Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei halua käyttää kondomia, miksi naisen pitää huolehtia ehkäisystä?

Vierailija
13.10.2024 |

Miksi ehkäisy jää usein naisen kontolle? Miksi naisen pitäisi popsia pillereitä, ottaa sisuksiinsa kierukka tai liimata ihoonsa laastari, vaikka mies voisi helposti vetäistä vehkeensä päälle kumin?

Jos yhteistuumin ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa, niin miksi mahdollinen raskaus on naisen vika?

Selibaatti varmasti monelle mahdoton vaihtoehto..?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäis naiset reitensä kiinni mutta ei, kullinhimo on vaan niin kova.

Jos ihan oikeasti kaikki naiset alkaisivat seksilakkoon , niin mitä arvelet , että siitä seuraisi?  Minä uskon että naisten itsemääräämisoikeus lähtisi.

Vierailija
102/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yrittää kumin käytöllä alistaa miehiä tossunalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi Penan pitäisi maksaa Tiinalle Marimekon verhot jos Pena ei itse verhoja halua?

Vierailija
104/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että naiset ovat suostuneet siihen. Joskus 60-luvulla se oli varmaan mullistavaa, koska sosiaaliset normit ja naisten kyky vaikuttaa asioihinsa eivät vielä olleet sitä mitä nyt. Mutta nyt naiset voisivat hyvin heittää pihalle miehen, joka olettaa puolisonsa ottavan ylimääräisiä lääkkeitä oman mukavuutensa vuoksi.

Moni myös vetoaa epäsäännöllisiin kuukautisiin ja kuukautiskipuihin. Joillekin varmasti ihan validi syy, mutta aika moni on napsinut niitä pillereitä varmuuden vuoksi varhaisteinistä saakka, eikä oikeasti tunne kiertoaan. 

Vierailija
105/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kieltäytyä seksistä miehen kanssa kokonaan, jos ei pääse hänen kanssaan yhteisymmärrykseen ehkäisystä? 

On varmaan hieno mies ja tuiki tarpeellinen. 

Vierailija
106/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain naisille on ehkäisytapoja (no paitsi se kondomi), miksikö? Koska naiset suostuvat siihen. Miehillehän on ehdotettu vaikka ja mitä mutta eivät suostu.

Mitä ehkäisykeinoja miehille on sitten ehdotettu? Kondomin ja vasektomian tiedän.

Miesten pilleriä. Jo koehenkilöt kieltäytyivät, koska tuli sivuvaikutuksia. Naisillahan sivuvaikutuksista ei välitä kukaan. Vaikka tulisi veritulppa ja lähtisi henki. Pääasia, ettei miesten tarvitse käyttää kondomia. 

Miksi naiset suostuu tähän?  Kyllä jokaisella on oikeus määrätä omasta kehostaan, miksi siis naida jokaisen vastaantulijan kanssa ja sitten narista, kun ne halua käyttää kondomia 

Vierailija
107/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain naisille on ehkäisytapoja (no paitsi se kondomi), miksikö? Koska naiset suostuvat siihen. Miehillehän on ehdotettu vaikka ja mitä mutta eivät suostu.

Mitä ehkäisykeinoja miehille on sitten ehdotettu? Kondomin ja vasektomian tiedän.

Miesten pilleriä. Jo koehenkilöt kieltäytyivät, koska tuli sivuvaikutuksia. Naisillahan sivuvaikutuksista ei välitä kukaan. Vaikka tulisi veritulppa ja lähtisi henki. Pääasia, ettei miesten tarvitse käyttää kondomia. 

Miksi naiset suostuu tähän?  Kyllä jokaisella on oikeus määrätä omasta kehostaan, miksi siis naida jokaisen vastaantulijan kanssa ja sitten narista, kun ne halua käyttää kondomia 

Erikoisinta on, että naiset itse ruinaavat ilman kumia ja lastia sisälle

Vierailija
108/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E pillerit oli endometrioosin hoitoon vuosien ajan. Sitten sain vakavia sivuvaikutuksia ja vaihdoin minipillereihin. Minulle pillerit on tarpeellinen lääke jota ilman olisin työkyvytön kun menkkakivut kestäis 3 viikkoa kuussa. Toki ehkäisyyn ovat myös luotettavat ja oikein sopivat.

Vierailija
109/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihanaa kun ei ole ollut kuukautisia vuosiin, kiitos hormonikierukka.

Mulla taas ei ole mitään kuukautisia vastaan. Oikeastaan päinvastoin, tiettyjen terveysongelmien takia arvostan säännöllisiä kuukautisia, sillä ne ilmentävät mulle sitä, että keho on terve ja toimii kuten pitää. En käytä ehkäisyä, onneksi kondomi ei ole ollut ongelma kenellekään miehelle kenen kanssa olen ollut suhteessa, ei edes vakiintuneessa parisuhteessa. Ehkäisymenetelmät liittyvät vahvasti kulttuurisiin normeihin, esim. Japanissa kondomi on yleisin ehkäisymenetelmä myös avioliitoissa, joissa ei haluta enempää lapsia.

Vierailija
110/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen haluaisi jälkikasvua ja mies on ainoa osapuoli joka vaatii ehkäisyä,  niin miehen tehtävä on silloin yksin hoitaa ehkäisy. Jos nainen vaatii kondomin käyttöä niin sitä on käytettävä . Sinkkuna hormoniehkäisy on parempi kuin abortit. Vela mies teettää  helposti itselleen vasektomian . 

Sinkkuna kuka tahansa, kenellä on enemmän kuin kaksi aivosolua käyttää kondomia. Vasektomia ei auta sukupuolitauteja vastaan.

Vierailija
111/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan naisena jättäisi ehkäisyä vain miehen varaan. En ikinä enkä kertaakaan. Samoin kannattaisi miesten toimia. Jos ei varmasti halua lasta, käytetään itse ehkäisyä. 

Eli aina tuplaehkäisy, jos kummankaan ei kannata jättää ehkäisyä "toisen varaan"? Kuulostaa kohtuullisen paranoidilta ja turhalta. Itse ainakin luotan ihmisiin, joiden kanssa seksiä harrastan sen verran, että ei tarvitse pelätä miehen ottavan kondomia pois. Ja kyllähän sen nyt itsekin huomaa jos näin pääsee käymään. En ala popsimaan pillereitä varmuuden vuoksi, varsinkaan jos sun logiikalla joka tapauksessa käytettäisiin kumia, kerran miehenkään ei tulisi jättää ehkäisyä toisen varaan. Jos käy vahinko, jälkiehkäisy ja viime kädessä abortti on keksitty. Olen harrastanut seksiä suht. aktiivisesti yli 15 vuotta ja ainoat kerrat kun jälkiehkäisyä olen tarvinnut on ollut ihan seksielämän alkutaipaleella, ja nekin olen ottanut lähinnä oman mielenrauhani takia, vaikka riski raskauteen on ollut käytännössä olematon.

Vierailija
112/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä minäkin naisena ihmettelen näitä kommentteja, jos ei halua lapsia pitää huolen ehkäisystä tai elelee yksin ja pitää jalat tiukasti ristissä, niin yksinkertaista 

Et varmasti ole nainen, jos olet sitä mieltä, että on naisen velvollisuus huolehtia ehkäisystä yksin, tai kärsiä seurauksista. Ehkäisy ei ole ilmaista, ja sen hoitaminen tulee naiselle kalliiksi hedelmällisten vuosien aikana. Niistä hormonaalisen ehkäisyn haittavaikutuksista puhumattakaan. 

Kondomi on ainoa tapa ehkäistä sukupuolitauteja. Aina, jos ei tunne seksikumppania kunnolla, eikä tiedä onko tällä mahdollisesti muitakin kontakteja, pitää käyttää kondomia. 

Nainenhan ne seuraukset lopulta kärsii. Fakta. Sukupuolitautien ehkäisystä samaa mieltä. 

-ohis, nainen 

Vierailija
113/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä miesten ehkäisypilleriä on tutkittu, eikä otettu käyttöön koska miehet kokivat käytön epämukavaksi. Miehen ehkäisypilleri on täysin mahdollinen, mutta ei ole tuotu markkinoille, koska miehet eivät halua käyttää sitä. 

Vasektomia on paljon helpompi toimenpide kuin naisen sterilisaatio, ja se on myös peruttavissa. Mutta vasektomiaan liittyy myytti miehisyyden ja mieskunnon katoamisesta, minkä vuoksi sitä pelätään. 

Tästä puheen ollen, naisten pitäisi saada sterilisaatio paljon helpommin kuin nykyään. Nyt naisen täytyy taistella saadakseen sterilisaatio. Ei uskota naisen sanaan, kun hän sanoo, ettei halua lapsia enää, tai ollenkaan. Tästä puhun kokemuksella. Omasta ja lähipiirin. 

Vierailija
114/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska nainen ei halua jälkikasvua. 

Amen. Ja jos mies ei tahdo tehdä omaa osaansa, miksi sellaisen kanssa pitäisi edes seksiä harrastaa? 

Minä käytin ehkäisyrengasta muutaman vuoden, kyllästyin hiivatulehduksiin, heivasin renkaan ja ilmoitin miehelle, että sinun vuoro. Sanoin kyllä, että menen steriin heti kun sen saan, mutta siihen oli silloin kaksi vuotta. 

No, taidettiin mennä kumilla kaksi kuukautta ja sen jälkeen mies meni vasektomiaan. Kyllä on peitto heilunut sen jälkeen. 

Itsekin inhoan kumia, että en yhtään ihmettele, ettei miehet halua sitä käyttää. Mutta en tajua, miksei miesasiamiehet aja sitä, että nuo sterin ja vasektomian ikärajat saataisiin alemmas. On järjetöntä, että sukupuolenkorjausleikkauksia saa heti kun on täysi-ikäinen, mutta muuten ei pääsee lisääntymiskyvystään eroon rahalla eikä rakkaudella. 

Vierailija
115/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi Penan pitäisi maksaa Tiinalle Marimekon verhot jos Pena ei itse verhoja halua?

Ei miksikään. 

En tunne ketään miestä, joka olisi maksanut yksiäkään verhoja. 

Meillä on muuten ihan lakanat verhoina. Tummat pussilakanat on paremmat kuin pimennysverhot, huomasin. 

Vierailija
116/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮

T32

Vierailija
117/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮

T32

ei tommosta lihavaa vanhaa piikaa edelleenkää kukaan panis .vähä siistii kun jankutat tota et oot pihdannu  7 vuotta.yök

Vierailija
118/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihanaa kun ei ole ollut kuukautisia vuosiin, kiitos hormonikierukka.

Mulla taas ei ole mitään kuukautisia vastaan. Oikeastaan päinvastoin, tiettyjen terveysongelmien takia arvostan säännöllisiä kuukautisia, sillä ne ilmentävät mulle sitä, että keho on terve ja toimii kuten pitää. En käytä ehkäisyä, onneksi kondomi ei ole ollut ongelma kenellekään miehelle kenen kanssa olen ollut suhteessa, ei edes vakiintuneessa parisuhteessa. Ehkäisymenetelmät liittyvät vahvasti kulttuurisiin normeihin, esim. Japanissa kondomi on yleisin ehkäisymenetelmä myös avioliitoissa, joissa ei haluta enempää lapsia.

Minä olen miettinyt, että jos pilleriä ei olisi keksitty, meillä voisi olla hieman tasokkaampia pessaarinkaltaisia kapineita, jotka olisi vakaassa parisuhteessa hyvinkin toimiva ehkäisy. Jossain vaiheessa oli FemCap -niminen kapine, vähän kuin pessaari 2.0, harkitsin sellaista mutta mies meni sitten vasektomiaan. 

Lääkkeellinen ehkäisy on huono juttu senkin takia, että vedenpuhdistamoilla ei saada lääkejäämiä talteen (niissä maissa, missä ylipäänsä on vedenpuhdistamot), ja kaikki lääkejäämät aiheuttaa kaikenlaista häikkää luonnolle -ja lopulta meille. Pitäisi hiukan alkaa miettiä tätä lääketehtaiden talutusnuorassa kulkemista. 

Ja tiesittekö, että koirat ja kissat voivat reagoida emäntänsä hormonikorvausvoitesiin ja -suihkeisiin? Luin tästä yhden eläinlääkärin kirjoittaman artikkelin, kun tulee uroskoiria joilla on palit turvoksissa ja steriloituja narttuja joiden vulva ja nisät on turvonneet ja on kuulemma aika herkkä aihe alkaa kysellä emännän hormonikorvaushoidosta siinä vaiheessa, kun kaikki muu on suljettu pois. Mietin, mitä se sitten mahtaa miehelle tehdä, jos koiratkin reagoi... 

Vierailija
119/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T32

Pääosin olen baarista pokaillut naisia viimeiset vuodet ja 90% naisista on antanut tehdä tarpeet kohdun kaulalle.

Vierailija
120/153 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on sikoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan