Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nuoren kanssa voisit seurustella?

Vierailija
13.10.2024 |

Olen itse 36vuotias nainen ja olen nyt käynyt muutamilla treffeillä 20vuotiaan miehen kanssa. Mietin siis tässä onko hän liian nuori moraalisesti suhteeseen.

Kuinka nuoren kanssa voisit itse alkaa parisuhteeseen?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v. Voisin, ja olen voinut.  /M67v

Vierailija
82/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voisin olla vaikka 16-vuotiaan kanssa, mikä on laillinen ikä. Mutta käytännössä en ihmisten paheksunnan takia ryhtyisi siihen. Ja koska en halua mitään vanhaa kääpää riesakseni, niin en edes halua mitään parisuhdetta.

t. 56-vuotias nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi itseni ikäisen kanssa (en kerro ikääni), ellei olisi TODELLA poikkeuksellisen ihana ja hyvännäköinen mies. Nuoremman kanssa en seurustelisi ikinä, koska en tunne heihin mitään vetoa. Ihanne on 5-10 vuotta vanhempi. 

Vierailija
84/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v. Luonnollisesti seksi ei tulisi kysymykseen vielä vuosiin, mutta jos suhde kestäisi niin senkin aika koittaisi sitten myöhemmin.

Vierailija
85/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48- vuotias. Voisin seurustella ehkä nelikymppisen kanssa, jos hänellä ei olisi toiveita lapsista. Sitä nuoremman kanssa tuskin.

Vierailija
86/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä iällä ole väliä, jos kognitio on oikeassa asennossa

Lakisyistä varmaan 18v olisi hyvä, ettei tule syytetyksi groomaamisesta, vaikkei seksuaalisuus ole itselleni merkittävä osa suhdetta. Lähinnä arvioin, onko henkilö kykenevä aviomieheksi ja perheenisäksi, ja siinä merkitsee miehellä iän sijaan perimä ja kyky itsehillintään

Eli miehellä on oltava resursseja huolehtia puolisosta ja joko peritty tietous siitä, ettei elämä ole siitosfestivaali, tai rationaalista kapasiteettia ymmärtää tämä vaikkapa kirjoja lukemalla. Jollakin 18-vuotiaalla voi hyvinkin olla nämä, ja paljon enemmänkin

Vierailija
87/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voisin olla vaikka 16-vuotiaan kanssa, mikä on laillinen ikä. Mutta käytännössä en ihmisten paheksunnan takia ryhtyisi siihen. Ja koska en halua mitään vanhaa kääpää riesakseni, niin en edes halua mitään parisuhdetta.

t. 56-vuotias nainen

Se että edes kirjoitat tuollaista, kertoo sinusta aivan tarpeeksi :D yök. Vaikka se ei olisi paheksuttua, en ikimaailmassa seurustelisi 16-vuotiaan kanssa. En edes 18-vuotiaan. Ylipäätään yhtään minua nuorempi ei sytytä sitten tippaakaan, ja ajatus teinin kanssa seurustelusta on vain kuvottava.

Vierailija
88/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi itseni ikäisen kanssa (en kerro ikääni), ellei olisi TODELLA poikkeuksellisen ihana ja hyvännäköinen mies. Nuoremman kanssa en seurustelisi ikinä, koska en tunne heihin mitään vetoa. Ihanne on 5-10 vuotta vanhempi. 

PS. Kyllä, jos olen kiinnostunut jostain ja selviää hänen olevan minua nuorempi, kiinnostus lässähtää siihen paikkaan. Kaipaan miestä, en poikaa. Näen minua nuoremmat poikina.

Vierailija
89/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä olevat nelikymppiset ällöukot ovat oikeasti kallellaan 13-14-vuotiaisiin, mutta sanovat 18 vaikuttaakseen vähän normaalimmilta.

Niin no, Wikipediassa näin mielestäni artikkelin jossa kerrottiin kolmanneksen miehistä pitävän 13-14 tyttöjä kiinnostavina, joka on saanut jopa lääkärit kinastelemaan että pitääkö teineistä viehättymiselle olla lääketieteellinen diagnoosi, jos se on noinkin yleistä.

Sulle on. Sen nimi on pe dofilia

Ei vaan epebofilia, vai oliko ebepofilia? Jotain sinnepäin.

Täällä menee taas määritelmät sekaisin. Kyseessä on henkilö, joka on kiinnostunut 15-19 vuotiaista ja ei ole diagnoosi enää uusimmassa tautiluokituksessa.

Vierailija
90/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 48...ehkä 5 v nuoremman kans ja 20 v vanhemman kans voisin olla, karkeasti arvioiden.

N48

Hei! Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että miksi naiset, tai paremminkin juuri sinä, olisit valmis katselemaan niinkin paljon vanhempaa ukkoa, mutta et kovinkaan paljoa itseäsi nuorempaa?

Olen eri, mutta luulen että siihen liittyy useampikin eri tekijä. Ensinnäkin isot ikäerosuhteet vain ovat sosiaalisesti hyväksytympiä niin päin, että mies on vanhempi. Toisekseen edelleen kuulee sitä kulunutta uskomusta, että miehet kypsyvät hitaammin ja siksi sama mies 20 vuotta vanhempana voisi olla jotenkin parempi kumppani (Itse en usko tähän. Jotkut ihmiset ei kypsy ikinä, ja kypsymättömyys on myöskin sosiaalisesti hyväksytympää miehille. Naisen on vain hankalampi huomata kypsymättömyyttä kun on 20v miestä nuorempi). Lopuksi tulee mieleen ulkonäkötekijät. Naisia arvotetaan paljon pidemmälle nuoruuden ja fyysisen viehättävyyden kautta. Siksi voisi olla kiusallista olla suhteessa miehen kanssa, jolla on niin selkeä etu näiden ominaisuuksien suhteen. Uskon että ainakin itsestäni olisi vaikea tuntea oloni kovin haluttavaksi ja seksikkääksi jos kumppani olisi selvästi "yli mun liigan". Olen käsittänyt että miehet ei liiemmin paini tällaisten ongelmien kanssa. 

Ihan hyvää pohdintaa. Vastaan vain tuohon viimeiseen, että kyllä ne miehetkin painii. Mulla on 8 vuotta vanhempi mies, ja hänelle on ollut yllättävän iso pala tuo oma ikääntyminen ja ulkonäön rapistuminen ennen kaikkea sen myötä, että itse en ole (vielä) ulkoisesti rapistunut, ja ikäeromme näyttää nykyään suuremmalta kuin ennen. Mies tuntuu olevan huolissaan omasta kelpaavuudestaan mulle ja myös mustasukkaisuus nuorempia miehiä kohtaan on nostanut päätään. Kokisin varmasti samoin, jos olisin se vanhempi. Ja siis mua ei ulkoinen rapistuminen niinkään haittaa, ainoastaan toivon että pitäisi kunnostaan huolta kun itse olen liikkuvaista ja aktiivista sorttia. 

Ennen en niin piitannut toisen iästä, mutta nykyään kyllä ajattelen, että jos eroaisin niin en haluaisi näinkään isoa ikäeroa enää, puoleen tai toiseen. Mutta toivottavasti en eroa, sillä rakas tuo mies on vanhentuneenakin.

Vierailija
91/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

29- vuotiaana seurustelin 48- vuotiaan miehen kanssa. Siinä huomasi sukupolvieron tavoissa, arvoissa ja asenteissa. Luulisi, että ikä olisi tuonut hänelle myös emotionaalista kypsyyttä, mutta aika keskenkasvuinen Peter Pan oli. Oli myös vähän kiusallista, kun hänen lapsensa oli vain pari vuotta minua nuorempi.

35-vuotiaana seurustelin 26- vuotiaan miehen kanssa. Hänellä oli koulutus, ammatti ja 2 lasta aiemmasta liitosta, joten olisi jälleen luullut elämänkokemuksen tuoneen hänellekin kypsyyttä. Toisin oli, aivan liian pojankoltiaismainen. 

Persoonastahan se eniten siis on kiinni, kuka sopii kumppaniksi. Silti mielipiteeni nykyään on, että paras etsiä omanikäistä.

Vierailija
92/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä iällä ole väliä, jos kognitio on oikeassa asennossa

Lakisyistä varmaan 18v olisi hyvä, ettei tule syytetyksi groomaamisesta, vaikkei seksuaalisuus ole itselleni merkittävä osa suhdetta. Lähinnä arvioin, onko henkilö kykenevä aviomieheksi ja perheenisäksi, ja siinä merkitsee miehellä iän sijaan perimä ja kyky itsehillintään

Eli miehellä on oltava resursseja huolehtia puolisosta ja joko peritty tietous siitä, ettei elämä ole siitosfestivaali, tai rationaalista kapasiteettia ymmärtää tämä vaikkapa kirjoja lukemalla. Jollakin 18-vuotiaalla voi hyvinkin olla nämä, ja paljon enemmänkin

18-vuotiaan kanssa kannattaa muistaa, että hänelle ei saa tarjota väkeviä alkoholijuomia, eli esimerkiksi viski-harrastus on pois suljettu.

Vierailija
93/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 38 vuotiashenkilö. Tulen juttuun vähän nuorempien naisten kanssa ja minun mielestä nuoremmat naiset on vielä kauniita. Minä voisin seurustella ihan vaikka 16-20 vuotiaiden naisten kanssa. Nyt minä yritän lähestyä noin 25 vuotiaita naisia. 

M38

Vierailija
94/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 44v miehenä.katsoisim, että psrikymppinen on vielä aivan kypsymätön ja siten en missään nimessä kykenisi. Sanotaan, että siinä 32 vuotta voisi olla alaraja.

Minustakin kuulostaa samoilla perusteilla loogiselta iältään. Nuorilla on vielä nuorten haaveet, tarpeet, ongelmat ja puheet, jotka itsellä on jo elettyjä. N41

Vierailija
95/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20v nuorempi nainen on miehelle juuri sopiva.

Toki jollain miehillä voi olla myös grannyfetissi.

Eli ei ole mitään väliä, vaikka ajatusmaailma olisi ihan erilainen, ei olisi mitään puhuttavaa, kunhan on nuori,kiinteä ja mulggu nousee ja voi kavereille esitellä trophywifea.

Äläs nyt. Onhan dannylla ja helmilläkin kuulema niin paljon juttua, ettei autossa edes radiota kerkeä kuuntelemaan.

Henk.koht en ole ymmärtänyt tätä ajatusmallia, että kahden ihmisen pitäisi olla toistensa kopioita että tulisivat juttuun keskenään.

Vierailija
96/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillu panoon 16-25. Perspanoon 25-50 kun pillu on jo löystyny 25 vuotiaasta eteenpäin liikaa.

Ei pimppa oo löysä jollei oo synnyttänyt .

Vierailija
97/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v. Vaikea kuvitella että alkaisin suhteeseen ainakaan kovin paljon alle 30-vuotiaan kanssa (tai yli 40-vuotiaan). Mutta mistä sitä tietysti ikinä tietää, ehkä joku 25 ois ihan minimi. 

Vierailija
98/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä olevat nelikymppiset ällöukot ovat oikeasti kallellaan 13-14-vuotiaisiin, mutta sanovat 18 vaikuttaakseen vähän normaalimmilta.

Niin no, Wikipediassa näin mielestäni artikkelin jossa kerrottiin kolmanneksen miehistä pitävän 13-14 tyttöjä kiinnostavina, joka on saanut jopa lääkärit kinastelemaan että pitääkö teineistä viehättymiselle olla lääketieteellinen diagnoosi, jos se on noinkin yleistä.

Sulle on. Sen nimi on pe dofilia

Ei vaan epebofilia, vai oliko ebepofilia? Jotain sinnepäin.

Täällä menee taas määritelmät sekaisin. Kyseessä on henkilö, joka on kiinnostunut 15-19 vuotiaista ja ei ole diagnoosi enää uusimmassa taut

Termit eivät ole vaikeita. Määritelmän täyttääkseen, kiinnostuksen kohteen tulee olla joko ensisijaista tai yksinomaista

- pedofilia -> lapset ennen murrosikää

- hebefilia -> lapseet murrosiän alkupuoliskolla

- efebofilia -> lapset murrosiän loppupuoliskolla

- teleiofilia -> aikuiset

- gerontofolia -> vanhukset

Vierailija
99/118 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v nainen, voisin seurustella 18v kanssa helposti

Vierailija
100/118 |