Jos mies ei halua käyttää kondomia, miksi naisen pitää huolehtia ehkäisystä?
Miksi ehkäisy jää usein naisen kontolle? Miksi naisen pitäisi popsia pillereitä, ottaa sisuksiinsa kierukka tai liimata ihoonsa laastari, vaikka mies voisi helposti vetäistä vehkeensä päälle kumin?
Jos yhteistuumin ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa, niin miksi mahdollinen raskaus on naisen vika?
Selibaatti varmasti monelle mahdoton vaihtoehto..?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Minä en luota niin paljon keneenkään, että noin ison asian antaisin toisen hoidettavaksi. Olen saanut paljon hyötyä pillereistä ja edelleen 44-vuotiaana niitä tyytyväisenä popsin. Iho voi hyvin ja kuukautiset oli joskus jollain vuosikymmenellä, niistä ei ole tarvinnut huolehtia. Ihana vapaus!
annatko persettä?
Prepaid liittymä ja todellisen henkilöllisyyden salassapito, niillä eväillä voi baarimisuja vapaasti siementää pikkupaikkakunnilla työmatkoilla. Tuskin löytää kersa isäänsä mikäli nainen ei aborttia tee.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisetkaan tykkää seksistä kondomilla. Kuin söisi karkin kääreet päällä!
Ja pyh. Parasta seksiä saa kokeneelta kondominkäyttäjältä! Itsekin voi rentoutuneena ja iloisena ottaa vastaan kaiken mitä tulossa on, tiedätte kyllä, mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa kun ei ole ollut kuukautisia vuosiin, kiitos hormonikierukka.
Montako sp tautia on jo ehtinyt olla?
Vierailija kirjoitti:
En koskaan naisena jättäisi ehkäisyä vain miehen varaan. En ikinä enkä kertaakaan. Samoin kannattaisi miesten toimia. Jos ei varmasti halua lasta, käytetään itse ehkäisyä.
Itse miehenä en olisi sukupuoliyhteydessä ihmisen kanssa, johon en voi luottaa 100%. Ja vaikka mies käyttäisikin kondomia, ei se ole 100% luotettava (niin kuin ei mikään ehkäisykeino) Kondomissa on kyllä se hyvä puoli, että pettämisen (hajoamisen) näkee saman tien ja nainen voi ottaa jälkiehkäisyn, jos raskaus ei ole ajateltavissa oleva skenaario.
Vierailija kirjoitti:
Prepaid liittymä ja todellisen henkilöllisyyden salassapito, niillä eväillä voi baarimisuja vapaasti siementää pikkupaikkakunnilla työmatkoilla. Tuskin löytää kersa isäänsä mikäli nainen ei aborttia tee.
Netin DNA sukukarttojen kautta sinut sitten löydetään. Riittää, että joku sukulaisesi on itsestään profiilin sinne tehnyt.
Vain naisille on ehkäisytapoja (no paitsi se kondomi), miksikö? Koska naiset suostuvat siihen. Miehillehän on ehdotettu vaikka ja mitä mutta eivät suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vain naisille on ehkäisytapoja (no paitsi se kondomi), miksikö? Koska naiset suostuvat siihen. Miehillehän on ehdotettu vaikka ja mitä mutta eivät suostu.
Jep, naisia on paljon helpompi vedättää. Siksi esim ostavat kaikkea krääsää.
Miehelle nyt ei ole muita ehkäisykeinoja, kuin se kondomi. Vasektomiaakaan ei saa, jos ei valehtele kyselylomakkeessa lapsitoiveista.
Tietysti käytän kondomia, myös vakisuhteessa, jos naiselle hormoniehkäisy sovi, mutta mielummin olisin ilman. Ja niin ovat kaikki kumppanitkin tähän asti olleet. Eli en oikein jaksa uskoa, etteikö nainenkaan huomaisi eroa.
Helpoin ja halvin tapa ehkäistä on selibaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksissä tarvitse tehdä mitään mitä ei halua. Jos mies ei halua käyttää kondomia, niin sitten ei halua. Nainen sitten päättää haluaako jatkaa ko. miehen kanssa vai siirtyykö eteen päin. Todellisuudessa on aika harvassa ne miehet, jotka ei suostu kondomia käyttämään. Toisaalta moni nainenkaan ei halua parisuhteessa käyttää vuosia kondomia, kun luotettavampiakin (ja mukavampia) ehkäisymenetelmiä on olemasssa.
Sukuelinsyöpä ja endometrioosi ne vasta mukavia ovatkin
No mites tämä endometrioosi nyt kommenttiini liittyy? Sitä nimenomaan pidetään kurissa hormoneilla. Hpv on viheliäinen. Se kun tarttuu vaikka käyttäisi kondomiakin. Toki vielä varmemmin, jos et käytä. Hpv.stä on kuitenkin vielä pitkä matka syöpään. Jos et hpv.tä halua, niin ainoa keino on olla harrastamatta mitään limakalvokontaktia ikinä. Rokotekin varmaan hyvä ehkäisemään joitain virustyyppejä.
Summataan nyt mielipiteeni. Kondomi satunnaissuhteissa on ehdoton. Lisäksi olisi hyvä olla joku muukin ehkäisy. Parisuhteessa etsitään kummallekin sopiva ehkäisymenetelmä ja se usein vaihtelee elämän aikana. Kondomi voi olla ihan hyvä vaihtoehto tässäkin. Hormonaalisia ehkäisyjä käytetään paljon sairauksien hoitoon. Ne ei ole pelkkä miesten vaatima paha juttu. Monet naiset on tyytyväisiä hormonaalisen ehkäisyn tuomista eduista. Ei ne kaikille aiheuta ikäviä sivuvaikutuksia. Mies joka ei suostu missään tilanteessa käyttämään kondomia sietää joutua kiertoon jo ennen kun edes sänkyyn asti päätään.
Vierailija kirjoitti:
sulla kokemusta?.mut ihan yksinää viettele selibaattia,normaali ihminen haluaa seksiä.
Mieheni sai hepulin, kun kerroin lopettavani pillerit, joita en ollut eläessäni käyttänyt ehkäisyn takia vaan muista syistä. Olen vuosien varrella useaan kertaan kertonut, että en käytä niitä ehkäisyyn ja että otan ne noiden muiden syiden vaatimalla tarkkuudella enkä ehkäisyn vaatimalla tarkkuudella. Raskauden riski on ollut olemassa koko ajan, mutta en ole tullut raskaaksi. Mene ja tiedä paljonko pillereillä on ollut vaikutusta, mutta totuus on, että koko tänä aikana ei ole ollut luotettavaa ehkäisyä käytössä.
Siihen on syynsä, miksi lopetin pillerit, ja noista syistä ainoa ehkäisy, jota henkilökohtaisesti aion seuraavaksi käyttää on selibaatti ja sterilisaatio, jonka aika ei kuitenkaan ole vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sulla kokemusta?.mut ihan yksinää viettele selibaattia,normaali ihminen haluaa seksiä.
Sitten olen onnellinen epänormaali. Ja sukupuolitauditonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä paskaa jauhat selibaatti pelle.mä harrastan seksiä 3 kertaa viikossa eikä mulla ole mitään sukupuolitauteja.mut elä vaa tee mitään elämässä ettei vaa satu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pölvästi peräkammarin poika.runkkaa vaa siinä sun seksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pölvästi peräkammarin poika.runkkaa vaa siinä sun seksit.
Olen enemminkin tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä paskaa jauhat selibaatti pelle.mä harrastan seksiä 3 kertaa viikossa eikä mulla ole mitään sukupuolitauteja.mut elä vaa tee mitään elämässä ettei vaa satu mitään.
Olethan käynyt testeissä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehkäisykeinoja miehille on sitten ehdotettu? Kondomin ja vasektomian tiedän.
Paljonko se lapsi kustantaa? Osaatko laskea?