alkaa huutaa ja raivota. Hermostua voi ja ärtyä, mutta äärimmäisen harvoin on syytä täysimittaiseen raivariin. Ei ole siis normaalia suuttua niin, että huutaa asiattomuuksia ja haukkuu perheenjäseniä. 

Vierailija
66/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee. On kokemusta vanhoista miehistä ja kyllä niistä on tullut äreitä aina yli 40v. 

Joo juu taas  ihan jokaisesta. Siis joka ikisestä. 

Kyllä näin juu. Öhö öhö. Ihan kaikista.

Vierailija
67/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Voi sinua tyhmää nautaparkaa. Ainoa neuvo on tämä: toiset

Et ole yhtään miestäni parempi. Ei toisia tarvitse nimitellä edes anonyyminä keskustelupalstoilla.

Ei tarvi mutta voi. Ehkä sulla herää jotakin ajatuksia. Kohtelet itseäsi väärin. Tee nyt korjausliike. Jos laitat voimakkaasti vastaan miehelle, voi olla, että löydät itsesi teho-osastolta. Jos nostat kytkintä, elämäsi on todnäk paljon paljon parempaa vuoden tai kahden päästä. Älä ole uhri.

On olemassa lukuisia asioita, mitä ihminen voi, mutta niitä ei silti toteuteta. Opettele sinä käytöstapoja ja mieti miten lähestyt täällä muita ihmisiä. Ap:n mieheltä puuttuu jotain oleellista, ja sinulta sivistys.

Mielipiteesi ei ole yhtään tanakampi tai ytimekkäämpi, vaikka kuinka nimittelet. Täysin päinvastoin. Nauta? Oletpas sinä alatasoinen. -sivusta

Vierailija
68/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että mies on kestänyt AP:n henkistä väkivaltaa vuosikausia ja nyt alkanut oireileen. Kokemusta on narsismista ja projisoinnista.

"Voitaisko jo lähteä, että ehditään AJOISSA viemään lapsi uimahalliin"? Johon mies vastaa: EI! Ja sitten sinne ei ehditä ajoissa. Missä  näet henkisen väkivallan käytön tässä esimerkissä?

Äidissä, joka halusi lapsensa pääsevän uimaan, vaiko miehessä, joka ajatteli vain itseään ja lapselta jäi uiminen pois? Oli kenties innoissaan sitä odottanut?

Miestä pyydetään tuomaan salaattia yhteiselle tapaamiselle, ja raivostuu, koska ei halua sitä viedä, vaikka sellaista halutaan tuotavan? Miten tuollaisen kanssa voi elää?

Vierailija
69/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Voi sinua tyhmää nautaparkaa. Ainoa neuvo on tämä: toiset

Et ole yhtään miestäni parempi. Ei toisia tarvitse nimitellä edes anonyyminä keskustelupalstoilla.

Ei tarvi mutta voi. Ehkä sulla herää jotakin ajatuksia. Kohtelet itseäsi väärin. Tee nyt korjausliike. Jos laitat voimakkaasti vastaan miehelle, voi olla, että löydät itsesi teho-osastolta. Jos nostat kytkintä, elämäsi on todnäk paljon paljon parempaa vuoden tai kahden päästä. Älä ole uhri.

On olemassa lukuisia asioita, mitä ihminen voi, mutta niitä ei silti toteuteta. Opettele sinä käytöstapoja ja mieti miten lähestyt täällä muita ihmisiä. Ap:n mieheltä puuttuu jotain oleellista, ja sinulta sivistys.

Mielipiteesi ei ole yhtään tanakampi

No kuule, kyllä ihminen on vastuussa siitä, miten antaa itseänsä kohdeltavan. Jos jatkuvasti antaa miehen rääkyä ja lytätä niin jossain kohtaa se vastuu siirtyy tekijältä vastaanottajalle. Ikävä kyllä. Ja vastuu tuo mukanaan kaksi vaihtoehtoa: joko siedän tai en siedä, joko pysyn tässä liitossa tai lähden. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tai loukkaavaa?

Vierailija
70/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen esimerkki raivarin arvoisesta tilanteesta. Vein miehen baariin kaverinsa synttäreille samaa matkaa kun lapsen uimatunnille. Mies ei halunnut lähteä ajoissa kun ei halunnut olla perillä liian aikaisin, mutta se tarkoitti sitä että me oltiin uimahallilla myöhässä. Viivytteli lähtöä ja kun sanoin miehelle että me ei ehditä sinne ajoissa niin raivostui siitä mulle. No, ei ehditty eli en ollut väärässä. Vissiin hän päättänyt ettei meidän myöhästymisillä ole väliä.

kertokaa miten tässä taas olin hirveä besserwisseri? Kamalaa henkistä väkivaltaa pyytää että lähdetään ajoissa.

Toi viivyttely ja toisen myöhöstyttäminen tahallaan on muuten ääriraivostuttavaa. Itse olen sellainen, että inhoan kauheaa kiirettä ja juoksua paikasta toiseen, ja sitten toinen viivyttelee selkeästi tahallaan ihan vaan kiusatakseen. Itselläni jäi aikoinaan laste

Ei hyvänen aika. Kaikkea sitä saakin lukea. Sinä joudut valehtelemaan miehellä menoistasi, että hän ei tahallaan yritä kiusan vuoksi niitä estää tai saada sut myöhästymään. Nyt valoja päälle ja jotain itsearvostusta kehiin.

Vierailija
71/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömyytesi on todella huomattavaa, jos et löydä nimittelystäsi mitään epäkohteliasta, 69.

Kyse ei ole siitä mitä kommentoit, vaan siitä miten sen teet. Nimitteletkö yleensä ihmisiä noin, vai pelkästään palstalla anonyymina? Etkö pysty asialliseen mielipiteen ilmaisuun?

Ja aika outoa nimitellä ap:tä, kun oikea ongelma on huutava ja raivoava mies. 

Vierailija
72/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia; miehelläni on ongelmia tunteiden säätelyssä ja hermostuessaan haukkuu tyhmäksi tai sanoo turpa kiinni, jos yritän käestää johonkin asiaan. 15 vuotta yhdessä ja ekat hermoilut alkoi, kun oltiin oltu pari vuotta yhdessä. 

Tämä ei toki ole ollut aina viikottaista, joten kai sitä sitten aina unohtaa huonon kohtelun, ennen kuin taas jostain tulee kilarit. Mies ei ole ikinä pyytänyt anteeksi käytöstään. Nyt kun olen aloittanut erokeskustelun niin ei ole samanlaista huutamista ollut tai huomaan, että yrittää hillitä itsensä. Itsellä vaan on tunteet kuolleet tässä vuosien aikana ja en kaipaa hänen läheisyyttään tai kosketusta. 

Vierailija
73/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistymättömyytesi on todella huomattavaa, jos et löydä nimittelystäsi mitään epäkohteliasta, 69.

Kyse ei ole siitä mitä kommentoit, vaan siitä miten sen teet. Nimitteletkö yleensä ihmisiä noin, vai pelkästään palstalla anonyymina? Etkö pysty asialliseen mielipiteen ilmaisuun?

Et vissiin osaa käyttää lainaa-toimintoa? No, se voi olla joillekin haastavaa. Ja mitä tulee ongelmaan, kyllä se menee 50/50. Toinen huutaa - väärin. Toinen sietää - väärin. Ja koska ketjussa saatujen tietojen mukaan mies ei tule muuttumaan, on naisen nyt sitten otettava se aktiivinen rooli ja laitettava lusikat jakoon. Sorry. Edelleen: ihmiset kohtelevat sinua juuri sen mukaan mitä suostut sietämään.

Vierailija
74/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti nyt miehet, siis naisella ei saa olla omaa mielipidettä ollenkaan? Tai jos on niin ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen kun se voidaan ottaa neuvomisena.

Tässähän tämä nyt tuli hyvin esille, edellisen kommentoijan tyyliin, kuinka miehet toimivat ja millaisia heistä tulee. Mitään ei saa sanoa vastaan, ei ehdottaa, ei kieltäytyä mistään, vaan ainoastaan peesailla ja tarjota seksiä ja hyvää ruokaa, hoitaa koti, käydä töissä, sekä katsoa sormien läpi toiset naiset.

Minä osuin kerran ruuhka-aikaan Sittarin pakkipaikalle, jossa yksi nainen autoineen tukki ajoväylän. Auton ovi oli auki ja nainen istui autossa. Tööttäsin, eikä mitään tapahtunut. Kysyin mikä vaivaa. Ei puhunut mitään, jatkoi vaan istumistaan, eikä eväkään värähtänyt. 

Aloin siinä sitten huhuille ohikulkeville miehille, että nyt tarvittais apua, ilmeisesti ei auto käynnisty. Yksi heistä vastasi "Älä siinä komentele". Muistan tämän aina, niin ylimielinen. Ne kaksi muuta olivat siinä vieressä polleina, että juuri näin, mikä tuo akka oikein luulee olevansa.

Lopuksi yksi iäkkäämpi herrasmies tuli auttamaan. Nainen itse ei tehnyt mitään, jäi vaan istumaan siihen autoon, joka saatiin pois tieltä onneksi kuitenkin. Ketään ei tullut, vaikka aikaa kului. Ei soittanut puhelimellaankaan. Olisiko ollut humalassa, oli niin outo.

Vierailija
75/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin käsittämätön ketju. Ikinä ei ole kukaan mies minulle huutanut, huoritellut tai vähätellyt. Jos näin olisi tapahtunut, se olisi ukko lentänyt luiskaan saman tien. Miksi te naiset siedätte ala-arvoista kohtelua?

Vierailija
76/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa valuvika. Ei muutu.

Vierailija
77/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti nyt miehet, siis naisella ei saa olla omaa mielipidettä ollenkaan? Tai jos on niin ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen kun se voidaan ottaa neuvomisena.

Tässähän tämä nyt tuli hyvin esille, edellisen kommentoijan tyyliin, kuinka miehet toimivat ja millaisia heistä tulee. Mitään ei saa sanoa vastaan, ei ehdottaa, ei kieltäytyä mistään, vaan ainoastaan peesailla ja tarjota seksiä ja hyvää ruokaa, hoitaa koti, käydä töissä, sekä katsoa sormien läpi toiset naiset.

Minä osuin kerran ruuhka-aikaan Sittarin pakkipaikalle, jossa yksi nainen autoineen tukki ajoväylän. Auton ovi oli auki ja nainen istui autossa. Tööttäsin, eikä mitään tapahtunut. Kysyin mikä vaivaa. Ei puhunut mitään, jatkoi vaan istumistaan, eikä eväkään värähtänyt. 

Aloin siinä sitten huhuille ohikulkeville miehille, että nyt tarvittais apua, il

Mitä ihmettä yrität tällä mökellykselläsi sanoa? 

Vierailija
78/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin osaa käyttää lainaa-toimintoa? No, se voi olla joillekin haastavaa. Ja mitä tulee ongelmaan, kyllä se menee 50/50. Toinen huutaa - väärin. Toinen sietää - väärin. Ja koska ketjussa saatujen tietojen mukaan mies ei tule muuttumaan, on naisen nyt sitten otettava se aktiivinen rooli ja laitettava lusikat jakoon. Sorry. Edelleen: ihmiset kohtelevat sinua juuri sen mukaan mitä suostut sietämään.

Ja lisää näköjään paljastuu. "Et osaa käyttää lainaustoimintoa"? Miten liittyy asiaan? No siten, että se sivistys loistaa poissaolollaan. Kun ei asiatonta nimittelyäsi hyväksytä, niin et osaa edes hävetä.

PS: Palstalla on useampi valittanut, ettei lainaus onnistu. Mutta senhän sinä jo tiesitkin. Pakko oli vaan yrittää keksiä jotain loukkaavaa. Sinusta selvisi nyt ihan selkeä yleiskuva.

Vierailija
79/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja täällä. Kyllä todellakin sanon miehelle vastaan, tosin yritän parhaani olla huutamatta ja en kyllä halua alentua miehen tasolle siinä että alan käyttämään jotain haukkumasanoja.

Tuolla edellä olen listannut ne syyt miksi olen sietänyt ja edelleen siedän tuollaista käytöstä. En haluaisi mieheni kohtelevan minua kuin pomoaan, kyllä parisuhteessa on oltava lupa näyttää enemmän tunteita. Ei se silti tarkoita sitä että voi huutaa ja nimitellä.

Lisään vielä että arjen pyörittämisessä mies tekee kyllä yleensä osansa ja koen lapsiperhearjen aika raskaaksi. En tiedä miten jaksaisin jos ei olisi sitä joku jakamassa, meillä ei tosiaan ole mitään tukiverkkoa kotipaikkakunnalla.

Miehen pitäisi kohdella sinua paremmin kuin pomoaan. Teillähän on tilanne se, että hän sallii itselleen huudon ja haukkumisen, mutta sinulle ei edes mielipiteitä, ja sinä olet onnistunut selittämään asetelmanne itsellesi. Hyvin tyypillistä henkisen väkivallan uhreille. Nyt voit palata miettimään sitä, että miehesi ei ole muuttunut terapiassakaan, eli hänellä ei ole halua tai aikomusta muuttua. Sinuna en altistaisi lapsiani tuolle kivan talon ja puutarhan takia, mutta toki valinta on sinun, ja hyvin moni meistä valitsee huonosti. Josko sitten seuraavalla kerralla paremmin.

Vierailija
80/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen esimerkki raivarin arvoisesta tilanteesta. Vein miehen baariin kaverinsa synttäreille samaa matkaa kun lapsen uimatunnille. Mies ei halunnut lähteä ajoissa kun ei halunnut olla perillä liian aikaisin, mutta se tarkoitti sitä että me oltiin uimahallilla myöhässä. Viivytteli lähtöä ja kun sanoin miehelle että me ei ehditä sinne ajoissa niin raivostui siitä mulle. No, ei ehditty eli en ollut väärässä. Vissiin hän päättänyt ettei meidän myöhästymisillä ole väliä.

kertokaa miten tässä taas olin hirveä besserwisseri? Kamalaa henkistä väkivaltaa pyytää että lähdetään ajoissa.

Toi viivyttely ja toisen myöhöstyttäminen tahallaan on muuten ääriraivostuttavaa. Itse olen sellainen, että inhoan kauheaa kiirettä ja juoksua paikasta toiseen, ja sitten toinen viivyttelee selkeästi tahallaan iha

Mä teen noin mun parhaalle kaverille, koska se on häseltäjä ja aina myöhässä. Jos haluan tavata sen klo 18.00, niin sanon 17.00 tai 17.30, koska tiedän, että se on aina kuitenkin sen reilun puoli tuntia myöhässä.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi