Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMAMMOJEN TORSTAI

15.02.2007 |

EI näkynyt pinoa,joku taitavampi varmasti linkittää...

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu pari päivää nettipimennossa!! Meidän koneessa tai muussakaan ei ole ollut mitään vikaa ja netin kaatuminen on johtunut jostain suuremmasta systeemistä. On ollut hieman tylsää täällä pari päivää ilman nettiä. Mieheni on ollut työmatkalla pari päivää (onneksi tulee tänään kotiin) ja en ole päässyt lukemaan teidän kuulumisianne... Mutta nyt netti toimii, JIPPII!! *En mä yhtään riippuvainen ole, en...* :)

Ihan ensimmäisenä MÖHKIKSELLE oikein hyvää syntymäpäivää, näin myöhästyneesti... En päässyt aiemmin onnittelemaan!! :)

Siten kaikille paksuille kanssasisarille oikein hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää!!

Onnitteluni vielä SANELLE pikku-Eetun syntymän johdosta!!

Mutta nyt muihin asioihin...

(.) ei mitään ihmeellistä. Päätä särkee ja väsyttää, mutta muuten kaikki on ihan jees! " Vilkas" on ollut todella vilkas tässä muutaman päivän. Luulisi, että tila alkaa käydä ahtaaksi... Mutta ei näköjään ole liiemmin haitannut häntä! :)

Mua on nyt ruennut närästämään todella rankasti iltaisin. Ihan kuin joku korventaisi sytkärilä kurkun päätä. Tällaista samanlaista närästystä oli esikkoakin odottaessa, joka alkoi kuukauden ennen laskettua aikaa. Täällä siis elellään Rennien voimalla! Onneksi se auttaa...

Mua on myös ruennut yöllä vetämään suonta todella kovaa. Aamulla herätessäni pohkeet ovat kipeät ja kivikovat. Nyt ei edes villasukatkaan auta. Krampithan johtuu hyvin usein nestevajauksesta. Mä en siis ymmärrä kun mä juon vettä litratolkulla... Oliko se magnesium mikä suonenvetoihin auttaa???

No sitten niistä sokeriarvojen mittaamisista... Niissä ei siis ole ollut mitään epätavallista! Ihan normaalilukemia olen mittaillut. Maanantaina oli ne mun isäni ja hänen vaimonsa häät ja mätin siellä kaikenlaisia herkkuja kun hullu. Silloinkin arvot olivat ihan normaaleissa rajoissa. Hyvä niin!! Mun ei sitten tarvitsekaan mennä sinne sokerirasitustestiin enää tässä vaiheessa!! Neuvolasta mulle annettiin myös niitä pissatikkuja sen mittarin lisäksi. Mä olen tehnyt pientä tutkimusta: Ennen viime neuvolareissua söin aamupalaksi lautasellisen muroja ja sokerit olivat kahdella plussalla. Nyt toissa päivänä kokeilin uudestaan niitä muroja (syön niitä todella harvoin) ja sokerit pompsahti kolmelle plussalle niillä tiukuilla mitattuna... Eli mun sokerit ei nouse herkuista vaan niistä pirun muroista!!! Ton jos mä olisin tiennyt, niin olisin jättänyt aamupalan väliin silloin... :) Eli nyt mä voin huoletta leipoa mokkapaloja!! Joku niistä taisi taas mainita (sorry kun en muista nimimerkkiä)- lurjus!! Heh!!

Eilen kävin kaupungilla pojan kanssa. Meinasin aluksi, että kävelen. Mua sitten kuitenkin painoi tuonne häpyluuhun niin kovaa, että menin sitten linkalla... Kävin katsastamassa kirpparilla onko mitään tavaraa mennyt kaupaksi. Yllätykseksi kahden päivän aikana siletä oli mennyt melkein 80¿ arvosta tavaraa!! Sehän on vaan positiivista... Nyt pitäisi penkoa sinne lisää tavaraa viikonloppua varten. Olen myös huomannut että toisen romu on toisen aarre...

TAPPI: Mä voin sua sitten tulla pitämään kädestä kiinni synnytyksessä, jos sun uni käy toteen!! Heh!! Tosin edellyttäen tietenkin sitä että satumme sinne samaan aikaan... :)

Sä voisit opastaa mua et missä se hiivatin kello on mitä pitää rinkuttaa ei virka-aikana?!! Mä en nimittäin tiedä sillä viimeeksi menimme sinne virka-aikana... Mainitsitko sä siitä muutama päivä sitten, et ihmettelet kun Puksu ei ole laskeentunut?? Meidän esikoinen ei laskeentunut kunnolla ja laskeentuikin vasta ponnistusvaiheessa... Kätilö sanoi, että isokokoiset muksut eivät välttämättä laskeennu ja ns. keikkumaan sinne huulille. Tämäkään ei ole laskeentunut, vaikka alas niin paljon painaakin...

Z: Harmi et jouduit tuollaisen inhottavan lääkärin juttusille, mikä ei tajua mistään mitään!! Mä olen aiemminkin kuullut tuollaisia vastaavanlaisia tarinoita. Mä olen ymmärtänyt et synnytystapa-arvioon mennään juuri sen takia että siellä saisi kuuluville ne omat toiveet. Olenko mä ymmärtänyt ihan väärin??

LEANNA: Mullakin on aamulla herätessä lantio, nivuset ja häpyluu aivan tulessa. Menee kauan enne kuin saan kömmittyä ylös sängystä. Tulee ihan pingviinimäinen olo!! :)

Ai suakin jännittää ison lapsen synnytys... Meidän esikoinen painoi 4,5 kg ja nyt mulla on jotenkin sellainen kutina et tämä painaa vielä enemmän. Mua siis hieman jopa pelottaa, kun nyt tiedän mitä se synnytys tuo tullessaan... Viimeeksi kun menin sinne ihan ummikkona. Mä en kuitenkaan revennyt, eikä tarvinnut imukuppia käyttää tms. Episiotomiakin parani todella nopeasti ja viikko synnytyksen jälkeen pyyhkäsin 15 kilometrin hiihtolenkin... :) Mulla esikoisen synnytys meni todella hyvin ja nopsaan!! Älä huoli!! Kyllä se sieltä jollain konstilla ulos tulee... :)

Täällä oltiin vertailtu äidin ja tyttäern välisiä synnytksiä. Mun ja äitini synnytyskertomus ovat todella samanlaisia. Avautumisvaihekin on kestänyt melkein saman verran ja molemien synnytys on ollut suht nopea ja helppo. Mutta en mä kylläkään mene takuuseen siitä et niissä aina olisi yhtäläisyyksiä...

Mutta nyt ajattelin mennä hieman pitkäkseni...

Hanna

Vierailija
22/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään ole masun ympärysmittaa nlassa mitattu, ihan tolla ompelumitalla vaan mitailin, toivottavasti vinoon..ettei se ihan noin iso olis. Pienempää lukua en vaan saanu vaikka kuin yritin :)

ZELDA;

Sulla on samat ajatukset liinan suhteen kun mullakin..haaveilin just miten kiva olis kantaa lasta metässä kun koirat juoksee, ja miten helppoa olis käydä kaupassa kun ei tarvis vahdata niitä kärrejä..vaan kun tota oppis käyttämää. Tän masun kans se onki vähän hankalaa.

RUUSUNN;

Kohta tulee lähtö...usko pois. Ne sano selkeesti valmennuksessa että " limatulppaa voi tulla JOPA viikko ennen synnytyksen alkua" ..mä tulkitsen sen niin että viikko on aika maksimia jo..hiihiiii, kohta menee ruusunen lujaa :)

UUPU;

Ai et ruokaaki pitäs väsätä..mulla on kaapit tyhjät ja auto miehellä joten. Jaa' a, meillä ehkä syödään vasta illalla jotain miehen kaupasta raahaamaa valmis-pyttipannua. Huomenna kyllä vien miehen töihin että saan auton takas..orpo olo ilman autoa.

WOW - koirat sekos..tai siis ne innostu leikkimää ihan hullunlailla..menevät täysillä eestaas ja purevat toisiaa koipiin ja neniin..kauuhee ähellys ja rynnintä. Taidan väistyä kylppärii viikkaamaa pyykkejä etten jää jalkoihin - kuluttakoot nyt energiaansa. Ihme ettei ulkona tarhassa voi rymytä -sisällä vaan. Kun oven avaa ni meno loppuu saman tien.

Taptap..pakenee hulluja koiria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNA_N;

Magnesiumia juu niihin suonenvetoihin, joskus auttaa pelkkä merisuola!! Pieni murunen kielenalle kun alkaa kunnolla kiskoa - toisilla se suola laukasee krampin, toisilla ei.

Se soittokello..pääoven oikeella puolella on semmone radio-ovikello, ruskee palikka, siinä lukee " synnytys" - siitä painat ni joku vastaa sulle ja tulee avaamaa - näin siis yö-aikaan.

Jos pääovet on vielä auki (eli välillä 16-20) ja pääset sinne ä-polille asti, niin siinä ekan, vasemmalla olevan oven vieressä lukee isolla SOITTOKELLO, sitä nappia painamalla tulee joku opastamaa eteenpäin.

Mikshän noitaki kelloja pitää olla noin monta..luulis piisaavan se pääoven kello..nopeimmin varmaan pääsee läpi kun alkaa vaan huutaa ihan sumeesti :)

Taatti

Vierailija
24/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut lupaan etten niin pitkästi kuin äsken... :)

Zeldatar: juu Keravalle muutettiin juuri,Sorsakorvelle. Joten varmaan tullaan jossain vaiheessa törmäämään vaunuinemme. Meillä sävyt siis kahta beigeä ja viininpunaista...jos en nioistä jo maininnut...ei muista kun ei muista...dementikko minä. :)

Itseasiassa jos ei tunnu hullulta niin voisi jopa vaihdella jotain yhteystietoja joskus jotenkin kun minä en ainakaan tunne täältä A) ketään B) yhtäkään ihmistä niin olis kiva vaik kirppiksellä pyöriä yhdessä tai kahvilla tai jotain jos ehtii/jaksaa/haluaa...

KANTOLIINASTA: Minä en ollut asiaa sen eenmmän ajatellut mut nyt eilen sain siltä lääkäriltä kehoituksen et hankkisin joko rintarepun tai liinan niin käsi ei sitten ihan niin pahasti rasitu vauvan kanniskelusta. ja imetystyynykin on kuulemma hyvä idea jos on ongelmia yläraajojen jumiutumisen yms kanssa... HANKITTAVIEN LISTA SIIS VAAN KASVAA JA KASVAA!!!! :I

Masu-mamma,jolla taitaa pienokainen syntyä oikean puoleisesta kyljestä ihan näillä minuuteilla,ainakin tuntuu siltä... hehee!

Vierailija
25/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma ei kyllä enää pysy ton pienen miehen perässä :), miten tästä vaappumisesta on voinutkin tulla näin hidasta!

Masu-mamma: Jos olet yhtään mun juttuja lukenut, niin olet varmaan huomannut, että paha sanasokeus vaivaa! Sitten vielä ajatus kulkee nopeemmin kuin kirjoitus eli tekstistä tulee pirun sekavaa!!

Sänkyyn voi tosiaan laittaa vaikka muovitetun froteen jos pelkää lapsivesien menoa ja autoon tuon voi ottaa kanssa ja se pyyhe on hyvä, auton penkinhän voi suojata vaikka muovipussilla ja pyyhkeellä.

Vierailija
26/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette olleet ahkeria!:)

Eläimelliset:

Juu, koirat - samaten kuin muutkin älylliset tapaukset:) - vaistoaa ja haistaa raskauden aiheuttamat muutokset. Eräs kuuluisa koirankouluttaja kertoi, että hänellä oli aikanaan koira, joka haistoi raskauden tapaamistaan naisista usein ennen kuin nämä itsekään tiesivät olevansa raskaina. Meillä koiralauman johtaja, joka on erittäin kiinni minussa muutenkin; olenhan taas hänen johtajansa, ei päästä minnuu silmistään. Se myös varoittaa vieraita ihmisiä lähestymästä minnuu, etenkin miehiä. Se toisinsanoen vaistoaa, että lauman johtaja on fyysisesti heikko ja haistaa kaikki minun erittämät hormonihajut,ja omassa pienessa blondinpäässään se on päätellyt, että nyt tuo mamma tarviaa suojelua. Nuorempi höhlö taas vain höhlää, mutta toisaalta ei sen tehtäviin kuulukaan miun suojelu, koska se on lauman arvoasteikolla alimpana. Siitä on vain ihanaa laittaa pää miun mahan päälle ja kuunnella tai nuolla sitä hullun lailla :)

Tappert ja joku muu puhuivat kantoliinoista:

Mie olen erittäin vakavasti meinannut käydä ostamassa Ergo-kantorepun. Se vaikuttaa aika fiksulta paketilta. Onko kellään kokemuksia siitä? Minunkin pitäisi päästä liikkumaan metsässä, soilla, pelloilla ja järvien rannoilla, ja luulempa että vaikka meillä onkin ne paksurenkaisimmat vaunuvaihtoedot, niin niitä joutusi aika usein suosta laulamaan pois... :) Kallishan tuo Ergo on, mutta mitä olen siitä lukenut ja ihmisiltä kuullut, pitäisi sen olla aika monivuotinen sijoitus.

Mahaan ei uutta. Toissapäivänä ja eilen kakara piti taas pirskeitä ihan urakalla, joten tuntuu, että tänään on enemmän lepopäivä. Välillä kääntyilee ja jos silittelen, äkäisenä antaa monoa takaisin, mutta ei jää potkiskelemaan sen pitemmäksi aikaa. Selvästi kuin isänsä pirskeiden jälkeisenä päivänä :D

Raisa 35+4

Vierailija
27/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen lapsen kanssa liinailin toosi paljon ja voin kyllä suositella sitä!Parin epäonnistuneen sitomisyrityksen jälkeen alkoi onnata ja olkin mulla aina mukana, kaupassa,kylässä...Kotona liinailin melkein jatkuvasti, kun lapsi kaipasi syliä.Vein ulos pyykit narulle kuivuun vauva liinassa, kääräisin itkevän vauvan ostosreissulla pikaisesti liinaan jos vaunuissaolo alkoi ahdistaa.Tein ruokaa, imuroin, moppasin...vauva liinassa eikä todellakaan tuntunut hankalalta.nytkin liina odottaa pikkuista.Mulla sellainen 5m trikooliina joka oli vastasyntyneen ja hiukan isommankin kanssa tosi hyvä!Suosittelen kaikille!Älkääkä lannistuko ekan ja tokan väärin menneen sitomisen takia.Ei montaa kertaa mene, kun se luonnistuu jo unessakin:)

uupu lähtee pienten kanssa uinuun :)

Vierailija
28/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti vähän miettimän toi Tapin kommentti. eli jos mä vaikka sainkin nyt nukuttua extrahyvin sen takia, että kohta niitä voimia ja jaksamista tarvitaan... katsotaan kuinka käy.

meitä keravalaisia taitaa täällä maalismasuissa olla siis ainakin kolme. me asutaan kalevassa. mutta eiköhän me jossain vaiheessa vaunuinemme esim. tuolla keskustassa saateta törmätä.

Vierailija
29/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs menekkään hermot aina näitten sivujen kanssa. Saa yrittää tosi monta kertaa ennen kuin pääsee teille kirjoittelemaan. Sillä ei tule terrrorisoitua teidän päiviä.

Piti miunkin käydä mittaamassa mahan ympärys. Vain 118 cm näytti mitta. Aiemmin en olekaan mitannut.

Semmosta piti kysymäni onko teillä jollain imetystyynyä, kun meinasin tehdä itse mutta tarviisin vähän mittoja. Kiitos jos joku jaksaa.

Täällä on kanssa ollut vähän saamaton olo niinkuin monella muullakin oli ollut. Tuntuu että kaikki hommat on kesken.

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille. Möhkikselle synttäri onnittelut ja Duppikselle onnittelut pojan kotilomasta.

Kirjottelen lisää ens viikolla

Dumle rv 36+5

Vierailija
30/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen potkuttelu(melkein 4km) otti vähän takapakkia olotilaan, kun lantiota repi oikein kunnolla, vaikka itse potkuttelu ei sitten tuntunut missään... ennenkuin sitten illalla. Muutenkin yöt on menny toivottoman kankeiksi, kun vessassa käynti on niin tuskaista. Muuten saan kyllä nukuttua, mutta tuo veskissä käynti repii lantiota, nivusia ja häpyluuta oikein urakalla ja myös pelkästään kyljen kääntäminen on tuskallista. Masussa asutaan vuorotellen toisella ja sitten toisella puolella... Päivisin ollaan yleensä oikealla puolella ja öisin vasemmalla :P Siksipä tuo oikea puoli on sitten kipee...

Eilen alkoi tuo vasen käsi vaivata enemmänkin, siis ranteesta sormiin ja kipu säteilee myös kyynärpäähän. Kutominen piti lopettaa jo joku aika sitten kipuilun vuoksi, mutta nyt käsi on kipeä ihan muutenkin. Ja turvoksissa, siis todella vain tuo toinen käsi. Ihan samanlaiset oireet kuin aikanaan oikeassa kädessä, josta sitten leikattiin (ihan alkuraskauden aikana v.95) hermopinne. Aavistuksen huono juttu kun mulla tuo oikea käsi on muutenkin " huonompi" käsi, siinä on jostain syystä aina ollut vähemmän voimaa jne. vaikka oikea kätinen olenkin. Mietin vain tuota tulevaa vauvan hoitoa jos tää masuasukki tulee vanhempiinsa, niin se on syntyessään vähintään 4,5 kilonen :/

Vyötärön ympärystä piti alkaa mittailemaan kun se vaihteli nuinkin kovasti täällä ja itselläni on 115cm ! Huomenna ois neuvolaa ja shoppailua jne. Saa nähdä millaisessa kunnossa sitä on huomenillalla...

Auton suojaamisesta joku puhui... meillä ois sellanen penkinsuoja, joka hankittiin rakennusaikana, se on muovitettua enstexiä ja ihan hyvä varmaankin tällaisessa käytössä ;) Vaikka kuinka pitäis autoa suojella niin sanoppas miehelle, että istuu itse aluasastian päällä vaikka puoli tuntia näin aluksi, niin ei ehdottele sinulle sellaisia ! Sitä paitsi sun pitäis istua siinä ihan niinku ilman housuja, jotta siitä ois jotain hyötyä.

Kantoliina ja koira perheessä on ehdoton yhdistelmä, tai siis ihan mikä tahansa kantoväline. Minulla oli koira ensimmäisen kanssa(olin myös yh) ja parhaiten pääsi aamulla pikapisuille koiran kanssa kun pisti vauvan reppuun ja viltin siihen päälle(kevätvauva) sitten myöhemmin oli paremmin aikaa pitemmälle lenkille, eikä koiran täytynyt istua kintut ristissa aamuisin. Itse ompelin kantoliinan ja pussin netistä löytyneiden ohjeiden perusteella. Ihan hyvä, mutta kun on tällainen pätkä niin piti hieman lyhentää sitä pussia, kun muuten vauva ois roikkunu polvissa :D Lisäksi ompelin sen liinan jota kokeilin pojan nallen kanssa, mutta oli pakko luovuttaa kun tuo masu ei oikein istu sen liinan kanssa...voishan sitä tietenki tuota masua kantaa siinä liinassa, kun alkaa olla tuolla alatasossa... ;)

Joku kyseli ruuasta, tänään meillä on hirvensavulihalaatikkoa... nopea ja helppo ruoka, kun on leivinuuni lämpimänä.

Mutta nyt levolle, jotta jaksaa taas iltaan asti.

t.punkeli rv 36+3 eli 25 päivää jäljellä....

Vierailija
31/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tällasen....

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike1fompele.html

styrox rouhetta oli vain vähän mulla komerossa joten laitoin yhdestä pestävästä tyynystä hieman lisätäytettä. Ja hieman pienensin kun toi on niin valtava sivuilta.

t. punkeli *lopettanut myös ompelun tästä eteenpäin* (ompeli vielä tosin eilen 4 pöytäliinaa ja 2 tyynynpäällistä ja toissapäivänä 3 imetyspaitaa ja pari vauvan peitettä) ;))

Vierailija
32/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mittailin tuossa äsken vyötärönympärystä. Heh!! Se oli 116 cm. Ihan järkyttävän paljon... Katselin tuossa äsken vanhoja muistiinpanoja ja esikoista odottaessa se oli 5cm enemmän tässä vaiheessa. Mulla oli silloin ihan järkky iso maha. Miten mä silloin olen selvinnyt, kun nytkin jo ihan tavallisetkin asiat on hankala tehdä (esim. kenkien laitto)??! Sit maha on ihan edessä, takaa ei huomaa laisinkaan. Niin oli viimeeksikin. No mä kun tulen nurkan takaa, niin ekaksi tulee näkyviin metri mahaa ja sitten vasta minä... HEh!! :)

Joo, (en nyt muista kuka tästä tänään kirjoitteli) mua ärsyttää myös ihan mielettömästi mun mahan arvostelu. Siis joskus ituttaa niin paljon, et tekis mieli räjähtää. Helvittiäkö se muille kuuluu?? Anteeksi ruma kilenkäyttöni... Minkä mä sille mahdan miten iso tai minkä muotoinen mun maha on!? Lisäksi mua ärsyttää ihan sikana jos joku muu kun mieheni koskee mun mahaa... Se on NIIIIIIN ärsyttävää. No tietenkin neuvolan terveydenhoitaja on asia ihan erikseen, mutta en halua et muut sitä hipelöi...

Miksei mua supistele?? Mua hieman jänskättää miten kauan synnytys tulee kestämään, kun kohdunkaulaa on vielä yli 4 cm jäljellä ja paikat ihan kivikovat... Esikkoa odottaessa tässä vaiheessä kaulaa oli jäljellä enää 2 cm ja paikat olivat pehmenneet... Tänne kans niitä supistuksia, KIITOS ja vähän äkkiä!!

Vierailija
33/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masunympärys 110cm ;) ja mullakin kaikki tossa edessä nököttää.

Ergosta:hyvä hankinta, mutta ei muistaakseni sovellu ihan vastasyntyneelle. Olisko ollut 3kk lähtien, mutta siellä on kyllä myynnissä jokin vauvatuki eli kannattaa kysyä miten se toimii.

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/ergo/

Mä tykkäsin rengasliinasta just sen takia, ettei tarvinnut niitä pitkiä kieputtaa ympäri. Pitkä liina kannattaa sitoa jo kotona, ettei ainakaan ulkona likaannu. Rengasliina on helppo vaan heittää olan yli. Tosin meinaan uudelleen kokeilla tota pitkää liinaa.

Mullakin oli viimeeks kahdenviikon välillä sf-mitta kasvanut 5 cm, viimeeks mittas lääkäri, mutten hirveesti luota tohon mittaan, kun lekuri mittas jotenkin hassusti.

Opettaja oli taas valittanut pojan käytöksestä (on nyt alkanut kiusata, jopa potkia), itkuhan siinä taas äidille tuli. Meillä kun aina muistutetaan toisen kunnioittamisesta, eikä ole fyysistä kurittamista tai anneta edes poikien läpsiä toisiaan (edes leikillään). Täytyy taas vakavasti puhua.

Tästähän tää masennus taas lähtee, tunnen itseni niin epäonnistuneeksi. En olis uskonut moista pojasta.

-m-

Vierailija
34/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä tunnen minä sitten itseni ihan helvetin typeräksi, kun.. Mua ei oikesti hittojakaan kiinnosta mikkään kestovaippailu tahi kantoliinat. Onko mussa joku vika?? Kaks lasta oon saanut kasvatettua ilman noita ja sun muita vermeitä ja en siis näe minkäänlaista tarvetta hankkia niitä tulevillekaan. Kukin tyylillään sanovat.. :(

P

Vierailija
35/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sussa ole mitään vikaa, ei muakaan kiinnosta kestoilu. Esikoisella ei ollut kantoliinaa ja oli tosi vaativa lapsi, sain sitten kokeilla kaverin liinaa kun poika oli vähän isompi ja ajattelin, että olispa kummasti helpottanut mun elämää jos olisi liina ollut, kun vauva oli ihan pieni ja huusi muualla kuin sylissä, ei siinä paljoa ruokaa laitettu tai tehty muutakaan. Nyt sitten kantoliina odottaa kaapissa jos vaikka kakkonen on samanlainen mahavaivainen huutaja :). Jos ei ole niin saa nähdä innostunko liinaa käyttämään..

Vierailija
36/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan esikoisen kanssa ollut kun kantoreppu ja sitäkin vaan muutama kerta käytettiin. Kestovaipoista ei mulla ollut hajuakaan. Liinan löysin vasta kuopuksen kanssa ja oikeesti se auttaa ruuan laitossa ja pyykinpesussa (ja onhan siinä muutenkin kivempi kannella). Nyt näyttää sille, että kaikista mietinnöistä huolimatta, kestoilu taitaa jäädä.

Rakkaus ja huolenpitohan se on tärkeintä, ei ne välineet. :)

-m-

Vierailija
37/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noi kaks ekaa oli niin kilttejä ja helppoja sillon, että luultavasti tää kolmas on kaikkea muuta.. Mut eihän sitä tiedä sitten, tuleeko sellai hankittua, jos lapsi vaativa ja kun se kuulemma kuitenkin auttaa se liina. Ehkäpä.. Oon kait vähän vanhanaikanen, kun periaatteessa niillä perustarvikkeilla pärjää ja muuta ei tarvita. Minä, ilkeä ja raaka äiti, olen kasvattanut lapseni lattialla ja sitterissä. En oo paljon ylimääräsiä sylissä kannellut. Ja eipä ne mitenkään kieroon kasvaneita tai läheisyyden puutteessa eläviä ole olleet. =)

Mun äiti toi kyllä rintarepun meille, sellainen on aikoinaankin ollut. Tosin tää on huomattavasti parempaa laatua. Sitä käytin jonkun verran, mutta mun pieni kroppa ja huono selkä ei pidemmän päälle oikein pitänyt siitä kantelusta. Ajattelinkin, että kesällä on hyvä miehen kantaa, kun käydään kaupoilla ja muualla. Vaunut kun meillä ei mahdu autoon ja kesällä on kuitenkin kiva kierrellä toreilla ja muilla niin on ihan kätsä sitten niin.

Voivoi, kaikkea sitä kyllä suunnittelee, vaikkei yhtään tiedä mikä tempperamenttipakkaus sitä onkaan tuloillaan. Voihan se olla, että eläminen menee ihan eri tavalla kuin on kuvitellut. =D

Vierailija
38/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillämuilla kokemusta kumpi on parempi tuo punkelin laittama malli vai se enempi bumerangin näköinen?

En minäkään meinannut kestoilemaan ruveta. Korkeintaan tulee jossain vaiheessa kokeiltua se äippäpakkauksen kestovaippa. Enkä ole hommannut kantoliinaakaan,kun hommasin rintarepun arvelin sillä pärjätä.

Vierailija
39/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille liinalle paljoa käyttöä ole, jos on helppo lapsi. Mäkin kuvittelin että esikko olisi lattialla ja sitterissä, mutta toisin kävi :).

Nyt mä olen ylpeä itsestäni! Vauvan vaatteet pyörii koneessa, mä sain kuin saikin jotain tehtyä :D.

Vierailija
40/85 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soot nyt ihan supersankari. ;-) Mulla käyny aika vähän pitkäks, kun vauvan vaatteetkin on jo hoidettu lipastoon ajat sitten. Mut onneks on tot muuta pyykkiä, ettei niinkö ihan joutenkaan tarvi olla..

Ruokagalluppia oli.. Tänään teen jauhelihakiusausta (ja tää ruoka ei pal auta, jos on kypsä jauhelihaan.. :) ) Sit huomenna teen tonnikalapastalaatikon. Uuniruokia siis näemmä taas meillä.. Mutkun ne on niin helppoja!

Ja nyt kokkaamaan.. Hitsi, unohdin punajuuria ostaa! :( Noh, iskä kauppaan vaan lähetetään..

Papu