Auttakaa - ylipainoa 10 kg ja olen nyt 6 viikkoa ollut ruokavaliolla + tunnin kävely 4 krt / vk ja salitreeni 3 krt / vk -
paino ei ole tippunut yhtään. Salilla olen käynyt ennenkin ja nyt lähes vuoden taion jälkeen pystyn tekemään aikaisemmilla painoilla. Kiitos!
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Joo, eli pääosin kasviksia ja proteiineja, max 1800 kaloria päivässä (ravintoterapeutin ohjeen mukaan). AP
"Ravintoterapeuttina" voi itseään mainostaa ihan kuka tahansa ilman minkäänlaista pohjatietoa saati koulutusta. Ravitsemusterapeutti on ammattinimike, jota ei voi käyttää ilman ravitsemushoidon yliopisto-opintoja. "Ravintoterapeutti" voi olla joku oman elämänsä hurahtanut vailla mitään laajaa näkemystä mistään, mutta ravitsemusterapeutti on muodollisesti pätevä ja on opiskellut ravitsemustiedettä.
Nämä kaksi menevät tosi helposti sekaisin, siksi kaikenlaisia "ravintoterapeutteja" onkin pilvin pimein. Jos käy "ravintoterapeutin" vastaanotolla, niin kannattaa pitää oma järki mukana päässä eikä sokeasti uskoa kaikkea, mitä sanotaan.
Ota mitat vyötärön ympärys ja lantio ja kuvia alusvaateilla. Ne kertovat enemmän kuin vaa'!an lukema. Jos lihaksia tulee lisää, ne painavat eikä näy välttämättä painossa
Vierailija kirjoitti:
Joo, eli pääosin kasviksia ja proteiineja, max 1800 kaloria päivässä (ravintoterapeutin ohjeen mukaan). AP
ravintoterapeutti = joku netin sadoista asiantuntijoista?
Koskaan ei pidä aloittaa laihduttamista liiallisella liikunnan lisäämisellä sillä liikunta voi jopa lihottaa. Ilmiö liittyy stressihormoni kortisoliin. Kortisolihormonia erittyy niin henkisestä kuin fyysisestäkin stressistä.
tee aamuisin ennen aamupalaa intervallitreeni. Tämä käynnistää kehon rasvanpolttomoodin. On tutkittu juttu ja aivan tosi. Itse sain liikakilot pois tällä nopeasti. Tein treenin muutaman kerran viikossa. Omani meni näin: 2 minuuttia kovaa vauhtia kuntopyörällä ja yksi minuutti lepoa. Yhteensä seitsämän kierrosta eli aikaa treeniin meni noin 20 minuuttia. Sellainen miinuspuoli treenissä oli, että noina päivinä tuli nälkä helpommin, mutta söin normaalisti ja laihduin. Joinakin konetyöpäivinä ei paljoa muuta liikuntaakaan tullut tehtyä, siltikin paino putosi.
On siinä sellainenkin miinuspuoli, että on erittäin vastenmielistä tehdä moinen treeni heti herättyään, mutta sen jälkeen olo on kyllä hyvä.
Olet liittynyt jonkun netin jumppamaikan treeni-ohjelmaan?
ja tosiaan Jos salilla käyt niin vaaka pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
tee aamuisin ennen aamupalaa intervallitreeni. Tämä käynnistää kehon rasvanpolttomoodin. On tutkittu juttu ja aivan tosi. Itse sain liikakilot pois tällä nopeasti. Tein treenin muutaman kerran viikossa. Omani meni näin: 2 minuuttia kovaa vauhtia kuntopyörällä ja yksi minuutti lepoa. Yhteensä seitsämän kierrosta eli aikaa treeniin meni noin 20 minuuttia. Sellainen miinuspuoli treenissä oli, että noina päivinä tuli nälkä helpommin, mutta söin normaalisti ja laihduin. Joinakin konetyöpäivinä ei paljoa muuta liikuntaakaan tullut tehtyä, siltikin paino putosi.
On siinä sellainenkin miinuspuoli, että on erittäin vastenmielistä tehdä moinen treeni heti herättyään, mutta sen jälkeen olo on kyllä hyvä.
Treenin jälkeen kannattaa myös syödä noin tunnin sisällä se määrä mitä arvion kehon kuluttaneet, että keholla on myös jotain jota polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota mitat vyötärön ympärys ja lantio ja kuvia alusvaateilla. Ne kertovat enemmän kuin vaa'!an lukema. Jos lihaksia tulee lisää, ne painavat eikä näy välttämättä painossa
Lihasmassaa on vaan mahdotonta saada lyhyessä ajassa niin paljoa, että se näkyisi vaa'an lukemassa.
Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille. Projekti on aina maraton, ei pikamatka. Muutos pitää aloittaa pienin askelin yksi asia kerrallaan. Lepo, ruokavalio ja liikunta. Kuten yllä jo sanottiin kehon stressitila on se pahin vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihasmassaa on vaan mahdotonta saada lyhyessä ajassa niin paljoa, että se näkyisi vaa'an lukemassa.
Sen sijaan lihas kerää nesteitä. Harjoittelu aiheuttaa lihaksiin pieniä repeämiä. Kun keho alkaa korjata vaurioita, lihaksiin pakkautuu tulehdusta parantavia aineita ja nestettä. Vaakalukemat saattavat hetkellisesti kivuta muutaman kilon.
Kyllä mä oikeasti itse katseeni kääntäisin ensisijaisesti siihen ruokavalioon. Mä pudotin kevään aikana melkein 15 kg lisäämättä liikuntaa yhtään. Käytännössä alkuun liikuin vähemmän kuin normaalisti, kun oli vammoja ja hiihtämään ei päässyt kovien pakkasten takia.
Jos lisää liikuntaa samalla, voi huomaamattaan syödä myös liikaa, sillä liikuntahan lisää nälän tunnetta. Se liikunnan aiheuttama lisäkaloritarve on aika vähäinen loppupeleissä.
Laihtuminen alkaa vasta noin kuuden viikon jälkeen. Olet varmaan itsekin kuullut monen sanovan, että kaikkea olen koettanut, mutta mikään ei ole auttanut. Kompastuskivi on sana koettanut, mitään ei ole viety loppuun asti. Malttia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oikeasti itse katseeni kääntäisin ensisijaisesti siihen ruokavalioon. Mä pudotin kevään aikana melkein 15 kg lisäämättä liikuntaa yhtään. Käytännössä alkuun liikuin vähemmän kuin normaalisti, kun oli vammoja ja hiihtämään ei päässyt kovien pakkasten takia.
Jos lisää liikuntaa samalla, voi huomaamattaan syödä myös liikaa, sillä liikuntahan lisää nälän tunnetta. Se liikunnan aiheuttama lisäkaloritarve on aika vähäinen loppupeleissä.
Itse en halua laihduttaa itsestäni laihaaläskiä. Lihaskunto on äärestä tärkeää varsinkin kun ikää tulee lisää. Siksi lepo, ruokavalio ja liikunta.
Mulla paino tippunut heinäkuusta vähän yli viisi kiloa; Käyn kaksi kertaa viikossa salilla, kävelen päivittäin koiran kanssa vähintään tunnin reippaita lenkkejä ja pyöräilen pari kertaa viikossa. On muuten uskomattoman vähän kaloreita, mitä painonpudotukseen voi syödä. Itsellä huomaan, että jos päivittäiset kalorit nousee yli 1400, painonpudotus pysähtyy. Samoin, jos erehdyn syömään leipää, sama homma. Nää on yksilöllisiä juttuja, mutta tosiasia on, että naisella kalorit on vedettävä aika minimiin, että paino putoaa. Olen 50 v, 162 cm ja nyt 76 kiloa. Tavoite painaa alle 65 kg.
Noi liikuntamäärät ei lisää kulutusta juurikaan. Ruokavalio kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua laihduttaa itsestäni laihaaläskiä. Lihaskunto on äärestä tärkeää varsinkin kun ikää tulee lisää. Siksi lepo, ruokavalio ja liikunta.
Niin no, sen treenin ehtii aloittaa sittenkin, kun se painonpudotus on lähtenyt käyntiin. Itse olen alkanut käydä nyt salilla, kun painon olen saanut vakiintumaan paikoilleen ja tiedän, miten sitä saa ylläpidettyä kun lisää liikuntaa ja jos välillä vaikka herkuttelee.
-33
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ei lisää näläntunnetta, kun keho ravittu ja nesteytetty oikein. Jos nälkä yllättää äkisti kyseessä on jano. Nälkä kehittyy vähitellen.
Käveleminen on kyllä terveellistä ja lenkin jälkeen on pirteä olo, mutta se ei laihduta. Keskity terveelliseen ruokavalioon, tässä se kompastuskivi yleensä on.
No, jos haluat laihtua, niin sitten tarvitset vähemmän energiaa, vaikka liikkuisitkin. Liikunta itsessään ei laihduta, jos syöt sitten enemmän, koska "tarvitset energiaa". Vaikka pelkällä suklaalla voi laihtua, jos vain ei syö sitä liikaa.