30 000€/lapsi ehdotetaan vauvaongelman poistamiseksi
Kohta alkaa vauvatehtailu.
kolme kun teet, niin saat anteeksi vaikkapa 90 000 € asuntolainastasi
Ikäraja toki on, 30 vuotta
Kommentit (170)
Hmm musta olisi kyllä parempi ja nostais syntyvyyttä paremmin, jos alle 30v alkaa yrittää vauvaa niin annettaisiin toi summa
1. Moni aloittaa parikymppisenä yrittämisen, mutta ei tuu välttämättä sinä aikana raskaaksi. 10 000-30 000e olisi tooosi iso apu raskaaksi tuloon yrittämisessä ja moni varmaan tulisi sillä summalla raskaaksi ja toi säästäisi julkisen lapsettomuus hoito resursseja.
2. Tavallaan terveyden perusteella syrjivää, koska moni ei vaan pysty tulla parikymppisenä raskaaksi vaikka kuinka yrittäisi. (Esim meillä oli raskauteen mahollisuus 25v lähtien. Ja nyt oon jo 28v ja enää vajaa puoli vuotta aikaa, että tulisin raskaaksi, niin että synnyttäisin alle 30v...)
En hankkisi lasta rahan takia. Se voisi lisätä motivaatiota jos lapsenhankinta olisi muutenkin mielessä, mutta pahimmillaan se vaan lisäisi jo olemassa olevia paineita lisääntymisestä. Suurin syy miksi alle 30 -vuotiaat naiset eivät ole vielä hankkineet lapsia on, että he eivät ole taloudellisesti vielä vakaassa asemassa (koulut käytynä ja vakityöpaikka) tai he eivät ole löytäneet miestä, jonka kanssa olisi yhteinen toive perheen perustamisesta. Näin on myös omassa tapauksessani. Mikäli halutaan kannustaa naisia lastenhankintaan, niin nuorille naisille tulisi tarjota vakityöpaikkoja nykyistä helpommin ja tuoda esiin työpaikoilla, että äitiysvapaalle jääminen on enemmän kuin ok ja puhua suoraan siitä miten homma toimii. Moni nainen edelleen pelkää menettävänsä työpaikkansa, mikäli tulee raskaaksi.
Ja fakta on, että "vauvatehtailu" lisääntyisi matalatuloisissa perheissä huimasti tälläisen uudistuksen myötä.
Lukekaahan se uutinen ja tämän selvityshenkilön ehdotukset ennen kuin tulette tänne huutelemaan, että Suomi vain haalii lisää elättejä ulkomailta ja/tai somput tästä vain hyötyvät.
Se tuki olisi sidottuna esim. opinto- tai asuntolainaan. Monellako sompulla tai ulkomailta "pakolaisena" tulevalla on noista kumpaakaan ja tulevatko koskaan ainakaan asuntolainaa edes saamaan?
Ehdotukset ovat mielestäni ihan varteenotettavia huomioiden se, kuinka matala syntyvyys nimenomaan kantasuomalaisilla nykypäivänä on. Koulutuksen ja vanhemmuuden yhteensovittamista tuleekin tukea, jotta nuoret eivät hukkaa parhaita vuosiaan pelkästään opintojen parissa. Helppoa se ei ole, mutta jälkikäteen ajatellen siinä tulee monta kärpästä yhdellä iskulla. Lisäksi se nyt on vaan fakta, että nuorena jaksaa paremmin. Voin huudella, koska opiskelen itse parhaillaan ammattikorkeakoulututkintoa, hoidan samalla alle 2-vuotiasta esikoista kotona ja odotan toista lastamme.
Mikään ei ole niin surullista, kuin seurata vauvaryhmissä lapsettomuudesta kärsivien tarinoita. On opiskeltu ja eletty nuoruutta yli kolmikymppiseksi, kunnes vihdoin elämä tuntuu "valmiilta" ja niitä lapsia voisi alkaa saamaan. Unohtui vaan se, että naisilla se hedelmällisyys tosiaankin laskee jo huomattavan varhain ja siinä vaiheessa kun elämä olisi valmis, ei lapsia välttämättä enää noin vaan tulekaan tai se on kivisen tien ja raskaiden hoitojen takana. On siis kaikkien etu, jos ainakin 1-2 lasta olisi jo tehtynä tuohon 30 vuoden ikään mennessä. Elämä EI lopu lasten saamiseen, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo rajattaisiin koulutuksen hankkineisiin, työpaikan omaaviin kantasuomalaisiin ja tuo 30 vuoden ikäraja poistettaisiin, niin ok hyvä ehdotus.
Miksi ne valmiiksi hyväosaiset tarvitsisivat rahaa? Luultavasti hankkivat sen lapsen jos ovat hankkivinansa.
(Tämä vaan tyypillinen vasta-argumentti)
Vastahan purra väläytteli,että lapsilisien poistosta hyvätuloisilta pitäisi keskustella. Tästä piti olla a-studion jaksokin,mutta se korvattiin lähi-idän tilanne jaksolla.
Mikä puolue tätä ehdottaa? Tällä keinolla saadaan varmasti sopivasti uusia äänestäjiä sellaisista ryhmistä, jotka eivät muutenkaan maksa elämistään itse.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaahan se uutinen ja tämän selvityshenkilön ehdotukset ennen kuin tulette tänne huutelemaan, että Suomi vain haalii lisää elättejä ulkomailta ja/tai somput tästä vain hyötyvät.
Se tuki olisi sidottuna esim. opinto- tai asuntolainaan. Monellako sompulla tai ulkomailta "pakolaisena" tulevalla on noista kumpaakaan ja tulevatko koskaan ainakaan asuntolainaa edes saamaan?
Ehdotukset ovat mielestäni ihan varteenotettavia huomioiden se, kuinka matala syntyvyys nimenomaan kantasuomalaisilla nykypäivänä on. Koulutuksen ja vanhemmuuden yhteensovittamista tuleekin tukea, jotta nuoret eivät hukkaa parhaita vuosiaan pelkästään opintojen parissa. Helppoa se ei ole, mutta jälkikäteen ajatellen siinä tulee monta kärpästä yhdellä iskulla. Lisäksi se nyt on vaan fakta, että nuorena jaksaa paremmin. Voin huudella, koska opiskelen itse parhaillaan ammattikorkeakoulututkintoa, hoidan samalla alle 2-vuotiasta esikoista kotona ja odotan toi
Moni siellä vauvan yritys ryhmissä on alkanut yrittää vauvaa parikymppisenä ja ei ole tullut raskaaksi ja siksi vielä kolmikymppisenäkin joutuu yrittää vauvaa.... Esim jos 33v sanoo, että on yrittänyt vauvaa 7 vuotta, niin hänhän oli 26v kun alkoi yrittää vauvaa. Tohon olen törmännyt tosi paljon siellä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm musta olisi kyllä parempi ja nostais syntyvyyttä paremmin, jos alle 30v alkaa yrittää vauvaa niin annettaisiin toi summa
1. Moni aloittaa parikymppisenä yrittämisen, mutta ei tuu välttämättä sinä aikana raskaaksi. 10 000-30 000e olisi tooosi iso apu raskaaksi tuloon yrittämisessä ja moni varmaan tulisi sillä summalla raskaaksi ja toi säästäisi julkisen lapsettomuus hoito resursseja.
2. Tavallaan terveyden perusteella syrjivää, koska moni ei vaan pysty tulla parikymppisenä raskaaksi vaikka kuinka yrittäisi. (Esim meillä oli raskauteen mahollisuus 25v lähtien. Ja nyt oon jo 28v ja enää vajaa puoli vuotta aikaa, että tulisin raskaaksi, niin että synnyttäisin alle 30v...)
Millä sä todistat,että yrität vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sä todistat,että yrität vauvaa?
Terveystiedoista omakannasta, olen lapsettomuushoidoissa ja niistä tulee aina omakantaan merkintä + ekan kerran kävin lääkärissä vauvan yrityksestä kun oltiin yritetty vauvaa pari kuukautta ja sain terolut reseptin. + mulla ja mun miehellä on lapsettomuus diagnoosit siellä jne joissa lukee ihan päivämäärä milloin ne on annettu.
Kenelle annetaan rahat jos miespari hankkii lapsen? Synnyttäneelle naisoletetulle?
Vierailija kirjoitti:
En hankkisi lasta rahan takia. Se voisi lisätä motivaatiota jos lapsenhankinta olisi muutenkin mielessä, mutta pahimmillaan se vaan lisäisi jo olemassa olevia paineita lisääntymisestä. Suurin syy miksi alle 30 -vuotiaat naiset eivät ole vielä hankkineet lapsia on, että he eivät ole taloudellisesti vielä vakaassa asemassa (koulut käytynä ja vakityöpaikka) tai he eivät ole löytäneet miestä, jonka kanssa olisi yhteinen toive perheen perustamisesta. Näin on myös omassa tapauksessani. Mikäli halutaan kannustaa naisia lastenhankintaan, niin nuorille naisille tulisi tarjota vakityöpaikkoja nykyistä helpommin ja tuoda esiin työpaikoilla, että äitiysvapaalle jääminen on enemmän kuin ok ja puhua suoraan siitä miten homma toimii. Moni nainen edelleen pelkää menettävänsä työpaikkansa, mikäli tulee raskaaksi.
Ja fakta on, että "vauvatehtailu" lisääntyisi matalatuloisissa perheissä huimasti tälläisen uudistuksen myötä.
No jep. Itsellä murheet toimeentulosta tai epävakaa elämäntilanne ei mahdu päähän samaan aikaan kuin vakiintumistoiveet. Epävakaassa maailmassa menee jonkinlaiseen vaellusmielentilaan, missä etsii sitä seesteistä ja mukavaa paikkaa itselleen. Ei silloin tee mieli hankkia lisävelvoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin yrittämään lasta jo 15 vuotiaana ja edelleen yritän. Olen tässä kohta 30 vuotta siis yrittänyt yli 200 naisen kanssa monta kertaa viikossa. Olisin siis saanut tuon rahan. Ehkä olisin jättänyt kumin pois jos olisin rahan saanut, en välttämättä mutta ehkä.
On järkyttävää jos jotkut vähälahjaiset yyhoonaiset alkaa tehtailla vauvoja helpon rahan toivossa. Rahat sidukkaan ja vauvat huostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin yrittämään lasta jo 15 vuotiaana ja edelleen yritän. Olen tässä kohta 30 vuotta siis yrittänyt yli 200 naisen kanssa monta kertaa viikossa. Olisin siis saanut tuon rahan. E
Ei sitä lasketa vauvan yritykseksi jos käytät kumia. Mutta sittenhän toi lisäisi syntyvyyttä, jos sä kerran ton summan vuoksi jättäisit kumin pois
Mitäs jos joku neljätoistavuotias hankkiutuu raskaaksi. Saako silloinkin lapsi lapsenteosta 30 tonttua?
Lue se uutinen ja selvitys. Ei sitä rahaa kaikille alle 30-vuotiaana lapsia saaville ruvettaisi syytämään.
Kertoiko tuo ehdotus myös, että mistä taikaseinästä nuo rahat sitten otetaan taas? Velkaantunut ja velkaantuva maa kyseessä. Olisi kiva, kun näissä ehdotuksissa olisi vähän realismia mukana.
Koulukiusaajat voittavat. Kiusatut käyvät lyhemmän koulutuksen ja jos tuki sidotaan koulutuksen ja opintolainaan niin kiusatut surkimukset häviävät tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotukset ovat mielestäni ihan varteenotettavia huomioiden se, kuinka matala syntyvyys nimenomaan kantasuomalaisilla nykypäivänä on. Koulutuksen ja vanhemmuuden yhteensovittamista tuleekin tukea, jotta nuoret eivät hukkaa parhaita vuosiaan pelkästään opintojen parissa. Helppoa se ei ole, mutta jälkikäteen ajatellen siinä tulee monta kärpästä yhdellä iskulla. Lisäksi se nyt on vaan fakta, että nuorena jaksaa paremmin. Voin huudella, koska opiskelen itse parhaillaan ammattikorkeakoulututkintoa, hoidan samalla alle 2-vuotiasta esikoista kotona ja odotan toi
Riippuu toki ammattialasta, mutta yleensä ammattikorkeakoulusta vastavalmistunut 2 pienen lapsi ilman alan työkokemusta ei ole työnantajan silmissä mikään ykköshakija. Siksi moni äidiksi haluava haluaakin varmistaa, että on työpaikka johon palata tai että on riittävän hyvä työkokemus, jolla saa töitä varmasti muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Les.tat kiittää.
Joo 15 kertaa 30 000 aika paljon rahaa.
Lopetan siihen paikkaan veronmaksun ja jään kotiin loiseksi, toivottavasti nämä kersat sitten alkavat myös tuottamaan, koska mulla on erinäisiä vaatimuksia tulevaisuudessa
Tämä palsta on hassu.
Eilen täällä haukuttiin yli 65 vuotiaat. Kirjoitettiin,ettei kukaan muu saa mitään ja ei tänne ole rahaa tehdä lapsia nyt eikä tulevaisuudessa.
Nyt ehdotetaan että tuetaan taloudellisesti lapsien tekoa nuorempana niin sekään ei käy.
Heh.
(Itselläni ei ole näihin vahvoja mielipiteitä, mutta ihmettelen sitä,että kaikki aina vaan valittaa joka asiasta) .