Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa - ylipainoa 10 kg ja olen nyt 6 viikkoa ollut ruokavaliolla + tunnin kävely 4 krt / vk ja salitreeni 3 krt / vk -

Vierailija
14.10.2024 |

paino ei ole tippunut yhtään. Salilla olen käynyt ennenkin ja nyt lähes vuoden taion jälkeen pystyn tekemään aikaisemmilla painoilla. Kiitos!

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laihdutusvalmentajalta rahat takaisin kun hän ei keksinyt enää mitään. Pudotin kaloreita hänen ohjeensa mukaan kunnes söin enää 500-600 kcal vuorokaudessa. Voi varmaan kuvitella että voin todella huonosti muutaman viikon jälkeen. Paino ei vaan pudonnut grammaakaan. Minulla on varmaan jokin hormonihäiriö, joka estää painon putoamisen. En ole kyllä vuosiin enää lihonutkaan. Joten kai sitä on hyväksyttävä läskit ja elää loppuelämä näin.

Vierailija
122/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minkä ikäinen olet? 

Minä olen koko elämäni laihduttanut pari kiloa muutaman vuoden välein. Se oli helppoa: kunhan söi vähemmän. 50+ vuotiaana ei onnistu, vaikka tasan tiedän; miten siinä olen ennen onnistunut.

näihin ketjuihin aina tulee joku huutelemasn, että tutkimusten mukaan vaihterit eivät vaikuta laihdutmiseen. Kukaan ei ole vielä osannut selittää, miksi sitten 70 % tietyssä iässä olevista naisista sanoo, ettei laihduttaminen onnistu. 20 % sanoo, että laihanapysymineb onnistuu, jos tarkkailee tiukasti ruokavaliotaan. Vain 10 % pysyy laihana ilman ekstraeffortia.

Oliko siis nämä prosentit jostain tutkimuksesta? Tutkittu on eri asia, kuin mutu. Otoskootkin yleensä isommat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa nöyriä: Kilossa rasvaa on 7000 kilokaloria energiaa.

Muistakaa, että nälkä ei välttämättä ole merkki miinuskaloreista, koska ylipainoisilla on heikentynyt kyky tuntea kylläisyyttä.

Vierailija
124/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minkä ikäinen olet? 

Minä olen koko elämäni laihduttanut pari kiloa muutaman vuoden välein. Se oli helppoa: kunhan söi vähemmän. 50+ vuotiaana ei onnistu, vaikka tasan tiedän; miten siinä olen ennen onnistunut.

näihin ketjuihin aina tulee joku huutelemasn, että tutkimusten mukaan vaihterit eivät vaikuta laihdutmiseen. Kukaan ei ole vielä osannut selittää, miksi sitten 70 % tietyssä iässä olevista naisista sanoo, ettei laihduttaminen onnistu. 20 % sanoo, että laihanapysymineb onnistuu, jos tarkkailee tiukasti ruokavaliotaan. Vain 10 % pysyy laihana ilman ekstraeffortia.

Oliko siis nämä prosentit jostain tutkimuksesta? Tutkittu on eri asia, kuin mutu. Otoskootkin yleensä isommat. 

Empiirinen tutkimus. Työpaikallani 100 kpl yli 50-65  v naista. 90 % on normaalipainoisia tai hoikkia. Painonhallinnasta puhutaan paljon.

Vierailija
125/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli pääosin kasviksia ja proteiineja, max 1800 kaloria päivässä (ravintoterapeutin ohjeen mukaan). AP

1800 kilokaloria on sellaisen 150 kiloisen kalorimäärä. Minullekin ravitsemusterapeutti sanoi että voin syödä 1700 kcal päivässä ja paino putoaa. Olen noin 95 kg emäntä. Noudatin ohjetta ja lihoin 6 kg neljässä kuukaudessa. Eli eivät tiedä yhtään mitään mistä neuvovat. Minulla on kilpirauhassairaus ja kalorit saa olla maksimissaan 1200 ja siltikin voin lihoa. Laihtuakseni pitäisi syödä alle 1000 kcal päivässä. Sillä määrällä en vaan jaksa pysyä toimintakuntoisena joten valitsin pysyä läskinä ja toimintakykyisenä. Syön mitä huvittaa. Kuolen sitten kun kuolen, onhan tässä jo eletty pitempään kuin moni muu parempi ihminen.

Vierailija
126/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän

Vierailija
127/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin äsken 300 g lohikiusausta, 50 g etikkapunajuuria ja lasin maitoa, yhteensä 550 kaloria.

Minä söin kaksi ruisleipää margariinilla, meetwurstilla, juustolla ja paprikalla=> 522 kaloria.

Moni ei hahmota, kuinka paljon energiaa ruoassa on. Enhän mäkään syönyt kuin pari voileipää ohimennen ja kokonaisen aterian kalorit koossa.

Vierailija
128/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto ja Pilates niin lähtee kilot nopeeta

Vierailija
129/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söin äsken 300 g lohikiusausta, 50 g etikkapunajuuria ja lasin maitoa, yhteensä 550 kaloria.

Minä söin kaksi ruisleipää margariinilla, meetwurstilla, juustolla ja paprikalla=> 522 kaloria.

Moni ei hahmota, kuinka paljon energiaa ruoassa on. Enhän mäkään syönyt kuin pari voileipää ohimennen ja kokonaisen aterian kalorit koossa.

Jos minä syön pari voileipää, niin kutsun sitä lounaaksi.

ylikiloa silti 10 kg

Vierailija
130/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas millainen ruokavalio laihduttaa? Liikun paljon ja tarvitsen energiaa.

Hengenvaarallisesti lihava-sarjan tohtori Now tykkää hokea sitä high protein, low carb-neuvoaan. Eli paljon proteiinia, vähän hiilareita. Itse jätin kuurikausilla pois kokonaan sokerin, eli ei karkkia ja limsoista vain sokerittomia versioita. Ei myöskään perunalastuja, eikä missään nimessä viinaa tai kaljaa. 

Tavallista perusruokaa, mielellään itse tehtyä, niin voit kontrolloida sokerin määrää. Puuroa, keittoja, keitettyjä perunoita. Kokolihaa, mielellään vähärasvaista. Oman maun mukaan kasviksia ja hedelmiä. Ruisleipää, itse jätin valkoisen leivän pois. Päälle liikuntaa, lihastreenissä on paras hyötysuhde. Uinti kans kova juttu.

Vierailija
131/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä syön pari voileipää, niin kutsun sitä lounaaksi.

ylikiloa silti 10 kg

Niin minäkin, nykyään. Entisessä elämässä tuo olisi ollut kevyt välipala, ei oikeastaan mitään ja olisin syönyt luultavasti toiset kaksi.

Vierailija
132/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappas mittasi ja kirjota ylös. 

Vierailija
133/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myytti, että kestovertonaisen kulutus olisi 2000 kilokaloria/vrk. Etenkin elämänsä aikana jojoilleet tai syömishäiriötä joskus sairastaneet kuluttavat huomattavan vähän energiaa. Eikä auta, vaikka olis lihasta saatu aikaan.

Syö max 1200-1500, alkaa tulla paino alas hiljalleen. 

Vierailija
134/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä energiaa kulu, jos on vähän lihasmassaa ja arkiaktiivisuus vähäistä, esim. istumatyö eikä harrasta liikuntaa, ei kävelylenkkejä, ei pihatöitä.

Vierailija
135/135 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kärsivällinen ja pyri nauttimaan säännällisestä liikunnasta. Multa lähti 9 kk:ssa 16 kiloa vuosia sitten. Nyt on painoa tullut hitunen lisää, mutta niin on lihaksiakin. Laihtuminen on yksilöllistä, älä stressaa, mutta pyri säilyttämään hyvät rutiinit liikkumisessa ja ruokavaliossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän