Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko iäkkäiden vanhempien pakko antaa edunvalvontavaltuutukset ja ottaa pankkitunnukset, vaikka eivät halua?

Vierailija
11.10.2024 |

Meillä on sisarukset kovaa vaatimassa näitä vanhemmillemme ja vielä niin, että nämä sisarukset sitten käyttäisi niitä pankkitunnuksia, asioiden hoitoon esim. Kelassa. Vanhemmilla ei mitään laitteita netin käyttöön ole, eikä tule.

Vanhemmat ovat sitä mieltä että eivät halua pankkitunnuksia hankkia, eivätkä halua myöskään edunvalvontavaltuutuksia. Heillä on keskinäinen valtuutus siitä että saavat toistensa asioita hoitaa, jos toinen esim. sairastuu vakavasti.

Olen itse sitä mieltä että jos vanhukset itse eivät noita kertakaikkiaan halua, niin se on sitten niin ja sitä päätöstä on muiden kunnioitettava. Mutta olenko väärässä? Tiedän kyllä että valtuutukset olisi hyvä olla olemassa, mutta jos eivät todellakaan halua, niin eikö sitten pitäisi vaan antaa olla?

Kommentit (408)

Vierailija
401/408 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulevat asiat kuntoon. Hyvä olla olemassa.

Vierailija
402/408 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suomi.fi on oikein hyvä. Me olemme jo nyt antaneet valtuutukset suomi.fi kautta  aikuiselle lapsellemme katsella ja tarvittaessa hoitaa sujuvasti asioitamme ,vaikka hallitsemme täysin digiasioinnit näin iäkkäinäkin (80v) toistaiseksi. 

.Siitä ei ole meille mitään haittaa, jos katselee tietojamme,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/408 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Kerroin nyt sisaruksillenikin että olen suositellut vanhemmille suomi.fi-tunnuksia, ja että niillä saa hoidettua yhtä lailla Kela-asiat ym, eikä pankkitunnuksia tarvitse hankkia. Taisivat suuttua 😄 Ap

Ap. Olet yksiselitteisesti väärässä ja neuvot vanhempiasi väärin. Edunvalvontavaltuutus ja pankkitunnukset olisivat hyvä ja tärkeä juttu nimenomaan siihen tilanteeseen kun vanhempasi eivät enää pysty. Nyt he vielä pystyvät, joten vielä asiakirjojen puutteen aiheuttamat ongelmat eivät näy. 

Vanhempiesi pitäisi saada tietää, että jos he eivät itse tuota tee, niin pahan sattuessa heille voidaan määrätä täysin tuntematon ulkopuolinen edunvalvojaksi.

Pokkana levität väärää tietoa?

Se on se sisko?

Tämä oli hyvä veto! Ketjua seuranneena nauroin ääneen.

Vierailija
404/408 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri asia ajankohtainen, äidillä muistisairaus ja haluaa että jompikumpi hoitaisi pankki asiat, sisko  haki edunvalvonta kaavakkeen, sai todistajat, vielä lääkärin lausunto tarvitaan, minä olen vara edunvalvoja. Luultavasti tarvitsee vielä pankissakin käydä sopimassa käytäntö.

Vierailija
405/408 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko keskustelun otsikko on virheellinen. Siinä ap nimenomaan ei halua edunvalvontavaltuutusta vanhemmilleen. "onko pakko ottaa".

No ei ole pakko, mutta kannattaisi. Kun tätä ehdottaa, niin ap vastaa sanomalla että hänkin haluaisi vanhemmilleen edunvalvontavaltuutuksen.

Turha keskustelu ja täynnä väärää tietoa. 

Vierailija
406/408 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko keskustelun otsikko on virheellinen. Siinä ap nimenomaan ei halua edunvalvontavaltuutusta vanhemmilleen. "onko pakko ottaa".

No ei ole pakko, mutta kannattaisi. Kun tätä ehdottaa, niin ap vastaa sanomalla että hänkin haluaisi vanhemmilleen edunvalvontavaltuutuksen.

Turha keskustelu ja täynnä väärää tietoa. 

Kannattaa yleensäkin lukea koko aloitus. Ei ne niin pitkiä ole.

Vierailija
407/408 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se suomi.fi on oikein hyvä. Me olemme jo nyt antaneet valtuutukset suomi.fi kautta  aikuiselle lapsellemme katsella ja tarvittaessa hoitaa sujuvasti asioitamme ,vaikka hallitsemme täysin digiasioinnit näin iäkkäinäkin (80v) toistaiseksi. 

.Siitä ei ole meille mitään haittaa, jos katselee tietojamme,

On ihan ok ajatella noin. On myös ihan ok, jos ei halua muiden perheenjäsenten katselevan tietojaan.

Vierailija
408/408 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi ja kaikilla on oiva oikeus selata tietojasi. Miksi tehdä mitään diilejä kenenkään kanssa, maallistahan se kaikki mikä tänne jää ja varmasti ottajia löytyy.

Nyt on vaa buumi, että maksa sinne ja tänne niin olet turvassa. Katin kontit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi