Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka edetä johtotehtäviin?

Vierailija
12.10.2024 |

Minulla alkaa palaset loksahdella paikalleen että tietty uskottavuus ja kunnioitus muiden ihmisten silmissä alkaa olla saavutettu. Myös ulkoisesti näytän juuri sellaiselta tyypiltä jonka ihmisten mielikuvat ohjaavat johtajuuteen. Sen huomaa ihan lukuisissa asiakaspalvelutilanteissa kuinka palvelu pelaa ja ehkä alitajuntaisesti uskovat minulla olevan valtaa tai statusta.

Yksi tuttava toimii yrityksessään osakkaana ja hän pakkomielteisesti kertoo minulla olevan poikkeuksellisia lahjoja ihmisten johtamiseen ja kannustaa etenemään.

Nykyinen työ on ihan vastuullista ja johtamista sekin, mutta mikään organisaation johtajapesti tämä ei ole eikä palkkakaan sen mukainen. Meillä johto selvästi tunnistaa minun erityisyyden, mutta heillä ei välttämättä ole tarjota muuta tällä hetkellä ellei joku ota yllätyslopareita.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tuntuu olevan aika vanhakantainen tulokulma johtamiseen (ulkoiset puitteet, vanha karisma-ajattelu). Strateginen osaamisesi ei välity viestistäsi eikä kykysi rakentaa siltoja. Joten siltä varalta, että niitä ei ole, kehitä sitä. Kukkopojat ei etene enää kuin harvoin. 

Vierailija
2/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevintähän olisi jos vastuualueesi johtajalle kävisi joku skandaali ja hän joutuisi eroamaan. Kunhan skandaali ei vain liity sinuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat aika narsistiselta, mitä toki monet johtajat ovat

Vierailija
4/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tule pääsemään johtajaksi, sen huomaa jo tuosta sun kertomasta ajattelusta

Vierailija
5/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla tuntuu olevan aika vanhakantainen tulokulma johtamiseen (ulkoiset puitteet, vanha karisma-ajattelu). Strateginen osaamisesi ei välity viestistäsi eikä kykysi rakentaa siltoja. Joten siltä varalta, että niitä ei ole, kehitä sitä. Kukkopojat ei etene enää kuin harvoin. 

Kiitos vastauksesta, vaan otathan huomioon ettei tämä ollut työhakemus vaan keskustelunavaus. Olen äärimmäisen strateginen ja taitava peluri. Itseni kehumisella en ole tähän pisteeseen elämässäni päässyt. Työelämässä nimittäin olen aina saavuttanut tuloksia ja saanut siitä paljon kiitosta.

Nykyisessä tehtävässäni voisin sanoa luoneeni hyvät kontaktit kaikkiin sidosryhmiin ja ihmisiin keihin mahdollista. Ihmiset voivat luottaa siihen, että minulta tulee aina ja nopeasti punnittuja ja harkittuja mielipiteitä jotka myös esitän asiallisesti. Siltikään en myötäile liikaa muita, ymmärrän täysin mikä on pelin henki työelämässä ja elämässä muutenkin.

Vierailija
6/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemalla johtajan pestiä kun sellainen avautuu. Seuraava kysymys!

Vierailija
7/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reittä pitkin, niinkuin muutkin naiset.

Vierailija
8/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et tule pääsemään johtajaksi, sen huomaa jo tuosta sun kertomasta ajattelusta

Kyllä sillä nyt vaan on merkitystä sillä ihmisen uskottavuudella jos aikoo muita ihmisiä johtaa. Tietäisit tämän jos sinulla olisi elämänkokemusta.

Vierailija
9/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on vain odotettava, että firmassanne avautuu jokin pomopesti, tai sitten sinun on raivattava joku tieltä, tavalla tai toisella.

Vierailija
10/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat juuri sellaiselta egoistilta, jonka alla koko organisaatio kärsii. Paras on tämä sun ulkoiset avut jotka johtavat ihmisten ajatukset johtajuuteen. Aika narsistista käyttäytymistä.

Yleisenä ohjenuorana voi sanoa, että jos tällaista kyselet Vauva-foorumilla tosissasi, niin kannattaa etsiä itselleen uusia unelmia.

Vierailija
11/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtamiskoulutusta kannattaa hankkia jo etukäteen.

Vierailija
12/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tulokulma asiaan kuulostaa todella oireelliselta. Oletko miettinyt että voisiko sulla olla vähän vääristynyt kuva omasta osaamisestasi? Tai jos olet niin hyvä, niin miksi organisaatio ei ole palkinnut sinua? Tai jos syy on organisaatiossa, miksi odotat ylennystä omasta firmastasi etkä ole hakenut töitä muualta?

Huippulahjakkaat, motivoituneet ihmiset löytää mahdollisuudet aina ja etenevät kyllä urallaan. Sen sijaan varsinkin keskijohto on täynnä itseään huippulahjakkaina pitäviä ihmisiä, jotka katkeroituneena miettivät miksi ura ei lähtenytkään kiitoon.

Vierailija
13/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihango chat-gippityltä tilattua txt, siis epäilen. Mut testaa jossain iisimmässä ympäristössä vetovastuun hallintaa ja muista Damokleen miekka.

Vierailija
14/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tää jantteri on se johtaa kahden hengen tiimiä Citymarketissa ja tarjoaa puhelinliittymiä. Tai saattaa istua jopa CSA:n pallilla (Chief Sandwich Artist).

Vierailija
15/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat juuri sellaiselta egoistilta, jonka alla koko organisaatio kärsii. Paras on tämä sun ulkoiset avut jotka johtavat ihmisten ajatukset johtajuuteen. Aika narsistista käyttäytymistä.

Yleisenä ohjenuorana voi sanoa, että jos tällaista kyselet Vauva-foorumilla tosissasi, niin kannattaa etsiä itselleen uusia unelmia.

Ihan täysin en ymmärrä mikä avauksessa niin kovin sinun sielunelämää tökkii. Ymmärsitkö kun kirjoitin, että saan muilta ihmisiltä palautetta siitä kuinka kokevat minulla olevan kosolti hyvän johtajan ominaisuuksia. Ja miksen voisi kysyä asiaa täältä, eiköhän täällä ole monipuolisin kattaus ihmisiä vastaamaan psykologeista johtajiin ja varmasti mielellään kertovat erilaisista tavoista kuinka joku voi edetä urallaan.

Vierailija
16/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötyöntekijäksi. Paljon on johtoja. 

Vierailija
17/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että ap on jonninlainen aspa, pomon pestillä tarkottanee aspan tiiminvetäjää tms.

Vierailija
18/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö kiristämään työnantajaasi toisen palvelukseen siirtymisellä? Siinä se olis kaikessa kauneudessaan.

Vierailija
19/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koulutustasoltasi pätevä johtotehtäviin? Johtaja tai edes päällikkötason tehtäviin johtajan alaisuuteen täytyy olla vähintään AMK koulutus tai mielellään ainakin suorittamassa ylempää AMK tutkintoa. Jos et, hanki ensin tutkinnollinen pätevyys ja kokemusta useista yrityksiltä omalla osaamisalallasi. 

Ei johtajaksi pääse pelkällä ulkoisilla omilla tai jonkun työkaverin  "mielikuvilla" sinusta. Hyvä itsetunto ja usko kykyihinsä auttaa, kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Nykypäivänä johtajan parhaina ominaisuuksina ei kyllä pidetä narsistista ajattelutapaa, ns "kova luu" tyyppiä joka on itseään täynnä, vaan pikemminkin henkilöä jolla on kyky laaja-alaiseen ajatteluun, isojen kokonaisuksen hallintaan, hyvät sosiaaliset ja asiantuntijoiden johtamistaidot, pitkä pinna ja erinomainen paineensietokyky sekä kyky toimia järkevästi ja harkitusti kovassakin stressitilanteessa. Täytyy pystyä sietämään itseensä kohdistuvaa arvostelua ja kritiikkiä, seisomaan aina sanojensa päätöstensä takana. 

Vierailija
20/49 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikeasti haluat vinkin, niin itse olen päätynyt johtotehtäviin tekemällä jumalattoman määrän töitä, tekemällä ne työt nöyrästi ja laadukkaasti, kuuntelemalla ihmisiä ja ymmärtämällä että ensisijainen tehtäväni johtajana on varmistaa että tiimillä on hyvä olla ja heillä on työkalut ja motivaatio antaa paras mahdollinen työpanos firman hyväksi.

Ymmärrän myös sen, että minä olen lopulta se, joka on vastuussa tiimin tuloksesta ja jos tulosta ei saavuteta, syytä lähdetään ensisijaisesti etsimään peilistä. 

Firma on ilmeisesti pitänyt toimintatavasta, koska minut on reilussa 10 vuodessa ylennetty viidesti ja olen nyt kansainvälisen suuryrityksen ylimmässä johdossa. En pidä itseäni jumalaisena johtajapersoonana, enkä mitenkään erityisen lahjakkaana, vaan ahkerana ja reiluna työntekijänä, jota aidosti kiinnostaa firman tulevaisuus ja sen kasvattaminen. Ihailua en kaipaa keneltäkään. Olen mieluummin yksi tekijöistä, kuin ihminen joka profiloituu heidän yläpuolelleen. Norsunluutornista on todella pitkä matka oikeasti ymmärtämään miten firmalla menee ja miten sitä tulisi johtaa.

Tällä ajattelutavalla olen saavuttanut paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän