Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?

Vierailija
09.10.2024 |

Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.

Kommentit (331)

Vierailija
201/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.

Höpöhöpö. Mun toinen auto on vuosimallia 2006 ja siinä olen kevytmetallirenkaat sekä talvi- että kesärenkaissa. 18 vuotta olen vaihtanut renkaat 2 kertaa vuodessa ja laittanut momentin korvakuulolla eikä ole mikään hajonnut. Ja tasan ei ole "oikeassa momentissa". 

Minä taasen olen näihin pinnapultteja ja napoja vaihdellut tee se itse miesten jäljiltä.Momenttiavain on se perustyökalu,suosittelen lämpimästi,mekaanikko.<

Meillä taas tuli kallis naparemontti, koska ammattilainen oli vetänyt mutterimopolla pultin kierteet paskaksi. 1000 € meni kankkulan kaivoon ja amatimies ei tietenkään tunnustanut virhettään. Sen jälkeen ollaan vaihdettu itse.

Vierailija
202/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa osaa vaihtaa renkaat, mutta fiksumpaa antaa rasva-apinan Vianorilla vaihtaa.

Rasva-apinaa naurattaa,avuton apina maksaa hupihommasta 42 e.

Mitä nauramista siinä on? Sillä maksajalla on sen verran rahaa että tuo 42€ maksaminen tuntuu pienemmältä pahalta kuin renkaiden itse vaihtaminen. Se rasva-apinahan siinä heikommassa tilanteessa on kun pitää tehdä sellaista duunia sellaiseen hintaan johon se maksaja ei suostu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hikoilla? On osaavia palvelijoitakin.

Huono on kunto jos tuossa hiki tulee. Tai sitten pitää miettiä pitikö ostaa möhköauto jonka renkaita ei jaksa liikutella.

Et ole vaihtanut renkaita.

Vierailija
204/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla hemmetin tyhmä, jos käyttää kallisarvoista vapaa-aikaansa renkaidenvaihtoon muutaman kympin takia.

Vierailija
205/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi osata. Onhan se miehekästä kun mies tekee sen itse, mutta ymmärrän toki että haluaa päästä helpommalla ja vie vaihdettavaksi johonkin, varsinkin jos ne renkaat on esim. siellä samassa paikassa säilytyksessä. Mutta ehdottomasti täytyy kyllä osata tehdä se itsekin. Myös naisten.

Vierailija
206/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu mielestäni jokaisen autoilevan perustaitoihin. Itse olen autoalan ammattilainen, mutta silti vaihdatan liikkeessä, koska ei voisi vähempää kiinnostaa ährätä parkkiksella sateessa.

Miksi pitää vaihtaa kaikista kurjimmassa säässä? Olen vaihtanut renkaat autoon 20 vuotta ja ikinä ei ole satanut vettä. 

Vierailija
207/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa osaa vaihtaa renkaat, mutta fiksumpaa antaa rasva-apinan Vianorilla vaihtaa.

42 ei ole niin iso summa että sen vuoksi vaivautuisin itse renkaita vaihtamaan. En kyllä edes satasella. Ehkä 200€ olisi sellainen summa että alkaisin miettiä että pitäisikö vaihtaa itse. 

Kyllä se maksaa stadissa jo enemmänkin,jos renkaat ovat kausisäilytyksessä.

Vierailija
208/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.

Mitä välineitä siihen muka tarvii? Miksi ei kannattaisi

Kunnon tunkin esim https://testaajat.com/paras-hallitunkki/ ja sitten https://www.k-rauta.fi/tuote/rengasavain-teleskooppi-171921-ja-23mm/643… rengasavaimen. Niillä pärjää

Nuo löytyy jokaisen miehen vajasta jo valmiiksi paitsi jos on niitä peräkammarin poikia....

Vierailija
209/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu mielestäni jokaisen autoilevan perustaitoihin. Itse olen autoalan ammattilainen, mutta silti vaihdatan liikkeessä, koska ei voisi vähempää kiinnostaa ährätä parkkiksella sateessa.

Miksi pitää vaihtaa kaikista kurjimmassa säässä? Olen vaihtanut renkaat autoon 20 vuotta ja ikinä ei ole satanut vettä. 

Huomenna ajattelin kitkat laittaa alle,aurinkoista keliä lupailee,yli kymmentä lämpöastetta.

Vierailija
210/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42 ei ole niin iso summa että sen vuoksi vaivautuisin itse renkaita vaihtamaan. En kyllä edes satasella. Ehkä 200€ olisi sellainen summa että alkaisin miettiä että pitäisikö vaihtaa itse. 

Kyllä se maksaa stadissa jo enemmänkin,jos renkaat ovat kausisäilytyksessä.

Säilytys tietysti erikseen. 

Vierailija
211/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.

Mitä välineitä siihen muka tarvii? Miksi ei kannattaisi

Kunnon tunkin esim https://testaajat.com/paras-hallitunkki/ ja sitten https://www.k-rauta.fi/tuote/rengasavain-teleskooppi-171921-ja-23mm/643… rengasavaimen. Niillä pärjää

Nuo löytyy jokaisen miehen vajasta jo valmiiksi paitsi jos on niitä peräkammarin poikia....

Multa löytyy vaan Pleikkari ja Etukortti paikalliseen kebab ravintolaan. Äiti pesee pyykit ja pyyhkii pepun. Olen DI.

Vierailija
212/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään alkaa ähertämään itse vaikka toki osaankin. Mielelläni ostan sillä summalla itselleni hieman lisää vapaa-aikaa. 

Vierailija
213/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita jompikumpi, mies joka vaihtaa itse renkaat tai mies joka palkkaa toisen siihen hommaan, valitsisin tietysti sen joka palkkaa toisen. Se itse vaihtava on todennäköisemmin pihi tai köyhä. 

Vierailija
214/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kannattaako? Miten siitä saa kannattamatonta, ei tietysti töistä kannata ottaa palkatonta vapataa sen takia, mutta jos vapa ajalla vaihtaa niin vaikeaa siitä on saada kannatamatonta?

Kannattaa tehdä itse töitä se aika joka siihen kuluu. Kaikilla ei ole 8-16-työ.

Lisäksi myös jos ei erityisesti nauti renkaiden vaihdosta niin kannattaa antaa muiden tehdä se, elämässä on muitakin asioita joilla kannattamista voi mitata kuin raha.

Teet töitä 24/7? milloinkaan ole 15min vapaata aikaa milloin voisi renkaat vaihtaa alle, jep jep 

nojuu tuskin siitä kukaan niin hirvästi nauttii kuten ei vaikka

Minä vaihdan autoni renkaat itse, ja kyllä siihen menee aina enemmän aikaa kuin 15 minuuttia. Jo pelkästään siihen, että siirrän autoni renkaanvaihtopaikalle, ja renkaat, sekä renkaanvaihtovälineet auton viereen, menee ainakin 15 minuuttia. Lisäksi jokainen rengas sen 15 minuuttia, vähintään, kun käsin veivattavilla avaimilla ruuvaan. Ja jälkipeli, eli renkaiden ja välineiden vieminen paikoilleen jne.

Mutta hei: Et sinäkään minun töitäni yhtä nopeasti tekisi, kuin minä teen.

Vierailija
215/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää

Vierailija
216/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii osata. Tietenkin jos se on sulle jotenkin tärkeää niin sit sun miehen pitää osata. 

Mä osaan mutta saatan silti viedä auton renkaan vaihtoon. Kyse on omasta ajan käytöstä ja asioiden priorisoinnista. 

Turha tehdä jotain matalan tason juttuja jos sen ajan voi käyttää mielekkäämmin. 

Vierailija
217/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä osata jos keskellä ei mitään ongelma ilmenee, voit toki hommata auttavan käden mut siihen voi mennä aikaa, olisitte jo perillä kenties. Niin, joku tykkää joku ei, kyl mää ainakin renkaat vaihdan ihan vaan koska tykkään vaihtelusta, oma työ on no...ei niin rasvaista. Mukavaaa vaihtelua. Toki yritysten työllistäminen on hyvä juttu myöskin...ihan miten vaan :)

Vierailija
218/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni osaa mutta käyttää silti auton renkaanvaihdossa. Eikä siinä mitään. Jos ei halua jotain tehdä niin sitten maksaa jollekin muulle siitä että tekee.

Miksei sammuta auton moottoria vaihdon ajaksi?

Vierailija
219/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu ja sille elämänsä omistaminen on niin boomeria. Jos joskus autoa tarviin niin vuokraan sen. En todellakaan vaihtele vuokra auton renkaita 😫

Vierailija
220/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet osaavat auton renkaat itse.

Kaikki eivät vaan halua tai viitsi sitä tehdä.

Ainakin työssäkäyvillä on kevyesti rahaa vaihdataa renkaat huollossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän