Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin, kun kakkostyypin diabetekseni todennut lääkäri totesi, että me otamme nämä asiat hyvin vakavasti.

Vierailija
14.10.2024 |

Miksi? Onhan maailmassa paljon tätäkin vakavampia tauteja.

Kommentit (434)

Vierailija
161/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kakksosdiabeetikosta on toivoakseni iäkkäitä, itellä alkoi 70 v.  Elimistö alkaa sanomaan itseään irti.

Nämä paljon pekonia tyypit voisivat pidättäyryä paasaamasta. Iäkkäällä rollaattorimummulla suositellaan vähintään puolen tunnin lenkkiä päivässä. Sairaat eivät pysty sitäkään tekemään saati kasvattamaan lihaksia  punttisalilla ketomittari käsivarressa.

Ei tietenkään pysty,jos   yrittää aloittaa liikunnan 70+ iässä.  Se pitää tehdä 50 vuotta aiemmin jo.

Nyt jo sanon, voi lapskulta. 

Vierailija
162/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kaiken diabetesneuvonnan ja sairauden hoidon voisikin keskittää tänne. Syntyisi valtaisa säästö kun aivo vapaat toimisivat ammattilaisina koska tietävät kuitenkin kaiken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi näissä keskusteluissa aina tietäjinä he jotka eivät  itse ole diabeetikkoja?

Vierailija
164/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa ihmetteli kun 70+ eivät ole himoliikkuja.  Hän voi huomata vaikka nyt nuorena on himoliikkuja, voi olla että vanhana ei enää koivet olekaan timmissä vaan on juostu polvet ja lonkat pilalle.

Vierailija
165/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kaiken diabetesneuvonnan ja sairauden hoidon voisikin keskittää tänne. Syntyisi valtaisa säästö kun aivo vapaat toimisivat ammattilaisina koska tietävät kuitenkin kaiken. 

Diabetesliiton voisi kyllä lakkauttaa turhana. Antavat täysin vääriä ohjeita diabeetikoille. Jokainen voi ohjeiden kehnouden todeta pienellä panostuksella jatkuvatoimiseen verensokerimittariin.

Vierailija
166/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa ihmetteli kun 70+ eivät ole himoliikkuja.  Hän voi huomata vaikka nyt nuorena on himoliikkuja, voi olla että vanhana ei enää koivet olekaan timmissä vaan on juostu polvet ja lonkat pilalle.

Kyllä 70+ vuotiaissa on sellaisia teholiikkujia että nykynuoret jää jälkeen.

Vierailija
167/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oi miksi näissä keskusteluissa aina tietäjinä he jotka eivät  itse ole diabeetikkoja?

Sama koskee melkein mitä tahansa asiaa. Parhaat tietäjät ovat niitä jotka asia ei koske henkilökohtaisesti. 

Vierailija
168/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kaikkien viestittäjien sairaudet?

Onko kaikki lääkärit, diabeteshoitajat, ravitsemusterapeutit, jotka ohjeistavat diabeetikkoja itse diabeetikkoja?

Vierailija
169/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee melkein mitä tahansa asiaa. Parhaat tietäjät ovat niitä jotka asia ei koske henkilökohtaisesti. 

Se että täällä joku seko lääkkeiden mussuttaja kokee olevansa palstan ainoa 2 tyypin diabeetikko ei tee asiasta totta.

Vierailija
170/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetesliiton voisi kyllä lakkauttaa turhana. Antavat täysin vääriä ohjeita diabeetikoille. Jokainen voi ohjeiden kehnouden todeta pienellä panostuksella jatkuvatoimiseen verensokerimittariin.

Äläs nyt, diabeetikot tykkää niistä ohjeista kun niissä SAA syödä sokeria.

Vierailija
171/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt, diabeetikot tykkää niistä ohjeista kun niissä SAA syödä sokeria.

Ehkäpä ne on siis siksi laadittu. Sairaiden miellyttämiseen muttei parantamiseen tai hoitamiseen..

Vierailija
172/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki lääkärit, diabeteshoitajat, ravitsemusterapeutit, jotka ohjeistavat diabeetikkoja itse diabeetikkoja?

Heillä on kuitenkin koulutus ja tietoa, ei itseoppineilta kasattua tietoa ja  saksassa asuvan vanhuksen horinoita.

Vierailija
173/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Minä sain epilepsiakohtauksen ja joku oli suuhun tunkemassa jotain kesken kohtauksen. Täysin väärä kivikautinen ohje johon yllättävän moni nykyäänkin uskoo. 

Vierailija
174/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on kuitenkin koulutus ja tietoa, ei itseoppineilta kasattua tietoa ja  saksassa asuvan vanhuksen horinoita.

Jokaisella joka suosittelee kakkostyypin diabeetikolle sokerien tai hiilihydraattien - kuten kaurapuuron - syömistä ei ole mitään tietoa mistään.

Vierailija
175/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään tiedät kaikkien viestittäjien koulutuksenkin ja tietolähteet. Olet aika fakiiri :)

Vierailija
176/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Minä sain epilepsiakohtauksen ja joku oli suuhun tunkemassa jotain kesken kohtauksen. Täysin väärä kivikautinen ohje johon yllättävän moni nykyäänkin uskoo. 

Tässä tapauksessa diabetesliitto ohjeistuksineen on se kivikautisten ohjeiden levittäjä.

Vierailija
177/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ihan liuskalla todeta. Syömisen jälkeen verensokeri on koholla, kahden tunnin päästä normaali. Ykköstyypissä  voi olla hyvä tuo mittari.

Mutta keto/vhh itsensä palvojille tuiki välttämätön. Mullakin tuttu joka päivittää muillekin jatkuvast keto/sokeriarvonsa ennen kuntosalia ja jälkeen.  Jotain luontaislääketieteen ravitsemuskurssia käynyt ja on mielestään lääkäreitä tietävämpi.

Vierailija
178/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ihan liuskalla todeta. Syömisen jälkeen verensokeri on koholla, kahden tunnin päästä normaali. Ykköstyypissä  voi olla hyvä tuo mittari.

Mutta keto/vhh itsensä palvojille tuiki välttämätön. Mullakin tuttu joka päivittää muillekin jatkuvast keto/sokeriarvonsa ennen kuntosalia ja jälkeen.  Jotain luontaislääketieteen ravitsemuskurssia käynyt ja on mielestään lääkä

Se mittari on nimenomaan hyvä kakkostyypissä. Ruoka-aineen aiheuttaman piikin korkeuden ja keston näkee suoraan kännykästä. Pistemittauksilla on tuurista kiinni mihin kohtaa käyrää se mittauspiste sattuu osumaan.

Vierailija
179/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta keto/vhh itsensä palvojille tuiki välttämätön. Mullakin tuttu joka päivittää muillekin jatkuvast keto/sokeriarvonsa ennen kuntosalia ja jälkeen.  Jotain luontaislääketieteen ravitsemuskurssia käynyt ja on mielestään lääkä

No, "luontaislääketiede" ei liity vhh-ruokavalioon mitenkään.

Vierailija
180/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tasot on olleet pitkään korkeat, on hengenvaarallista ajaa arvot insuliinilla äkkiä alas!!!!! 

Mitä vikaa on ravitsemusohjauksessa? Luulisi ammattilaisen jotain tietävän.

Vika on siinä että se ohjeistus minkä saat on täysin päin mäntyä. Suosittelevat esim. kaurapuuron syömistä. Jos omaa jatkuvatoimisen verensokerimittarin, voi ihan omin silmin todeta miten hirveän sokeripiikin kaurapuuro saa aikaan...

Jännä juttu. Olen kokeillut, ja nimenomaan kaurapuurolla, eikä se aiheuttanut mitään sokeripiikkiä. Sokerit nousivat maltillisesti ja pysyivät tasaisena. Runsaskuituista puuroa ei voi verrata johonkin sokerimehuun.

Harrastan liikuntaa aktiivisesti, se on oleellinen tekijä insuliiniresistenssin välttämiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän