Naiset eivät suostu käymään miesgynekologeilla
Gynekologiksi opiskelevien miesten määrä on romahtanut viime vuosina. Naiset ovat haluttomia hakeutumaan miesten tutkittavaksi, mikä vaikeuttaa jo alan koulutusta.
Naistentauteihin ja synnytyksiin erikoistuva lääkäri Juuso Isotalo, 32, huomasi jo opiskeluaikanaan, että monet naiset vieroksuivat miesopiskelijaa. Hän työskentelee Turun yliopistollisen keskussairaalan naistenklinikalla.
Naistentautien professori Päivi Polo on opettanut lääketieteen opiskelijoita noin 25 vuotta. Hän on Juuso Isotalon tavoin havainnut viime aikoina, että naiset eivät anna miesopiskelijoiden tutkia itseään. Kieltäytymisiä tulee päivittäin. Pololla on yleensä ryhmissä sekä nais- että miesopiskelijoita, jotta opetustilanne etenee.
- Puhutaan paljon naisten tasa-arvosta, mutta tässä miehiä ei kohdella tasa-arvoisesti. Heitä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti, koska he eivät pääse harjoittelemaan gynekologisia tutkimuksia, vaikka ne kuuluvat oppimistavoitteisiin. Niitä ei opi muuten kuin käytännön harjoituksen avulla, kertoo Polo.
Kommentit (873)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä tietysti olla vaikka naisista pitävä nainenkin gynenä. Kukapa sen tietää.
Tiedän lesbon gynekologin. Olen ollut samassa paikassa töissä.
Kuten täällä aiemmin yodettu, se ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä tietysti olla vaikka naisista pitävä nainenkin gynenä. Kukapa sen tietää.
No entäs homo urologi?
Kysymys miehille, menisitkö alapäätutkimukseen, jonka hoitaa nainen vai mies?
Vierailija kirjoitti:
Johan minä aiemmin kirjoitin että nuoren kauniin ja näpsäkän naisen tutkittavaksi menen oikein mielelläni! ;)~
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan minä aiemmin kirjoitin että nuoren kauniin ja näpsäkän naisen tutkittavaksi menen oikein mielelläni! ;)~
Kyllä kyllä, lisää kommentteja myös muilta miehiltä olisi kiva saada.
En halua nais urologille pilkattavaksi. Nauraisi vain mun pikku pippelilleni
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana oli YTHS:llä miesgynekologi. Sen käytös oli täysin asiatonta. Kommentoi ulkonäköä, tuputti lasten hankkimista ja vähätteli puudutuksen tarvetta, kun kierukkaa laittaessa vaadin sellaisen.
Oli niin paska kokemus, että sen jälkeen en ole enää koskaan voinut mennä miespuoliselle gynelle, vaikka tiedostankin, että se YTHS:n gyne oli varmasti harvinaisen epäammattimainen. Koko gynekologilla käymiseen jäi kammo.
Minkä kaupungin yths ja minä noin vuosina? Oliko hänellä myös asiattoman maine opiskelijoiden keskuudessa, valituksia tehty ja osa ei suostunut menemään vastaanotolle?
Se on nyt vaan mieslääkäriopiskelijoiden yritettävä iskeä naisia ja keksiä sinne tökkimisen eri välineillä olevan osa esileikkiä
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hui. Nyt alkoi pelottaa;)
Onko ne lespoja joten kiihoittuu kun joku nainen gynekoloi?
On tämä kummaa. Minä kun olen käynyt terveydenhuollossa, olen antanut useampien naisten käsitellä tai puristella kassejani - vaikka oikein kaksin käsin - jo pienestä pitäen. Olen maannut munat paljaana vaikka kuinka kauan ja usein samassa huoneessa hoitajien ja lääkäreiden kanssa, ja onpa terveydenhuollon ammattinainen tunkeutunut peräaukkoonikin. Sehän on lääkärin työtä että rassaa röörit ja ulokkeetkin jos epäilee jotain. Ei siinä ole mitään seksuaalista vaikka ehkä vähän haaveilisinkin kiihkeistä hoitajista ja vähän perusteellisisimmista lääkäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä aina mielummin mennyt miesgynekologille. On outoa jos toinen nainen ronkkii alapäätä.
Eli sinulle tilanne on seksuaalinen. Ok.
No eikä ole. Mistä ihmeestä keksit jotakin noin sairasta?? Gynekologilla käyminen ei todellakaan ole mitään seksuaalista eikä se ole mitenkään mukavaa. Vielä epämukavampaa se on jos tutkimuksen tekee nainen. Mikä hel vetti siinä on, että täällä ei saisi kertoa omaa mielipidettään ja sitä miten itse asiat kokee. Aina joku pas kapää tulee siihen soittamaan suutansa ja kuvittelee kaikkea sairasta. Mene oikeasti hoitoon hel vetin oksetus.
No oli vaan erikoinen tuo,että pidit miestä luonnollisempana gyneksi. Ehkä sinun pitäisi perustella asiaa sitten
-eri
Vierailija kirjoitti:
On tämä kummaa. Minä kun olen käynyt terveydenhuollossa, olen antanut useampien naisten käsitellä tai puristella kassejani - vaikka oikein kaksin käsin - jo pienestä pitäen. Olen maannut munat paljaana vaikka kuinka kauan ja usein samassa huoneessa hoitajien ja lääkäreiden kanssa, ja onpa terveydenhuollon ammattinainen tunkeutunut peräaukkoonikin. Sehän on lääkärin työtä että rassaa röörit ja ulokkeetkin jos epäilee jotain. Ei siinä ole mitään seksuaalista vaikka ehkä vähän haaveilisinkin kiihkeistä hoitajista ja vähän perusteellisisimmista lääkäreistä.
Et huomaa mitään outoa parissa vikassa lauseessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs homo urologi?
Miesten puolesta en osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Ja miestenkin jalat telineisiin haarat auki kirkkaiden valojen alle.
Siinä sitä on sellainen asento, että vähempikin nolostuttaa.
Kokeilkaa. Lääkäritäti sitten tutkii ja syynää ja survoo kylmällä metallilla.
Vierailija kirjoitti:
En halua nais urologille pilkattavaksi. Nauraisi vain mun pikku pippelilleni
No eikä nauraisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä aina mielummin mennyt miesgynekologille. On outoa jos toinen nainen ronkkii alapäätä.
Eli sinulle tilanne on seksuaalinen. Ok.
No eikä ole. Mistä ihmeestä keksit jotakin noin sairasta?? Gynekologilla käyminen ei todellakaan ole mitään seksuaalista eikä se ole mitenkään mukavaa. Vielä epämukavampaa se on jos tutkimuksen tekee nainen. Mikä hel vetti siinä on, että täällä ei saisi kertoa omaa mielipidettään ja sitä miten itse asiat kokee. Aina joku pas kapää tulee siihen soittamaan suutansa ja kuvittelee kaikkea sairasta. Mene oikeasti hoitoon hel vetin oksetus.
Ei seksuaalinen tarkoita, että kiihottuisit, vaan sitä, että jos koet luonnollisemmaksi sen, että alapäätäsi tutkii mies, pidät tilannetta lähtökohtaisesti seksuaalisena, vaikket niin ajattelisikaan.
Jos siis olet heteronainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et huomaa mitään outoa parissa vikassa lauseessa?
En. Aina saa haaveilla, ei se tee tilanteesta seksuaalista.
Mutta oletteko huomanneet, että kuvituskuvan miehellä on kaulassaan Olympus-logollinen hihna?
Toivottavasti se ei käytä samaa kuvaa yhteystietosivullaan, voisi selittää asiakaskadon
Hänelläkin varmaan omanlaisensa motiivit hakeutua alalle sitten... Hyi!