Olen täynnä raivoa
Olen läpeensä täynnä raivoa. Raivo on läsnä suurimman osan valveillaoloani. Raivostuttaa kaikki. Tärisen raivosta ja menee paljon energiaa siihen, että en tapa jotakuta. Ylilyöntejä silti tulee. Minulle on tehty niin paljon väärin. Ja tullaan tekemään koko loppuelämäni. Ehdottatte tietenkin, että hae apua. Tietenkin. Mutta en voi enkä selitä syytä tässä, sekin raivostuttaa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla :( Voisimmeko auttaa sinua jotenkin?
Kiitos paljon tästä kommentista! Tällaista suhtautumista olisin kaivannut jo vuosikymmeniä aiemmin läheisiltä (joita ei liiemmin ole) ja virallisilta auttavilta tahoilta. Mutta nyt on kai jo liian myöhäistä.
Ystävä hyvä, ei ole koskaan liian myöhäistä. Olen kovin pahoillani, että sinulla on noin huonoja kokemuksia. Se on niin väärin. :( Olet kaikesta huolimatta rakas ja arvokas.
Ei millään pahalla, mutta sanon kuitenkin. Mä en yleensä ole raivona, mutta tällaiset kommentit nostaa minun niskavillat ylös ja yököttää. Ensinnäkin tuntemattoman nimittäminen ystäväksi ja vielä tuo olet RAKAS?? Että mitähän hittoa
Ei ole totta! Siis todellakin tarkoitin hyvää :(
Ymmärrän. Joskus on pakko lähteä kaupastakin kesken kaiken nopeasti pois, ettei menettäisi täysin hermojaan ja karjuisi tai tekisi jotain muuta sopimatonta.
Mulla johtuu siitä, että nukun huonosti - virtsatiekivut herättää klo. 2-4, sen jälkeen on turha yrittääkään unta. Sittenpä aamukahvi ja puuro päälle ja lääkkeet (ei ma-). Sitten se väsymys tulee; noksot siihen päälle. Iltapäivällä alkaa talossa sellanen räiskäminen - esim. paiskotaan ovia, kun ne vois laittaa hiljempaakin kiinni.
Mikä auttaa? - Lähden kävelylenkille ja kävelen niin lujaa kuin kintuista irtoo.... Sitten huomaan miettiväni ihan muita asioita (vanhoja ja uusia).
(sori lässytys, mut näin vaan on)
t. eri
"Ei ole totta! Siis todellakin tarkoitin hyvää :("
Raivostunut ei todellakaan halua kuunnella mitään lässytystä. Mielentila ei ole lainkaan vastaanottavainen teennäiselle hempeilylle. Raivo on hyvin voimakas ja alkukantainen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pitäisi saada keskushermostoa rauhoittumaan, koita painaa kasvoja jäähän tai jääpaloja rintaan
Sitten meditointia, venyttelyä
Tai juoksemaan ja musat soimaan, jos liian levoton olo
Jonkin aikaa pystyin kääntämään raivoa rankkaan liikuntaan, mutta ajan kanssa sekin on menettänyt tehoaan.
Huomannu saman. Siihenkin lopulta turtuu.
Mä saan nykyisin raivareita lenkilläkin ja vaikka en saisikaan, niin liki aina olen pahemmalla päällä takaisin tullessa mitä lähtiessäni. Ei enää ole liikunnasta avuksi eikä rentouttajaksi.
ei ap, mutta sama tilanne
Olisikin jotain mihin tämän voisi kanavoida. Aiemmin pystyin esim siivoamaan, mutta nyt raivostuttaa pelkkä ajatuskin siitä, että joutuu kuuraamaan kädet verillä.
Vierailija kirjoitti:
Raivostunut ei todellakaan halua kuunnella mitään lässytystä. Mielentila ei ole lainkaan vastaanottavainen teennäiselle hempeilylle. Raivo on hyvin voimakas ja alkukantainen tunne.
Teennäistä ehkä sinulle, mutta ei minulle -ihan tosissani kirjoitin jokaisen sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teennäistä ehkä sinulle, mutta ei minulle -ihan tosissani kirjoitin jokaisen sanan.
Nyt et ole pelkästään raivostuttava, vaan vaikutat yksinkertaiselta ja naiivilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla johtuu siitä, että nukun huonosti - virtsatiekivut herättää klo. 2-4, sen jälkeen on turha yrittääkään unta. Sittenpä aamukahvi ja puuro päälle ja lääkkeet (ei ma-). Sitten se väsymys tulee; noksot siihen päälle. Iltapäivällä alkaa talossa sellanen räiskäminen - esim. paiskotaan ovia, kun ne vois laittaa hiljempaakin kiinni.
Mikä auttaa? - Lähden kävelylenkille ja kävelen niin lujaa kuin kintuista irtoo.... Sitten huomaan miettiväni ihan muita asioita (vanhoja ja uusia).
t. eri
Sinähän nukut monta tuntia ja noksot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt et ole pelkästään raivostuttava, vaan vaikutat yksinkertaiselta ja naiivilta.
Miksi kirjoitat minulle loukkaavasti?
Vierailija kirjoitti:
Olisikin jotain mihin tämän voisi kanavoida. Aiemmin pystyin esim siivoamaan, mutta nyt raivostuttaa pelkkä ajatuskin siitä, että joutuu kuuraamaan kädet verillä.
Tämä ei ollut ap, vaan se, joka aiemmin kertoi joutuvansa poistumaan kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jankutat etkä kykene ymmärtämään miltä raivostuneesta ihmisestä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jankutat etkä kykene ymmärtämään miltä raivostuneesta ihmisestä tuntuu.
No, kirjoitin aiemmin siitä miten raivoni kääntyy sisäänpäin. Lapsena minua pahoinpideltiin kotona ja koulussa ja elin jatkuvassa pelossa, joten tiedän kyllä jotakin raivosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Sinähän nukut monta tuntia ja noksot.
Kyllä, yhteensä, siinä n. 6-7 tuntia. Mutta kun pitäisi saada nukuttua enemmän sitä syvää unta, jolloin ihminen on täysin tajuton - selkäydinneste (tai jotain) huuhtelee aivoista pois sinne kertyneet pskt. Jos ne ei huuhtoudu, niin suurempi riski on sairastua johonkin muistisairauteen, sydäriin tms.
Nuo "noksot" on jänniä - näyttää silloin jopa unia! :)
"No, kirjoitin aiemmin siitä miten raivoni kääntyy sisäänpäin. Lapsena minua pahoinpideltiin kotona ja koulussa ja elin jatkuvassa pelossa, joten tiedän kyllä jotakin raivosta."
Vielä besserwisserikin? Eipä yhtään raivostuttavaa. Ajatteletko koskaan asioita muusta kuin omasta näkökulmastasi? Muutkin tietävät asioita ja muillakin on kokemuksia. Ei sinun tietämyksesi ja kokemuksesi ole yhtään sen oikeampaa tai parempaa kuin muidenkaan.
Vierailija kirjoitti:
"No, kirjoitin aiemmin siitä miten raivoni kääntyy sisäänpäin. Lapsena minua pahoinpideltiin kotona ja koulussa ja elin jatkuvassa pelossa, joten tiedän kyllä jotakin raivosta."
Vielä besserwisserikin? Eipä yhtään raivostuttavaa. Ajatteletko koskaan asioita muusta kuin omasta näkökulmastasi? Muutkin tietävät asioita ja muillakin on kokemuksia. Ei sinun tietämyksesi ja kokemuksesi ole yhtään sen oikeampaa tai parempaa kuin muidenkaan.
Mitä ihmettä? Olenko sanonut niin missään vaiheessa? Kerroin vain omista kokemuksistani, en ole lytännyt muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Olenko sanonut niin missään vaiheessa? Kerroin vain omista kokemuksistani, en ole lytännyt muita.
Mulle riitti. En jaksa sinua. Olet täysin minäkeskeinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla :( Voisimmeko auttaa sinua jotenkin?
Kiitos paljon tästä kommentista! Tällaista suhtautumista olisin kaivannut jo vuosikymmeniä aiemmin läheisiltä (joita ei liiemmin ole) ja virallisilta auttavilta tahoilta. Mutta nyt on kai jo liian myöhäistä.
Ystävä hyvä, ei ole koskaan liian myöhäistä. Olen kovin pahoillani, että sinulla on noin huonoja kokemuksia. Se on niin väärin. :( Olet kaikesta huolimatta rakas ja arvokas.
Ei millään pahalla, mutta sanon kuitenkin. Mä en yleensä ole raivona, mutta tällaiset kommentit nostaa minun niskavillat ylös ja yököttää. Ensinnäkin tuntemattoman nimittäminen ystäväksi ja vielä tuo olet RAKAS?? Että mitähän hittoa
Se on sitten aika pienestä kiinni. Ilmeisesti aika monellakin.
Onko lähelläsi raivohuonetta?