Ukkola Sirpa Selänteestä: "Väärä" mielipide sai aikaan päivien itkupotkuraivarit vasemmistossa
Mutta esim nämä ihan ok:
"Ihmisiä jatkuvalla syötöllä lokaava, Yleltä tuttu koomikko kutsui Sirpa Selännettä maanpetturiksi ja Selänteitä laitaoikeistolaisiksi, joita ei kiinnosta kuin oma perse."
"Taloussanomien toimittaja totesi, että Selänteen Afrikkaa koskeva väite muistuttaa valeuutista ja rinnasti Selänteen Trumpiin."
Ja sitten loppupäätelmä Suomen keskustelukulttuurista:
"Sirpa Selänteen todellinen synti oli se, että hän kehtaa kannattaa Trumpia. Sehän ei yhden totuuden maassa käy laatuun.
Asumme autoritäärisessä valtiossa, jossa toisinajattelijat ajetaan nurkkaan, tahrataan ja häpäistään. Julkisessa keskustelussa kaikuvat konsensuksen hymisevät äänet."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8b4ffa05-cda6-4c02-b817-254707be3f5e
Kommentit (909)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkolan maine on mennyt jo.
kirjoitti vääränlaisen kolumnin?
Ukkolan järjenjuoksu. Säälittävä tapaus. Onneksi ei ole enää Ylessä.
Onneksi ei ole. Nyt saadaan lukea älykkäitä ja fiksuja kolumneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen rähinä olisi syntynyt, jos Sirpa olisi ilmoittanut, että hän ja Teemu kannattavat Harrisia? Lisäksi he vaativat lisää veronkorotuksia ja mittavampaa kehitysapua.
Vihervassarit ja sen mieliset ei vaan millään tajua että me suomalaiset ei haluta ottaa lisää pikavippiä vain jotta naapurin afrikkalaisperhe saisi ilmaiseksi kivan sohvakaluston!
Öhh...? Miten tämä liittyy aiheeseen? Kukaan mistään sohvakalustojen ostelemisesta ole puhunut. Sitä paitsi, kehjitysavulle on olemassa kansainvälisesti sovitut tasot, joissa Suomi ole lähelläkään sitä, mikä osuus on.
Vierailija kirjoitti:
"Vassarit pyrkii yksinomaan sulkemaan oikeistolaisten suut. Ja huutaa vaan päälle kun joku yrittää selittää näkemystään."
Tuo tapahtuu ihan molempiin suuntiin. Vai milloin olet viimeksi ajatukselle kuunnellut mitä joku vassari on sanonut ja yrittänyt miettiä onko siinä myös joku pointti ennen kuin olet sännännyt kirjoittamaan omaa näkemystäsi?
Luinhan mä just sunkin kommenttisi ja olen eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta sillä ei ole merkitystä, että Selänteet äänestävät Trumpia, koska asuvat Kaliforniassa, joka on toistaiseksi demokraattien hallussa eli demokraattien ehdokas saa sieltä kaikki valitsijamiehet.
Kalifornia taitaa olla syvänsinisin osavaltio. Helvetti jäätyy ennen kuin sieltä tulee yhtään republikaanien valitsijamiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vassarit pyrkii yksinomaan sulkemaan oikeistolaisten suut. Ja huutaa vaan päälle kun joku yrittää selittää näkemystään."
Tuo tapahtuu ihan molempiin suuntiin. Vai milloin olet viimeksi ajatukselle kuunnellut mitä joku vassari on sanonut ja yrittänyt miettiä onko siinä myös joku pointti ennen kuin olet sännännyt kirjoittamaan omaa näkemystäsi?
Olen eri, mutta entisenä vihervassarina olen todellakin miettinyt pitkään ja hartaasti, onko vasemmiston nykyisessä fanaattisessa linjassa jotain pointtia.
Ei ole. Ei sitten missään.
Ei ole olemassa mitään yhtä "vasemmiston fanaattista linjaa" jota jokainen vasemmistolaiseksi itsensä identifioiva kannattaisi. Ihan kuten kaikilla politiikan laidoilla, vasemmistossa on yhtä monta hieman erilaista näkemystä kuin on ihmistäkin.
Se että niputetaan kaikki "vihervassarit" yhdeksi samanmieliseksi joukoksi estää aika tehokkaasti kaiken järkevän keskustelun. Ihan kuten se että persu tarkoittaisi vain ihan samanlaisia mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen rähinä olisi syntynyt, jos Sirpa olisi ilmoittanut, että hän ja Teemu kannattavat Harrisia? Lisäksi he vaativat lisää veronkorotuksia ja mittavampaa kehitysapua.
Vihervassarit ja sen mieliset ei vaan millään tajua että me suomalaiset ei haluta ottaa lisää pikavippiä vain jotta naapurin afrikkalaisperhe saisi ilmaiseksi kivan sohvakaluston!
Persu ei tajua että vaikka hänelle on uskoteltu että jokainen tulija saa täällä kaiken ilmaiseksi ei tarkoita että se olisi totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Ukkolan kolumni kertoo erityisesti siitä, miten Suomessa ja liberaleissa EU maissa yleensäkin, yritetään lynkata kaikki jotka ei kannata viherliberaliwoke-mielipiteitä.
Totta. Oma urani yliopistossa tyssäisi heti, jos kyseenalaistaisin wokelitanioita. Parempi olla hiljaa. Ihan kuin jossain totalitaarisessa valtiossa.
Itse erosin demareista yliopisto-urani aikana, jonka jälkeen opintojani alettiin hankaloittaa kaikin mahdollisin keinoin. Sain kuitenkin taisteltua opinnot läpi maisteriksi asti, vaikka vasemmisto järjesti noitajahdin minua ja muutamaa kaveriani vastaan. Nyt olemme ylpeitä persujen kannattajia. Alas woke!
Lopettakaa nyt jo tuo turhan jauhaminen, tässä syntyy jo myötähäpeää. Teidän kirjoittelustanne näkee jo
Tämä! "Yliopisto-ura" maisteriopintojen aikana :) Maisteriopinnot ovat aika tavalla suurta massaa, joten niitä on aika hankala "vaikeuttaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olekaan vassari vaan porvarillinen liberaali.
Mikä juttu tämä itkupotkuraivari juttu on. Olen itse vasemmistolainen, eikä Selänteiden mielipiteet aiheuta mitään voimakkaita tunteita. Mielestäni Selänne on tyhmä, elämästä vieraantunut elitisti. Ajatellaanko että mielipide toisesta on itkupotkuraivari? En usko, että omatkaan mielipiteeni aiheuttavat oikeistossa kyseisiä reaktioita. Vai onko tässä Ukkola siirtynyt populistiseen kielenkäyttöön, jossa viljellään ylisanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkolan maine on mennyt jo.
kirjoitti vääränlaisen kolumnin?
Ukkolan järjenjuoksu. Säälittävä tapaus. Onneksi ei ole enää Ylessä.
Onneksi ei ole. Nyt saadaan lukea älykkäitä ja fiksuja kolumneja.
Teille persuille näyttävät olevan älykkäitä muille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni on Sipen kanssa eri mieltä? Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä itkupotkuraivari juttu on. Olen itse vasemmistolainen, eikä Selänteiden mielipiteet aiheuta mitään voimakkaita tunteita. Mielestäni Selänne on tyhmä, elämästä vieraantunut elitisti. Ajatellaanko että mielipide toisesta on itkupotkuraivari? En usko, että omatkaan mielipiteeni aiheuttavat oikeistossa kyseisiä reaktioita. Vai onko tässä Ukkola siirtynyt populistiseen kielenkäyttöön, jossa viljellään ylisanoja.
Tämä nähdäkseni on juurikin se vahingollisin seuraus trumpilaisesta kampanjoinnista. Poliittinen retoriikka muuallakin on omaksunut samat käytännöt.
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan mies on persu niin kuin Selänteetkin, kenties kavereitakin keskenään. Yrittäkää nyt vähän edes mediakritiikkiä 😅
Kyllä, ja Ukkola taisi sada potkut Yleltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston käsitys demokratiasta on, että he määrää ja muut ammutaan metsässä.
Mikä ei ole ihme, koska koko vasemmistolaisuuden keksi Stalin, Putinin henkinen esi-isä.
Mä alan kohta uskoa, että toi mitä sä sanot on totta. En olisi ikinä ennen uskonut, että oikeasti just vasemmisto osoittautuukin kaikkein vaarallisemmaksi.
Kannattaa tutustua historiaan. Enemmän ihmisiä on tapettu vasemmiston nimissä kuin oikeiston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan rouva "ei mistään itse kuuluisa" Selänne muistaa sitten hoidattaakin itsensä jenkeissä, eikä tule Suomen terveydenhoitoon loisimaan.
Sinä Kelan kestoelätti et vissiin tiedäkään että varakkaammat ihmiset käyvät hoitamassa vaivansa yksityisellä. Sinä olet siellä arvauskeskuksessa kusemassa purkkiin H-merkintäsi takia krapulasaikkua hakevien laiskottelijoiden kanssa.
Ja minnehän nämä yksityiset kirjoittavat lähetteitä? Julkisiin sairaaloihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston käsitys demokratiasta on, että he määrää ja muut ammutaan metsässä.
Mikä ei ole ihme, koska koko vasemmistolaisuuden keksi Stalin, Putinin henkinen esi-isä.
Mä alan kohta uskoa, että toi mitä sä sanot on totta. En olisi ikinä ennen uskonut, että oikeasti just vasemmisto osoittautuukin kaikkein vaarallisemmaksi.
Kannattaa tutustua historiaan. Enemmän ihmisiä on tapettu vasemmiston nimissä kuin oikeiston.
Kannattaa tutustua historiaan sen verran että ymmärtää että ihmisiä on tapettu lähinnä silloin kun jossain maassa on vallalla diktatuuri, vasemmistolainen tai oikeistolainen.
Oikeisto tai vasemmisto taas eivät juuri ihmisiä tapa jos toimivat normaalissa demokratiassa oikeusvaltion säännöillä.
Suomessa oikeistolla tai vasemmistolla ei ole juuri mitään tekemistä niiden kanssa jotka ovat joskus jotain kansanmurhia tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan mies on persu niin kuin Selänteetkin, kenties kavereitakin keskenään. Yrittäkää nyt vähän edes mediakritiikkiä 😅
Mikä kohta tekstissä mielestäsi edellyttäisi tarkempaa mediakritiikkiä? Onko Suomessa sallittua kannattaa persuja, jotka muuten olivat viime vaalien voittajia ja oiketusti hallituksessa? Vai vaatiikö tämäkin väite mielestäsi mediakritiikkiä? Yritä sinä arvostaa myös toisten mielipiteitä. Elämme vielä demokratiassa, emme vasemmistolaisessa Utopiassa, jossa vain yksi mielipide on sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te Persut olette nyt päättämässä asioista, ja siitäkin huolimatta valtion velka on nyt suurempi, kuin edellisen hallituksen aikana. Ja te ette ole niitä rahoja jakaneet edes tavallisille suomalaisille, jotka teitä ovat äänestäneet. Päinvastoin, te olette ottaneet rahaa tavallisilta suomalaisilta, ja siirtäneet rahan rikkaille suomalaisille. Että turha on teidän Persujen vttuilla afrikkalaisten auttamiseen menevästä rahasta.
"Kannattaa tutustua historiaan. Enemmän ihmisiä on tapettu vasemmiston nimissä kuin oikeiston."
Pitääkö siis oikeiston antaa tappaa vielä muutama miljoona jotta pääsette tasoihin vain mikä ihmeen logiikka tässä vertailussa nyt oli?
Älä nyt enää, tuo on jo surkeaa