Auttakaa - ylipainoa 10 kg ja olen nyt 6 viikkoa ollut ruokavaliolla + tunnin kävely 4 krt / vk ja salitreeni 3 krt / vk -
paino ei ole tippunut yhtään. Salilla olen käynyt ennenkin ja nyt lähes vuoden taion jälkeen pystyn tekemään aikaisemmilla painoilla. Kiitos!
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Käveleminen on kyllä terveellistä ja lenkin jälkeen on pirteä olo, mutta se ei laihduta. Keskity terveelliseen ruokavalioon, tässä se kompastuskivi yleensä on.
Tätä ne netin jumppamaikat ovat nyt alkaneet hokemaan uutena trendinä saadakseen lisää asiakkaita. Ja nämä jumppamaikat on varsinkin keski-ikäisen naisen painajaisia, koska koululiikunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käveleminen on kyllä terveellistä ja lenkin jälkeen on pirteä olo, mutta se ei laihduta. Keskity terveelliseen ruokavalioon, tässä se kompastuskivi yleensä on.
Tätä ne netin jumppamaikat ovat nyt alkaneet hokemaan uutena trendinä saadakseen lisää asiakkaita. Ja nämä jumppamaikat on varsinkin keski-ikäisen naisen painajaisia, koska koululiikunta.
Niin, lukemattomissa lähteissä kerrotaan, että painonpudotuksessa 80 prosenttia tulee ruokavaliosta ja 20 prosenttia liikunnasta. Minusta 20 prosenttia on paljon. Uskon vahvasti siihen, että kävelemällä kulutan enemmän kuin vain makoilemalla sohvalla.
Hei, tässä omia kokemuksiani. 6 kg ylipainoa kesäkuussa, nyt olen normaalipainossa. Kalorien laskeminen oli minulle ainoa toimiva tapa. Latasin Yazio-sovelluksen ja suunnittelin sinne 1500 kcal ruokavalion itselleni aina päiväksi etukäteen. Sitten noudatin sitä ja nälkä kurni ensimmäiset neljä viikkoa jatkuvasti. Mutta laihduin, ja se motivoi. Ja sitten vatsa tottui vähäisempään ruokaan, eikä enää ollut niin nälkäinen olo.
Tällä hetkellä en pystyisi syödä niin paljon kuin silloin ylipainoisena. Totuus on se, mitä muutama aiempikin on täällä kirjoittanut: laihtuakseen nainen saa syödä todella vähän. Määrä tuntuu naurettavan pieneltä, mutta siihen tottuu. Nyt, kun olen tavoitepainossa, pystyin lisätä kaloreita vähän ja olen aloittanut liikunnan maltillisesti. Olo on hyvä ja energiaa on tullut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lukemattomissa lähteissä kerrotaan, että painonpudotuksessa 80 prosenttia tulee ruokavaliosta ja 20 prosenttia liikunnasta. Minusta 20 prosenttia on paljon. Uskon vahvasti siihen, että kävelemällä kulutan enemmän kuin vain makoilemalla sohvalla.
Tässä 80/20 mallissa on muutenkin ongelma, levon osuus puuttuu. Silläkin on iso osuus.
Pyrin syömään 1200 kaloria vuorokaudessa. Käytännössä se tarkoittaa vain kolmea ateriaa, joista yksi on lämmin. En kiinnitä huomiota energiaravintoaineisiin, vaan syön mitä milloinkin. Ei kroppa tiedä, mistä ne kalorit tulee, ainoastaan kaloreiden määrä ratkaisee. Totta kai voisin kiinnittää enemmän huomiota ruoan energiatiheyteen, jolloin voisin syödä useammin, jos söisin kevyemmin. Mutta olen sen verran herkkusuu, että mieluummin syön hyvää ruokaa harvemmin. Syön myös iltapainotteisesti, koska silloin pystyn nukkumaan, nälkäisenä en. Ostin monivitamiinia, jotta pahempia puutostiloja ei pääse syntymään.
Näillä keinoin olen laihtunut 12 kiloa vuodenvaihteen jälkeen. Aluksi oli todella vaikeaa ja nälkä oli koko ajan, mutta tilanne tasoittui. Enää en edes pysty syömään isoja annoksia.
Harrastan kestävyysliikuntaa, koska se pitää pään ja kropan kasassa. Samalla pitäisi pudottaa painoa. Se on yhtälö jota en osaa ratkaista.
Ap, kirjoitit ,että syöt PÄÄOSIN KASVIKSIA,mutta kyllä syöt lisäksi jotain lihottavaakin ja entäs ne juomiset. Et voi juoda mitään virvoitusjuomia, lightmehuja etkä alkoholia , jos haluat laihtua.
Teet liian pliisuilla painoilla. AIna pitää tähdätä kehitykseen eli rohkeasti painoja lisää. Syöt varmasti myös liian vähän kaikkea oleellista, kuten prodee yms. Kävelläkin pitää 20 000k askelta, ettäse alkaa kunnolla kuluttamaan, koska lisää samalla myös nälkää.
Kävely kuluttaa keskimäärin sen 400 kaloria tunnissa. YKSI kinkku-juustovoileipä sisältää noin 350 kaloria. Jos tunnin kävelyn päälle syö kaksi, niin siinä meni hyöty siitä kävelystä, jos laihtua haluaa. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä, että kuinka vähän liikunnalla pystyy lopulta vaikuttamaan, jos ei kiinnitä huomiota syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tee aamuisin ennen aamupalaa intervallitreeni. Tämä käynnistää kehon rasvanpolttomoodin. On tutkittu juttu ja aivan tosi. Itse sain liikakilot pois tällä nopeasti. Tein treenin muutaman kerran viikossa. Omani meni näin: 2 minuuttia kovaa vauhtia kuntopyörällä ja yksi minuutti lepoa. Yhteensä seitsämän kierrosta eli aikaa treeniin meni noin 20 minuuttia. Sellainen miinuspuoli treenissä oli, että noina päivinä tuli nälkä helpommin, mutta söin normaalisti ja laihduin. Joinakin konetyöpäivinä ei paljoa muuta liikuntaakaan tullut tehtyä, siltikin paino putosi.
On siinä sellainenkin miinuspuoli, että on erittäin vastenmielistä tehdä moinen treeni heti herättyään, mutta sen jälkeen olo on kyllä hyvä.
Treenin jälkeen kannattaa myös syödä noin tunnin sisällä se määrä mitä arvion kehon kuluttaneet, että keholla on myös jotain jota polttaa.
Miten tämä edesauttaa laihtumista, jos heti korvaa kuluneen energian syömällä? Ei se keho siinä tapauksessa ala polttamaan ylimääräistä, vaan tilanne on +-0.
1200kcal päivässä useamman kuukauden ajan niin tuloksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin syömään 1200 kaloria vuorokaudessa. Käytännössä se tarkoittaa vain kolmea ateriaa, joista yksi on lämmin. En kiinnitä huomiota energiaravintoaineisiin, vaan syön mitä milloinkin. Ei kroppa tiedä, mistä ne kalorit tulee, ainoastaan kaloreiden määrä ratkaisee. Totta kai voisin kiinnittää enemmän huomiota ruoan energiatiheyteen, jolloin voisin syödä useammin, jos söisin kevyemmin. Mutta olen sen verran herkkusuu, että mieluummin syön hyvää ruokaa harvemmin. Syön myös iltapainotteisesti, koska silloin pystyn nukkumaan, nälkäisenä en. Ostin monivitamiinia, jotta pahempia puutostiloja ei pääse syntymään.
Näillä keinoin olen laihtunut 12 kiloa vuodenvaihteen jälkeen. Aluksi oli todella vaikeaa ja nälkä oli koko ajan, mutta tilanne tasoittui. Enää en edes pysty syömään isoja annoksia.
Laihdutat itseäsi laihaksi läskiksi. Ja ratkaiset ongelmaa samoilla lääkkeillä, jotka ovat ongelmat aiheutaneetkin.
Yhdessä kilossa rasvaa on energiaa 7000 kilokaloria.
Itse sain painon pois vasta zero dietillä.
"lähes vuoden taion jälkeen pystyn tekemään aikaisemmilla painoilla"
Eli et ole kehittynyt, etkä kehittymässä. Liikunnan pitää tuntua eli tulla hiki ja hengästyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutat itseäsi laihaksi läskiksi. Ja ratkaiset ongelmaa samoilla l
Mulle on aivan sama, olenko laihaläski vai en, pääasia on, että olen normaalipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Kävely kuluttaa keskimäärin sen 400 kaloria tunnissa. YKSI kinkku-juustovoileipä sisältää noin 350 kaloria. Jos tunnin kävelyn päälle syö kaksi, niin siinä meni hyöty siitä kävelystä, jos laihtua haluaa. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä, että kuinka vähän liikunnalla pystyy lopulta vaikuttamaan, jos ei kiinnitä huomiota syömiseen.
Edelleen sitä mieltä, että kulutan kävelemällä enemmän kuin istumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sitä mieltä, että kulutan kävelemällä enemmän kuin istumalla.
Varmasti niin, mutta silti kävelyssä kuluneet kalorit on aika nopeasti kuitattu parilla voileivällä. Ei sillä tietenkään väliä ole, jos haluaa painon pysyvän ennallaan, mutta jos haluaa laihtua, niin siinä tapauksessa sillä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutat itseäsi
Mulle on aivan sama, olenko laihaläski vai en, pääasia on, että olen normaalipainossa.
Okei, paino on tärkeäpää kuin terveys?
Jatka samaan malliin, kunhan dieettin on terveellinen. Palataan vuoden päästä asiaan.
+ 40 en halua ottaa tätä riskiä. Iho ei enää palaudu niin nopeasti.