Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Ekoterroristit aiheutti pysyvää vahinkoa eduskuntatalolle

Vierailija
09.10.2024 |

"Väriainetta on imeytynyt saumoihin niin syvälle, ettei sitä saada puhdistamalla kokonaan poistettua."

https://yle.fi/a/74-20116811

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä sitä parempaa tuhrimista? Pääsevät kuin koira veräjästä?

Vierailija
82/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus aiheutti pysyvää vahinkoa Suomelle. Mutta parempi varmaan jostain maalipläntistä vauhkota hysteerisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilarien saumat on painesuihkutettu ja -höyrytetty läpeensä märiksi. Kohta tuleekin kunnon pakkaset... Märkä jäätyvä sauma laajentuu ja murentaa graniittipylväsosien reunat. Että mitähän uusitaan saumojen lisäksi?

Vierailija
84/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset vinkuu jostain eduskunnan pylväiden töhrimisestä, kun koko ajan tuolla kaupungilla pikkunilkit (ja ainakin tiettävästi kerran yksi iso nilkki suoraan eduskunnan sisältä) käy töhrimässä graffiteila julkisia paikkoja - ja joskus yksityisomisteistakin. Noista tulee paljon isommat laskut, mutta ketään ei kiinnosta (ellei tekijä ole kansanedustaja ja ministeri ja tekoa tehdään rautatiellä)

Koska eduskuntatalo on kulttuurihistoriallisesti ja yhteiskunnallisesti merkittävä rakennus, ja koska siellä kokoontuu Suomen demokraattisilla vaaleilla valittu eduskunta. Kulttuurihistoria ja demokratia tosin taitavat olla asioita, joista elokapinalaiset eivät paljon ymmärrä.

Se on vain rakennus. JA koska suomessa on ihmisillä oikeus ilmaista mielipiteitään ja jopa oikeus mielenosoituksiin, niin minusta tuo pylväiden töhriminen on rinnastettavissa täysin muuhunkin töhrimiseen. Kun tekijät on kiinni, niin heille vain lasku siivouskuluista ja se siitä. Tässä ei ole yhtään kyse siitä että olisin elokapinallinen (en ole, mielestäni olisi parmepiakin tapoja saada muutos aikaan), vaan ihan vain siitä, että rakennus on vain rakennus. ihmisille ei aiheutunut vahinkoa mielenosoituksestaan toisin kuin vaikkapa niistä tiellä istumisista: ne estävät liikenteen kulkemista ja aiheuttaa ihmisille viivästyksiä töistä ja muista tärkeistä menoista. Itse arvostan mielenosoitusoikeutta - silloinkin, kun en ole samaa mieltä mielenosoittajien kanssa. JOs me kiellämme oikeuden mielenosoituksiin, niin alamme olla huolestuttavan lähellä putinin tai kim jongunilin (tai mikä se nimensä olikaan) maailmaa ja mieltä. Ja se ei ole hyvä paikka.

muutenkin, jos ei haluta antaa mainosta elokapinallisille, niin näistä heidän tempauksistaan ei tarvitsisi tehdä uutisia. Nuokin pylväät olisi vian voitu siivota ja laittaa joku neutraali pikku-uutinen eduskunnan sivulle, että oli pylväitä töhritty, tekijät kiinni ja laskua kirjoitetaan  pylväiden puhdistamisesta.

Vierailija
85/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupudokkaat luulivat, että vesiliukoinen tarkoittaa, että maali lähtee vedellä pois.

Juuei.

Vierailija
86/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö 100k€? Kun pylväiden saumat uusitaan museoviraston hyväksymällä tavalla?

Ei riitä, mutta kuka maksaa?

Vierailija
87/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme nillitystä. Ei sitä edes huomaa.

Punaisten lasien läpi ei tietenkään erota punaista väriä niin helposti. 

Telkun vitsiohjelmassa myötäiltiin,  miten nuoria kauniita fiksuja seksikkäitä elokapinalliset ovat ja muut ovat vain kateellisia siitä. Auta armias jos saman olisi tehneet  jotkut maalaispersut mielenosoituksessa, sitä irvailun ja tuomitsemisen määrää ei olisi rajoittanut mikään. Wokelogiikkaa. 

Vierailija
88/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoterrorismi= väriainetta saumassa :D

Olen aivan kauhuissani näistä ekoterroristeista! :D

Vierailija
89/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nillitystä. Ei sitä edes huomaa.

Kävelin eilen eduskuntatalon ohi ja 50m päästä jalkakäytävältäkin huomaa että osa saumoista on punertavia. Toivottavast nämä ekoterrorostit joutuvat maksamaan joka ikisen euron mikä puhdistukseen kuluu.

Vierailija
90/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa artikkelia oli sana "ekoterroristit"?

Ap on näitä otsikoiden ja tekstin väärentäjiä.

Vierailija
91/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset vinkuu jostain eduskunnan pylväiden töhrimisestä, kun koko ajan tuolla kaupungilla pikkunilkit (ja ainakin tiettävästi kerran yksi iso nilkki suoraan eduskunnan sisältä) käy töhrimässä graffiteila julkisia paikkoja - ja joskus yksityisomisteistakin. Noista tulee paljon isommat laskut, mutta ketään ei kiinnosta (ellei tekijä ole kansanedustaja ja ministeri ja tekoa tehdään rautatiellä)

Koska eduskuntatalo on kulttuurihistoriallisesti ja yhteiskunnallisesti merkittävä rakennus, ja koska siellä kokoontuu Suomen demokraattisilla vaaleilla valittu eduskunta. Kulttuurihistoria ja demokratia tosin taitavat olla asioita, joista elokapinalaiset eivät paljon ymmärrä.

Se on vain rakennus. JA koska suomessa on ihmisillä oikeus ilmaista mielipiteitään ja jopa oikeus miele

Sullakin päälläsi vain vaatteet. Tulenpa ruiskimaan sua hiukan maalilla, ethän hermostu, koska materiaahan se vaan on 

Vierailija
92/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain rakennus. JA koska suomessa on ihmisillä o

koetko siis, että ne eduskuntatalon pylväät olivat ihmisiä?

tottaki minä hermotuisin, jos tulisit _minua_ ruiskimaan maalilla.

Vierailija
93/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos talo tykkääkin olla punainen. 

Vierailija
94/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö 100k€? Kun pylväiden saumat uusitaan museoviraston hyväksymällä tavalla?

100 k€ et saa edes vielä rakennustelineitä ja huputusta.

Vierailija
95/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulupudokkaat luulivat, että vesiliukoinen tarkoittaa, että maali lähtee vedellä pois.

Juuei.

Suuri osa talojen ulkomaaleista on nykyisin vesiliukoisia. Se on ihan yleistä tietoa.

Vierailija
96/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuei.

Suuri osa talojen ulkomaaleista on nykyisin vesiliukoisia. Se on ihan yleistä tietoa.

Mutta valuuko maali pois kun sataa?

Niinpä.

Vierailija
97/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kauhuissani heidän tekemästä tuhosta tavalliselle vähävaraiselle veronmaksajalle ja tuensaajalle. Leikataanko minun tukia tämän terrorin oikeudenkäyntien ja jälkien  korvaamiseksi. Elän jo nyt kädestä suuhun. Vain sadisti haluaa tehdä meille köyhille tällaista pahaa.

Vierailija
98/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kauhuissani heidän tekemästä tuhosta tavalliselle vähävaraiselle veronmaksajalle ja tuensaajalle. Leikataanko minun tukia tämän terrorin oikeudenkäyntien ja jälkien  korvaamiseksi. Elän jo nyt kädestä suuhun. Vain sadisti haluaa tehdä meille köyhille tällaista pahaa.

ei. vaan syyllinen maksaa vastapuolenkin oikeudenkäyntikulut. luultavammin noilla iskujen tekijöillä oli vakuutukset ja olivat ruotsalaisia, joten ruotsi maksaa.

Vierailija
99/99 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 k€ et saa edes vielä rakennustelineitä ja huputusta.

Eli nolla perään? Voi alkaa jo hippiä huimaamaan korvauskustannukset. Toki sinne ulosottovelkojen jatkoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi