Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyin, kun kakkostyypin diabetekseni todennut lääkäri totesi, että me otamme nämä asiat hyvin vakavasti.

Vierailija
14.10.2024 |

Miksi? Onhan maailmassa paljon tätäkin vakavampia tauteja.

Kommentit (434)

Vierailija
341/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah metforem 500 mg. Mun lemppari oot!

Vierailija
342/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsin aina Fazerin sinistä ja metforemia yhtäaikaa. Se on coolia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolesteroli on iso infarktiriski juuri diabeetikolle.  Siksi heillä painetaan kolesterolit mahdollisimman alas, alle  viitearvojen  tai alarajalle ainakin.

Ennemmin minä lääketiedettä uskon kuin hörhö x jonka kolesterolitavoite on 9  jotta "aivot pysyy kunnossa " ,  kuitua ei tarvitse kuin rasvaa ja havujuomaa.

Lääkkeillä kolesteroli 1,4. Lapsillanikaan ei ole niin hyvät arvot!

T. Diabetes 2.

Onko tuo kokonaiskolesteroli vai? Ei todella ole hyvä. Mitkä on LDL,HDL ja triglyt? Entäs HDL:n ja triglyjen suhde?

Vierailija
344/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool cocktail IS Jaffa ja candesartan , siihen vielä rosuvastatin ja Pätkis patukka. Lääkkeet menee näin kurkusta alas ilman tarttumatta kurkkuun.

Vierailija
345/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolesteroli on iso infarktiriski juuri diabeetikolle.  Siksi heillä painetaan kolesterolit mahdollisimman alas, alle  viitearvojen  tai alarajalle ainakin.

Ennemmin minä lääketiedettä uskon kuin hörhö x jonka kolesterolitavoite on 9  jotta "aivot pysyy kunnossa " ,  kuitua ei tarvitse kuin rasvaa ja havujuomaa.

T. Diabetes 2.

Onko tuo kokonaiskolesteroli vai? Ei todella ole hyvä. Mitkä on LDL,HDL ja triglyt? Entäs HDL:n ja triglyjen suhde?

Tuskin muistaa kun dementia on jo iskenyt :D

Vierailija
346/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin hienoa kun voi avata karkkipussi hyvällä omalla tunnolla, kun ottaa samaan aikaan ne metforem tabletit.... 

Vierailija
347/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Diabetes 2.

Ei ne terveyskeskuksissa mittaa enää kuin yhden arvon. Se pitää olla alle 1,8

Vierailija
348/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Diabetes 2.

Vaikka muistais/tietäis, niin ei se tajuis :)

Vierailija
349/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Diabetes 2.

Ei ne terveyskeskuksissa mittaa

Minkä arvon? LDL:n? Ei kerro yhtään mitään ilman muita arvoja.

Vierailija
350/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koko sukuni kuoli 55-60 vuotiaina. Nyt vannomme lääkkeiden nimeen, kaikilla sokerilääkkeet, verenpainelääkkeet, kolesteroli lääkkeet ja pieni annos vertaohentavaa ja hubs! Sukulaiset elävät 99+++ ikään.

Ah mitkä ihanat lääkkeet, ihana maailma!

Vierailija
351/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosi vaarallinen jos sitä ei hoida. Se on yksi niistä harvoista taudeista, jotka voi parantua elämäntapamuutoksella. Ilman lääkettä ei pitkälle pötki. Sokeutuu ja sisäelimet menee rikki.

Ihan paskaa ettei ilman lääkkeitä pitkälle pötki. Toki alussa kannattaa laskea sokeria mahdollisimman nopeasti eli syödä ne lääkkeet ja lopettaa hiilihydraattien mussutus.

Kuule hiilihydraatit ( täysjyvä leivät ym ) kuuluvat ihan diabeteksen ruokavalioon. 

Mun insuliiniresistenssi katosi vasta karppaamalla. Nuo leivät, myös täysjyvät, muuttuvat suolistossa sokeriksi.

Vierailija
352/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

192: Kevyt liikunta menee millä tahansa ruokavaliolla, mutta kun puhutaan oikeasti kuntoa kohottavasta pitkäkestoisesta liikunnasta, hiilareita tarvitaan myös diabeetikolla eivätkä ne ole mikään haitta. Nimenomaan raskas liikunta laskee insuliiniresistenssiä. Sohvaperunoille hiilarit voivat tietysti olla haitallisia. 

Hiilareita ei ihminen tarvitse mihinkään. Lihasten glykokeenivarastot palautuvat yhtä nopeasti rasva-adaptoituneella. Se rasva-adaptoituminen ottaa vain aikansa.

Osa ihmisistä on aivopesty uskomaan, että ihmisen pitää saada tasaisesti hiilihydraatteja eli sokeria, koska aivot tarvitsevat sokeria. Taustalla lienee rasvaa ja (eläin)proteiineja vastaan taistelevat  pro kasvisravinto ihmiset ja asiantuntijat.

Kyllä, a

"Onko sun nimeSi Heli? Pyöräillyatä tuli mieleen.  Oletko varma että diabeetikot voivat luottaa ohjeisiisio?"

En ole Heli vaan urospuolinen lycraohjus. Ja kyseessä ei ollut diabeteksen hoito-ohje eikä ajatus, että näin kaikkien tulee toimia. Vaan esimerkki siitä mihin elimistö sopeutuu. Nuo välipalat aikuisille on itselle kyllä ihan dadaa. 

Vierailija
353/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Diabetes 2.

En ole terveysalalla töissä. Niin ei tarvitse tietää. Pääasia että lääkäri sanoi, että 1,4 on hyvä arvo. Ja siinä se kolesteroli arvo pidetään.

Vierailija
354/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta se on itse aiheutettu pääsääntöisesti, huonolla ravinnolla ja elämäntavalla.

Se periytyy vahvasti, ja monella terveellisesti syövällä ja elävällä se on silti. Esim. Minun suvussani, myös urheilija setäni sairastui. Kaikilla muillakin on terveelliset elintavat, mutta eipä se ole auttanut. Muilla lääke auttaa hyvin, minun diabetekseeni on ollut voimakasoireisempi ja vaikeampi. Johtuu ehkä vuorotyöstäni, tai on vain sattumaa. 

Ei tässä auttanut arki liikunta, urheilu, puoli kiloa kasviksia päivässä eikä hiilaritietoisuus. Niin vain sairastuin. 

Eli todisteletko nyt että kannattaa huoletta lihoa ja mässätä koska urheilijasetäsi sattui saamaan kohtalonoikusta diabeteksen? Vai mitä haluat sanoa? Mielestäsikö ihminen ei voi vaikuttaa omaan diabetesriskiinsä. Lievä diabeteksen hoitokin on elämäntapahoito: liikunta, ravinto, painonhallinta. Nämä voi kaikki unohtaa koska setäsi?

Hän taisi tarkoittaa, ettei kakkostyypin diabetes aina ole oma vika.

Vierailija
355/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te muut kakkostyypin diabetesta sairastavat huomanneet sellaista että jos erehtyy syömään muutaman karkin tai tavallisen jäätelön tulee vähän ajan kuluttua etova olo?

Nyt karpatessa mulle tulee paha olo jo ajatuksesta. On ollut aika yllättävää, kuinka vastenmielisiä kaikista entisistä herkuista on tullut. Olen aiemmin ollut aikamoinen sokerihiiri.

Vierailija
356/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabeetikon ravitsemuksen tärkein asia on välttää ylenmääräisiä kaloreita. Diabetes ei ole "sokeriallergia" vaan pikemmin "lihavuusallergia". Toki nopeita hiilareita ja ns. herkkuja on lähes pakko rajoittaa, jos haluaa välttää ylenmääräisiä kaloreita eli suomeksi lihomista.

Vierailija
357/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

What a feeling with merforem.

Pink lady IS getting everything. 

Vierailija
358/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa enpä tiiä. Jos mulla diagnosoitaisiin tommonen en menisi jatkohoitoihin. Inhoon sairaaloita ja terveyskeskuksia.

Ja sitten susta tulee sokea ja sun jalat amputoidaan. 

Kun ei syö hiilihydraatteja niin säilyy jalat ja silmät eikä tarvitse hoitojakaan - jos ei ole jo haimaansa tuhonnut lopullisesti.

Vaikket söisi hiilihydraattia, niin maksa tuottaa sitä. 

Ei tuota sellaisia määriä että sokeritasot olisivat yli raja-arvojen. Kyllä ne kohonneet sokerit ovat seurausta vain ja ainoastaan hiilihydraattipitoisesta ruokavaliosta.

Sellainen kakkostyyppi kun löytyisi joka syö jatkuvasti

"Sellainen kakkostyyppi kun löytyisi joka syö jatkuvasti vaikka alle 20g hiilihydraatteja päivässä ja jonka verensokerit ovat yli diabetestasojen - en pidättele hengitystäni :D"

Kyllä diabeteksen saa kun vetää ylenmäärin rasvaa ja proteiinia. Elimistö muuttaa kaiken ylimääräisen energian rasvaksi ja sokeriksi.

Vierailija
359/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk :ssa mitataan LDL-kolesterolia, mitä matalampi, sen parempi. Tavoitetaso ainakin alle 1.8 ja tiukemmin mielellään alle 1.4. 

Finriskissä tarvitaan HDL-kolesteroli, mutta jos ihmisellä on dm2, niin ilman finriskiäkin voidaan todeta valtimotautikuolleisuuden riskin nousu niin isoksi, että mitään laskuria ei tarvita.

Vierailija
360/434 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta se on itse aiheutettu pääsääntöisesti, huonolla ravinnolla ja elämäntavalla.

Meillä päin yleisin syy tuon taudin saamiseen on perimä, halusit tai et. Omassa tuttavapiirissä moni erittäin terveellisesti elänyt sen on saanut, toki ovat ruokavaliolla saaneet taudin pysymään lääkkeettömänä. Ota asioista oikeasti selvää ennen kuin lätiset läpiä päähäsi.

Olen eri, mutta kyllä tämä tauti on yleensä itse elintavoilla aiheutettu ja siitä voi parantua muuttamalla elintavat.

Painonhallinta ja liikuminen voi parantaa tästä taudista kokonaan. Harvoin tämä tauti yksin perimästä johtuu.